Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 102 ... 440 441
kelderfan

'@rahimns
Leuk dat je weer mee doet. Ik kom net binnen en ik lees, dat Lobato dus ook is gevallen@jessevdalen en wat @tdola zegt op plek 148 maar zonder tijdsverlies. Jammer voor Lobato, maar morgen kan hij 't nog eens proberen.
En ik zie, dat Gr. Niermann weer de DS is, want ik dacht dat Frans Maasen de aangewezen man was.
Naast Roglic ,die 't als buitenlander prima doet, is Gr. Niermann ook een prima aanwinst voor de teamleiding.
Ja en Tolhoek begint goed, dat mag hij zo doortrekken.

kelderfan

'@sephiroth
Toch zie ik die jongens liever meedoen, want dat maakt 't kijken een stuk leuker. Nu heb ik de RVV niet gevolgd. Maar nu de jongens in de 1e. rit van Vuelta al Pais Vasco wel vooraan zitten, als 't om de knikkers gaat. Dan zie je ook, dat de volgers zich hier meer laten horen.
Vorig seizoen met Sep Vanmarcke waren de knechten ook een stuk gemotiveerder en kwamen zij ook in de uitslagen beter tot hun recht.
Van Hoecke zegt 't toch prima, als je niet voorin zit loop je achter de feiten aan en dat is voor een renner echt niet leuk, lijkt mij.

S. Morgenstern

Van Hoecke heeft dat echt niet zondag pas ontdekt. Het hele peloton weet op welke plekken je vooraan moet zitten. Dat zie je in de koers aan de manier waarop ze naar die punten stormen. Het is tevens een element dat 'je laten zien' bemoeilijkt. Degene die dat afgelopen zondag op of vlak na een helling deden (Van Asbroeck en De Backer bijvoorbeeld), werden vervolgens namelijk weer pijnlijk snel opgeraapt op weg naar de volgende helling.

kelderfan

'@vlek
Maar zegt Van Hoecke daarmee, dat hij voor de aanval kiest {zoals Van Asbroeck} of bedoelt hij 't voorin meekoersen; zodat je niet in de situatie komt om te moeten achtervolgen, omdat je dan achter de zoveelste valpartij komt te zitten en je noodgedwongen moet gaan achtervolgen voor je beoogde kopman Lars Boom, die dan moedeloos afstapt.

S. Morgenstern

bedoelt hij ’t voorin meekoersen; zodat je niet in de situatie komt om te moeten achtervolgen, omdat je dan achter de zoveelste valpartij komt te zitten en je noodgedwongen moet gaan achtervolgen voor je beoogde kopman Lars Boom, die dan moedeloos afstapt.

Dit was waarom Van Hoecke samen met de rest van het peloton weet dat je in Vlaanderen altijd voorin moet zitten op belangrijke punten. Ik dacht daar tevens nog een punt aan toe te voegen, omdat het draadje ook ging over 'je laten zien' en dit in deze koersen onmogelijk los van het andere punt bezien kan worden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leuk dat draadje, maat 't punt is, dat TLJ niet voorin mee heeft gekoerst; dat was zijn draadje. Het laten zien is niet wat Gijs Van Hoecke aangeeft. Dat hoort bij Roompot. De teamleider was aan 't genieten en kennelijk niet met de koers van zijn team bezig.
Wat een aantal wf'ers aangaven, dat bij de huidige teamleiding een aantal mensen zitten, die de race niet goed lezen.
Gijs Van Hoecke gaf nogmaals duidelijk aan, dat de ploeg de vroege aanval niet had zien aankomen. Dan moet je achtervolgen en dat is dan frustrerend voor de mannen, die voor de kopman moeten werken en die dan, zoals voorzien in de remmen kneep.

ti-raleigh

Ik vind niet dat mislukte pogingen van renners als Van Asbroeck als maatstaf moeten dienen om maar niet aan te vallen. Ik vond het erg vreemd om te zien dat bij dergelijke pogingen niemand reageerde om samen een kopgroep te vormen. Het leek wel of iedereen zich neerlegde bij de suprematie van de grote kanonnen. Op zich een kwalijke ontwikkeling en een 'slechte' instelling van de kleinere ploegen (en in het geval van RVV ook van TLJ).

UrbanSteel

Elke wielerliefhebber heeft kunnen zien aankomen dat Philippe Gilbert van zeer ver zou aangaan , we zitten in de zelfde situatie als in de jaren 90 begin 00 toen ploeg van Patrick Lefevere ook over verschillende zeg maar met bijna alleen maar kopmannen rond reed . Wie toen als eerste aanging zette de rest van de ploeg voor het blok en de andere ploegen aan het werk. Gilbert is heel dit jaar al een vroege vogel met zijn strijdlust. Wie voor de prijzen wil rijden moet bij Gilbert in de buurt blijven.
Als bij Lotto-Jumbo niemand dit in de gaten had of heeft is dat een groot brevet van onvermogen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Gijs Van Hoecke gaf nogmaals duidelijk aan, dat de ploeg de vroege aanval niet had zien aankomen.

Nee, hij gaf aan dat ze op de momenten dat dat moest (!) niet vooraan zaten en daardoor achter de feiten aanreden.

Ik vind niet dat mislukte pogingen van renners als Van Asbroeck als maatstaf moeten dienen om maar niet aan te vallen. Ik vond het erg vreemd om te zien dat bij dergelijke pogingen niemand reageerde om samen een kopgroep te vormen.

De poging van Van Asbroeck op de Kwaremont werd nog gedekt door zijn ploeg, die de deur op slot gooide. Dat begreep ik niet, aangezien het inderdaad beter is om met meerdere weg te komen. De poging van De Backer werd nog wel gevolgd door enkele renners, maar die zag je vervolgens direct terug waaien bij het bestormen van de volgende cruciale bocht. De kansrijkere groepje ontstaan toch veelal na een iets serieuzere beklimming (zoals die van De Muur) en om dan mee te zijn zul je je vooraan moeten kunnen handhaven. TLJ was daar niet toe in staat, wat je pijnlijk mag noemen. De overige aanvalspogingen die we van een paar andere ploegen hebben gezien hadden de beoordeling van het rijden van TLJ verder niet wezenlijk veranderd (zie de 'nabeschouwingen' van E3 en Wevelgem).

Yeez

Lindeman en martens trokken de sprint aan voor battaglin, maar die liet zich kinderlijk wegdrukken. Martens nog knap 5de geworden. Die was de ideale lead-out vandaag. In het vervolg van de ronde maar de kaart Martens kiezen, want hij lijkt goed.

kelderfan

Ik heb al eens eerder gezegd, dat Paul Martens niet 't probleem is bij TLJ en ook Lindeman laat zien, dat hij in Spanje wel mee kan komen.
Jammer dat Battaglin niet aan sprinten toe kwam. Lobato heeft nog te veel last van die val van gisteren?
Maar morgen wordt 't weer klimmen geblazen. Ik ben vooral benieuwd naar Tolhoek en De Tier.

jvh93

Martens laat de laatste dagen goede vorm zien. Hoop dat hij in de heuvelklassiekers nog enigszins mee kan komen en dat een jongen als de Tier of Battaglin dan zou kunnen verrassen.

Netraam

Als Martens deze lijn doortrekt, kan hij in de Waalse klassiekers misschien toch weer eens in de buurt van de top 10 komen. In bijvoorbeeld LBL, als het aankomt op een sprint, acht ik hem daarvoor niet kansloos.

kelderfan

'@Netraam
Als Martens maar ook De Tier de lijn kunnen doortrekken, dan heeft TLJ voor de heuvelklassiekers, wat geen speerpunt is, misschien wel een sterker team, dan voor 't Vlaamse gebeuren. Hopelijk komt ook Battaglin er door heen, want die moet dat werk toch ook goed aankunnen.

S. Morgenstern

Martens is in goede doen inderdaad. Hij heeft echter de pech dat de koers die hem het best past nu waarschijnlijk op een sprint met een grote groep uit gaat draaien. Hij zal met deze vorm in de Waalse Pijl dan wel weer eens ergens rond de twintigste plek kunnen eindigen. Luik is te veel klimwerk voor Martens.

De rest van die groep kan inderdaad leuk mee komen, maar buiten Roglic zit er niemand bij die de beste zal kunnen volgen. Binnen het deelnemersveld van die klassiekers stellen ze echt niets voor en het zou me dan ook zeer verbazen wanneer er iemand is die in de buurt komt van de beste uitslag in het Vlaamse werk. Of Roglic moet het bij zijn eerste deelname op de Muur van Huy meteen geweldig doen, mocht hij daar starten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Goh, dat zou wat zijn, dat deze groep 't beter gaat doen, dan de Vlaamse boys. Ik denk, dat de heuvelklassiekers voor Roglic geen doel zijn.
Hij is voor mij een man die goed is in rondjes met een ITT erin. Dus Romandie zal wel een doel voor hem en ook Bennett en Campenaerts zijn.
Het moet in de heuvelklassiekers toch komen van Gesink {maar die is er niet, die heeft altijd leuke plekjes om te trainen}, De Tier en Martens met ondersteuning van Lindeman en Tankink.

Netraam

In 2011 had Paul Martens een lekkere vorm te pakken in de Ardennen, waarbij hij 14e werd in de Brabantse Pijl, 10e in de AGR en de Waalse Pijl en 13e in LBL. Als hij in de buurt kan komen van die vorm, en het blijft een gesloten koers (wat we de afgelopen jaren ook al een paar keer gezien hebben), dan (en alleen dan) denk ik dat hij kans heeft op een top 10.
Als er aangevallen wordt, denk ik niet dat er veel TLJ renners zijn die mee kunnen zitten.

kelderfan

'@Netraam
Paul Martens heeft natuurlijk zijn beste tijd gehad, maar hij is altijd nog een nuttige kracht en vandaag had hij de goede benen. Jammer dat hij in de remmen kneep, want anders had 't een leuke dag voor TLJ kunnen worden. Gr.Niermann heeft een punt, dat je niet veel kansen krijgt; dus pakken als je hem krijgt.
Want herinner mij nog een rit in de Vuelta Stage 3  »  Cádiz  ›  Arcos de la Frontera, dat Martens, Kelderman en Gesink er voor gingen en klop kregen van  Michael Matthews. Toen probeerde Martens om Kelderman aan de zege te helpen.belg
Maar je hebt wel gelijk, dat als de strijd hard wordt, dan wordt moeilijk. Maar ik zie De Tier wel bij de 1e. twintig eindigen. In de WP 2016 was hij de derde Belgische renner op plek 23; dus als hij de Vuelta al Pais Vasco goed doorkomt, dan kan hij nog wel eens voor een leuke verrassing zorgen.

S. Morgenstern

De Tier, Martens en Battaglin kunnen allemaal rond de twintigste plek rijden in die koersen. Ik zie er bij een normaal koersverloop echter niet meer in zitten, daarvoor stellen dit soort renners in dat deelnemersveld gewoon veel te weinig voor. Een kans op een leuke uitslag zie ik eerder in een groepje waar het peloton zich bij de Amstel Gold Race op verkijkt, zo'n beetje als bij de editie van Kreuziger, toen het parcours ook nieuw was voor de ploegen. Vorig jaar zaten o.a. Lindeman en Battaglin nog mee met 'aanvallen' in de fase van de koers dat zo'n groep weg zou moeten rijden. De kans is uiteraard erg klein dat zo'n groepje de finish haalt, maar genoeg renners uit deze selectie die mee kunnen zitten. Anders wordt het voor een echte uitslag toch gokken op de sprint van Lobato in Amstel of de klasse van Roglic in de Waalse Pijl.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

roglic start in WP?

kelderfan

't zou zo maar kunnen? Sport Vlaanderen - Guill D'or doet ook mee volgens PCS.
Maar ik zou 't beter vinden als hij Romandie zou gaan rijden.

ti-raleigh

Romandië zou op zich wel logisch zijn. Aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd wat Roglic zou kunnen in de heuvelklassiekers. Die jongen fietst nog maar een jaar op niveau en moet zijn capaciteiten in dergelijke eendagswedstrijden nog ontdekken.

kelderfan

'@Sephiroth
Voor de AGR zal Lars Boom wel een plek krijgen.
AGR: Boom, Battaglin, De Tier, Lindeman, Lobato, Martens, Roosen en Tankink;
WP/LBL: Van den Broeck, Battaglin, De Tier, Lindeman, Martens, Vermeulen, Roosen en Tankink;

Picoo

Lammertink doet waar hij goed in is, legt er een best tempo op. Op deze manier een zeer nuttige kracht. Gaat hij dan toch zijn belofte nog inlossen?

Yeez

Wonderbaarlijk hoe ze in de scheldeprijs allemaal overeind bleven (van tlj)

1 2 ... 102 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.