Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 127 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny jij denkt werkelijk dat Plugge niet verder kijkt dan 31 december... natuurlijk houdt hij rekening met verlengingen en wie hij eventueel wat moet bieden om hem te behouden. Dat vindt ik wel wat kortzichtig. Kom op het is een bedrijf.

kelderfan

'@rahimns
"TLJ is een ploeg met een budget aan de onderkant van de WT."
Ja, dat is steeds weer 't verhaaltje. Met het presteren van Boom & Co zit TLJ in 't voorjaar zeker aan de onderkant van 't WT-verhaal.
En dat heeft met keuzes te maken.
Als ik 't goed herinner heeft Kelderman zelf de stap gemaakt om naar Sunweb te gaan; want de TLJ-leiding had hem nog binnenboord willen houden.

Wat betreft Roglic: Ja, hij zegt zelf, dat hij er klaar voor is om er elke dag in te vliegen in de Tour de Romandie.
*Er staat leuk artikel bij cyclingnews, Hij wordt nu in een zin met Froome, Porte vergeleken.*
Je zegt zelf twee zinnen. Froome legt uit, dat dit rondje niet zwaar genoeg is voor hem. Cyclingnews legt de link naar Roglic, die als kanshebber wordt gezien om dit rondje te winnen. Gisteren heeft TLJ gereden om Roglic van voren te houden.
Met Roglic heeft TLJ een big fish binnengehaald.
Ja, die jongen maakt een hele snelle ontwikkeling door. Hij brengt TLJ bij elke wedstrijd weer in beeld en dat lijkt mij goed nieuws voor TLJ.

kelderfan

'@Fanny
Ook Tolhoek maakt grote stappen voorwaarts. Hopelijk kan hij zich ook vandaag laten zien in de verkorte etappe. Bouwman, Campenaerts en Vermeulen kunnen Roglic goed bijstaan en ik vind 't een goede zaak, dat er jongens bij zijn/komen die ook op kop van 't peloton kunnen rijden. Want Steven Lammertink liet dat zien en nu ook Bouwman, die aan kop van 't peloton sleurde. Daar worden die renners alleen maar sterker door.
Wat betreft Maurits Lammertink ben ik wel met je eens; die zou met De Tier, Olivier {volgend jaar}, Lobato en Martens een goede groep voor de AGR/Waalse klassiekers zijn geweest.

gardeyn

'@kelderfan: als jij met een dubbeltje naar de snoepwinkel gaat kun je toch ook niet voor een kwartje snoep kopen?

Als je van dropjes (klassementen) en colaflesjes (voorjaar) houd, kun je niet voor een dubbeltje colaflesjes en een dubbeltje dropjes kopen, maar moet je keuzes maken.
De keuze voor Boom (1cent colaflesjes) is desatreus uitgepakt, maar dat konden er niet veel bevroeden. (Ik zie ook niet goed in wie er 1cent colaflesjes kost of minder en het beter had kunnen doen.)
Dus ja, 'onderkant van het budget' is steeds het verhaaltje. En dus mag je ook maar goede resultaten verwachten van die paar renners die wel 2 cent kosten, in die wedstrijden die echt hun hoofddoel zijn.

S. Morgenstern

Slagter, Lammertink en Van der Lijke zouden allemaal een speerpunt kunnen zijn voor die week in april...

Of we zien onder ogen dat ze inderdaad keuzes moeten maken, of we doen alsof we 't verhaaltje kunnen negeren en blijven het hele seizoen namen noemen voor de koers van de week waarin TLJ niet in het verhaal voor komt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@gardeyn
Ga zo door en dan valt 't kwartje.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik heb zo'n idee dat jij je antwoorden soms expres zo ingewikkeld mogelijk formuleerd zodat niemand er meer uitkomt. Tegen beter weten in.

Als eerste over Kelderman. Jij begon over hem... terwijl je nu dus ook zelf zegt dat hij zelf weg wilde. Dus wat was die discussie dan dat ze hem hadden moeten behouden.

Ten tweede al die quotes over Roglic zeggen nog steeds niets over enige vergelijking tussen hem en Porte en Froome. Je kan ook gewoon toegeven dat je de quotes iets te enthousiast hebt geïnterpreteerd.

robertowilco

'@Rahimns
Laten we het dan zo zeggen als Rogliz zich zo blijft door ontwikkelen als de afgelopen 2 jaar, kunnen we nog veel van hem verwachten, zijn contract loopt t/m 2018 en wat gaat er dan gebeuren, gaat de ploeg verder met een nieuwe sponsor en kunnen ze Rogliz behouden. Want dan komen zijn besten jaren waarschijnlijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@robertowilco ja, dat hangt natuurlijk van veel factoren af. Ten eerste of de ploeg door gaat met de huidige sponsor(en) of een nieuwe. Dan hoe hij zich verder ontwikkeld en als belangrijkste wat hij zelf wilt. Als hij echt kandidaat wordt om een grote ronde te winnen, wordt het denk ik lastig om op te boxen tegen het kapitaal van de grotere ploegen. Als hebben veel ploegen zelf natuurlijk al kopmannen genoeg. Voorlopig rijdt hij nog 1,5 jaar bij TLJ en dan maar hopen op een (grotere) sponsor en dat hij het zo naar zijn zin heeft bij de ploeg dat hij niet eens weg wilt.

achtpuntzes

die dropjes en colaflesjes maken het voor kelderfan wel wat makkelijker om een en ander te begrijpen zie ik. :p

Fanny

'@Rahimns
Quote: jij denkt werkelijk dat Plugge niet verder kijkt dan 31 december…
Rahimns dit heb ik helemaal niet geschreven. Dit denk ik helemaal niet. Onzin wat je zegt.
Ik denk op moment dat ze Boom aantrokken dat de leiding (i.p.v. Plugge) nog niet bezig was om het contract met Roglic tussentijds te verlengen.
Als ze dat wel van plan waren hadden ze dat ook wel direct gedaan na het aantrekken van Boom vorig jaar.
Ze hebben pas zijn contract verlengd na de overwinning dit jaar (februari) in de Algarve.

Helaas weer géén renner van TLJ in de kopgroep.
Dat vind ik wederom een gemis.
Nu hoeven 4 ploegen w.o de grote BMC ploeg niet te rijden.
De voorsprong loopt al weer gestaag op richting 6 min.
Dus zal TLJ wel weer op kop gaan rijden.
Dat zouden ze niet moeten doen.
De achtervolging van gisteren hadden ze over moeten laten aan de leider in het AK (Trek) en de grote ploegen BMC, Sky en Movistar.
Nu rookten ze de knechten van hun eigen ploeg (m.n. klimmer Bouwman) op die ze deze week nog hard nodig zullen hebben.
Als ik ploegleider was geweest dan had ik uit tactisch oogpunt overgelaten overgelaten aan de grote ploegen, want ook die hebben er belang bij dat de kopgroep van gisteren werd teruggepakt. Nu zaten deze grote ploegen lekker te keuvelen achter in het peloton en lachten zich kapot.
Ze hoefden lekker niets te doen tot de laatste 25km want TLJ en Cannondale reden die 4 á 5 minuten dicht.
Maar we zullen zien hoe het vandaag verder verloopt.
Hopelijk kunnen we TLJ aan het eind nog zien knallen met Lobato.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hopelijk? Niermann zit niet zo in elkaar, die gaat uit van eigen kracht en zet knechten als Bouwman gewoon in waarvoor ze zijn meegenomen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Aan het einde van vorig seizoen is hij bezig geweest met het samenstellen van het team voor 2017, dat is dan weer niet het moment om lopende contracten te verlengen. Dat doet hij dan weer in het nieuwe jaar. Als jij zegt dat men niet wist tijdens het afsluiten van de contracten van Boom, wie er eventueel voor verlenging in aanmerking komt voor de aflopende contracten van het jaar erop dat noem ik dat idd kortzichtig. Natuurlijk zijn in 2016 al lang bezig met de aflopende contracten van de renners in 2017. En dan is het zoeken naar het juiste moment. Zodra je door hebt dat Roglic zulke enorme stappen maakt en je dus kapers op de kust krijgt haal je die besprekingen (als die al niet gaande waren) meteen naar voren. Dus het is continue kijken waar je op de begroting ruimte kan creëren om een renner een verbeterd contract aan te bieden. Dus dat zal altijd ten koste kunnen gaan van een andere renner. Dat zijn de keuzes die je als ploeg maakt.

kelderfan

'@Rahimns
Weer een mooi verhaal. Maar denk je niet dat @Fanny dat allemaal niet weet. Waarom 't gaat is dat Roglic de Ronde van de Algarve heeft gewonnen en niet even later komt 't bericht, dat hij heeft bijgetekend. Dus @Fanny heeft gewoon gelijk.
Maar ook Campenaerts ontwikkelt zich prima; maar daar is kennelijk nog geen overeenstemming mee bereikt. Of is dat ook weer dat broodje aap verhaal.
@Vlek
Dat denk ik ook. Niermann wil met Roglic dat rondje winnen en daarbij moeten Campenaerts, Bouwman en Vermeulen in dienst rijden tot aan de laatste klim. Want Gesink moet met Tolhoek zolang mogelijk bij Roglic kunnen blijven, lijkt mij.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Van wat ik heb gezien heeft TLJ netjes de positie van Roglic verdedigt met Tolhoek, die in dit weer toch laat zien, dat hij ook in moeilijke omstandigheden goed kan meekomen. Dat Lobato zich laat uitzakken is wel begrijpelijk, want morgen heeft hij een kans. Mogelijk mag Bouwman morgen mee in de aanval.
Gesink en in slecht weer zit er keurig bij. Kijken of hij in koningsrit mee kan doen om de zege. Want Gesink en maatje Kelderman oeps zitten er steeds goed bij.

Fanny

'@Rahimns
Als je je eigen verhaal goed leest dan moet je mij toch gelijk geven, ook al is dat soms (als ambassadeur) moeilijk voor je.
Ik heb soms ook weleens inside information die jij ook niet altijd precies weet als ambassadeur.
Ik hoef ook niet mijn gelijk te hebben, maar mening wil ik hier wel ventileren. En ja soms heb ik misschien wel eens gelijk.
Daar wil ik bij laten.
@Kelderfan
Bedankt voor je support.
Campenaerts is ook een hele goede aankoop voor TLJ geweest en die moeten ze dan ook koesteren voor de broodnodige WT punten mbt de tijdritten.
Ik zou zeggen zsm verlengen t/m 2018.
Wat betreft Vermeulen.
Ik heb nu een 2 tal etappes gezien waarin hij zich achterin het peloton ophoudt en zich verder niet met de ploeg bemoeid door voor de kopmannen te rijden om ze uit de wind te houden.
En dan ineens in de laatste 20-25kms gaat hij net als gisteren (toen hij door de ploegleider naar voren werd gestuurd om Bouwman te helpen) even helemaal naar voren rijden om dan heel even maar op kop van het TLJ peloton te gaan rijden om zich daarna weer af te laten zakken en achterin het peloton te finishen. Ik zie hem in ieder geval weinig langdurig op kop rijden voor de kopmannen.
Dat vind ik vreemd. Ik denk dat hij een beetje zijn eigen race rijdt terwijl de andere TLJ renners netjes bij elkaar rijden.
Overigens rijdt Tolhoek ook niet op kop van de TLJ trein, maar die heeft een vrije rol en doet dat met verve.

Voor de rest hoop ik op een mooie week en kan ik niet wachten tot a.s. zaterdag wanneer het echt gaat losbarsten in de zware berg koninginnenrit.
Ik hoop maar dat Roglic en Gesink vandaag geen last hebben gehad van de kou en ook komende dagen niet ziek worden.

Voor de rest nog een opmerking. Wat is er vandaag met Lobato gebeurd ?
Ik had hem vandaag opgeschreven voor een eventuele sprint. Bevangen door de kou misschien ?
Ik heb hem nl niet zien vallen of een lekke band zien krijgen.
Hopelijk krijgt hij morgen nog een kans om zich te laten zien.

kelderfan

Kruijswijk weet nu ook wie hem gaat bijstaan in de Tour of Yorkshire.
Met Kruijswijk gaan mee Clement, Keizer en Lammertink en die andere trein van Groenewegen krijgt Jansen, Leezer, Van Hoecke mee.
Wagner blijft thuis. Toch andere trein proberen lijkt mij niet verkeerd.
Ik verwacht wel de 1e. etappezege voor Groenewegen in dit rondje. Hopelijk gaat de weersverbetering door.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Huh... als ik mijn eigen verhaal lees moet ik jou gelijk geven.... eh nee. En dit heeft helemaal niets met mijn ambassadeur zijn te maken, gewoon met logisch nadenken. Op 19 Februari won Roglic Baskenland en de 21e maken ze bekend dat hij verlengt... denk je dan niet dat ze al lang met hem in gesprek waren. Ik doe niet geheimzinnig wie ik ken binnen TLJ en als ik wat hoor en dat is echt zelden over contractverlengingen dat zeg ik dat hier. Wie jou bronnen zijn... ik weet het niet. Maar jij zegt blijkbaar dat Plugge niet over de contractverlengingen gaat.

@Kelderfan Of ze met Campenaerts al een verlenging bereikt hebben... dat weet ik niet. Net zo goed dat ik het niet weet van al die anderen van wie hun contract aflopen... de tijd zal het leren. Er zijn er zoveel die stappen maken. En verder als je mijn verhaal terugleest dan is dat toch wat ik zeg over Roglic, lezen jullie eigenlijk wel ??

Laatst gewijzigd
Fanny

Het was vandaag bar en boos met het weer in de TdR.
Thomas de Gendt maakte hierover een mooi en leuk statement richting de UCI.

Forbidding a rider to shower because he has dopingcontrol but is suffering from hypothermia is not normal. We are not animals.
en
Next time we have these weather conditions i kindly invite you to follow the race in a cabrio.

Ik hoop maar dat die renner niet een van de TLJ renners was want zo kun je natuurlijk snel ziek worden en dat kunnen we natuurlijk niet hebben in de ploeg als we dit weekend met Gesink en Roglic voor de podiumplaatsen gaan strijden.

Belachelijke reactie van deze UCI man. Ga dan lekker mee douchen en neem daarna de controle af.
Trouwens ik ben benieuwd of er nog boetes uitgedeeld worden vanwege het niet zichtbaar dragen van de rugnummers.
Dat zal toch niet met dit weer. Kan het tenminste niet geloven.

S. Morgenstern

Mooi dat Leezer weer kan koersen. Trein met de overige drie wel wat minder vermogen en ervaring dan ze daar vorig jaar aan de start hadden staan, maar op zich is Yorkshire wel een koers om wat anders te proberen. Kruijswijk echter het belangrijkste natuurlijk; valt vooral te hopen dat het niet hetzelfde weer is als in Zwitserland.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gezien de profielen van Yorkshire denk ik niet dat het tot een massasprint met een grote groep gaat komen... dit zijn echt lastige etappes daar.

Chrys

'@Fanny
Vermeulen heeft zich gisteren met Bouwman volledig uit de naad gereden om het gat te dichten met de kopgroep en dat deden ze met verve. Beetje overdreven wat je nu stelt.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Maar jij zegt blijkbaar dat Plugge niet over de contractverlengingen gaat.
Jij praat weer onzin Rahimns en wilt je weer je gelijk hebben. Vorenstaande heb ik niet geschreven.
Lezen is ook een kunst.
Ik schreef: Ik denk op moment dat ze Boom aantrokken dat de leiding (i.p.v. Plugge) nog niet bezig was om het contract met Roglic tussentijds te verlengen.
(i.p.v. Plugge) betekent namelijk in persoon van Plugge.
Natuurlijk is Plugge de manager voor de contractverlengingen.
En het aantrekken van Boom was dus voor de goede orde in 2016.

Voor de rest zoek het lekker uit.
Ik had al eerder gezegd dat ik het hierbij wilde laten en dus kom ik er hierna niet meer op terug. Dan heb jij maar gelijk want dat wil je zo graag.
Het zij zo. Excuses dan maar weer dat ik hier uit de bocht ben gevlogen.
Ik heb het liever over de komende etappes van de TdR en de eerstvolgende koers TdY waarbij ik graag wil zien hoe het er met Kruijswijk en Clement ervoor staat mbt de Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sorry bij mij is ipv ... in plaats van. En wat is er mis met een discussie. We zijn toch niet aan het schelden of zo. Dat we het niet eens met elkaar zijn, dat kan. Natuurlijk was Boom in 2016, daar ging toch het hele gesprek over. Maar dat betekent toch niet dat men ook in 2016 niet verder denkt dan 2017. Het gaat om de lange termijnplanning en dan denkt men bij het aantrekken van de renners voor 2017 juist ook verder, dat is toch gewoon bedrijfsvoering. Het heeft niets te maken met mijn gelijk maar met logica. Natuurlijk weet ik niet in welke volgorde en met wie er eerste wordt onderhandeld, maar dat men daar al langer over nadenkt is toch niet zo vreemd. Of ben ik nou gek.

Verder prima.. einde discussie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lobato reed dus lek in de finale...

1 2 ... 127 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.