Fantastische overwinning van kanjer Roglic in TT van de Tour de Romandie !!!
Jammer, dat hij net niet de 2e plaats kon pakken in het AK maar ook grote hulde voor die 3e plaats.
Dit gaat TLJ een hoop punten opleveren.
Roglic kan zich nu richten op de TdF waarbij hij ook mits met een goede ploeg om hem heen kans maakt op een top 10-20.
Mooi van hem vond ik dat hij de hele ploeg bedankte voor het werk dat ze gedaan hebben in de afgelopen week.
Dat vind ik echte dus een echte teamspeler die prima in deze ploeg past.
Dan verder nog de TT van de andere renners.
Hele goede tijdrit van van den Broeck. Dit had ik niet verwacht en dus klaar voor de Giro.
Gesink heeft voor zijn doen ook een goede tijdrit gereden en lijkt steeds beter te worden voor Californië en de TdF.
Campenaerts had vandaag denk ik een mindere TT ondanks dat hij zich hiervoor gisteren spaarde.
Misschien deze week toch iets teveel gegeven in knechtenwerk en in de vluchtpoging.
Vermeulen reed ook een goede TT en heeft zich gisteren hier een beetje hiervoor kunnen sparen.
Bouwman tenslotte reed ondanks het vele knechtenwerk dat hij gisteren en in deze week leverde toch nog een goede tijdrit op een tiental seconden achter Vermeulen. Indien hij net als Tolhoek een vrije rol had gehad had hij m.i. in het jongere klassement hoog kunnen eindigen maar nogmaals het teambelang staat voorop.
Al met al een zeer goede prestatie van de TLJ mannen door met 6 gestarte renners in de Top 50 te eindigen van de ongeveer 130 gestarte renners.
Indien dit zich in de toekomst voortzet zie ik TLJ nog wel een keer podium pakken in een TTT.
Er zit nl m.i. nog veel rek in een goede trainingsaanpak en eveneens goede tijdritfietsen.
De fietsen zijn nu goed maar daar moet je aan blijven werken om continu met de beste mee te doen. En trainingsaanpak kan vast nog wel wat geoptimaliseerd worden.
Ik vond het een goede ronde van romandie van TLJ, die Duitse ploegleider doet het goed. Is wat minder van het afwachten
Natuurlijk staan ze bij Bianchi en Shimano niet stil en zal er altijd wel weer worden gekeken waar er nog winst valt te behalen, maar de tijdritfiets van TLJ staat bekend als 1 van de beste van het peloton.
En op trainingsgebied heeft de ploeg met Mathieu Heijboer iemand die zich volledig inzet om de mannen nog beter te maken. Dus de ploeg doet daar echt al alles aan.
'@Kelderfan maar dat gebeurt dus nu niet... (de situatie met Mollema was trouwens zijn eigen schuld, maar dat terzijde). Deze discipline is heel belangrijk binnen de ploeg, dus daar willen ze nu echt geen steken laten vallen op dit moment. En gezien de prestaties gebeurt dat ook niet. Daar naast heb je natuurlijk nog wel de renners nodig die dit werk aankunnen.
reactie van primoz:
"Het was best veel klimmen, bochten nemen en afdalen. Dat vind ik altijd wel leuk, zulke tijdritten en ze liggen me ook goed. Aan de finish was ik ook snel", sprak Roglic na de aankomst. Een concreet doel had hij niet voor deze dag. "Je moet er eerst voor knokken om zo snel mogelijk te zijn, daarna zie je wel waar het eindigt. Er kan veel gebeuren in het wielrennen, je hebt niet in de hand wat er gebeurt."
"Ik heb geen doelen voor de Tour", blijft de renner van Lotto-Jumbo nuchter. "Ik ga eerst op vakantie en rust nemen, waarna ik begin met de voorbereidingen om het zo goed mogelijk te doen in mijn eerste Tour."
'@Rahimns
Het is wat ongelukkig geformuleerd van mij.
Nee ik bedoel eigenlijk niet dat daaraan schort.
Ik bedoel dat er misschien wat trainingsmethoden, renners (met name de jonge renners) en misschien de tijdritfietsen er in de komende periode/jaren nog meer voordelen te behalen zijn.
Dat wil niet zeggen dat de huidige trainingspak niet goed is. Er worden nmm steeds (kleine) stappen gemaakt.
Misschien is vaker samen trainen met de beste TT renners een mogelijkheid om het niveau verder omhoog te krijgen.
Ik denk dat dit het beste werkt bij de in potentie goede jonge TT renners.
Dan TdY
Géén enkele TLJ meer in de laatste 20 km.
Clement was de laatste die moest lossen terwijl er toch verschillende continentale renners bij zaten.
Waar is de rest gebleven na het bijhalen van de ontsnapte vluchtgroep Lammertink en Weening.
Ik had toch wel verwacht dat er 1 of 2 renners erbij zouden zitten.
Jammer dat Kruijswijk er niet meer bij is want die had denk ik wel in de kopgroep gezeten.
Wat niet weg neemt dat je Clement daar wel kunt verwachten. Hij heeft de afgelopen twee dagen echter veel op kop van het peloton gereden en kon zich niet sparen voor deze rit. Ik vind het daardoor weinig verontrustend dat hij vandaag niet mee zat. Een tweede renner die erbij had kunnen zitten zie ik niet in deze selectie.
'@jessevdalen
Doe ik ook niet voor girorenner Clement.
Maar na Clement (op 4.07 min) komt er een hele tijd niets.
Groenewegen komt als sprinter als eerste na 10.28 min binnen en dat vind ik van hem nog wel OK.
Maar de rest komt nog na Groenewegen binnen en dat vind ik nou niet goed voor een WT-team in deze 2.1 koers.
Die hadden toch dichter achter Clement moeten zitten.
Keizer heeft een DNF.
Wat wel goed was dat 1 TLJ renner in ieder geval in de vlucht/kopgroep zat.
Snel vergeten dus deze 3e etappe.
'@fanny wie had dat dan moeten zijn... Keizer, Kruijswijk en Clement waren de mannen voor dit terrein dan eventueel. Keizer en Kruijswijk waren afgestapt en niet gestart. Steven zat lang in de kopgroep... de rest waren de knechten van Dylan, die vooraf wisten hier niet mee zouden doen in deze L-B-L van York. '
Hiermee is dan het voorjaar klaar en kunnen we ons gaan opmaken voor de grote rondes. Als je nu een cijfer mag geven voor het eerste deel van het seizoen wat zou je dan geven. Ben wel benieuwd naar die reacties. Ik kom toch uit op een 7. Ondanks de magere prestaties is de klassiekers heb ik vooral in het rondewerk gewoon hele mooie dingen gezien. Meer overwinningen dan vorig jaar in deze periode en dan ook nog eens op een hoger niveau.
'@rahimns
Wat betreft 't Korte Ronde werk kan ik TLJ een goed cijfer geven; dat komt ook vnl op 't conto van Roglic terecht. {8} {natuurlijk delen de anderen mee}
Wat betreft 't Vlaamse werk enerzijds {de 1.1} was 't niet verkeerd met Van Emden in Le Samyn en Dwars door West-Vlaanderen. {7,5}
Wat betreft 't Vlaamse werk anderzijds {de UWT koersen} was 't dramatisch {4}; door 't ontbreken van een kopman.
En wat betreft 't Waalse werk en AGR leek 't redelijk goed te gaan {met Lindeman {5e} en Campenaerts in de BP}; Lobato {10e} en Martens in de AGR; en met Gesink {15e.}in de WP. Alleen in de LBL moesten de jonkies 't doen en die deden 't niet slecht op 0:54 van de winnaar. {7}
Dus waar 't team versterking nodig heeft, is duidelijk de Vlaamse UWT- koersen. {de ploeg rond Lars Boom}
Klassiekerploeg ging niet helemaal lekker. Vooral Roglic die het een beetje red. Ik ga voor 6 omdat het maar enkele mannen zijn die het doen nu. Van boom had ik zeker meer verwacht en rest van de ploeg ook onzichtbaar in klassiekers. Groenewegen en Gesink stiekem ook beter gehoopt.
'@Fanny
Na 't afhaken van Kruijswijk in TDY kwam 't team duidelijk te kort. Clement kwam er niet aan te pas. Door de hoogte-stage? Waar Kruijswijk juist liet zien, dat hij de beste renner in 't peloton was {zeker in de laatste 20 km, die ik heb teruggekeken}. Dan denk ik, dat 't bij Clement de motivatie was. Zonder kopman en zelf al op hopeloze achterstand. Update: "Hij zegt ook zelf, dat de motivatie ontbrak, na de zware hoogte-stage."
Leuk, rapportcijfers geven.
Tot nu toe ook wel een 7, denk ik. De winnaars Roglic, Campenaerts, Van Emden allen beter dan verwacht - waarbij Roglic natuurlijk spectaculair beter. Ook supergoed begeleid, Roglic: hij heeft de kans gekregen om een programma op maat te rijden, en dat pakt goed uit. Volgens mij mag hij nou rusten tot de tour - en wie weet wat dat in petto heeft.
Groenewegen vond ik ook erg goed - hij rijdt veel beter in het zwaardere en semi-klassieke werk dan ik dacht. Natuurlijk wint hij dan minder, maar ik denk dat dit op termijn een hele goede investering is. Lindeman en Martens ook prima. Tankink top. Tolhoek en Bouwman (in mijn ogen geen supertalenten) doen het wat beter dan ik van ze had verwacht. Bennett (die ik eerst altijd als middenmoter zag) is ook tot bloei aan het komen.
Gesink is nog niet helemaal op gang, net als Lobato, en Battaglin.
Wynants valt tegen. Boom is een domper. Ook van JvdB had ik wat meer verwacht. Maar goed, zijn werk moet nog komen.
Roglic, met daarachter Bennett, Van Emden en Campenaerts zijn de grote plussen. Kruijswijk lijkt me ook een plus, maar die kan hij eigenlijk alleen in de Giro laten gelden. Groenewegen is een kleine plus, hij heeft een stap gezet maar mag worden afgerekend op zijn prestaties in massasprints. Die afrekening wil ik nu nog niet doen.
Vooruit, ook Tankink een klein plusje door zijn constante prestaties in de klassiekers zonder fatsoenlijke kopman. Was die er wel geweest, dan was Bram ook beter tot zijn recht gekomen. Als wegkapitein in LBL ging hij echter weer de mist in, hopelijk is dat geen voorbode voor de Giro. Martens ook een plusje, hij wilde vroeger met de conditie van nu wel eens een zege meepakken, helaas zit dat er kennelijk nu niet meer in.
Een resem renners mag in het spoor van Kruijswijk eigenlijk pas voor het eerst beoordeeld worden na de Giro. JVDB valt tegen, maar als hij in Italië zijn werk doet is er niets aan de hand. Ook Battaglin en Clement worden afgerekend op de Giro.
Minnen (van wisselend formaat) vind ik Boom, Gesink, Wynants, Lobato en ook Roosen. Alle andere renners presteren min of meer naar behoren, al is het altijd hopen op een extra uitschieter en dat is er buiten Roglic (nog) niet van gekomen.
In cijfers uitgedrukt zou ik zeggen tot dusver een 6,5 à 7. Afhankelijk van de prestaties in de Giro gaat daar komende maand tot een punt af of komt er tot twee punten bij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.