Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 206 ... 440 441
achtpuntzes

'@ US:
what about Danny van Poppel?
na een goed begin in down under wat op een zijspoor gekomen bij SKY. is nog jong, kan sprinten, en wellicht nog van waarde in andere wedstrijden. en ook nog Nederlander.
edit;
en volgens mij nog geen contract voor volgend jaar, dus available.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

'@8.6
Als ze die weer op de rails kunnen krijgen ( en in zijn hoofd Sky vrij ) lijkt me dat een goede kandidaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@US Dan hadden ze dus net zo goed Hofland kunnen behouden, die doet nu dus voor Greipel hetzelfde...

xistnc

Van Poppel tekende bij Sky voor het dubbele van waar hij bij TLJ al 'ja' tegen had gezegd. De afgelopen anderhalf jaar heeft hij nou niet echt reuzestappen gezet, dus ik kan me niet voorstellen dat TLJ hem nu opeens wel datzelfde zal bieden.

UrbanSteel

'@rahimns

Hoe jammer ik het ook vind , maar Moreno was de laatste jaren toch ook niet top dat moet je met me eens zijn.
btw , moest hij weg of ging hij zelf weg bij Lotto-Jumbo?

Bij het Belgische Lotto waren ze nu ook niet bepaald weg van de leadouts van Moreno in de Giro , dat hoofd moet ook weer is vrij gemaakt worden zodat de liefde en passie voor het wielrennen terugkomt , zoals hij rond reed begin 2014 was een genot om te zien.

UrbanSteel

'@xistnc , van Poppel zal wel een stap terug moeten zetten finacieel , en Lotto-Jumbo zou wel gek zijn om het zelfde te betalen als Sky nu doet.

S. Morgenstern

Sinkeldam zou mijn voornaamste kandidaat zijn om als laatste man aan Groenewegen te koppelen. Van Poppel klinkt ook goed, maar daar verwacht ik meer beren op de weg qua eigen ambities en inderdaad de gigantische stap terug in salaris.

Andere hele goede renners die eventueel de trein aanzienlijk kunnen versterken, maar dan op een andere plek en naast hun overige doelen, zouden Van Baarle en Lampaert kunnen zijn.

UrbanSteel

Van Baarle en of Lampaert zouden goede renners zijn voor positie 6 , renners weg houden uit het wiel van Groenewegen , dus de rauwdouwers weghouden.

Edit ; 6 mensen voor de trein , dan kunnen Gesink, Bennett en Roglič rustig hun gang gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@US
Je bedoelt dan kun Gesink, Bennett en Roglic rustig thuis houden of zoek 't zelf maar uit. Die arme Gesink was 't kopstuk van de ploeg en mag nu in de marge meerijden of thuisblijven. Denk je dat Roglic en Bennett alles voor lieve koek nemen.
Edit: 9 mensen voor de trein. Volgend jaar de renners van Sunweb overnemen.;)

UrbanSteel

'@kelderfan

Waar geef ik af op Gesink, Bennett en Roglic , Gesink zou toch voor etappes gaan , dat was toch zijn doel ? Hij zou toch niet voor het klassement gaan. Een goede sprinttrein moet uit 5 a 6 renners bestaan. In etappes waarin niet gesprint hoeft te worden kunnen Boom en Leezer voor de niet ov houders werken.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ kelderfan:
het was toch Gesink zelf die voor ritwinst wil gaan ipv voor het klassement? dan heb je geen knechten nodig hoor. ook Bennett wil nog niet voor het AK gaan, en ook voor Roglic vinden ze een AK in de Tour nog wat te vroeg. en dan kan je echt makkelijk 5 man meenemen voor Groenewegen, hoewel dat nog steeds geen garantie geeft op reen sprintzege natuurlijk.
maar goed, wellicht geen Cavendish in de Tour dus dat is alweer eentje minder die beter is.

UrbanSteel

'@8.6

Mijn gedacht.

kjjl

'@ xstinc Ik ben het met je eens dat het ten koste gaat van andere doelen om er iemand voor mee te nemen, maar als je met je trein vanaf 3000-2500 meter op kop wil komen heb je volgens mij wel 6 man nodig. Zeker bij TLJ waar de lead-out mannen toch niet net zo sterk zijn als bij de erkende sprintersploegen. Dan blijft er in mijn ogen dus niemand over om te draaien op kop.

Ik bedoel dit niet als gezeik hoor, vraag het me gewoon af.

Laatst gewijzigd
gardeyn

'@us en 8.6: Kelderfan herinnert zich de ritzege/ pogingen tot een ritzege van Gesink in de Vuelta met Bennett en Campenaerts mee in de vlucht.

Dat wordt dan meteen de normale gang van zaken en de enige manier om een etappe te winnen.

@kjjl: Groenewegen is natuurlijk geen favoriet in de sprint, dus zullen de ploegen van Kittel, Cav en Greipel het gat moeten dichten. TLJ moet gewoon wachten.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

'@gardeyn

Gesink zal met een grote groep moeten meeschuiven en Bennett of Roglic zal mee moeten gaan als ze niet meer gevaarlijk voor het klassement zijn , voor het eerste vlakke deel in de etappe kunnen Leezer en Boom mee.

Laatst gewijzigd
kjjl

'@Gardeyn. Je hebt daar gelijk in, maar dat is ook niet wat ik mij afvraag. Als de rangorde in een klassement duidelijk is, zie je dat treintjes met de hoogstgeplaatste mannen wat makkelijker ruimte krijgen dan de nummer 7-8-9 etc. Ik vraag me af of er ook zo'n hiërarchie is onder sprinttreintjes op basis van meewerken in 'het tot een sprint laten komen'.

Uiteraard kan TLJ wachten, maar misschien heeft het nut om een renner mee te hebben draaien om wat meer respect te krijgen van de andere sprintersploegen. Vraag die zich dan opdringt: Wil je daarvoor Roglic/Gesink af en toe inzetten?

kelderfan

'@kjjl
Die sprinttreinen zijn gewoon te sterk voor TLJ; daarom wil Groenewegen zo laat mogelijk worden afgezet, dan heeft hij een kans; derhalve wil hij een paar goede loodsen hebben en kennelijk valt zijn voorkeur op Wagner en Leezer. Maar om daarvoor een hele trein mee te nemen lijkt mij onnodig en gaat ten koste van de ondersteuning van Gesink en Bennett.
@Gardeyn
Precies dat is ook de rit waarom Gesink in de TdF voor ritwinst wil gaan. Hij dacht met Bennett een goede knecht te hebben.
Bennett heeft door zijn zege nu toch een streepje voor en Roglic gaat voor eigen kans. Dus om Gesink te ondersteunen in zijn beoogde ritwinst heeft hij steun nodig van een renner als Clement. Dat zal wel erg veel van Clement eisen. Derhalve is de enige optie nu Martens.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan alsof Martens je enige optie is... Boom zou dat dan toch ook kunnen. Denk niet dat Martens zoveel beter omhoog gaat dan Lars.

achtpuntzes

Martens heet mij wel eens verbaasd in de sprint en heuvelop, maar dat is ook alweer van een tijdje geleden.
Boom kon in het voorjaar helemaal niks meer, dus goed mogelijk dat Paul dan toch beter omhoog gaat dan Lars. en Martens rijdt meer uit ook. je moet er toch niet aan denken dat Lars Boom al afstapt bij de eerste rit boven de 200km in de Tour (weet zo even niet welke rit dat zal zijn, maar goed).
ik zou Boom alleen meenemen als hij echt heel veel progressie heeft geboekt sinds het voorjaar. dat rondje in Nederland is de kans om dat te bewijzen anders thuislaten, want je hebt er niks aan.

kelderfan

'@rahimns
Nee, dat natuurlijk niet. Lars Boom 100% moet in mijn optiek gewoon mee naar de TdF. Maar als Van Emden mee gaat, dan lijkt mij Clement ook een man om mee te nemen voor de ondersteuning van Gesink en Bennett. Clement heeft 't laten zien vorig jaar met Pantano. {Waarom die niet is gehaald?}
Ik zie 't zo: Groenewegen met Leezer, Roosen, Van Emden en Boom; waarbij Roosen en Boom ook in een vlucht mee kunnen gaan;
Gesink met Bennett, Roglic, Clement/Martens voor 't klimwerk/klimwerkondersteuning;
Van Emden {hopelijk niet te zwaar voor hem} met Roglic, Boom, Gesink en Bennett voor de ITT's

S. Morgenstern

Boom en Roosen klimmen niet minder dan Campenaerts. Aangezien we nu blijkbaar iemand zoeken die zijn rol in een kopgroep in kan nemen, lijkt het me wat onzinnig om te stellen dat Martens de enige optie is die ze nog voor handen hebben om Bennett en Gesink te ondersteunen. Martens is een prima renner en zou absoluut niet misstaan in de Tour de France selectie, dus is het helemaal niet nodig om met onzin te komen om zijn selectie te beargumenteren.

Ik zou qua Campenaerts-achtige rol trouwens sowieso het meest verwachten van Roosen, die er vorig jaar in zijn Tour debuut in de Alpen nog wel bij zat toen het peloton een man of zestig groot was.

Random wielerliefhebber

'@kelderfan, boom gesink en Bennet maken geen kans in de tijdritten. Pantano niet haalbaar. Roosen komt inderdaad nog wel wat heuveltjes over.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar wie gaat Van Emden en Roglic dan ondersteunen in de tijdritten?

kelderfan

'@vlek
Er is een onderdeel die je zonder ondersteuning van andere renners moet doen en dat is de ITT. Van Emden en Roglic hebben baat bij goed afgestelde fietsen. Wat Roosen betreft ga ik met je mee; want die zou ik wat meer bij 't Ronde werk betrekken, omdat het goed zit met zijn herstelvermogen. Hij heeft in Noorwegen laten zien, dat hij ook hard kan fietsen. Roosen is net als Campenaerts een man van 't heuvelwerk. Maar ja, dan moet je hem wel uit 't treintje halen.

@Random
Je bedoelt toch George Bennett, die net een 4e. stek in een ITT Big Bear Lake heeft gehaald. Lars Boom kan echt wel een stukje hardrijden {5e. ITT Sagres met Martin, Jonathan Castroviejo en Roglic voor hem}; Gesink is een apart verhaal, maar hij kan 't wel.  

S. Morgenstern

Roosen is net als Campenaerts een man van ’t heuvelwerk.

Roosen is in het heuvelwerk een man als Campenaerts; een redelijke renner. Beide zijn echter geen renners die daar hun sterkste punten kunnen benutten, terwijl ze in een andere discipline wel (sub)toppers (kunnen) zijn. Campenaerts is dat in het tijdrijden, Roosen zit er dicht bij in het Vlaamse voorjaar en als locomotief van de sprinttrein. Waarbij dat laatste zijn vermogen om tot resultaten te komen in andere koersen alleen maar zal versterken. Noorwegen heeft dat inzicht nogmaals bevestigd. Roosen is dus niet een man van het heuvelwerk. Zou je hem ergens in een klassementstrein plaatsen, en dat van hem willen maken, dan verwordt hij volgens mij eerder tot een pure knecht (met Keizer als zijn voorland). Doodzonde wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 206 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.