Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 253 ... 440 441
Rahim Vlasblom
admin

Voor diegene die Grischa Niermann missen tijdens de tour, vanavond is hij te gast in de avondetappe

kelderfan

'@rahimns
Quote:"Vandaag zal hij geen risico nemen en morgen kan hij de laatste 10km ook wat minder gas geven… dan heb je zo al een minuut of 5 te pakken… een beetje achterstand heb je zo opgelopen hoor."
Dat is nu precies wat ik bedoel met in je remmen knijpen. Dat past toch niet bij Robert Gesink. Hij is toch 't boegbeeld {zie Froome & Bardet} of heeft hij nu al salaris ingeleverd.
Ik mis Grischa Niermann nu al. {zie de 2e. dag in de ToC}. Maar ik ga zeker kijken, want ik zag dat hij op renner van SEG wees met de referentie naar 't Nederlands talent.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het is toch al zo afgesproken vanaf het begin van de jaar. Hij heeft toch ook niet gezegd dat hij nooit meer een klassement rijdt. En gezien de samenstelling en de doelen van de ploeg om in de tour met een sprinterstrein te starten kwam het ook nog eens goed uit. Zie het probleem ook niet... en persoonlijk zie ik ook graag een renner van mijn ploeg een klassement rijden. Maar die keuze is nu eenmaal gemaakt... ga er niet wakker van liggen. En vorig jaar in de Vuelta was het voor Robert toch ook geen probleem om wat minuten te verliezen aan het begin. En die relatie met zijn salaris is al helemaal onzin alsof hij nog steeds de best betaalde renner is. Dat is volgens mij al een tijdje niet meer zo.

Fanny

'@xistnc
Quote: Kennelijk is het antwoord op jouw vraag ‘nee’. Want ik denk niet dat de aannames, vermoedens en andere kronkels van fanny door Plugge aan de orde zijn gesteld op L1.

Waarschijnlijk heb jij de uitzending niet zelf gezien of niet goed geluisterd.
Wat dat betreft ben ik het met Kelderfan eens.

@Kelderfan
Quote: Ik zou ’t wel toejuichen, als Halvorsen de overstap naar TLJ zou maken; waar kan ik dat gerucht terugvinden?

Nogmaals het is een gerucht van wat ik op het NK gehoord heb.
Maar misschien heb je hier wat aan.
Het is wel in het Noors dus moet je het wel even vertalen.

http://www.procycling.no/takket-nei-til-treningsleir-i-hoyden-med-to-profflag/

Ook wordt er op Cycling Fever transfers 2018 naar verwezen.

http://www.cyclingfever.com/transfers.html?&taal_id=2

Maar een garantie dat 21 jarige Halvorsen in 2018 naar TLJ komt kan ik helaas niet geven.
Hij is dus door TLJ wel gevraagd voor de hoogtestage in juli in Oostenrijk, maar dit paste dus niet in zijn trainingsschema, na blessure en ziekte in het voorjaar en met het oog op het WK in eigen land dit jaar in Bergen.
Hij zal denk kiezen tussen TLJ, Sky (waar hij ook mee op hoogtestage kon) en Quickstep (begin van het jaar).
Ook zijn manager zegt dat hij misschien nog 1 jaar of gedeelte van het jaar bij Team Joker blijft.
Voordeel voor TLJ is wel dat zijn vriend Amund Grondahl Janssen al wel bij TLJ rijdt.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Voor diegene die Grischa Niermann missen tijdens de tour, vanavond is hij te gast in de avondetappe.

Leuk !
Benieuwd wat hij te vertellen heeft over TLJ en zichzelf.
Dione de Graaf (NOS) was tijdens het NK ook een paar keer in gesprek met Bouwman.
Waarschijnlijk ook voor een uitnodiging van de avondetappe.
Echter ik denk niet dat hij naar de avondetappe komt omdat de ploeg maandag vertrekt naar Oostenrijk voor een 3 weekse hoogtestage.
Het zou leuk zijn geweest als huidige Achterhoeker Jelle Nijdam naast Grischa Niermann vanavond ook te gast was in de avondetappe.
Hij was nl de 1e Nederlandse gele truidrager in de 1e etappe (proloog) van de TdF.

tendam

'@jessevdalen
Zoals aangegeven, Battaglin heeft al 2 Giroritten gewonnen. Ook dit jaar had hij er eentje kunnen winnen, maar toen bleven er net ontsnappers vooruit. Hij is bergop ook een stuk beter dan Sinkeldam, en in een normale pelotonsprint schelen ze denk ik niet zo veel. Nogmaals, Sinkeldam is een aardige renner, maar waarom Battaglin voor hem zou moeten vertrekken begrijp ik niet. Behalve dan dat het geen Nederlander is (dat zal de reden wel zijn).

@sephiroth
Gesink zal niet de jackpot meer krijgen, maar vermoedelijk wel meer dan z'n huidige status en prestaties rechtvaardigen. Uiteraard is dat met een ritzege in de Tour weer allemaal vergeten.

kelderfan

'@Fanny
Ik ben ook benieuwd wat Grischa Niermann te vertellen heeft.
De Oostenrijkse trainingsstage 3 juli - 10 augustus 2017 is toch iets langer dan 3 weken.
Gaan er nog talenten mee? Want Halvorsen is ook uitgenodigd en Grischa wees toch ook op talenten van Nederlanse bodem.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: De Oostenrijkse trainingsstage 3 juli – 10 augustus 2017 is toch iets langer dan 3 weken.
Gaan er nog talenten mee? Want Halvorsen is ook uitgenodigd en Grischa wees toch ook op talenten van Nederlanse bodem.

Ik denk dat de hoogtestage, die door een sponsor betaald schijnt te worden, een beetje over alle renners van TLJ (behalve de renners die starten in de TdF) verdeeld wordt in al die weken want eind juli zijn er al weer koersen die TLJ gaat rijden (Tour de Wallonië, Tour de Pologne, San Sebastian, GP Pino Cerami, Prudentialride London, Binck Bank Tour en Tour L'Ain).
Er zullen denk ik wel talenten meegenomen worden want Halvorsen was dus ook gevraagd.
Echter heb ik nog geen Nederlandse namen.
Misschien de Vries, Jacobsen, Eenkhoorn of van den Berg.

Hermannmg

Geen geel voor lotto jumbo. Groenwegen, Bennet en roglic zijn gevallen. Slechte banden? Van Emden sprak al vooraf dat ze maar 1 type band hebben voor tijdritfiets en dit "jammer" te vinden...

kelderfan

Het is zeker jammer, dat TLJ niet kan scoren in Düsseldorf. De regen is wel de spelbreker gebleken. Hopelijk hebben Roglic, Bennett en Groenewegen geen al te grote schade opgelopen. De banden blijken nu ook van groot belang te zijn. Gesink heeft 't goed aangepakt door de bochten niet te hard in te gaan.

UrbanSteel

Mensen kunnen van Robert zeggen wat ze willen , maar hij blijft ons steeds verbazen , een dijk van een tijdrit vandaag met dat weer en lange lijf van hem.

Jopie

Gesink oogt inderdaad scherp, fris en sterk. Zou toch zonde zijn als hij in de komende vlakke etappes bewust tijd gaat verliezen. Laat hem er aub bij blijven de komende dagen en op La Planches des belles filles kijken waar het schip strand. Dan kan hij eventueel donderdag alsnog meteen een half uur verliezen als het op La Planches tegenviel of niet naar behoren ging. Ik ben echter bang dat Gesink zichzelf zo erg op het ritten kapen heeft ingesteld dat we bovenstaand scenario niet hoeven te verwachten.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Rogliz was in goede doen, hij had hier zonder valpartij kunnen winnen, hij had bij de tussentijd 49 sec verloren op Thomas, op de finish was dit 52 sec, hij verliest maar 3 sec. en als je valt is dat niet goed voor je zelfvertrouwen, dus hij was heel kort geëindigd of misschien gewonnen, doodzonde. Hij baalde verschrikkelijk, de regen was dus niet goed voor TLJ, als je een beetje risico neemt. Gesink verbaast me weer met een uitstekende tijdrit zeker t.o.v de mannen voor het klassement. Maar ja dat doet er niet toe he.

robotour

Bennet, Groenewegen en Roglic gevallen - 3 man van 1 ploeg. TLJ is toch wel de valploeg bij uitstek en daarvoor hoef je volgens mij niet de statistieken voor te raadplegen. Het tactisch plan kan nu weer op de schop. Voorlopig Gesink als beschermde renner voor het klassement en kijken hoe het met Bennet verder gaat als de valpartij niet teveel schade heeft veroorzaakt. Roglic kan zich richten op dagsucces en voor de sprint zal het morgen ook nog wel te vroeg zijn met Groenewegen. Van Emden redelijk, maar niet top door de regen.

Charlie33

'@rahimns kun je eens navragen of er misschien een verkeerde bandenkeuze is gemaakt?

Laatste man

Zonder statistiek kan je dat natuurlijk niet roepen!

achtpuntzes

hey, Gesink is niet gevallen, en dat is dan wel weer een pluspunt. :p

Rahim Vlasblom
admin

'@Charlie33 had niets met de banden te maken... gewoon met pech. Roglic neemt gewoon veel risico en gaat onderuit en Dylan reed gewoon net op de verkeerde plek. Het is in dit geval gewoon puur toeval dat er 3 onderuit gaan. Ze worden 4e in het ploegenklassement en dat wordt je niet als je materiaal niet goed is. Als je voor andere banden gaat dan win je bijna zeker niet. In dit geval is het gewoon jammer dat je onder deze weersomstandigheden moet rijden. Ik zei gisteren al dat het een loterij zou worden.

Klootje Kriekeljon

Als er iets in orde is de laatste tijd dan is het het tijdritmateriaal bij TLJ wel!

Charlie33

Toen Gesink net bij de bus terugkwam werd er door teamies gegrapt dat hij nu wel voor ak kon gaan. Robert lachte wat

Yeez

Groenewegen en Bennett hebben niks, die gleden wat verder op de bips. roglic 1 schaafwondje op de heup. Alle drie dus zo goed als niks. Groenewegen stond er zelfs bij te lachen tijdens zijn interview.

xistnc

'@Charlie33
Dus jij stond bij de bus toen Gesink daar terugkwam, maar Rahimns moet namens jou de autist uithangen door die bandenvraag te stellen? Wat een lafbek ben jij.

kelderfan

'@rahimns
Quote:"had niets met de banden te maken… gewoon met pech."
Is dat serieus, dat het gewoon pech is. Dus Sky met 4 man bij de beste tien is gewoon geluk. Heeft niets met budget van doen.
Iemand bij de NOS legde uit, dat banden bij de autoraces een hot item is, maar bij wielrennen alleen de rijkere teams daar ook mee bezig zijn.
Je zou eens moeten vragen hoe dat zit met de banden. Want Jos Van Emden vertelde, dat zij bij TLJ een soort band hadden gemonteerd.

pirazzi

De ploegleider van Sky zei tegen Thomas: "Neem niet teveel risico." Wat zei de ploegleider van LottoNL - Jumbo tegen Roglic? Of die luisterde niet, kan ook natuurlijk.

S. Morgenstern

Dus Sky met 4 man bij de beste tien is gewoon geluk.

De aanwezigheid van Froome, Kwiatkowski, Thomas en Kiryienka in de toptien van een tijdrit, wat een vreemd gezicht inderdaad. Straks met Froome, Thomas, Nieve en Henao bij de beste klimmers van het pak. Maar dat heeft natuurlijk ook helemaal niets met de kwaliteit van die renners (hetzelfde pakje dragend door de hoogte van het budget van hun ploeg) te maken, maar alles met een of ander vergezocht punt dat gemaakt moet worden, om zo de dag weer door te kunnen komen. Tour de France is duidelijk weer van start gegaan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 253 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.