Ik weet niet zeker of alle 29 renners nu op trainingskamp in Mojacar zijn.
Eerst dacht ik dat Boom nog wat veldritten deed, maar gezien zijn twitter is hij ook maandag vertrokken naar Mojacar.
In de wandelgangen heb ik gehoord , maar dat weet ik niet zeker (geen bron), dat Bennett ziek zou zijn.
Misschien dat de ambassadeurs dit kunnen navragen/bevestigen.
Mocht dit waar wezen dan zal hij nu wel niet op trainingskamp in Mojacar zijn.
Overigens hebben de renners, behalve dit weekend waarin het echt slecht wordt, wel de rest van de week heel mooi weer met 17/18 graden met daarbij vrij veel zon.
Hieronder een beschrijving van TLJ trainingskamp
http://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/team-lottonljumbo-legt-de-basis-in-spanje
Kreeg net bevestiging idd dat alle renners behalve George aanwezig zijn. Of die ziek is weet ik niet, wel viel me al idd op dat hij al een aantal dagen geen activiteiten heeft op Strava. Maar ook al is hij niet ziek, dan nog zou hij denk ik niet overgekomen zijn. Vorig jaar deed hij zijn voorbereiding ook al zelfstandig thuis.
'@rahimns
Klopt idd dat Bennett er vorig jaar ook niet bij was.
Kostbaar en teveel heen en weer gereis met het oog op TDU.
En ik neem aan dat het in deze periode altijd goed weer is om in NZ te trainen met zijn andere landgenoten die ook prof zijn.
Daarbij hoeft hij begin januari maar een klein stukje te vliegen naar Australië voor de TDU.
Idd laatste tijd geen twitter/facebook van hem.
Ook heeft hij de laatste dagen/week weinig kilometers gereden (Strava).
Van wat ik heb vernomen in de wandelgangen (geen bron) zou het niet zijn oude blessure (tw de milt) zijn.
Zal proberen erachter te komen wat er met hem aan de hand is.
'@Rahimns
Van wat ik in de wandelgangen heb vernomen zou het idd met bloedonderzoek te maken hebben.
Als het waar is van wat ik gehoord heb (in de wandelgangen dus) dan zal hij denk ik hoogstwaarschijnlijk niet starten in TDU mede gezien de dan opgelopen trainingsachterstand.
Maar nogmaals, ik zal proberen erachter te komen wat er nu precies aan de hand is en of ik iets over hem hierover via de mediakanalen (bron) kan vinden.
Misschien dat jij of Roelien als ambassadeurs binnenkort hier wat meer over te weten komen wat hem precies mankeert.
Ik heb ook ergens gelezen dat Bennett nog last heeft van de milt. Waarschijnlijk zijn ze idd deze winter bezig om dat goed uit te zoeken en krijgt hij langer rust. Ik verwacht hem derhalve niet in TDU. Als Bennett fit is, zou hij kopman zijn in TDU. Dat zou hij toch wel verdienen vind ik. Maar aangezien Gesink naar TDU gaat.............
'@Roelien
Ok, we wachten het onderzoek mbt de bloeduitslag van Bennet wel af.
Zodra ik iets definitiefs hierover weet zal ik het hier melden.
Het zou wel jammer zijn dat hij in zijn (thuis) WT TDU als kopman misschien niet kan starten.
Bye the way, ik zag je nog als aandachtig toeschouwer bij de interviews op de Fandag van TLJ. Was trouwens een leuke dag.
@ Kelderfan
Haha, misschien kun jij wel even gaan kijken en tevens horen of er nog nieuws is mbt TLJ renners.
Vandaag een pittig dagje voor de TLJ renners met een lange duurtraining heuvelop en-af en de bekende vervelende lactaattesten.
Hoe gaat het trouwens met jou Hero en ex TLJ renner Kelderman ?
Voelt hij zich al thuis en opgenomen bij zijn huidige team ?
Zijn ze al begonnen met een trainingskamp ? En zoja waar ?
Het is toch wel de bedoeling dat hij na 2 jaar Giant dan als volwaardig kopman bij TLJ terugkeert ?
Hij is nmm een goede renner met potentie in het WT rondewerk.
Ik ben inmiddels achter gekomen wat Bennett heeft.
Hier het nieuws (bron) over onze George Bennett.
https://twitter.com/georgenbennett/with_replies
Het bloedonderzoek gaf dus aan: de ziekte van Pfeiffer.
Dat ziet er dus niet goed uit voor George Bennett.
Als ik het goed lees dan zal hij er een paar maanden niet kunnen trainen en zal zijn zomer dus ook niet optimaal zijn als hij die al kan rijden.
'@Fanny dat haal ik er niet uit. Hij schijnt dus 2 maanden geleden, dus na de Vuelta hier last van te hebben gehad, dus tijdens zijn vakantie. Nu verplichtte rust, maar nergens staat er dat hij er voor maanden uit is. Maar de toekomst zal dit moeten uitwijzen. Of heb je nog andere bronnen.
'@rahimns
Ik bedoelde eigenlijk niet optimaal kunnen trainen maar je mag het lezen zoals je wilt.
Pfeiffer in de topssport duurt denk ik wel wat langer.
Gezien zijn opmerking over de zomer heb ik er niet zoveel vertrouwen in dat hij weer snel in optimale conditie is.
Laten we hopen dat hij weer snel hersteld.
Geluk bij een ongeluk is dat het een maand of wat geleden is geconstateerd en niet nu pas.
Wel een vervelende situatie voor hemzelf, TlJ en de kopmannen van TLJ.
Hij had komend jaar 2017 een goede knecht voor Kruijswijk en Gesink kunnen zijn.
Dan moeten de anderen (meesterknechten) het maar overnemen.
Inmiddels wordt nieuws het op vele media overgenomen en zijn eigen ploeg heeft inmiddels eindelijk ook gereageerd.
Mijn nieuws uit de wandelgangen was dus correct.
Verder nieuws heb ik nog niet kunnen aanboren maar misschien kun jij of Roelien nog wat naders van de ploegleiding
vernemen en het dat hier melden (in dit mag).
Ik hoop niet dat hij andere renners besmet heeft, want dit al gebeuren als iemand anders uit zijn biddon drinkt, Voor een topsporter is dit virus funest, omdat je niks kan dan rusten, vele maken de fout om te vroeg weer te beginnen met het gevolg een zware aanslag voor het lichaam, de witte bloedcellen vermeerderen zich snel en worden enorm groot t.o.v een gewone bloedcel, maar daar zijn dan weer verschillen in hoe agressief deze witte bloedcellen zijn. Ik ga er vanuit dat hij de Giro en Tour kan vergeten, hij moet helemaal onder aan de ladder beginnen en wanneer dat mag dat is de vraag.
Robert geeft op Twitter een eerste deel van de nieuwe kit prijs. Deen witte schouders hebben plaats gemaakt voor zwarte, ben wel heel benieuwd hoe het er verder uit gaat zien.
Edit: meer te zien op de foto van Louis Delahaije, zwarte schouders en mouwen, de rest geel. Met zwarte broek.
Heb de outfit inmiddels gezien en vind het veel mooier dan vorig jaar.
Probleem is echter dat er steeds meer ploegen met de kleur zwart in het peloton verschijnen en het daardoor wat moeilijker wordt om
de renners en de ploeg op tv voor ons en de commentatoren te onderscheiden.
Maar we zullen zien hoe dit in de praktijk uitpakt.
Ik denk trouwens dat ze in de TdF deze outfit in deze kleur wel niet zullen dragen ivm de gele trui die er ook rondrijdt.
Dat zal dan wel weer meer overwegend wit zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.