Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 209 ... 440 441
Poeksel

Alles op Groenewegen lijkt me niet de beste strategie. Lobato, Boom en Wagner kunnen ook punten pakken. Ik weet niet de preciese puntenverdeling, maar 5e en 6e eindigen zal niet veel onderdoen voor 1e eindigen.

kelderfan

'@Poeksel
Vandaag was 't toch alleen Campenaerts, die de punten heeft binnengehaald en er alles aan heeft gedaan om toch nog 8e. te worden als team, wat er voor zorgt, dat Groenewegen er voor dat TLJ nog een paar plaatsen opschuift. De strategie zal toch zijn om Groenewegen in elke ronde vooraan te houden, bij de sprintpassages. Als Lobato er nog bijzit, dan kan hij proberen weg te komen en in een groepje heeft hij meer kans.

Fanny

'@ Chrys
Sorry, ik heb mij vergist.
Ik dacht dat Bennett en Roglic in eerste instantie ook in Zwitserland zouden starten en dat Gesink de Critérium du Dauphiné ging rijden.
Maar Gesink rijdt alleen nog maar het NK voor de TdF.
Ze zijn dus nu 2,5 week op hoogtestage.

kelderfan

'@Fanny
Naar verluidt rijdt Roglic wel in de ZLM; hoe dat te rijmen valt met 2,5 week hoogtestage.

S. Morgenstern

Roglic zit daar toch al een dag of vijf? Die is dan dus eerder op hoogte gegaan, zodat hij ook eerder naar beneden kan.

kelderfan

Oh, vandaar de ZLM en niet de TdS.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Yep, de TdS komt denk ik net iets te vroeg... dus dan is de Ster ZLM toer het meest logisch om nog wat wedstrijdkilometers op te doen. Robert en Bennett zullen dus nog iets langer blijven.

kelderfan

Ik lees net, dat Cannondale niet in de uitverkoop wordt gedaan; zij zoeken een extra sponsor om diverse redenen.
Dus geen Villella, Dombrowski of Van Baarle in de aanbieding.

achtpuntzes

ik vind het maar een grote gok van Gesink. hij heeft beter, langer en hoger getraind dan ooit maar hij begint met zowat 0 wedstrijdritme aan de Tour.

kelderfan

Bij TLJ heb je geen wedstrijdritme nodig; Gesink staat er direct en Bennett en Roglic hebben al gescoord. Hopelijk kan Van Emden TLJ uit de brand helpen. Dus geen paniek want de Vuelta is toch het belangrijkste evenement voor Kruijswijk, Gesink en Bennett.
Maar zonder gekheid. De TdF wordt nog wat nu Campenaerts toch laat zien, dat de Giro een vergissing is geweest. Groenewegen krijgt met Campenaerts en Van Emden toch 2 grote motoren voor zich en Gesink kan niet meer stuk met Clement in de ondersteuning.

S. Morgenstern

Waarom schat je dat in als een gok?

S. Morgenstern

Maar zonder gekheid... Dat klonk heel even hoopgevend.

tendam

'@vlek
Voor de Gesink van nu is het een behoorlijke gok. De Gesink in zijn topjaren had geen wedstrijdritme nodig, juist niet zelfs (was op z'n best vlak na een trainingsperiode) maar nu lijkt hij toch iets meer op gang te moeten komen. Voor zover er al iets valt te zeggen over z'n huidige prestaties.

S. Morgenstern

En wanneer is de eerste rit dat hij er moet staan in de Tour de France? De laatste keer dat ik hem op gang heb zien komen was namelijk tijdens de Vuelta van vorig jaar, toen hij met pakken minder wedstrijdritme aan de start stond. Juist die ronde wordt nu constant als referentie gebruikt voor zijn doelstelling in de Tour de France. Waar moet ik dan die gok zoeken?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Het is toch gewoon logisch, dat je voor een grote ronde eerst wedstrijdritme moet opdoen en juist als een renner iets ouder wordt.
Tom Dumoulin had bloed in zijn mond van de inspanning bij de Hammergames. Campenaerts kon zelfs nog terugkomen in het wiel van Tom en die Tao Geoghegan Hart kon mooi profiteren van de inspanning van Campenaerts. Weet je nog de man, die geen heuvel overkomt. Waar waren Lars Boom en Jos van Emden in de klimrit.

S. Morgenstern

De top van het klassement van de Giro zal dan wel tamelijk onlogisch op je overkomen..

Wie is er van mening dat Campenaerts geen heuvel over komt?

kelderfan

'@vlek
Gesink reed voorafgaande aan de Vuelta de Tour de l'Ain; weet je nog met Sam Oomen; oeps.

S. Morgenstern

Ja, en dat was toen zijn enige koers in de maanden voorafgaand aan de Vuelta. Dit seizoen heeft hij vanaf januari al een heel pak koersen in de benen, dus mag het geen verrassing zijn dat er richting de zomer (Tour/Vuelta) een groot trainingsblok wordt ingepland.

kelderfan

Quote: "Vind je dat werkelijk resultaten op basis waarvan je Campenaerts als goede renner voor het heuvelwerk kunt verkopen? Volgens mij moet je die uitslagen nog eens iets beter bestuderen. Campenaerts kan redelijk uit de voeten in de heuvels, maar in een beetje serieus peloton gaan er toch echt een heel stel veel beter omhoog."
Ik vraag mij af of jij de uitslagen niet iets beter zou moeten bestuderen.

S. Morgenstern

Moet ik dat nog een keer doen? Ik was de vorige keer al tot de conclusie gekomen dat de naar voren gebrachte uitslagen behaald waren op basis van een duo aanval met Terpstra (ook moeilijk een heuvelrenner te noemen) en een tijdrit. De rest van die rondjes stelde qua heuvels en tegenstand niet zoveel voor en zelfs dan kun je in de uitslagen nog terug zien dat het op de pittigste dagen vooral aankwam op het beperken van de achterstand.

S. Morgenstern

@vlek: ik denk niet dat Gesink wordt afgerekend op zijn trainingsarbeid, maar op het gebrek aan uitslagen. En dat lijkt me ook wel terecht.

Gesink afrekenen op zijn matige uitslagen van dit seizoen is inderdaad volkomen terecht, maar was niet het onderwerp van bovenstaande discussie.

Maar het is een feit dat Gesink er al best veel wedstrijddagen op heeft zitten, dus een hele Dauphiné of RvZ gaat idd wel wat ver.

Precies.

Aan de andere kant: je kunt vooraf ook van één van die twee een doel maken en die halve vakantie in Californië overslaan.

Eens uiteraard dat de indeling van het seizoen anders had gekund. Zo had hij ook Australië over kunnen slaan om wat meer ruimte te hebben in de rest van het seizoen. Qua uitslagen in die koersen verwacht ik verder weinig verschil met wat we nu hebben gezien, dus is dat enigszins een mood point. Het lijkt me richting een zomer met een Tour de France voor ritten en een Vuelta voor het klassement verder ook niet noodzakelijk om dat seizoen anders in te delen en dat was het onderwerp van discussie.

Delamauser

In de giro gingen alle ballen op kruijswijk. Wat is het plan voor de tour?

S. Morgenstern

In eerste instantie in de proloog met Roglic en misschien Van Emden mikken op geel. Met die eerste daarna misschien nog kijken of er in de eerste week nog kansen liggen om die trui te pakken. In de negen (?) sprintritten verder alle ballen op Groenewegen en in de bergen attractief koersen met Gesink, Bennett en Roglic.

AndriesW

In de Tour moet het team zeker wel wat kunnen uitrichten. Ik hoop dat ze een ritzege behalen. Klassement of niet met Roglic en Bennett? Wat het ook wordt... als het ene niet succesvol is zal er altijd commentaar zijn dat ze beter voor het andere hadden kunnen gaan. Een beetje geluk is nodig. Ik hoop dat ze dat wel proberen af te dwingen door een actieve benadering. Mannen sparen om een klassement te verdedigen graag pas als dat echt van toepassing wordt.

Gesink zie ik in de Tour wel weer een goed niveau halen, net als in de Vuelta vorig jaar. De bewering dat Gesink tegenwoordig meer wedstrijdritme nodig heeft vind ik nergens op gebaseerd. Het is volgens mij net als met dat eeuwige 'steile en korte beklimmingen liggen hem niet' geboren uit de hoop dat hij plots weer zijn (oude) hoogste niveau haalt. Terwijl telkens is gebleken: slecht op een steile en/of korte beklimming dan daarna ook teleurstellend op een lange klim. En andersom: was hij echt in goeden doen dan kwam dat meestal ook tot uiting in een goede uitslag op een korte of steile beklimming.
Zo ook met wedstrijdritme: wanneer heeft hij dan zo'n vormsprong gemaakt na een wedstrijdenreeks? Dit jaar niets van te merken sinds de Tour Down Under en in het vorige jaar zie ik het ook niet.

Laatst gewijzigd
Random wielerliefhebber

Gesink hoeft de eerste dagen weinig te bereiken in de tour dus dan krijgt die zn wedstrijdritme.

Roglic wil al gelijk in de proloog top zijn dus lijkt me logisch dat hij een voorbereidingskoers rijd en gesink en Bennet niet

1 2 ... 209 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.