Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 204 ... 440 441
Random wielerliefhebber

Zou wel logisch zijn jotto, maar dat zijn gwn allemaal sterke renners. Ik denk dat je dan beter wagner thuis kan laten, die presteerde vorige tour niet echt zo goed.

Edit:autocorrect

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik zou ook wagner en wynants thuislaten, maar het is nog vroeg.

robertowilco

Denk maar dat Wagner mee gaat, hij is met Groenewegen op trainingskamp.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dan zou denk ik ook Wynants zien afvallen en dan zou het nog tussen Martens en Wagner gaan. Of Boom moet gewoon niet zijn beoogde vorm halen. Wanner lijkt me in het voordeel zijn vooral omdat Dylan veel vertrouwen in hem heeft. Maar met Martens zou je nog wat kunnen in de wat lastigere aankomsten. Maar ik denk dat hij toch de kind van de rekening gaat zijn. Als Jos echt naar de Tour gaat wat ik dus ook hoop.

S. Morgenstern

Van Emden moet altijd op de lijst staan wanneer de Tour de France start met een korte tijdrit. Wanneer de inschatting is dat hij weer in topvorm aan de start kan verschijnen zou ik hem sowieso meenemen. De rest van de ronde is hij verder een uitstekende 'eerste renner' binnen de ondersteuning van Groenewegen. Wynants had vorig jaar die rol en lijkt me dan een van de 'afvallers' uit dat lijstje. Daarnaast heeft Martens binnen dit geheel geen duidelijke functie en lijkt hij me daar vooral tussen te staan uit gewoonte en niet omdat hij in de komende Tour de France veel zou toevoegen. Ik zou dan liever voor Van Emden kiezen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Dat is voor Wagner met het oog op de ZLM Toer. Typisch zijn soort wedstrijd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc het ligt toch wel het meest voor de hand dat (als alleen die 11 op de shortlist staan) dat het meest voor de hand ligt dat Wynants en Martens afvallen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Niet als ik de keuze mocht maken.

Netraam

Martens: Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Een handige knecht a la Battaglin als een klassement gereden moet worden in de Vuelta of Giro, niet goed genoeg om op eigen benen de Tour te doen, niet genoeg met de sprinttrein gewerkt om daarvoor in aanmerking te komen.

Wynants: Goed op zijn dagen, een betrouwbare knecht. Maar van Emden kan ook bidonnen halen en vluchten terugpakken, en bied meer kansen op succes in de tijdrit.

Wagner: Groenewegen heeft veel vertrouwen in hem, heeft als sprinter gewonnen tegen sterke competitie, heeft veel ervaring... Maar de resultaten zijn er niet meer, en het is voor buitenstaanders lastig om te zien wat hij nou echt brengt, zeker op een niveau als de Tour.

Leezer: Normaal gesproken gewoon meenemen, een sterke en solide knecht, maar in hoeverre heeft hij nog last van die blessure? Kan me voorstellen dat die nog niet in topvorm gaat zijn.

Als we ervan uitgaan dat de andere 7 (Gesink, Groenewegen, Roglic, Bennett, Roosen, Van Emden en Boom) 'zeker' zijn, dan strijden 4 renners om 2 plekken en zijn de afvallers reserve.

Jotto-Lumbo

Ik dacht juist dat Wagner de laatste man was van Groenewegen en dus sowieso zeker is in de trein. Is na Groenwegen volgens mij ook de snelste van die namen waaruit gekozen moet worden. En als hij mee is op trainingskamp (wat hier wordt gezegd), denk ik dat daar ook niet zoveel twijfels over bestaat.

Ik zou zelf ook niet twijfelen over Martens, laat dit jaar een goede vorm zien. Daarnaast is hij de enige man die in heuvel/bergetappes de 3 rittenkapers zou ondersteunen en knechten. Ook in het begin van de sprinttrein kan hij zijn rol goed vervullen. Dus een multi functionele knecht in dit allround team voor de tour de France.

Random wielerliefhebber

Roosen is laatste man neem ik aan

kelderfan

Het lijkt mij ook dat Wagner en Wynants de klos zijn. Lars Boom en Timo Roosen kunnen Groenewegen ook in stelling brengen.
Wagner was er in de vorige versie 1 * bij op 4 sprintaankomsten en ik denk, dat Wynants een beetje uit beeld is geraakt. Misschien dat hij toch wel wil stoppen.
Roglic en Bennett zullen ook wel steun nodig hebben van Martens, Roosen en Boom.

S. Morgenstern

Wagner was volgens mij één niet drie keer gelost in een rit die eindigde met een sprint waarin Groenewegen meedeed*. Daarnaast was er een rit met een lekke band in de finale, maar om hem dat aan te rekenen?

*Ik kan dat echter niet zo snel terug vinden. Mogelijk een aangeprate herinnering!?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wagner en Roosen zijn de 2 laatste wagonnetjes van de sprinttrein. Kan me niet voorstellen dat als je nu ook met Wagner op trainingskamp gaat je opeens voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar het opeens gaat veranderen. Wagner is vanaf dag 1 betrokken geweest bij het opzetten van het project. Nog way dat ze die nu thuislaten.

kelderfan

'@vlek
De rit naar Limoges. Groenewegen zat er 't dichtste bij met plek 4. Wagner was helaas niet in de buurt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien omdat hij daar een lekke band had in de finale...

Loek de Rooij

Ik zie persoonlijk ook de kracht niet zo van Wagner, maar Groenewegen en Zeeman blijkbaar wel. Reken er maar op dat die er bij is. En Wynants gaat niet stoppen...

Laatste man

Bennett, Boom, Gesink, Groenewegen, Leezer, Martens, Roglic, Roosen en Wagner. Denk ik.

Van Emden hoort er ook bij, mits in vorm/conditie. Leezer is twijfelachtig qua herstel. Die kan je omwisselen wellicht. Martens past er eigenlijk qua type het minst tussen. Of moeten zeggen 4/5 man Groenewegen en 4 man zelf (incl. Martens).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@laatste man Tom heeft alweer Yorkshire en Noorwegen gereden dus die is wel hersteld.

cubie

Lars Boom?? Die heeft volgens mij een motivatie probleem. Welke koers heeft hij dit jaar fatsoenlijk uitgereden?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@cubie zijn voorjaar was waardeloos inderdaad maar hij zelf al aangegeven echt nog wat te willen maken van dit seizoen. Reed ook goed in Noorwegen en heeft daar hard gewerkt. Als hij in vorm is het altijd een renner die je er in de tour bij wilt hebben.

Laatste man

'@rahimns,
Ah oke. Yorkshire gemist.

En Boom gaat natuurlijk mee.

kelderfan

'@rahimns
De vorm van Lars is en blijft een beetje twijfelachtig. Als hij 100% hoort hij er natuurlijk bij. In Noorwegen heeft 't redelijk goed gedaan; alleen in de laatste rit heeft hij Timo Roosen geen dienst gedaan. Hij had erbij moeten zitten toen de waaiers getrokken werden; want daarna was 't over en uit.
@LM
Hoe bedoel je dat nu weer. Martens is een vaste waarde juist omdat hij de klassementsmannen kan ondersteunen. Hij en eventueel Boom in goede doen kunnen de klassementsmannen en/of aanvaller ondersteunen. De rit die Gesink won heeft hij voor een groot deel te danken aan Campenaerts en Bennett.

Laatste man

Precies zoals ik het zeg. Ze rijden nu minder voor een klassement dus is Martens minder nodig in die rol. Alleen als hij samen met de overige 3 (Bennett, Gesink en Roglic) een vrije rol krijgt zie ik hem van waarde (ereplaatsen).

De vorm van Lars is niet twijfelachtig. Die is stijgende en gewoon vrij goed op dit moment. Hij reed in die laatste etappe (net als in beide koersen in Noorwegen) in dienst.

xistnc

Eens met Kelderfan (alweer). De filosofie van TLJ in de vorige Vuelta was om in grotere ontsnappingen met meer man aanwezig te zijn. Daarin kan Martens een belangrijke rol spelen, die hij meer dan anderen kan combineren met andere taken. En de vorm van Boom is een momentopname. Als die weer ff thuis is bij zijn dames, kan dat zo weer voorbij zijn.

1 2 ... 204 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.