Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 220 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De vraag is of Kennaugh of Swift interesse hebben in de bergtrui... De Gendt stapt af en dat scheelt alweer 1 concurrent waar hij op moet letten.

S. Morgenstern

TLJ moet alleen letten op vluchten met sterke renners die al aardig wat punten hebben. Andere groepen moeten ze vooral lekker laten rijden.

Laatst gewijzigd
gardeyn

'@kelderfan: etappe gezien: twee bergjes: de hoogste iets van 400 meter hoog.

Spruch

'@vlek
Dat spreekt voor zichzelf lijkt me. Als er een groep wegrijdt met renners zonder of weinig bergpunten kunnen ze die idd laten rijden.

kelderfan

'@Spruch
Als Koen 't kan opbrengen, dan denk ik nog 1x mee in de aanval gaan, want Thomas gaat niet meer van start.
De Toppers zullen wel wachten tot de laatste steile klim of Froome gaat nog een keer op hol in de laatste lange afdaling.

Spruch

'@kelderfan
Ook dat lijkt me vanzelfsprekend. En de ploeg kan daarbij helpen.

UrbanSteel

De Daupnine t is nog beter verlopen als ik gehoopt heb , Ik dacht Clement een paalts in de top 20 , Koen na zijn overwinning wat dagen in de bollen rijden , maar neen , Koen doet daar een forse schep boven op door de bollentrui te winnen en mee naar juis te nemen.
Bravo Lotto-Jumbo.

Fanny

Geweldige prestatie van het nog jonge team van TlJ in de zeer zware Dauphine van dit jaar.
De laatste dag was een ontzettende spannende aangelegenheid met de uiteindelijke winnaar Fuglzang.
TLJ heeft naar haar mogelijkhen gereden met een uitstekend in vorm verkerende Koen Bouwman die hier de zeer verdiende berg/bollentrui wegkaapt voor de grote kopmannen na liefst 4 aanvallende dagen koersen.
Hij is de eerste Nederlandse winnaar ooit in het bergklassement.
Voorwaar een prachtige prestatie van deze nog jonge coureur van TLJ die vooral met zijn hart gereden heeft na het overlijden van jeugdtrainer op de dag dat hij zeer verrassend in een machtige sprint de 3e etappe van deze zware Dauphine won.
Ik ben benieuwd of hij zich het komende jaar nog verder kan verbeteren als aanvaller, knecht, tijdrijder of klimmer en of hij ook voor een AK in een ronde van 1 week kan gaan.
Ik denk dat deze jongen nog niet precies weet waar zijn mogelijkheden liggen.
Ik hoop hem dan ook dat hij zijn contract na dit jaar bij TLJ zal mogen verlengen met 2 jaar want anders liggen er ongetwijfeld meer kapers voor hem en TLJ op de kust zoals bv Sunweb. Zeker na deze geweldige prestatie in de nu afgelopen Dauphine.
Hij is denk ik met Tolhoek, de beste Nerlandse jongere van TLJ naast de evenens zeer goed presterende Oomen en Hofstede van Sunweb.

Interview met Bouwman door de organisatie van Criterium du Dauphine.

Koen Bouwman: "The greatest week of my cycling career"
“Today it wasn't possible for me to make the break. It was full gas racing from kilometer 0. I tried to go before the climb in the first fifteen kilometers but my group didn't go clear. Then I was just riding full gas to the finish within the time limit, hoping that none of the guys behind me in the King of the Mountains classification was taking a lot of points. I was told that I mathematically kept the lead but my sport director asked me to ride full gas from the bottom of the last climb to the top because I was more than eighteen minutes behind so it was a question of making the time cut. I'm exhausted but I'm also very happy. This has been the greatest week of my cycling career so far.”

robertowilco

Sterk rijden van Kruijswijk en Boom id TdS, de vorm van Boom komt eraan, dus hij zal zeker mee gaan naar de Tour en ik geef heb een goede kans op het NK.

S. Morgenstern

Hij is denk ik met Tolhoek, de beste Nerlandse jongere van TLJ

Groenewegen..

horsm

En Olivier zou ik qua talent ook boven Tolhoek en Bouwman plaatsen.

horsm

En..... eeh Roosen misschien net iets boven ze... of ongeveer gelijk.

Eigenlijk alleen Lammertink duidelijk minder.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@horsm terwijl ik Lammertink toch juist al zag verbeteren dit jaar tov vorig jaar. Reed al betere uitslagen en vond ook zijn proloog van gisteren hoopgevend. Jammer dat hij nou uitvalt, was ook benieuwd hoe hij door deze ronde zou komen.

Wel goed om te zien dat Lars blijkbaar prima in orde is, kan met deze vorm gewoon naar de Tour. Ook Steven is op dit moment blijkbaar goed genoeg om mee te kunnen. Misschien dat hij ons nog gaat verrassen deze week. Al met al toch een prima week achter de rug voor TLJ.

Laatst gewijzigd
pieter82

Is er kans dat LottoNL-Jumbo een renner als Bouwman of Olivier meeneemt naar de Tour? M.a.w. komt er een verrassing in de tourselectie?

Fanny

Vlek
Ik bedoelde t/m 23 jaar en geen sprinters en daarom heb ik Groenewegen ook niet vermeldt.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Even off topic:

Het komende jaar zullen we Roglic niet meer in zijn Sloveense kampioenen trui zien tijdrijden. Schijnbaar paste het kampioenschap niet in zijn voorbereiding op de tour. Jan Polanc heeft eergisteren de wedstrijd gewonnen. Ik weet niet of ik opmerkelijk of normaal moet vinden, maar het is toch een trui en een overwinning die je misloopt. Daarentegen, als de Dauphine en Zwiterland ervoor moet wijken dan is het logisch dat hij deze wedstrijd ook aan zich voorbij laat gaan. Rare planning zullen we maar zeggen.

Sandy Casar

Persoonlijk vind ik het een vreemdere planning van de Sloveense bond. Als de Sloveense tijdritkampioenschap tegelijkertijd met de andere tijdritkampioenschappen werd gehouden had Roglic en alle Slovenen in de Dauphine en Zwitserland gewoon mee kunnen doen.

kelderfan

'@Fanny
Mooi gesproken en een goed verhaal. Bouwman heeft zich goed laten zien in de Dauphine en heeft mooi de Bollentrui binnengehaald.
Tolhoek komt er aan en dat heeft hij in de laatste etappe toch laten zien. De beste jonge neo komt nog wel op een later tijdstip.
Vooralsnog staat Bouwman met stip bovenaan met zijn WT-zege.
@rahimns
Ik heb 't niet gevolgd vandaag, maar Lars Boom is tot nu toe sterk bezig in de TdS. Hij mag morgen alle twijfels wegnemen.
Ook een weer sterke Campenaerts heeft met Castelijns leuk in de aanval gereden in Rund um Köln. Jammer dat 't geen beter resultaat is geworden.
Als de planning Sloveense tijdrit de reden is, dat Roglic niet kon worden opgesteld in de Dauphine is 't wel heel vreemd van de Sloveense bond.

kelderfan

Gelukkig geen breuken voor Steven Lammertink. Hopelijk weer snel op de fiets.

ghostwriter

Hopelijk voor Lammertink wordt hij na dit seizoen door Roompot opgepikt. De kans lijkt me namelijk klein dat LottoNL met hem verder zal winnen. Ik hoop dat LottoNL voor Lammertink in de plaats Meijers van Roompot contracteren. Die jongen kan volgens mij uitgroeien tot een type Tankink die zowel op het vlakke als in het heuvelgebergte heel hard kan rijden. Hopelijk zal Campenaerts zijn contract bij LottoNL verlengen en laat LottoNL hem volgend seizoen de heuvelklassiekers rijden. Ik denk dat Campenaerts en De Tier op termijn de kopmannen van LottoNL in de heuvelklassiekers kunnen worden. Al wil ik Slagter wel terug bij LottoNL zien terugkeren. Bij Cannondale lukt het hem duidelijk niet om het maximale uit zichzelf te halen maar in zijn laatste jaar bij de LottoNL ploeg was hij erg goed.

Laatst gewijzigd
Yeez

Iets in mij zegt dat Campenaerts na de Giro niet gaat verlengen (tt en een boze Plugge)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevdalen Campenaerts heeft zelf al aangegeven dat hij niet volledig fit was en dat hij zelf ook ervoor had gekozen om niet voluit te gaan tijdens de tijdrit. En dus eventueel niet te verlengen omdat je op je vingers wordt getikt omdat je een onverstandige keuze hebt gemaakt lijkt me nogal kinderachtig. Maar het zou erg jammer zijn als hij ervoor zou kiezen om vanwege die redenen niet te verlengen.

Laatst gewijzigd
jvh93

ik verwacht toch wel het een en ander dat gaat veranderen in de selectie voor komend seizoen hoor.

Vd broeck stopt
Tankink?? (gaat hij stoppen?)
Martens?? (lijkt het niveau niet meer aan te kunnen en wordt ieder jaar een beetje minder, tijd om afscheid te nemen??)
Lammertink?? (heeft nooit echt goed mee kunnen doen behalve in de tijdritten, komt nog net tekort voor WT-niveau ook al is hij dit seizoen sterker dan afgelopen seizoen. Lijkt me een prima renner voor Roompot)
Keizer?? (meer dan knechten is er nooit bijgeweest, kunnen hier geen sterkere vervangers voor komen?)
Castelijns?? (prima knecht, maar denk dat hier toch wel sterkere vervangers voor zijn)
Bouwman en Vermeulen?? (worden goed opgeleid en kunnen zeker nog een paar jaar mee, maar zijn er geen andere ploegen die deze jongens op willen pikken? en/of leveren ze de progressie die verwacht werd en hebben ze nog steeds voldoende potentie?)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 je begrijpt toch wel dat een ploeg ook knechten nodig heeft. Verder kiest de ploeg heel bewust ook voor talentontwikkeling en heeft daarom best wel redelijk veel jonge renners. Juist renners als Bouwman en Vermeulen zou ik zeker nog houden. Er is nog alle ruimte voor verdere ontwikkeling. Je ziet juist ook Bouwman stappen maken. Het duurt natuurlijk even maar vind het nu al te vroeg om te concluderen dat deze jongens niet WT-waardig zijn.

wolfje

Ik begrijp nog niet zo goed waarom castelijns zo vaak in dit soort lijstjes genoemd wordt, hij rijdt zeker in eendaagse wedstrijd dit seizoen toch wel erg sterk en hoewel al wat ouder nog steeds maar tweedejaars prof dus er zal nog wat groeimarge zijn.

1 2 ... 220 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.