Robert Gesink is in een interview op de regionale zender Regio 8 lovend over Bouwman.
https://youtu.be/cp4QEo_45Ww
Ben benieuwd wanneer de contractbesprekingen voor de jaren 2018 en verder starten.
Het is nog wel erg stil op het sponsorfront.
Renners en hun eventuele managers zullen toch wel vooraf willen weten of TLJ ook in 2019 nog doorgaat of dat Plugge met een andere grote sponsor op de proppen gaat komen.
Ook is nog onbekend wat fietsenfabrikant Bianchi gaat doen in de komende jaren.
Lijkt mij gezien de behaalde successen met de tijdritfietsen dat ze wel bij TLJ (willen) blijven echter wat is dan het sponsorbedrag dat ze erin willen stoppen.
Wat mij trouwens gisteren ook opviel bij de start/finishlijn bij het hoofdkantoor van fiets fabrikant Specialized is dat Bouwman hier op de vlaggen staat met zijn Bianchi fiets terwijl ze dus concurreerde fietsfabrikanten zijn.
Overigens ben ik hier even binnen gaan kijken op het hoofdkantoor van Specialized waar ook de media en de jury van het NK zetelt en heb daar zeer mooie nieuwe fietsen tentoongesteld gezien. Maar dat terzijde.
Er zullen dus voor komend jaar extra veel wielrenners gaan afvallen bij TLJ t.o.v. andere jaren.
Daar zullen nmm JvdB, Tankink, Vermeulen, Keizer, Castelijns en Lammertink voor in aanmerking komen.
Ook verwacht ik dat Campenaerts gezien de belangstelling van de andere ploegen en de perikelen in de afgelopen Giro zal vertrekken.
Of men daarnaast direct ook weer een aantal jonge renners zal aantrekken is te bezien gezien de huidige vrij jonge selectie.
Ik denk dat er wel een aantal stagiairs komen w.o. Hartthijs de Vries.
Binnenkort zal het geruchtencircuit mbt de transfers naar andere ploegen losbarsten ondanks dat het officieel pas per 1 augustus bekend mag worden als men naar een andere ploeg vertrekt.
Lopende contracten mogen natuurlijk al wel veel eerder verlengd worden. Zal denk ik na het NK van deze week beginnen.
'@Fanny
Ik denk dat Kruijswijk niet zonder Keizer naar de Giro wil. Campenaerts zou ik toch voor TLJ willen behouden, omdat goede tijdrijders schaars zijn.
Die Hartthijs de Vries kan wel groeien naar een goede tijdrijder; maar ja, dat is toekomst.
Wat @rahimns aangeeft, dat er 1 nwe. man voor de sprinttrein en nog 1 nwe. man voor de klimtrein moet komen. Dan waarschijnlijk nog 1 jong talent en dat zou Hartthijs kunnen zijn.
'@Rahimns
Ik heb nog geen bron maar heb wel het een en ander opgevangen in de wandelgangen op het NK, maar ik weet niet of dit juist is.
Daarom heb ik alleen maar een vermoeden dat Campenaerts, ook gezien de eerdere perikelen in de Giro die hij in een later instantie wegwuifde omdat hij toch graag vol die ITT wilde rijden ondanks de kans dat hij een dag later misschien moest afstappen, TLJ bij voldoende belangstelling gaat verlaten.
Hij zal ook voor TLJ een stuk duurder worden gezien zijn goede ITT in de laatste 1,5 jaar.
Maar hij kan ook, ondanks de belangstelling van de andere ploegen, toch nog tekenen voor een contractverlenging bij TLJ.
TLJ heeft namelijk voor hem wel een hele goede ITT fiets.
Dat is voor hem maar afwachten bij andere ploegen die eventueel belangstelling tonen of deze ploegen ook een goede ITT fiets hebben.
En dat heeft hij toch nodig gezien zijn specialiteit tw de ITT.
Zodra ik iets meer weet zal ik dat hier melden want zondag ben ik op het NK er weer live bij tijdens de spannende wegwedstrijd waarbij ik denk dat Gesink erop gebrand zal zijn om deze te winnen en dus dan in de rood-wit-blauwe trui zal rijden in de TdF.
@Kelderfan
Wie gaat dan de (PR) captain van de ploeg tw Tankink in voornamelijk de grote ronden vervangen ?
'@fanny oke... afwachten dan maar. De hele ontwikkeling bij de UCI zal ook hierop zijn invloed gaan hebben natuurlijk. Er zullen opeens heel veel renners op de markt komen die dus waarschijnlijk geen plek meer kunnen krijgen op het hoogste niveau.
@xistnc natuurlijk zal er belangstelling zijn, maar dat zal wel gelden voor heel veel goede renners die komend jaar nog zonder contract zitten. Was gewoon benieuwd of Fanny iets concreets had gelezen.
'@Kelderfan
Naast de door jou en mij genoemde Hartthijs de Vries horen daar als stagiaire natuurlijk ook zijn leeftijdsgenoten tw hardrijder Van den Berg (winnaar ITT Montferland 2017 bij de beloften) en Eenkhoorn (2e op 3 sec) bij.
Vooral die hardrijder Van den Berg doet het dit jaar als 2e jaars belofte erg goed bij SEG.
De nog jonge sprinter Jakobsen (ook SEG) zou denk ik ook nog een mogelijke stagiair voor TLJ kunnen zijn.
Het is maar wat TLJ zoekt voor de toekomst maar ze zullen wel een goede ITT moeten kunnen rijden of goed zijn in sprinten zoals Jacobsen.
Misschien neemt TLJ wat jonge renners mee op haar trainingskampen om ze te testen wat andere teams ook vaak doen.
'@Rahimns
Ik had het over jonge stagiaires voor TLJ en met alle respect daar bedoel ik niet de al 23 jarigen mee.
De bijna 24 jarige Tusveld zit nog t/m 2018 bij Roompot en dus zal dan het contract afgekocht moeten worden.
Ik weet niet of TLJ cq Tusveld dat zelf wil.
Overigens zie ik graag jonge goede Nederlandse renners naar TLJ komen juist omdat het een Nederlandse ploeg is.
'@Fanny
Ik ben 't dit keer eens met @Rahimns om voor Martijn Tusveld te gaan, die bergop goed mee kan komen en ook een goede ITT in huis heeft.
Groenewegen heeft toch ook de overstap van Roompot naar TLJ gemaakt.
TLJ zou met Roompot moeten samenwerken; want dan kan je Steven Lammertink bij Roompot verder laten groeien om na 1 of 2 jaren de overstap weer naar TLJ te kunnen maken.
Ik denk, dat een Nederlands of Nederlandstalig talent de voorkeur heeft. Dat TLJ ook buitenlandse talenten {Jansen en Vermeulen} haalt, lijkt mij niet verkeerd.
Wat Campenaerts betreft ben ik echt benieuwd; want ik zie liever Yves Lampaert deze kant opkomen.
'@achtpuntzes Ja, in plaats van de veiligheid op het parcours aan te pakken en eventueel regels aan te passen kiest de UCI voor de easy way out.
@Jessevdalen Nee, Kramer heeft nog helemaal geen besluit genomen en het is zelfs allemaal nog niet zeker of het doorgaat. En zelfs zonder Kramer kan de ploeg gewoon doorgaan toch, er zijn meer schaatsers.
Dat KPN vanaf 2018 een schaatsploeg wil oprichten, lijkt me een uitdaging voor Richard Plugge. Het sponsorcontract van KPN met de KNSB loopt af (5 miljoen). Waarom zou KPN niet door kunnen borduren op het concept van TLJ met de combinatie van schaatsploeg en wielerploeg? Het is een grote sponsor met internationale belangen. Dat biedt wellicht uitzicht op een hoger budget. Met een 'dochter' als Telfort kan KPN ook kiezen voor het Sunweb-model, waarin ruimte is voor een opleidingsploeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.