'@rebbelin niet overdrijven, het is nog bijna 2 weken tot aan de Tour... als er al lichte schade is dat is tegen die tijd wel hersteld. Zolang er niets gekneusd of gebroken is dan zal hij hier niet heel veel last van hebben. Morgen is al een goede indicatie, maar zelfs als hij morgen zou laten lopen zegt dat nog niet heel veel. Op de foto's van zijn huldiging zie je in ieder geval niets bijzonders.
'@Charlie33 Er zijn echt geen complottheorieën ... bij Steven hoopte ze echt dat ze de schade in de eerste week konden beperken en dat hij voldoende hersteld zou zijn als het echt zwaar zou worden. En dan ga je geen slapende honden wakker maken. In dit geval heb ik vanuit de ploeg dat het echt alleen om wat schaafwondjes gaat en dat hij er zelfs nog om kon lachen. Dus het valt echt allemaal reuze mee.
'@charlie33
Precies wat ik ook dacht. Zo'n val a 55 per uur gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik heb Roglic iig uit m'n pouletje gegooid.
Hieruit blijkt ook dat het onverstandig was van TLJ om Roglic hier te laten starten. Al die drempels en vluchtheuvels zij gevaarlijk en leveren valpartijen op.
Kruijswijk heeft direct na de valpartij toch aangegeven dat hij hard op zijn ribben was gevallen? Stond ook vrij lang stil voor hij over de finish kwam en ging direct naar het ziekenhuis voor een check. Ze hebben inderdaad niet alle twijfels aan de grote klok gehangen, maar dat er onzekerheid was kan je ook moeilijk ontgaan zijn. De reacties na de eerste rit van de Giro kunnen je anders verder helpen.
Roglic heeft nergens aangegeven dat hij hard is gevallen, kwam vrijwel direct met het peloton over de streep en is naar mijn weten niet naar het ziekenhuis geweest. Voorlopig zie ik buiten het nogal brede begrip 'valpartij' geen enkele overeenkomst.
Ze hadden uit veiligheidsoogpunt inderdaad ook met Roglic voor enkel een hoogtestage kunnen gaan. Wat dat betreft maar goed dat hij niet in Zwitserland is gestart dan, want daar is het helemaal een gevaarlijke boel gebleken. Misschien kunnen ze de ASO vragen of hij alleen de tijdritten mag rijden? Zou dat een idee zijn?
'@ xistnc:
dus als er ergens een nieuwstopic over is mogen we het er hier niet over hebben?
dan kunnen we dit topic wel sluiten, lijkt me. 'nette overwinning van Groenewegen, zeg!' hey, daar is al een nieuwstopic over, dus hou je waffel!
denk er nog eens over, xistnc, en geef dan toe hoe belachelijk het is wat je stelt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.