Gesink is knetter als ie niet een keer vol op de vuelta inzet, waar Kruijswijk de betere girorenner is hij toch echt een vuelta-man en al helemaal wanneer ze langere klimmen erin moffelen ten koste van die halfgare muurtjes. Dat ritme opdoen kan uitstekend via de TDF proberen overal mee te zitten wanneer de Majka's, Pantano's & Rollandjes aanslaan.
Af en toe moet je eens een gok nemen. Gesink kan nog steeds top 10 rijden in de tour maar wanneer hij echt op het voorste plan mee wil doen raad ik hem ten zeerste aan om dat op zijn geliefde Spaanse grond te proberen. Het is wachten op het parcours, ik verwacht flinke ritten in de Sierra Nevada.
'@romans vainsteins
Waarom blijf je dat herhalen? Als Gesink een deelnemersveld als afgelopen jaar in de Vuelta treft wordt hij ook hoogstens 5e.
Als Neerlands toprenner hoor je in de Tour, klaar. Het is al zonde dat Kruijswijk weer voor de Giro gaat, al is dat in zijn geval ook wel begrijpelijk. Maar Gesink heeft gezien dat hij uit een ontsnapping een Vuelta-rit kan winnen, nu wil hij dat natuurlijk ook op het hoogste podium proberen.
Mooi team zo. Met Kruijswijk vol voor de Giro, Gesink hopelijk voor ritten in TdF en beiden voor het klassement in de Vuelta en met mannen als Bennett Roglic, Battaglin, Van den Broeck en Clement in de tweede lijn en talenten als Bouwman, Olivier, Vermeulen en Campenaerts, moet het voor de grote en kleine rondes en de heuvelklassiekers wel goed komen. Hopen dat Boom dit jaar het laatste stapje zet naar een grote klassieke overwinning dan gaan we een mooi jaar tegemoet.
Gesink moet voor het AK gaan in de Tour, hij heeft nu een leeftijd dat hij dat nog aan kan en vaak de sterkste jaren voor een ronde renner, begin dertigers, Ik denk dat veel fans hem graag zien rijden voor een Ak en ook de sponsor belangen tellen mee, anders wordt het voor Nederland een magere Tour wat betreft het AK, de hoop ligt dan bij Dumoulin, De Giro krijgt dit jaar een veel sterker deelnemersveld dan vorig jaar, het zal niet makkelijker worden voor Kruijswijk. Als Gesink de TDU gaat rijden, dan zal hij T-A rijden, hij kan de Ronde van Romandië gebruiken als voorbereiding op zijn geliefde Ronde van Californië en via Zwitserland zich voor bereiden op de Tour .
'@ Gregje:
ah, ok :)
@ robertwilco:
ja, ik weet dat Gesink met elke keer zo lang mogelijk aanklampen ergens tussen plek 5 en 10 in de Tour kan eindigen, maar ik zit daar niet meer op te wachten. laat hem maar lekker aanvallen en voor ritten gaan, vind ik veel leuker om te zien. en ook op die manier kan je je in de top 10 rijden mits je het niet te rustig aandoet op de dagen dat je niet in de kopgroep zit.
'@robertowilco
Ik ben het met je eens, dat Gesink beter voor 't klassement in de TdF kan gaan; want een rit winnen in de TdF lijkt mij onbegonnen werk.
Maar hoe hij daar naar toe gaat werken is een andere vraag. Mijn idee is om vooraf aan de TdF de volgende rittenkoersen te doen: TDU, Oman, Par-Nice, Vasco, AGR, WP, LBL, ToC en de TdS
Nee, zijn positie is bijna altijd die van 'best-of-the-rest' zoals je zelf ook aangaf. Welke positie daarbij hoort zal afhankelijk zijn van het deelnemersveld en de kwaliteit aan de top van dat deelnemersveld wil in de Vuelta nog wel eens fluctueren. RV blijft met die wetenschap herhalen dat Gesink het weer eens moet proberen in de die ronde, wil hij serieus op het voorste plan meedoen. Mede gevoed door het gunstige effect dat de Spaanse nazomer op het gestel van Gesink lijkt te hebben, maar dus ook omdat die ronde wel eens wordt uitgevochten door wat 'best-of-the-rest' gasten. Iets wat we eigenlijk zelden zien gebeuren in de Tour de France. De kans om eens podium te rijden is daardoor gewoon aanzienlijk groter in de Vuelta. Of, zoals RV stelde: af en toe moet je eens een gok nemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.