Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 100 ... 440 441
kelderfan

Een betere renner voor de Vlaamse klassiekers halen lijkt mij de enige oplossing. Hopelijk wordt 't die andere Dylan. Met een betere kopman gaan de knechten het ook beter doen, is mijn idee.
Ik heb de RVV niet gezien, maar hoe hebben Jansen en de opgebloeide Lammertink 't gedaan?

Wheely

Toen Sep nog bij de ploeg zat leken de Vlaamse koersen ook veel meer te leven bij de ploeg. Ik kan me herinneren dat ze de parcoursen bij wijze al aan het verkennen waren nog voordat het seizoen begonnen was. Ze hebben echt bij de betere ploegen gehoord hier maar volgens mij boeit het ze niet meer ofzo. Kijk naar QS, die gasten leven voor deze periode en dat betaalt zich uit ook.

S. Morgenstern

Jansen en Lammertink zaten niet in de kopgroep, daar zullen ze zelf misschien van balen. Verder gereden zoals je mag verwachten van dat soort jongens. Beide zaten er na De Muur nog bij in het samengelopen peloton, maar daarna dus achter die breuk bij de valpartij. Onzichtbaar en niet van invloed op de koers.

Toen Sep nog bij de ploeg zat leken de Vlaamse koersen ook veel meer te leven bij de ploeg.

Vandaag bijvoorbeeld ook enkel Tankink en Wynants aanwezig van de renners die vorig jaar Vanmarcke ondersteunden. Het opstellen van Lammertink geeft daarnaast ook wel aan dat ze hier niet noodzakelijk de beste ploeg op willen stellen. Dit zal voor een groot deel komen door het tegenvallende rijden van Boom, maar is ook het gevolg van prioriteiten die in de transferperiode ergens anders zijn gelegd.

Laatst gewijzigd
Retro Lex

Ik heb Rvv wel gezien. LTJ is niet in beeld geweest.
Alles op de Giro dit jaar vind ik wel gevaarlijk. We krijgen eerst nog ardense 3luik (waar ze ook geen toppers voor hebben gaven ze al aan). Dan nog wat kleine rondjes. Gesink die niet meer voor AK gaat maar hoopt op een etappe zege.

Ik hoorde vandaag de grote baas van LJ op de radio. Hij vertelde dat ze wel 80 man in dienst hebben !!!!!! Lijkt me veel te veel en straks zit al het geld in de begeleiding zoals inspannings fysioloog, voedingsdeskundige etc. maar hebben ze geen fatsoenlijke renners meer.

S. Morgenstern

Zullen fatsoenlijke renners trek hebben in een ploeg zonder fatsoenlijke begeleiding?

kelderfan

'@vlek
Er moet wel evenwicht zitten tussen renners en begeleiding. Je kapitaal zit bij je renners in 't veld, heeft iemand in een dronken bui eens geroepen.
Maar er hebben hier ook mensen beweerd, dat de groep renners voor 't Vlaamse werk prima waren en dat Boom in een gespreid bedje kwam te liggen.
Plugge zou met Boom eens moeten gaan praten over prestatiebonus. Gilbert weet er wel raad mee.
@Retro Lex
Dan heb ik niets gemist; want ik heb helaas niet kunnen kijken. Ik vind Vuelta al Pais Vasco leuker om te volgen. Want die Roglic een ook Bennett zijn jongens, die er voor willen gaan. Ik ben ook benieuwd naar het rijden van o.a. Floris De Tier.

S. Morgenstern

Er moet wel evenwicht zitten tussen renners en begeleiding.

Uiteraard!

Maar er hebben hier ook mensen beweerd, dat de groep renners voor ’t Vlaamse werk prima waren en dat Boom in een gespreid bedje kwam te liggen.

Boom had met goede benen ook gewoon prima ondersteuning kunnen hebben vandaag, maar na zijn belabberde afgelopen weken zijn er duidelijk andere keuzes gemaakt. De spoeling is uiteraard wat dunner dan in voorgaande jaren, maar zelfs met blessures en ziekte bij een aantal renners (Van Emden, Leezer, Roosen en Wynants) blijven er nog genoeg goede knechten (Tankink, Wagner, Castelijns en Van Hoecke) over die een kopman richting de finale kunnen bijstaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: TLJ/Gijs Van Hoecke;
"We should have sat at the front on the Kwaremont climb and we were not there. If not, it makes it difficult to even join the race. The race started early and at that time, we were not in front. We chased all day and never participate in the real race. "
Dat is het verhaal van Jan Boven. Hij zat echt te genieten van de koers, maar zijn team zat achterin. Het was dus niet alleen geen kwaliteit, maar het plan klopte kennelijk ook niet. Misschien kan Jan net zo'n cursus gaan volgen als Merijn heeft gedaan, dan kan Wagner toch nog als teambaas aan de gang met de sprinttrein.

S. Morgenstern

Het was dus niet alleen geen kwaliteit, maar het plan klopte kennelijk ook niet.

Daar zit misschien wel wat in. Vanmarcke zat bijvoorbeeld wel goed mee vooruit na De Muur, voor een groot deel doordat zijn ploeg zich in de aanloop helemaal leeg heeft gereden om hem daar vooraan af te zetten. Van Baarle zat zonder ondersteuning toen bijvoorbeeld nog in de vierde groep! Een keuze om je ploeg op te offeren voor de positie van je kopman kan dus inderdaad het verschil maken. TLJ heeft op dit moment echter geen renner met de benen die zo'n keuze zou rechtvaardigen. Achteraf is rijden met vier renners die je op hetzelfde niveau inschat misschien wel de doodsteek voor de kansen van alle vier die renners en hadden ze toch een keuze moeten maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat ik ook opvallend vind het rijden van Thomas Sprengers, die vorig seizoen nog in de belangstelling stond van TLJ. Is er niet van gekomen {geen punt verder}, maar die jongen is na blessureleed opeens opgesteld in de Vlaamse koersen. Vandaag zat hij in de groep met Tankink als 46e. Hij is net als De Tier meer een renner voor 't Waalse werk, maar doet 't toch niet verkeerd in de RVV.

raleigh

Angstaanjagend slecht, mager en inspiratieloos. Zelfs Roompot doet het beter; afscheid nemen van veel renners, ik ben er helemaal klaar mee. Twee drie TLJ gezien, eentje in de neutralisatie en twee keer met een lekke band.

Tevens een bezem door de leiding van de ploeg; uitgeblust en niet echt kritisch.

kelderfan

'@vlek
Dus er ligt ook veel werk bij de ploegleiding. Het is precies wat je beschrijft bij Vanmarcke en Van Baarle; als TLJ voor Van Emden en Boom hadden gereden, dan hadden zij misschien ook zo'n resultaat gehaald met naast Vanmarcke en Van Baarle; Bettiol 24e.; Van Asbroeck 52e. Met de gedachte, dat zij zich leeg hebben gereden voor Vanmarcke. Maar dat legt Van Hoecke ook prima uit. Zij waren verrast, doordat de strijd zo vroeg begon. Derhalve was achtervolgen hun enige doel in deze race.
@Raleigh
Ik ben 't wel met je eens, dat Jan Boven en Merijn Zeeman niet echt bijdragen tot succes. Met die Niermann erbij is er toch wel iets veranderd in de strijdwijze. Daar weet Van Emden over mee te praten.

S. Morgenstern

Van Baarle had niet de ondersteuning die Vanmarcke had. Hij is op eigen kracht teruggekomen in koers. Uiteindelijk geven de benen dus nog altijd de doorslag.

Guldenboy

Ze komen duidelijk beter over een berg dan over een kassei dit jaar......

Op zich geen probleem, dat is een keuze. Maar het is dit jaar wel erg mager in de voorjaarswedstrijden......Voor volgend jaar mag daar echt wel wat bij komen wat mijn betreft....wat slimme aankopen doen.....renners zoals bv Nils Politt.

Guldenboy

Roglic noem ik een slimme aankoop. Deze jongen hebben ze goed gescout!

Maar met slimme aankopen bedoel ik vooral renners voor het voorjaar en die bovendien eventueel een meerwaarde kunnen zijn voor de sprinttrein van Dylan

Netraam

Je bedoelt iemand zoals Boom? Met bewezen kwaliteiten in de klassiekers, tijdritten, niet te beroerd om te knechten, spreekt Nederlands en kan ook in WT rondes meedoen om de overwinning.

Elke aankoop is slechts zo slim als zijn resultaten, en als Boom zijn 2015 niveau had gehaald waren we nu allemaal lyrisch. Misschien.

Guldenboy

'@Netraam Precies maar dan niet een gevestigde naam, maar idd alla Roglic....Low budget....

Boom is wat mij betreft nog steeds een prima aankoop geweest. Hij presteert dit voorjaar echter niks...helaas. Maar noem mij betere betaalbaardere opties die bovendien een minder grote gok waren vorig jaar toen bekend werd dat Vanmarcke ging vertrekken?

kelderfan

Quotë: "Elke aankoop is slechts zo slim als zijn resultaten, en als Boom zijn 2015 niveau had gehaald waren we nu allemaal lyrisch. Misschien."
Ja, daar gaat 't toch om. Boom heeft na 2015 niet meer zijn oude niveau gehaald. Reden: "training/km's"
Dus 't was een grote gok, die ook verkeerd kon uitpakken en nu is de enige reden, waarom hij gehaald is, dat hij Nederlands spreekt.;)
Een slimme aankoop is Roglic gebleken en hij spreekt al een beetje gebrekkig Nederlands. Misschien.

TheArt

'@Sephiroth: Waar zegt ik dat alle aangetrokken renners wanaankopen zijn? Nergens toch?

Van Hoecke valt toch tegen voorlopig. Zo eerlijk moet je zijn. Ik zeg nergens dat hij een wanaankoop is, want ik snapte zijn komst wel, alleen dan moet je wel concluderen dat hij er tot nu toe in zijn koersen vrij weinig van gebakken heeft behalve 1x in de vroege vlucht zitten in de E3.

Bouwman super als jonkie? Nou sorry, maar daar zie ik dan anders verdomde weinig van terug. Hij heeft in zijn tijd bij Lotto-Jumbo 1 echt hele goede koers gereden en dat was Zwitserland vorig jaar. Natuurlijk, hij zal ook genoeg in dienst rijden, maar ik mis gewoon de ontwikkeling. Hij zou als talent bergop toch minstens moeten kunnen laten zien dat hij steeds langer meekan bergop. En dat gebeurt gewoon niet. Volta Limburg Classic is toch een wedstrijd die hem enigszins zou moeten liggen, maar ik zag hem alleen maar achteraan spartelen nadat hij vroeg in de koers het even had geprobeerd.

Keizer en Wynants vind ik alles behalve super knechten tegenwoordig. Waar is Wynants de afgelopen weken mee bezig geweest in zijn koersen? Ik snap dat het hebben van een kopman uit vorm wat demotiverend werkt, maar er waren tijden dat hij zelf tot de subtop behoorde in dit soort koersen. Dan moet hij toch minstens kunnen wat Tankink kon gisteren. En niet alleen gisteren overigens. Keizer is een oké renner als knecht, maar niet meer dan dat. Laten we niet overdrijven.

En over die realiteitscheck: over welke wedstrijden heb je het dan precies?

Hoezo zou Lindeman niet mogen aanvallen? Dan mocht hij in zijn eerste jaar bij de ploeg in ieder geval wel. En als het klopt dat hij hierdoor een motivatieprobleem heeft dan was het toch compleet verkeerd om hem aan te trekken en dan mag je het de ploegleiding toch verwijten?

achtpuntzes

wat nou slimme en domme aankopen? het kan goed, slecht of ergens daartussen uitpakken, en achteraf gaan lopen bepalen of het aantrekken van bepaalde renners nou slim of dom was is gewoon voor Captain Hindsight spelen.
het aantrekken van Boom was in ieder geval logisch. dat zijn niveau zo bar is dat is klote, maar dat konden we vantevoren natuurlijk ook niet weten.

bepaalde flitsers bejubelden het weer terughalen van Boom, en nu vinden ze het ineens een domme aankoop? yeah right.

Laatst gewijzigd
TheArt

Ik ben het met je eens dat er weinig teams zijn die in een enigszins zware koers in de finale met veel renners aanwezig zijn buiten de top teams, maar laat duidelijk zijn dat mijn kritiek niet direct de klimploeg (die het over het algemeen wél goed doet vind ik) of een andere specifieke groep renners voor dezelfde koersen betreft. Mijn kritiek was voornamelijk dat ik vind dat er teveel renners tussen zitten die pelotonvulling zijn. Dat is deels te wijten aan het budget, maar deels ook gewoon matige scouting. Het budget is namelijk niet de enige reden. Met een beetje slim beleid kan je echt een heel eind komen.

Zeker na het fiasco van Vlaanderen kan je me niet vertellen dit het maximaal haalbare is. Een keer falen in de Vlaamse koersen oké, maar dit is gewoon een gruwelijk gebrek aan kwaliteit.

Niklas

TLJ doet het met het beschikbare budget over het geheel genomen boven verwachting. In de kasseienkoersen loopt het niet en het zou een enorme verrassing zijn als het in de heuvelklassiekers beter gaat. Renners die nieuw zijn bij de ploeg roemen de professionele aanpak. Het beschikbare budget is dus niet voldoende om over de hele linie met de top mee te doen. Als dat wel de ambitie is, moet de sponsorbijdrage omhoog of moeten er grotere sponsors gevonden worden. Het is dus de omgekeerde wereld - zoals ik ergens las - om te suggereren dat de sponsors de stekker eruit moeten trekken. Nee, als de sponsors beter betalen voor hun publicitaire exposure worden de prestaties ook beter!

achtpuntzes

'@ niklas:
dat ze geen renners hebben voor de heuvelklassiekers wisten we wel, maar dat de kasseienploeg het zo slecht doet is toch wel een verrassing te noemen.

het budget omhoog lijkt mij ook niet zo maar een oplossing. een Nederlandse ploeg moet kunnen scoren met Nederlandse renners. en er zijn best een handvol Nederlandse renners die de ploeg zouden kunnen versterken, maar willen die wel naar TLJ komen? dan blijft over, het contracteren van buitenlandse toprenners, maar ik zit daar niet op te wachten in ieder geval.

UrbanSteel

Als Nederlandse wielrenners absoluut niet willen rijden voor Lotto-Jumbo zal dat toch ergens aan moeten liggen , aan de renners onderling zal het niet liggen, over het algemeen gaat men goed met elkaar om in het peloton. Als het dus niet aan de renners ligt kan het alleen maar aan het kader liggen en zal daar de bezem flink door heen moeten.

achtpuntzes

'@ US:
als je Poels, van Baarle en Terpstra aantrekt dan heb je in ieder geval op alle terreinen iets in de pap te brokkelen met Nederlandse renners.

1 2 ... 100 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.