Scorito vuelta 2026

1 2 ... 53 ... 58 59
KV
Bentheman24
Dat was leuk geweest ja. Hij gaat Duitsland rijden, maar m'n punt zit 'm erin dat je pas echt kunt b...

Denk dat je al vrij goed kan puzzelen. Ploegen die nog volgen boeien niet echt. Turner/Laurance is wel nog interessant. 

Tom van Rijn

"Anders dan in de Tour is in Spanje het eindklassement het doel", verklaarde Carapaz bij de bekendmaking van de selectie van zijn Amerikaanse ploeg." Kijk dan kunnen we Carapaz nu een duidelijke rol gaan geven in onze teams. Ben ik persoonlijk positief over, wilde hem sws mee en zit wat krap in mijn GC team, twijfelend of je daar Carapaz toe mag rekenen. Ja dus. Denk dat zowat iedereen hem er nu inklikt.

Groetemeule
martijncr
Ja, I catch your drift. Pff... ik krijg net zoals jullie allemaal geen balans in mijn sprint+ ploeg....

In de Vuelta is het wel meer langer 'klimwerk' ipv op de macht pukkeltjes naar boven rijden. Dat maakt het voor Meeus lastiger, denk ik. Door het geaccidenteerde terrein is het bij hem ook onzeker wanneer ie er wel of niet bij zit met sprinten. Zeker nu Movistar met Aular aan de start staat en de koers harder zal maken.

Ik ga dan liever voor de beter klimmende sprinters (de Pau Miguels, Cobos en de Aulars van deze wereld), waarvan ik er zeker van ben dat ze er 8x bij gaan zijn. Als laatste: hoe gereduceerder de sprints, hoe meer kans deze klimmende types hebben om top 5 te eindigen

Laatst gewijzigd
martijncr
KV
Richie heeft weer de ambitie om de Vuelta te winnen en rept hierbij geen woord over ene Tadej. Die g...

Zo nondeju hey! Wat een press release is dat haha. Geweldig! Het is in ieder geval duidelijk dat alles maar dan ook alles in teken staat van dhr. Carapaz. 

martijncr
Groetemeule
In de Vuelta is het wel meer langer 'klimwerk' ipv op de macht pukkeltjes naar boven rijden. Dat maa...

Hoeveel sprinters / budget stop je uiteindelijk hierin? Mij lukt het in ieder geval nog niet zonder een kaal GC team te hebben. 

Chef83

Zouden ze niet samen sprinten cobo met ze team genoot in gereduceerde sprints?

mirkodek
martijncr
Ja, I catch your drift. Pff... ik krijg net zoals jullie allemaal geen balans in mijn sprint+ ploeg....

Eens hoor, weinig interessante namen (voor een interessante prijs). Ik heb nu, naast de grote 3: Groves, Cobo, Macias en Romele. Ik twijfel nog over Laurance, die staat er nu ook nog in maar wellicht een beetje too much. Van die eerste 7 verwacht ik in ieder geval dat ze mee gaan doen in die sprint+ ritten. En dan maar afwachten wat het uiteindelijk oplevert. Dus al met al 16,5M in het sprintersgilde (los van Laurance). Voor het AK hou ik dan 6 man over (inclusief THJ) en ik ga er vanuit dat Kuss er ook wel voor gaat dus dat is dan 7. Dan met Castrillo, Romeo, Fortunato en Tejada klimmer die vanuit de vlucht wat kunnen en misschien een verdwaald (berg)klassement kunnen rijden. Leknessund er nog bij voor de heuvelritten en dan voelt het wel redelijk in balans. Misschien nog Laurance inwisselen voor Brenner voor een iets bredere AK kern.

FOMO is er dan (los voor Vine, Almeida en andere UAE knechten) voor: Skjelmose (verwacht wel dat hij het goed gaat doen maar ik krijg hem er echt niet in) en Nordhagen (zie hem wel een goed AK rijden plus bonuspunten via WvA en Brennan).

Tom van Rijn

Ik overweeg om Doubletje op zijn kant mee te nemen. Goedkoop GC opvullertje er bij. Had vorig jaar toch best leuke resultaten.

martijncr
mirkodek
Eens hoor, weinig interessante namen (voor een interessante prijs). Ik heb nu, naast de grote 3: Gro...

Helt wat mij betreft nu té veel naar sprintplus met ook nog eens namen zonder bewezen diensten. Niet dat ik het beter weet, maar zou zelf niet zoveel namen klikken en toch meer opvullers selecteren vanuit teampunten 

TourDeFranceUnchained

Zonder gekkigheid over Gouden bekers, ik merk toch dat de Vuelta de lastigste puzzel van het jaar is. Welk team ik ook maak, helemaal tevreden word ik niet.

Misschien leuk om eens te delen hoe de verdeling in teams is qua budgetten zonder al te veel hele teams en namen te delen. Heb namelijk zo een vermoeden dat dit wel eens behoorlijk kan verschillen per scoritonaar deze Vuelta. Ik heb in ieder geval:

• AK (6) = €27,5mio
  • Klimmer (Kuss/Fortunato) = €2,5mio
  • Sprinter (6 & geen van Aert) = €14.25mio
  • Aanvaller (5) = 3,75mio
  • Knecht (Thornley) = 500K

Verwacht niet veel veranderingen meer in het team of er moet al meer duidelijkheid komen over bepaalde rollen in bepaalde teams of een Turner moet leuk geprijsd zijn bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
Groetemeule
martijncr
Hoeveel sprinters / budget stop je uiteindelijk hierin? Mij lukt het in ieder geval nog niet zonder...

Toegegeven dat het lastig is om 6 van zulke namen te selecteren. Want ook een Brennan zal er niet alle 8 keer bij zitten.

Tot nu toe WvA, Mads, Brennan, Cobo, ik twijfel nog over PM/Aular óf Turner (als die er bijkomt 100% pick). Deze 5 namen ga ik iedere sprint rit opstellen.

Verder neem ik voor opvulling sprint + Mulubrhan mee en nog een andere 500k man. En voor et. 16/17 een budget vlakke sprinter (500k/750k).

Wielerphilippe
TourDeFranceUnchained
Zonder gekkigheid over Gouden bekers, ik merk toch dat de Vuelta de lastigste puzzel van het jaar is...

Mooie verdeling en spannend zonder van Aert wel. Komt wel mooi bedrag vrij zonder. Geen vertrouwen in of denk je dat die 4M niet waard gaat zijn?

hier ook soort van zelfde balans: 

25M (6) Klassement

3,25M (3) Klimmer, waarvan 2 ik ald Ak zie

15,75M (6) Sprint, Van Aert hierbij

3M (4) Aanval

1M (1) Tijdrijder, en hopelijk meer 😉

Twijfel vooral nog om een 2,5 Sprinter weg te doen voor meer geld naar Ak. Voor de rest toch best tevreden. Maar 1 x Uae en 4 x Visma, 3 x Movistar en 3 x Astana voelt toch beetje gek. Maarja de vuelta blijft de vuelta. En Cowboys blijven Cowboys zei ooit een wijs man.

mirkodek
martijncr
Helt wat mij betreft nu té veel naar sprintplus met ook nog eens namen zonder bewezen diensten. Niet...

Ja klopt. Heb even snel wat etappes in Scorito in geklikt en het lijkt goed in balans te zijn. Maar ik ga nog even de tijd nemen om alle etappes nog even invullen en dan even kijken of ik inderdaad zoveel sprint+ nodig heb. Van de podcasts tot nu toe is me in ieder geval bijgebleven dat er flink veel etappes sprint+ zijn, even kijken of ik dat na mijn eigen analyse zelf ook vind.

valowitz
Bentheman24
Begrijp heel goed dat iedereen al aan het passen en meten is, maar ben toch bang als bekend wordt da...

Oplossing is vrij simpel. Torres eruit, Narvaez erin. 

TourDeFranceUnchained
Wielerphilippe
Mooie verdeling en spannend zonder van Aert wel. Komt wel mooi bedrag vrij zonder. Geen vertrouwen i...

Dan lijken onze teams waarschijnlijk erg op elkaar. Wout heb ik in principe gewoon altijd in mijn team gehad de afgelopen jaren, behalve in de Tour vorig jaar. Het is en blijft een klasse wielrenner.

Wat me een beetje dwarszit is dat hij Brennan en nu ook nog eens Laporte in het team heeft zitten. Daarmee vind ik Wout eigenlijk alles behalve zeker in de sprints en daarmee ook geen favoriet voor de puntentrui. Laporte zie ik ook bij sprint+ etappes overleven, die draait stiekem gewoon een zeer goed seizoen. Voor enkel een vluchter of iemand die daarnaast ook nog wat 15e plekken in de sprint sprokkelt, vind ik 4 miljoen erg veel. Pedersen heb ik al voor de heuvel ritten als captain dus daar heb ik van Aert niet voor nodig.

Uiteindelijk kan ik door het niet meenemen van van Aert alle 2,5 miljoen sprinters meenemen en 5-7 duurste AK mannen (Vine niet meegerekend).

martijncr
TourDeFranceUnchained
Dan lijken onze teams waarschijnlijk erg op elkaar. Wout heb ik in principe gewoon altijd in mijn te...

Neem je wel een risico zeg. Pedersen is veel minder gebrand op een trui dan Wout. Ik verwacht dat Van Aert een beetje als Pedersen in de Tour gaat koersen. Veel op avontuur, zelfs bergpunten pakken en in veel ritten kort eindigen. Ik verwacht Laporte als ultieme helper voor beide heren. Ik zie Pedersen het hier en daar wel sneller het gesneden vinden of zich inzetten voor een Nys of Skjelmose. 

TourDeFranceUnchained
martijncr
Neem je wel een risico zeg. Pedersen is veel minder gebrand op een trui dan Wout. Ik verwacht dat Va...

Dat is zeker een risico, maar na 88,6% , 89,4% en 93,6% dit jaar vond ik het tijd om eens wat meer risico te nemen en volledig in te zetten op een topnotering. Lukt het niet en eindig ik op 60% ook prima. Het levert waarschijnlijk  meer stress dan wat anders op zonder Wout en UAE-mannen maar wie weet pakt het wel goed uit. De Vuelta is in ieder geval een ideale gelegenheid om wat meer "out of the box" teams te creëren.

Laatst gewijzigd
Groetemeule

Iemand die het aandurft om Brenner als AK man mee te nemen?

Voorlopig AK team: pogi, gall, onley, carapaz, mas, nordhagen, brenner, christian rod. AK ritten aangevuld met 1 UAE man P. Torres. Evt. Tejada of Double als klimmers.

Voelt risky om Brenner en ook Nordhagen als volwaardige ak mannen te zien, als die wegvallen wordt het wel karig

Groetemeule

Iemand die het aandurft om Brenner als AK man mee te nemen?

Voorlopig AK team: pogi, gall, onley, carapaz, mas, nordhagen, brenner, christian rod. AK ritten aangevuld met 1 UAE man P. Torres. Evt. Tejada of Double als klimmers.

Voelt risky om Brenner en ook Nordhagen als volwaardige ak mannen te zien, als die wegvallen wordt het wel karig

Mister_Roan

Is er hier interesse dat ik wat met ai ga delen? Vind het wel interessant tegenwoordig... maar wellicht zit niemand erop te wachten? Heb t dan over team samenstelling. 

Wielerphilippe
TourDeFranceUnchained
Dat is zeker een risico, maar na 88,6% , 89,4% en 93,6% dit jaar vond ik het tijd om eens wat meer r...

Ja wel leuke tactiek zo. Ik heb ook zo vaak Wout gehad dat ik mezelf zoveel keuze stress heb bezorgd. Met zon klasbak wil je hem eigenlijk 15 keer opstellen en hoop je dat ie sprint en ie vol voor de tijdrit gaat. Dat ie het kan weten we allemaal maarja hij is wel altijd een duur stoeltje als ie dan maar de helft van de etappes er voor gaat. Maarja krijg je de Wout van Vuelta 2024 krijg je hem natuurlijk ook enorm om je oren. Na 20 dagen op goud staan in de Tour om te eindigen op 98% nodigt mij ook wel uit om wat meer risico te nemen deze vuelta. Maar dan toch meer de tactiek  van 1 of meerdere twijfelrenner met een hoge upside en lage pickrate pakken ipv een klasbak met hoge pickrate weg laten. Wie die twijfelrenner wordt weet ik nog niet. Vine? Almeida? Cian??? Roglic??? 

martijncr
TourDeFranceUnchained
Dat is zeker een risico, maar na 88,6% , 89,4% en 93,6% dit jaar vond ik het tijd om eens wat meer r...

Ja snap ik wel, maar dat zou ergens ook pleiten voor Pedersen thuislaten. Heb je nog een miljoentje extra 🙂

Misschien dat ik dat nog doe, maar hoop heeeeel erg dat Pedersen ergens nog gaat praten over z'n plannen en koersaanpak. Want als ie toch wil gaan strijden, is ie onmisbaar. 

valowitz
TourDeFranceUnchained
Zonder gekkigheid over Gouden bekers, ik merk toch dat de Vuelta de lastigste puzzel van het jaar is...

Mijn verdeling is als volgt:

5 x AK - 19.5 mio

4 x klimmers - 8.25 mio

4 x sprint+ - 12.5 mio

6 x puncheurs - 4.75 mio

1 knecht - 3 mio

Daar ik nog steeds denk dat 🌈 en 🇦🇪vanaf dag 1 gaan huishouden neem ik 3 x 🇦🇪 mee. Deze 3 zouden mogelijk opvulling kunnen zijn in de sprint+ ritten.

Laatst gewijzigd
valowitz
Tom van Rijn
Ik overweeg om Doubletje op zijn kant mee te nemen. Goedkoop GC opvullertje er bij. Had vorig jaar t...

Hoe deed dubbeltje op zijn kant het dit jaar Tom? 

valowitz
TourDeFranceUnchained
Dan lijken onze teams waarschijnlijk erg op elkaar. Wout heb ik in principe gewoon altijd in mijn te...

Ik moet eerlijk toegeven dat het niet meenemen van WvA zeer bevrijdend werkt. Mijn dank hiervoor TDFUnchained. 

1 2 ... 53 ... 58 59

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.