Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 207 ... 440 441
kelderfan

'@Vlek
Campenaerts is naast tijdrijder ook goed in 't heuvelwerk {Tour de Wallonie 2015 2e. AK na Niki Terpstra; Boucles de la Mayenne 10e.AK}. Dat de tijdrit zijn sterkste wapen is, dat is een feit {waar heb ik dat meer gehoord};
Roosen kan dat heuvelwerk ook goed aan. {Kreiz Breizh Elites 2014 1e. Le Saint  ›  Carhaix}; dat er knechten zijn in 't wielrennen is duidelijk. Vraag maar aan Van Emden en Tjallingii. Roosen is geen veelwinnaar, maar net als Van Emden kan hij dat wel. In het Rondewerk moet je ook je kansen grijpen. Dus ja wat is wijsheid.

S. Morgenstern

Campenaerts is naast tijdrijder ook goed in ’t heuvelwerk {Tour de Wallonie 2015 2e. AK na Niki Terpstra; Boucles de la Mayenne 10e.AK}.

Vind je dat werkelijk resultaten op basis waarvan je Campenaerts als goede renner voor het heuvelwerk kunt verkopen? Volgens mij moet je die uitslagen nog eens iets beter bestuderen. Campenaerts kan redelijk uit de voeten in de heuvels, maar in een beetje serieus peloton gaan er toch echt een heel stel veel beter omhoog. Dat maakt hem naast een uitstekende tijdrijder een prima knecht binnen een WT-team. Niets meer, niets minder.

Het is al heel wat wanneer je een discipline vindt waarin je tot de (sub)top uit kan groeien. In het geval van Roosen maakt hij daar in het Vlaamse werk de meeste kans, waarbij voor het overige knechten in een explosieve discipline hem het meest zal brengen (en heeft gebracht). Wat is dan wijsheid? Doorgaan op de ingeslagen weg, aangezien er geen enkele aanleiding is om daar vanaf te wijken.

Laatst gewijzigd
Netraam

Ik wil toch nog even reageren op het feit dat TLJ geen 2e-rang sprinter als lead out zou hebben. Die hebben ze wel, dat is namelijk Wagner.

Wat betreft de Tour heb ik mijn opvatting al gedeeld, en denk ik dat we het moeten doen met waar de ploeg mee aan komt zetten. Martens ipv Wagner is volgens mij alleen in de marge interessant, en zal volgens mij geen make-or-break zijn.

elrio

Ik denk ook dat het erg belangrijk is waar de speerpunten zich lekker bij voelen. Als Groenewegen graag samen rijdt met Wagner (wat ik overigens niet weet), zal dat er ook voor zorgen dat hij beter in zijn vel zit en dat er sneller een topprestatie zal volgen. Zo reed Mollema geloof ik heel graag rond met Vanmarcke aan zijn zijde.

Loek de Rooij

https://cyclingtips.com/2017/05/dylan-groenewegen-charging-chaos-holding-tightly-past/

Artikel over Groenewegen door Cyclingtips.com

Jari1977

Zou Floris Gerts niet wat zijn om erbij te halen, heeft een leuke sprint in de benen en gaat toch ook goed over steentjes. Weet natuurlijk niet of hij haalbaar is, maar als bmc moet bezuinigen zal hij toch 1 van de eerste zijn die weg moet.

robertowilco

In een interview op L1 zegt Jos van Emden dat hij graag de Tour zou willen rijden, er was eerst geen sprake van binnen de ploegleiding maar ze zijn er op terug gekomen na de Giro, dus de kans is wel degelijk aanwezig,

Netraam

'@Sephiroth
Omdat hij een van de weinigen is die in potentie een etappe kan winnen, en daarnaast als knecht redelijk multi-inzetbaar is.

Laatste man

Hij is vrij goed in vorm in Noorwegen. Daarnaast is het intrensiek nog altijd een van de beste renners van Lotto. Kan zowel in de sprintvoorbereiding van waarde zijn (zoals in Noorwegen), kan zelf een ontsnapping afronden en kan zelfs in de heuvels/bergen vrij lang mee, mits in vorm.

Heeft vorig jaar teveel kilometers gemist en dat zelf niet kunnen bijtrainen. Tour, Eneco en Vuekta/WK is ook een goede basis voor volgend jaar.

Laatst gewijzigd
fransvanrooij

Kan één van jullie mij uitleggen hoe een sprinttrein opgebouwd moet worden. Stel, je hebt vier renners voor Groenewegen. Wat voor types moeten dan dat achter elkaar zijn? Ik heb namelijk het - niet echt doordachte - idee dat Leezer en Wagner vergelijkbaar zijn in hun rol binnen de trein en dat het dus de één of de ander is. En dat je verder in de sprinttrein andere types moet hebben.

Fanny

De renners van TLJ voor de Critérium du Dauphiné zijn definitief bekend.
VAN HOECKE Gijs
VERMEULEN Alexey
JANSEN Amund Grondahl
DE TIER Floris
CLEMENT Stef
BOUWMAN Koen
BATTAGLIN Enrico
TOLHOEK Antwan

Ik ben benieuwd wie TLJ als kopman aanstelt (Clement of Battaglin ?) of dat iedereen voor eigen kansen mag gaan en dus aanvallend gaan rijden.
Jansen zal wel met hulp in de laatste kilometers voor de sprintetappes gaan.
Behalve de genoemde Clement en Battaglin is het een erg jonge groep renners in deze toch wel voor hun heel zware Dauphiné.
Op de een na laatste etappe is er zelfs een aankomst op de bekende Alpe D'Huez.
Overigens wordt deze Alpe D'Huez van de andere kant tegenop gefietst maar zeker niet minder zwaar dan de TdF kant.
Benieuwd hoe deze jonge groep van TLJ zich staande houdt tussen de grote renners die o.a. deze koers fietsen als voorbereiding voor de TdF.

xistnc

'@fanny
Ik stel voor dat ze steeds alleen de tweede helft van de etappes rijden. Zou dat een optie zijn?

Fanny

'@Xistnc
Je bedoelt alléén het zwaarste gedeelte van de koers om de moraal erin te houden ?
Volgens van wat ik gehoord en gelezen heb is deze koers dit jaar heel zwaar, in ieder geval veel zwaarder dan vorig jaar.
Ook veel zwaarder dan de beklimmingen is de komende TdF.
Maar ja, die is dan ook over 3 weken.
Deze koers is een mooi ijkmoment voor de TLJ ploeg om te zien hoe de jonge renners er op dit moment voor staan.
Natuurlijk niet voor het AK maar kijken of de zwaarte van deze koers goed aankunnen.
Clement zal (misschien als kapitein van de ploeg) proberen een plaats hoog in het AK te rijden.

Laatst gewijzigd
horsm

Clement voor het AK, Battaglin voor een rit - lijkt me. Beiden goed uit de Giro gekomen, dus waarom niet?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je met deze ploeg een etappe overwinning eruit zou weten te slepen dan je meer dan tevreden mag zijn. Maar op dit moment zie ik het meer als lekker ervaring op doen voor de jonge gasten en hopen op een redelijke uitslag voor Clement.

Netraam

Die tijdrit (vooral het heuvelachtige) lijkt me wel iets voor Clement en Battaglin lijkt ook steeds sneller te worden op vlakke aankomsten, met wat geluk en een goede reactie op de Giro kunnen daar wat ereplaatsen uitkomen.

xistnc

Enkele mannen komen goed uit California, anderen goed uit Noorwegen en Clement en Battaglin prima uit Italië, in alle gevallen met zeges op zak. Het slotweekend is te lastig voor een top-AK voor Clement, maar door de tijdrit kan hij tot dat moment hoog in het klassement staan.

Battaglin krijgt in de etappes waarbij met een kwart peloton wordt gesprint af te rekenen met types als Van der Sande, Cimolai, Impey en Colbrelli, dus zeker niet kansloos. Tolhoek en De Tier voor de ontsnappingen, Clement en Bouwman voor de glooiende tijdrit.

Met open vizier erin.

kelderfan

Met Cannodale gaat 't ook niet echt goed met de sponsering, wat gaat betekenen, dat Van Baarle en TJS denkelijk naar een andere werkgever moeten uitkijken. Is terugkeer naar TLJ een optie?
Wat betreft de Dauphine lijkt mij een goede klassering het enige mogelijke of De Tier en Tolhoek moeten voor een verrassing zorgen.
Ik ben ook benieuwd naar Jansen {zijn maatje Anders Skaarseth is ook goed bezig} in de Dauphine.
@Fanny
Je hebt gelijk hoor, dat de Dauphine een mooi ijkmoment wordt voor die jongens, die zich uit de naad hebben gereden in de ToC.
Kan Bouwman zijn vorm aanscherpen.

robertowilco

Heb je dat deelnemersveld eens bekeken van de Dauphinë; Froome, Porte, Contador, Chaves, Bardet, Atlansky, Valverde, Daniel Martin, Simon Yates , Meintjens, Aru. Dat is de hele top 5 van de Tour.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Ik zie dan liever alleen van Baarle komen.
Slagter laat al tijden lang niets meer zien en van zijn type renner heb je er al.

Eventueel zou ik nog denken aan Formolo maar die zal financieel gezien vrijwel zeker niet haalbaar zijn en denk ik vertrekken naar ofwel Sky of Bahrain of Emirates vanwege de reeds aanwezige Italianen en grote budgetten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ondertussen zijn ook Gesink en Bennett gearriveerd in de Sierra Nevada en verblijven ze daar de komende 2,5 week dus samen met Roglic.

xistnc

Ze kunnen Formolo natuurlijk wel een leuke worst voorhouden qua TT-verbetering. Als je ziet dat hij in de TT's van afgelopen Giro in totaal 2,5 minuut verliest op Yates en 7,5 minuut op Dumoulin, dan is daar flink wat winst te behalen.

kelderfan

'@rahimns
Die Roglic zit al een tijdje zonder wedstrijdritme; dat wordt lastig voor de TdF; als inleidingsrondje wordt nu voor hem de ZLM in beeld gebracht.
Ik hoop, dat zij een goede voorbereiding hebben in de Sirra Nevada.
@xistnc
Wat mij betreft is, die Davide Formolo een prima aanwinst voor TLJ. Die worst geldt ook wel voor TJS.
@wielerfan1987
Je hebt natuurlijk gelijk met TJS. Ik denk alleen, dat TJS toch meer moet kunnen, dan hij laat zien. Nog niet zolang geleden reed hij met Kelderman omhoog in Par-Nce?

xistnc

Waarom moet TJS tijdrijden?

S. Morgenstern

Ik ben ook benieuwd naar Jansen {zijn maatje Anders Skaarseth is ook goed bezig} in de Dauphine.

Ik ook! Eerst was het nog 'wauw, hoe verzin je het', maar nu Skaarseth lekker bezig is moet zijn maatje Jansen toch ook wat kunnen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 207 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.