Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 128 ... 440 441
Fanny

'@Chrijs
Ik heb de beelden van gisteren vandaag nog een keer bekeken.
Het klopt dat hij zich heel slechts heel even uit de naad heeft gereden nadat hij waarschijnlijk van de ploegleiding de opdracht kreeg om zich van achteren naar voren te begeven. Ik had niet het gevoel dat ik overdreef maar ik kan het mis hebben. Was dan niet zo bedoeld.
In ieder geval mooi dat TLJ dat gat nog dicht kreeg al had ik liever gezien dat iemand van TLJ in de kopgroep zou zitten net als vandaag.
@Vlek
Benieuwd hoe het er met Leezer voor staat na die vervelende valpartij.
Zal denk ik wel als leader optreden voor de jonge sprinttrein.
Groenewegen fietst volgens mij de 1e keer samen met Jansen maar ik kan dat mis hebben.
@Rahimns
Ik ben het met je eens dat het lastiger etappes zijn dan dat het op het eerste gezicht lijkt.
Mooi koers met vaak ontzettend veel publiek.
Maar ja, dat weer ! Zoals het er nu voorstaat ziet het er redelijk uit.
Oké, niets ernstigs met Lobato.
Ik dacht hem nl aan het einde van de etappe nog te zien en vond het verrassend dat hij zo ver vanachter finishte.
Ik was al bang want morgen komt er een belangrijke etappe voor hem en zijn team.

Fanny

Mooie uitspraak van de altijd met dit weer erg koud hebbende Gesink door zijn lange slanke postuur.

Tour de Romandie 🇨🇭This was soooooo cold!!!! 1degree and snow -->☃️again! 😬 But: All good! 👍

Maar het laatste is het belangrijkste: Alles is goed met hem.
Was even bang dat hij het net zo, qua koude te pakken kreeg (onderkoeling) zoals vorig jaar in Baskenland toen hij bijna afstapte en erg veel tijd verloor voor het AK.

kelderfan

'@Fanny
Het was een lekke band, die er voor zorgde, dat Lobato opeens was verdwenen en op achterstand binnenkomt.
Maar morgen heeft hij nog een betere kans om zich in de sprint te mengen.
Ik zag Vermeulen ook opeens naar voren komen om even op kop van 't peloton te komen rijden. Ik heb er niet veel van gezien, maar misschien hebben Vermeulen en Bouwman hun werk al eerder gedaan.
Maar Tolhoek is een 1e. jaars; dus dat hij in bescherming wordt genomen lijkt mij dat juist correct. Maar tot nu toe zit hij er steeds keurig bij en is 24e. in 't klassement
Yorkshire is een heuvelkoers en bijvoorbeeld Gijs Van Hoecke kwam in de vorige versie in 't AK als 43e. en "Roglic" kwam als 44e. over de streep.
Alleen in de laatste etappe wordt 't leuk en hopelijk heeft Kruijswijk goede benen.

Fanny

TLJ heeft waarschijnlijk 1 concurrent minder voor het AK in de TdF (Bennett).
Barguil (Sunweb) heeft nl een pelvis fracture oftewel een bekken fractuur opgelopen met zijn val in de TdR en zal er daaromdenk ik lang uit zijn.
Bron: TdR twitter cq Sunweb.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@fanny De tour is nog 8 weken weg, ik zou hem nog niet afschrijven. Het schijnt niet heel ernstig te zijn, ze hoeven het in ieder geval niet te opereren. Dus die is waarschijnlijk wel op tijd hersteld. Of hij ook topfit is moeten we dan maar weer zien.

Fanny

'@Rahimns
Misschien een mooie breuk. Maar lastig wordt het wel om vooral kracht te zetten met het klimmen in de bergen.
Er komt natuurlijk veel druk op het bekken bij het zitten en fietsen en hij zal voorlopig denk ik niet kunnen trainen en koersen.
Maar misschien valt het mee.

Update:
Barguil heeft breukje in bekken
Slecht nieuws voor Sunweb: hun kopman Warren Barguil is gisteren niet zonder kleerscheuren uit de barre etappe gekomen. Bij een tuimelperte liep hij een breukje op in zijn bekken. De Fransman moet minstens drie weken rusten en ziet zijn voorbereiding op de Tour verstoord.
Bron: Sporza

De renner die na de finish niet eerst mocht douchen van de UCI terwijl hij onderkoelt was volgens zijn dokter is volgens Thomas de Gendt
Lotto renner Sander Armee.
Gelukkig dus géén LottoNL-Jumbo renner.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Tja de trein van Groenewegen.

Als ik denk aan de meest optimale trein (mits allen op hun normale/goede niveau) denk ik aan:

Groenewegen
Jansen
Boom
Leezer
Roosen
+ eventueel een grote motor als Van Emden die je eventueel zelfs ook nog zou kunnen uitwisselen met Boom of Leezer.

kelderfan

'@Wielerflits
Heb je 't over de TdF wat betreft de sprinttrein voor Groenewegen of in 't algemeen?
Niet TdF gerelateerd lijken mij Gijs Van Hoecke en misschien ook Steven Lammertink een optie.
Dus Groenewegen, Jansen {lead-out}, treinvoorbereiding Lammertink, Leezer (c) en Van Hoecke {nu in Yorkshire uit te proberen};
In de TdF is een goede treinvoorbereiding belangrijker; dus Groenewegen met Lars Boom {lead-out}, Leezer (c), Roosen en Van Emden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderman ... wielerflits ??

De mannen voor de Tour lijken me op zich niet slecht. Alleen als Van Emden de Giro rijdt zie ik hem niet ook nog eens in de Tour. Dan lijkt me nog steeds Wagner de aangewezen lead-out, Groenewegen heeft gewoon veel vertrouwen in hem. Boom als Lead-out lijkt me vrij onwaarschijnlijk, meer 1 voor het betere sleurwerk voor die tijd.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Emden zit sinds vorig jaar duidelijk niet in de groep die rond de sprinters is gevormd. Ik denk dat het belangrijk is dat zo'n renner niet alleen de kwaliteit heeft, maar ook de ambitie en wil om er iets van te maken en er tijd in te stoppen. Zeker in een discipline die vaak op details aan komt, waarbij foutjes onvermijdelijk zijn en er door tijd en ervaring met elkaar dingen ingeslepen kunnen worden waardoor je het mislukken van de voorbereiding kunt beperken.

Van Emden heeft buiten het voorjaar en de tijdritten een rol gevonden (of gekozen) in de groep rond Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik zie het als volgt.

Boom voor de laatste 10 a 8km
Van Emden voor de laatste 3 a 4km
Leezer voor de laatste 2km

Roosen voor de laatste kilometer.

Dit is puur ingeschat op de individuen hun sterke punten zoals ik ze zie.

Van Emden en Boom puur als de sterke motoren om een handvol kilometers voldoende vermogen te leveren.

Roosen als overbrugging tussen de types Boom/van Emden vanwege zijn power en inzicht.

En Janssen en Leezer echt als piloten voor de laatste anderhalf tot twee kilometer zoals hij Leezer ook wel heeft gedaan voor Bos in het verleden en Jansen voor Halvorssen uiteraard.

Nu denk ik op zich wel dat deze mannen de rollen onderling kunnen doorwisselen want bijvoorbeeld Roosen en Boom maar ook van Emden zijn ook redelijk tot goede stuurmannen met inzicht.

En ten overvloede, ik heb het nu over zoals ik de ideale trein voor mij zie, niet persé voor komende Tour.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wielerfan1987 Ik zie dan eerder Roosen voor de laatste 10 a 8km, Boom voor de laatste 3 a 4, dan Leezer en Wagner voor de laatste km. Die lijkt mij het meest realistisch. Verder kan je hier behoorlijk op door variëren. Genoeg renners die ergens in dit treintje in te passen of te vervangen zijn. Van Emden lijkt mij wat @Vlek zegt een ander parcours te zijn ingegaan.

kelderfan

'@rahimns
Een aantal ploegen voor de Giro zijn al bekend; maar 't wachten is nu nog op TLJ toch?
Je hebt 't wel eens over lezen. Ik zeg ook dat in de TdF de treinvoorbereiding belangrijker is. Je weet dat 't hectisch wordt met al die treinen in de sprint.
Dus dan zegt Groenewegen ook zelf, dat hij zo laat mogelijk moet worden afgezet en dan is de ideale man daarvoor i.m.o. Lars Boom. Dus geen klassieke lead-out; maar een man die hem afzet in de laatste 500m tot een 1 km voor de finish.
Het is je misschien nog niet opgevallen, maar Wagner gaat niet mee naar Yorkshire maar naar Frankfurt. Dus kan Groenewegen in de 1e. en 2e. rit zijn trein in stelling brengen. Keizer en Clement gaan Kruijswijk beschermen met zo nodig Lammertink. Dus zijn trein is dan met Jansen als lead-out en Leezer en Van Hoecke treinvoorbereiders en zo nodig Lammertink om Groenewegen van voren te houden.
Maar heeft Roosen nog veel last van zijn blessure?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat heb ik net gelezen?

robertowilco

Toch eens fijn dat er een TLJ renner in de kopgoep zit, Campenaerts. Hoeven ze in feite in het peloton geen kopwerk te doen, en iedereen dacht toch dat Campenaerts zich zou sparen voor de tijdrit zondag.

Chrys

Misschien de Tjallingii aanpak? In de kopgroep zitten om warm te blijven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Laat afzetten betekent nog niet minder mensen in de trein. Boom als lead-out lijkt me gewoon onmogelijk. De lead-out moet op volle sprintsnelheid zitten en dat heeft Boom niet. Die kan daarvoor prima doortrekken, daarom zijn de lead-outs ook altijd snelle mannen.

Daarvoor kan Leezer inderdaad Dylan en Wagner naar de laatste 300-400 meter brengen. Je genoemde namen zijn daarom ook niet verkeerd, ik denk alleen de volgorde niet. Dus dan Roosen en Boom als eerste en dan Leezer en Wagner voor de lead-out. Evenveel renners als dat jij noemde en alleen met een kleine wijziging in opstelling en volgorde.

Fanny

'@robertwilco
Ja, eindelijk zit er weer eens een TLJ renner (Campenaerts) in de kopgroep van 7 renners nadat er eerst 3 renners weg waren die snel teruggepakt werden door de ploeg Trek met leider Felline.
Iets wat ik de afgelopen dagen ook liever gezien had voor de fans en bv voor exposure voor de sponsors.
Daarnaast kost het minder energie voor de knechten van de kopmannen.
Misschien heeft TLJ geleerd van de eerste etappe toen ze vol aan de bak gingen om die grote voorsprong van die kopgroep terug te halen,
waardoor andere grote ploegen profiteerden en sommige knechten van TLJ (Bouwman en Vermeulen) zich opbliezen.
Nu kunnen ze relatief rustig in het peloton meetrappen en hun kopmannen uit de wind houden en dus sparen.
Wordt de kopgroep teruggepakt dan hebben ze altijd nog Lobato achter de hand als hij in vorm is voor een sprint.
Echter daar heb ik nog wel mij twijfels over.
Maar we zullen zien wat het wordt.
Vandaag in ieder geval 2 kansen op een overwinning voor TLJ in de TdR en TdY.

S. Morgenstern

Nu kunnen ze relatief rustig in het peloton meetrappen en hun kopmannen uit de wind houden en dus sparen.

Zoals gisteren? Behalve dan dat Campenaerts vandaag een pak meer energie 'verbruikt', is de opdracht hetzelfde voor de knechten als wanneer er niemand mee zou zitten. De eerste rit hebben ze daarnaast voor hun kopmannen gereden op een manier die vertrouwen in hun vorm uitstraalde. Ik zie dat zelf echt veel liever, dan een 'verplicht nummertje' in de kopgroep voor de fans en de zogenaamde exposure van de sponsoren. Meezitten moet je namelijk doen wanneer je denk dat het kansrijk is, niet omdat je denkt dat je andere knechten daarmee een rustig dagje zonder kopwerk kan bezorgen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Roompot weet anders wel met deze tactiek alle pelotonrenners doorlopend te sparen.

kelderfan

'@vlek
Je leest? Wat is daar nu zo moeilijk aan, dat je beter 1 mannetje mee kan sturen in de vluchtgroep; want dan behoef je geen mannen voor de achtervolging in te zetten.

kelderfan

Het is weer aardig druk met toeschouwers in Yorkshire. Het is ook weer leuk om te weten, dat Keizer mee moet rijden om de vluchters terug te halen; want anders valt er niet te sprinten. Keizer ging toch mee om Kruijswijk te beschermen.

Fanny

'@kelderfan
Quote: dat je beter 1 mannetje mee kan sturen in de vluchtgroep; want dan behoef je geen mannen voor de achtervolging in te zetten.

Inderdaad beter en kost minder energie voor de mannen die in de achtervolging moeten behalve die ene renner in de vlucht.
Laat dat achtervolgen lekker over aan de ploeg van de AK leider en de grote ploegen BMC, SKY en Movistar die er ook belang bij hebben.
Roglic staat toch 4e en de ploeg hoeft zaterdag pas echt voor hem en Gesink in actie te komen.
Daarnaast heeft hij as zondag de tijdrit nog om tijd terug te pakken op evt. vluchters die verder in het klassement staan.

Chrys

'@kelderfan
In jouw plaatje wel ja. De werkelijkheid is dus anders dan jij je had voorgesteld.

S. Morgenstern

Waarom zou je niet voor Roglic en Gesink op kop rijden? Je tactiek afstemmen op de mate waarin Bouwman en Vermeulen energie kunnen besparen lijkt me in ieder geval de wereld op zijn kop.

1 2 ... 128 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.