Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 11 ... 440 441
ghostwriter

Kruijswijk moet zich geheel richten op de Giro en Vuelta zodat hij twee keer een top 5 klassering kan neerzetten. Naar beide rondes zou ik een ploeg sturen die hem zo goed mogelijk bij kan staan. Tankink, Clement, Vd Broeck, Van Emden, Battaglin, Bennett en Bouwman met Kruijswijk mee naar de Giro en Clement, Vd Broeck, Van Emden, Lobato, Roglič, Bennett en Campenaerts met Kruijswijk mee naar de Vuelta lijkt mij ideaal. Ik zou Roglič en Campenaerts in het voorjaar in bepaalde korte rondes met een tijdrit een vrije rol geven om te zien of zij daarin iets voor LottoNL kunnen presteren. Verder kunnen ze met mannen als Gesink, Lindeman, De Tier, Olivier en Tolhoek in dat soort korte rondes voor een etappe proberen te laten gaan en Lobato als sprinter uitspelen.

Wielerfan1987

Ik denk dat Lindeman zijn kracht inderdaad ligt in de aanval, maar ben het met de anderen eens die vinden dat hij in de Tour niet tot zijn recht komt vanwege het hoge niveau, maar ook niet in de Giro omdat hij geen pure klimmer of klimknecht is.

Lindeman is gewoon een echte doorzetter, die het moet hebben van zijn karakter.
Zoals in die Vuelta rit, twee of drie keer lossen uit de kopgroep en toch terugvechten en winnen.
Maar dan moet hij niet met de Chaves en Pantano's van deze wereld weg zijn maar met de iets mindere goden zoals Koshevoy.

Dat is gerust geen schande, maar ze kunnen hem dan beter in een ploeg vol met van die jonge gasten naar de ronde van Oostenrijk sturen dan dat ze hem meenemen naar de Tour om maar een voorbeeld te noemen.

In die kleinere wedstrijden rijden meer renners van zijn kaliber rond waarmee hij de strijd aan kan gaan en waar hij van zou kunnen winnen.

S. Morgenstern

@ vlek:
weet je zeker dat Kruijswijk de renner is met het meeste salaris bij TLJ?

Zeker niet, maar ik zie erg weinig aanleiding om iets anders te denken.

kelderfan

'@ghostwriter
Je bent goed bezig, maar wie zie je dan in de TdF? De TdF is toch belangrijk voor TLJ.
Wat de Giro betreft, lijkt 't mij beter dat Roglic en/of Campenaerts gaan acteren. De tijdritten zijn daar aardig heuvelachtig en jongens als Roglic en Campenaerts kunnen dat werk beter verteren.

Gregje

Volgens mij neem BrandLoyalty een groot deel van Kruijswijk's z'n salarisverhoging voor haar rekening. En is hij daarmee grootverdiener geworden.
Mss moet Lindeman een paar kilo afvallen om nog beter bergop te presteren. Niet zo extreem veel als die gekke Rus, maar een kilootje of 3.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Ik hoop dat LottoNL de sterkst mogelijke sprinttrein met Groenewegen naar de Tour stuurt plus Lindeman en Gesink in een vrije rol. Een ploeg met Wynants, Wagner, Leezer, Boom, Gesink, Lindeman, Roosen en Groenewegen of zoiets. Als de tijdritten in de Giro beter geschikt zijn voor Roglič en Campenaerts kan je mijn Giro en Vuelta ploegen omdraaien.

Rahim Vlasblom
admin

Ik vind Lindeman ook te licht voor de tour. Laat hem lekker vrijbuiten in de Vuelta. Daar zou de ploeg lekker voor etappes moeten gaan, zonder uitgesproken kopman. Gewoon lekker aanvallen. Is de laatste 2 jaar prima bevallen. En misschien Bennett of Roglic (als hij die stap kan maken) in een vrije rol voor een klassement. De tour moet je echt gaan met speerpunten Gesink en Groenewegen. Met 2 sterke klimknechten voor Robert. Dat kan Jurgen zijn of mannen als Bennett, Bouwman of Clement. En daarnaast mannen voor het vlakke terrein/Sprinttrein. In de Giro helemaal in dienst van Kruijswijk. De trainingskampen en het voorjaar even afwachten wie van de jonge klimtalenten en dat zijn er nogal een boel ondertussen met Bouwman, De Tier, Olivier, Tolhoen en Vermeulen, de grootste stappen zet.

Laatst gewijzigd
mooiman

Het zou inderdaad mooi zijn als in ieder geval een paar van de klimtalenten stappen gaan maken dat maakt de opties wel ruimer in de rondes

xistnc

Renners als Wagner en Lindeman hebben een specialiteit waarmee ze in de niet allergrootste wedstrijden kunnen scoren. Maar in de Tour komen ze tekort, dan moet je ze dus niet meenemen tenzij er echt geen alternatief is.

Wielerfan1987

De Vuelta komend jaar zou ik inderdaad wel graag willen zien met een gretige jonge Lotto Jumbo ploeg met bijvoorbeeld debuterende Olivier en Tolhoek voor hun eerste grote ronde.

Romāns Vainšteins

Roglic daar zit nog veel in en ook als aanvaller. Die zou ik sowieso toegespitst meenemen naar de tour en lekker opstoken tot aanvallen. Da's een rare vogel die verrassend uit de hoek kan komen.

kelderfan

'@ghostwriter
Wat de TdF betreft, heb je met jouw opstelling niet echt een sterk collectief.
Gesink heeft toch ook ondersteuning nodig. Misschien kun je beter Gesink met Clement {of Bennett}, Boom, Groenewegen, Kruijswijk, Lobato, Roosen en Wynants naar TdF sturen. Dan heeft Groenewegen een lead-out met Wynants, Boom, Roosen en Lobato. Al weet ik niet of Kruijswijk wel 2 Grote Rondes achtereen wil rijden.

Rahim Vlasblom
admin

Kruijswijk moet je gewoon dan de Vuelta laten doen. Er zijn genoeg alternatieven om als knecht met Gesink mee te sturen.

S. Morgenstern

Waarom zou Kruijswijk dan de Vuelta moeten rijden? Volgens mij zijn er genoeg redenen te bedenken om hem in de Tour de France te verwachten.

ghostwriter

'@kelderfan
Gesink wil liever voor het winnen van etappes gaan en ik zou hem die vrijheid geven. Als Kruijswijk in de Giro en Vuetla een goed klassement neerzet, in de Tour Groenewegen elke sprintetappe mee kan strijden en Gesink een aantal keer in de aanval gaat zal LottoNL meer dan genoeg publiciteit krijgen om de sponsoren blij te maken.

Rahim Vlasblom
admin

'@vlek de combinatie is hem een paar jaar geleden ook niet echt bevallen. Ik denk dat hij komend jaar ongeveer het zelfde programma wilt rijden en dan nu alleen wel op de been blijven in de Vuelta ( en niet ziek worden)

S. Morgenstern

Weet je hoe je zo'n goed klassement in de Giro voor de sponsoren echt goed in de verf zet? Bewuste renner in de Tour de France opstellen. Daarmee tevens je renners verdubbelen die echt iets bijzonders zouden kunnen in de sponsortechnisch meest aantrekkelijke ritten van je jaar. Of je gaat voor nog een goed klassement in de Vuelta.

Niet goed bevallen? Volgens mij wordt dat een beetje overdreven. Die laatste week zat hij echt niet zo ver af van een vorm waarmee je een rit kunt winnen en sindsdien is hij zeker niet minder geworden.

Laatst gewijzigd
Gregje

Kruijswijk wilde zelf de Vuelta dit jaar rijden. Waarom volgend jaar dan ook niet...

S. Morgenstern

Omdat hij nu misschien wel de belangrijkste renner van de ploeg is geworden. Omdat de casual wielervolger, de sponsoren en de ploeg hem daar waarschijnlijk willen zien. Omdat hij heeft kunnen merken dat hij na een sterke Giro in de Tour de France nog de benen kan vinden om een rit te winnen. Omdat hij dit jaar heeft kunnen merken dat na mei alles op augustus richten ook zo zijn nadelen met zich mee brengt. Omdat de ploeg zich, met de nieuwe selectie, voor de bergritten niet bij voorbaat volledig afhankelijk wil maken van Gesink en een aantrekkelijk 'alternatief' achter de hand wil hebben.

Uiteraard valt er ook genoeg te zeggen voor een deelname aan de Vuelta, maar volgens mij kan dat moeilijk opwegen tegen de argumenten voor een opstelling in de Tour de France. De enige mogelijkheid die ik daartoe zie is, dat Kruijswijk in zijn contract heeft afgedwongen dat hij volgend jaar weer de Giro en de Vuelta combineert om pas in 2018 terug te keren in de Tour. Aangezien hij zelf reeds heeft aangegeven de Tour niet uit te sluiten, denk ik echter niet dat daar sprake van is.

Gregje

Geen idee wat de ploeg wenst/eist van hem dit jaar. Idem voor de sponsoren. Ik denk als het aan Kruijswijk ligt hij de TDF niet zal rijden, Vlek. Hij wil zeker de TDF gaan rijden gaf hij recent aan. Maar eerst een podiumplek in de Giro.

S. Morgenstern

Volgens mij is het eerlijk gezegd makkelijker in te schatten wat de ploeg en de sponsoren wensen, dan de voorkeur van Kruijswijk zelf in te schatten. De wensen van Kruijswijk voorbij de Giro (waar nu alle energie naartoe zal gaan) zullen daarnaast sterk samenhangen met degene van de ploeg.

lotto-jumbo fan

Kruiswijk moet niet naar de Tour na de Giro een goed klassement rijden is bijna onmogelijk en hij is niet explosief genoeg voor etappes

xistnc

Kruijswijk opstellen in de Tour kan twee belangrijke doelen dienen: publiciteit ophalen, als een hefboom voor zijn Giro-prestaties + meedoen in kopgroepen om de kans op succes voor de ploeg te vergroten.

Het risico zit vooral in het managen van de verwachtingen van het publiek, die allicht aangewakkerd zullen worden door de media.

Gregje

De vraag zal zijn of Kruijswijk per definitie de wensen van sponsoren en ploeg wenst in te willigen.

S. Morgenstern

Waarom? Misschien komen ze wel goed overeen.

1 2 ... 11 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.