'@kelderfan: Als Bennett de Giro had gedaan, had hij niet in Californië gewonnen. Dan had TLJ alleen een 10e plek van Gesink en een 10e plek (ongeveer) In de giro van Bennet gehad.
Daar was je blij mee geweest?
Een renner zal (uitzonderingen daargelaten) per jaar 10 weken goed en 2 weken super in vorm kunnen zijn. Met jouw ideeën zou iedere renner eind juni klaar zijn.
Bennett en Gesink reden ToC in mei, terwijl anderen op dat moment aan de Tourvoorbereiding begonnen. Dan past de Dauphine en Zwitersland wel in de opbouwplanning van die renners. Bij TLJ kiezen ze nu een andere weg dan anderen en anders. Dan is het afwachten wat dat oplevert.
'@vlek
Het gaat in de discussie om 't vasthouden aan de plannen gemaakt in december. Ik vind dat je op tijd je planning moet kunnen aanpassen.
De Giroploeg Kruijswijk met Clement, JvdB, Battaglin, Keizer, Tankink, Van Emden en Castelijns?
Ik heb aangegeven, dat een extra klimmer Bennett niet verkeerd zou zijn i.p.v. Castelijns. Want 1) JvdB was een ? 2) Castelijns voegt niets toe 3) De val van Kruijswijk in Yorkshire, dat achteraf er voor zorgde, dat hij moest afstappen in de Giro.
Er komt nog bij dat Roglic en Bennett goed bezig waren in 't voorseizoen.
Daar was jij 't niet mee eens.
Hoe die stappen tot stand zijn gekomen heeft met de training te maken. Gezien de achterstand in training door ziekte van Bennett hebben de trainers het heel goed gedaan om hem weer wedstrijdfit te maken.
Hoe die stappen tot stand komen heeft naast de training ook met het stellen van doelen en het plannen van de wedstrijden te maken. Renners die op basis van de waan van de dag (neem een goede tijdrit in de Dauphine) een belangrijke koers op hun programma krijgen toegevoegd, zullen die atappen niet op die manier zetten. Bennett heeft bijvoorbeeld een geweldige koers gewonnen, zoals je zelf ook beseft, door zich daar heel specifiek op voor te bereiden. Dus door te trainen op hoogte; een training die heel bewust is ingepland.
Hoogt stage houdt altijd een beperkt risico in, niet elk lichaam van een renner reageert hier hetzelfde op, daar zit nogal verschil in, met Bennett heeft het goed uitgepakt, van Gesink zullen wel zowat weten hoe zijn lichaam reageert op een hoogte stage, bij Roglic zal het de eerste keer zijn voor een grote Ronde, zijn piek zal al in het begin van de Tour moeten liggen, dat zou fijn zijn, maar verder is het natuurlijk afwachten, ik blijf zeggen als hij zich zo blijft door ontwikkelen kan hij ook een grote ronde aan, maar laten ze hem die ervaring dan op doen van 3 weken elke dag er moeten staan.
Alleen als je wedstrijdfit bent, dan kan je ook aan de gestelde doelen voldoen.
Kruijswijk was niet wedstrijdfit voor de Giro; dus kon hij ook onmogelijk aan de gestelde doelen voldoen.
Je zegt zelf, dat je 't nog moet zien of Kruijswijk in de RvZ goed is. Dus dan weet TLJ niet of hij wel aan 't gestelde doel kan voldoen.
Clement komt van een zware Giro terug en mag de zware Dauphine met een hele jonge ploeg gaan rijden. Wat is hierbij dan 't doel.
'@random
Wat heeft Valverde hiermee te maken. @RobertoWilco zegt juist, dat niet elke renner op dezelfde manier op hoogtestage reageert.
Het lijkt mij ook beter om na die voorbereiding er voor te gaan met Roglic en Bennett. Kijken hoe ver zij kunnen komen in die drie weken TdF.
Lijkt mij leuker dan op die trein te wachten.
Twijfels over JVDB zouden een legitieme aanleiding zijn. Die waren er ook, maar de tests tijdens de hoogtestage gaven toch nog voldoende vertrouwen. Een alternatief plan zal er ook zijn geweest mag ik hopen, maar werd dus niet nodig geacht en zou ook zijn nadelen hebben natuurlijk. Je kunt tenslotte moeilijk dertien renners naar de Giro laten toewerken.
'@rahimns
JvdB had tot en met Volta Limburg Classic nog niets laten zien en ja wat @vlek zegt, dat die tests nog voldoende vertrouwen gaven, wat niet bleek uit de resultaten tot dan toe. Alleen in de Tour de Romandie in de ITT bleek hij weer tot leven te komen met z'n 20e. plek. Ik dacht toen nog, dat ik mij had vergist.
In de Giro kwam naar buiten, dat hij de handdoek had gegooid.
Nu blijkt 't ook wel, want hij is uit de selectie gehaald voor de RvZ
@vlek
Er was toch geen noodzaak om 13 renners naar de Giro toe te werken. Kruijswijk, Clement, JvdB, Battaglin, Campenaerts, Van Emden, Tankink en Keizer stonden al vast. Dus 't ging toen om Roglic of Bennett. Ik heb eigenlijk nooit begrepen, waarom Roglic met zijn tijdrit uit de Giroploeg is gehaald.
Je verwart 'waren bij ons bekend' met 'stonden vast' en schept op die manier een eigen realiteit, waarin er nog een open plek was voor een van die twee renners.
De werkelijkheid: Kruijswijk heeft in de winter met de ploeg zijn ondersteuning voor de Giro gekozen en alle namen en rollen die daarvoor in aanmerking kwamen stonden toen al vast. Daarin vast nog ruimte voor alternatieven, maar die zullen niet vanaf november met de Giro bezig zijn geweest en dus ook nooit ideaal zijn geweest. Bennett zal überhaupt nooit in die plannen zijn voorgekomen, aangezien hij in de winter nog uitgeschakeld was met geen uitzicht op de duur daarvan. Hij kon ook slechts een paar maanden voor de Giro weer koersen. Roglic zal als knecht niet hebben voldaan voor Kruijswijk en is zodoende vervangen door de twee gehaalde renners. Wat zijn tijdrit voor waarde had gehad voor de plannen in de Giro is me verder een raadsel; wat dat betreft zit hij met een vrije rol in de Tour veel beter.
'@vlek
Daar hebben wij 't weer. De rol werd werd gemaakt in december 2016. Tot aan de Giro is er verder niets gebeurd, wat een verandering van de samenstelling kon rechtvaardigen. Geen twijfel mogelijk, want de waarden waren goed van JvdB.
Dus in mijn beleving bakte hij er niets van tot de genoemde ITT. Ik heb ook nooit gezegd, laat hem maar thuis, want ik had ook stille hoop, dat 't allemaal goed zou komen met JvdB.
Roglic was zich nog aan 't ontdekken en niet verwacht kreeg hij een opleving in de Algarve. De lichtjes gingen niet branden; want kerstmis was al voorbij.
'@rahimns
Dat is heel vervelend, dat je 't niet begrijpt. Maar ik zal 't weer proberen uit te leggen voor je.
@vlek stelt, dat de Giroploeg in december is vastgesteld en dat Roglic niet heeft voldaan in de Giro 't jaar daarvoor.
Roglic heeft al heel vroeg in 't seizoen laten zien, dat hij grote stappen heeft gemaakt. Omdat JvdB niet liet zien, dat hij Kruijswijk goed kon bijstaan, heb ik verschillende keren aangegeven, dat er nog een klimmer bij moest komen. Maar de waarden waren goed; dus zijn er geen lichtjes gaan branden bij 't team en bij @vlek.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.