Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 264 ... 440 441
simplex

Zal zo wie zo al moeilijk worden om in de juiste vlucht te kunnen komen, gezien de talloze vooraankondigingen en ditto verwachtingen, die door bepaalde ploegen en renners toch wel serieus worden genomen.

S. Morgenstern

Wanneer je al jaren stelt dat het einde van zijn loopbaan voor de deur staat, dan zul je ooit vast gelijk hebben. Echter wel na jaren de plank dus duidelijk mis te hebben geslagen.

Gesink rijdt deze Tour de France nu op een manier die zijn grootste criticasters jaren van hem hebben gewenst. Geen klassement, maar net als mannen als Barguil, Rolland, Wellens, Pinot en vele anderen mikken op de vluchtkansen in de bergritten. Blijkt nu dat de volgers ook daar maar moeilijk mee om kunnen gaan. Lijkt mij echter een probleem van die volgers, niet van de renner in kwestie..

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik denk idd dat degenen die jarenlang Gesink achterop hebben zitten jammeren zelf met problemen kampen.

sooike

Wat heeft hij de laatste twee seizoenen gepresteerd dan? En dan bedoel ik prestaties die een kopman waardig zijn? Ik begrijp dat jij het eens bent met een topsporter die opzettelijk tijd verliest om later in de koers "onopgemerkt" een etappe wint ? En is het geen "armoede-tactiek" van een renner die er eindelijk achter is gekomen dat hij de kwaliteiten mist om een echt grote koers te winnen? Gesink behoort toch al lang niet meer tot de Nederlandse topcoureurs ! Dumoulin en zelfs Kruijswijk hebben in de grote rondes toch veel meer mensen naar het puntje van hun stoel gekregen dan 'zeurpiet" Gesink ?

ti-raleigh

'@ sooike
Vooral vanwege jouw deskundig oordeel en advies van de laatste jaren heeft Gesink besloten om niet voor AK te gaan, want daar is hij toch niet goed genoeg voor. Nu luistert hij naar jou, is het weer niet goed.

Poeksel

Wat is het probleem precies, sooike?

simplex

Er is wat mij betreft geen probleem met en over Gesink.
Hij krijgt al jaren te veel aandacht (zelfs van sooike) en och erm hoe moet hij hier met de persmuskieten en de (on)deskundigeWF-ers dan mee omgaan.
Behalve Gesink weet het TLJ management dit ook niet.
En de fans en overige volgers..... wie dan ook zijn helemaal het spoor bijster.
Wie gaat dit echt oplossen?
Ik hoop Gesink.

S. Morgenstern

Wat heeft hij de laatste twee seizoenen gepresteerd dan?

Zesde in de Tour de France en een bergrit in de Vuelta. Prestaties die een kopman van een WT-ploeg niet misstaan en ook prestaties die heel weinig Nederlandse wielrenners hem na zullen doen. Ben je niet een wat armoedige wielervolger wanneer je dat soort prestaties maar niets vindt?

Ik begrijp dat jij het eens bent met een topsporter die opzettelijk tijd verliest om later in de koers “onopgemerkt” een etappe wint ?

Ik heb zelf meer met het rijden van een klassement, maar begrijp heel goed dat er meerdere wegen tot mooie prestaties kunnen leiden. Het diskwalificeren van het rijden voor een klassement heb ik altijd bullshit gevonden, zoals ik nu het diskwalificeren van het aanvallend willen rijden in de bergritten van de Tour de France ook bullshit vind. Ben je niet een tamelijk armoedige wielervolger wanneer je geen oog hebt voor de waaier aan mogelijkheden tot het leveren van topprestaties die deze sport te bieden heeft?

En is het geen “armoede-tactiek” van een renner die er eindelijk achter is gekomen dat hij de kwaliteiten mist om een echt grote koers te winnen?

Ja, iedereen die geen grote ronde kan winnen staat inderdaad eigenlijk al aan het eind van zijn loopbaan en kan beter stoppen. Ben je niet gewoon een hele armoedige wielervolger wanneer je zo naar topsportpresaties wenst te kijken?

Dumoulin en zelfs Kruijswijk hebben in de grote rondes toch veel meer mensen naar het puntje van hun stoel gekregen dan ‘zeurpiet” Gesink ?

Ja, en dus? Volgens mij is er wel ruimte voor meerdere Nederlandse renners dan enkel die twee toch? Ben je niet gewoon een hele armoedige wielervolger, wanneer je op basis van het aan kunnen dragen van betere renners, je neus op moet halen voor de prestaties van andere renners?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Sooike heeft wel een scoop: Gesink verdient meer dan Kruijswijk bij TLJ. Kun je de preciese bedragen geven Sooike?

Laatste man

Ik vind het altijd bijzonder dat iemand vol met fouten over feitjes zo mag blijven anti-supporteren over 1 renner/1 ploeg. Het grootste mysterie van de WF-redactie. Er worden namelijk mensen voor veel minder aangesproken en berispt.

robotour

'@lm Er is toch niets mis om wat tegengas en kritische geluiden te laten horen omtrent het presteren van Gesink en TLJ. Je kan hem wel constant de hand boven het hoofd blijven houden, maar we zijn al bijna half juli en zoveel heeft hij dit seizoen nog niet laten zien (helaas).
In principe moet hij toch hetzelfde kunnen als Kruijswijk en Mollema, maar lijkt het erop dat hij dat mentaal niet meer kan opbrengen en nu zijn weg / vlucht zoekt in het "rittenkapen". Als je zo goed van start gaat in Dusseldorf waarom laat je al zo snel een klassement lopen, rittenkapen kan later in de Tour ook nog, daarvoor hoef je niet perse al in de eerste week je bewust op achterstand te laten rijden. Dit strookt niet met de ambitie van een echte sportman, die wil winnen en wedijveren met de beste. Waarschijnlijk hoopt hij dat hij straks een vrijgeleide krijgt in een etappe (al zijn er weinig etappes geschikt voor hem daarvoor deze tour), maar dan moet er geen Pinot of Rolland etc. mee zitten. Bij voorbaat lijkt mij dit al een kansloze missie, ik kan het mis hebben, graag zelfs, laat hem maar het tegendeel bewijzen.

Laatste man

Waarom moet hij jou het tegendeel bewijzen? Waarom moet er tegengas komen? Waarom twijfelen aan de ambitie van hem? Waarom is hij geen echte sportman?

De komende 2 weken komen pas zijn kansen. Hij wil dolgraag een rit winnen (ambitie). Dit is volgens hem de beste manier, prima toch. Dit is al ene half jaar gecommuniceerd.

Ik vind het bizar om te zien dat mensen zich zo kunnen opwinden over de aspiraties van een individuele sporter die aan niemand iets verschuldigd is. Hij heeft een plan, de ploeg heeft een plan en de komende weken gaan we zien of het gelukt is. Al zijn de messen alweer geslepen als hij niet minstens een rit wint.

Die gelukkige aantrekkingskracht heeft Gesink dan weer.

robotour

Waarom, Waarom, Waarom ? Omdat het Gesink is...veel woorden, veel plannen, veel excuses, maar alles moet positief bekeken worden, want hij is zo'n aardige gast, een uithangbord. Topsporters worden echter afgerekend op hun prestaties, dus we gaan het zien wat er van die ambitie en plannen terecht gaat komen.

S. Morgenstern

Topsporters worden echter afgerekend op hun prestaties

Volgens mij gaat deze discussie niet over de prestaties, maar over de gemaakte keuze, die er volgens jou niet een van een 'echte sportman' zou zijn. Wat mij betreft een tamelijk idiote stelling, waar niet genoeg tegengas op gegeven kan worden. Niet omdat alles positief gezien moet worden, of we moeten doen alsof Gesink straks wel even een paar ritten binnen tikt, maar omdat deze sport nu eenmaal op heel veel verschillende manieren kansen biedt aan topsporters, 'echte topsporters', om wereldprestaties te leveren. Kansen die hoe dan ook gepaard zullen gaan met een pittige strijd met andere topsporters. Een strijd die voor de liefhebbers alleen maar interessant kan zijn om te volgen. Heel vreemd om voor die strijd heeft plaatsgevonden de gewenste deelname eraan reeds te diskwalificeren als minderwaardig.

zomaareens

Wat gaat Roglic doen? gaat die nog meedoen aan het front in etappes?

Laatste man

Robotour je hebt je mening al klaar. Ik zie het al. Nog voordat het moet beginnen al je conclusies getrokken. Knap hoor.

Laatst gewijzigd
robotour

'@lm....ja, omdat ik niet achteraf mij gelijk wil halen;) Ik wil eigenlijk helemaal geen gelijk hebben of gelijk halen, maar met die hele hype van Gesink's zijn rittenkapen en dat al ruim een half jaar van tevoren aangekondigd te hebben, daarmee zijn tegenvallende prestaties in het voorjaar vergoeilijken, ben ik wel klaar mee.
Hopelijk is Bennet nog in staat een goed klassement te rijden, en kan Roglic misschien de 2e tijdrit winnen, wordt het toch nog een aardige TOUR voor TLJ.

S. Morgenstern

Maar je laat je natuurlijk graag verrassen....

Scotty

'@robotour, ik vind ook dat er helemaal niks mis is met de ambitie van Gesink. Je slaat in mijn ogen de plank echt finaal mis. De uitleg van TLJ is ook telkens geweest; tijd verliezen, krachten sparen en voor een rit gaan. Ik denk dat Gesink dit weekend twee kansen voor zichzelf ziet, en we zullen hem dan ongetwijfeld wel zien aanvallen. Of hij dan de kopgroep haalt is een tweede.

Klassement (lees: jezelf elke dag uit elkaar trekken) én later nog een rit proberen te pakken, dat gaat hem sowieso niet lukken. En lijkt me ook verre van een ideale ambitie.

Afgelopen Vuelta heb je toch kunnen zien dat hij in staat is om de Koninginnerit te winnen, of ben je dat ook alweer vergeten?

Het enige wat je Gesink aan kan rekenen, althans...., is dat hij een vrij anoniem voorjaar heeft gereden en keer op keer voor het klassement is gegaan. We hebben hem zelden zijn nieuwe rol zien oppakken als rittenkaper. Dat vond en vind ik nog steeds vreemd. Voeckler, Rolland, De Gendt etc, ook Pinot zie je ook in kleinere koersen regelmatig ten aanval trekken.

zomaareens

Roglic gaat niet alleen voor die tijdrit rijden neem ik aan? maar ook in een paar ontsnappingen zitten?

Scotty

Dat kan zomaareens.

xistnc

Gesink heeft tot dusver dit seizoen een wanprestatie geleverd. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk/nodig. Hooguit zullen wat fanboys zich daar ongemakkelijk bij voelen, maar dat is dan maar zo. Het heeft alleen weinig zin om dat falen op de eerste week van deze Tour te projecteren.

Gesink heeft deze Tour gekozen voor het winnen van een rit in de laatste 2 weken. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is wat het is. En door tijd te verliezen in de 1e week vergroot hij zijn kansen op het bereiken van dat doel. Zelfs de grootste haters zullen niet anders kunnen, dan dit inzien. Dat ze het moeilijk vinden om dat te erkennen, is een ander verhaal.

Het feit dat er nu, in die eerste week, allerlei geroeptoeter over het falen van Gesink naar buiten komt, al dan niet geprojecteerd op deze Tour, zegt volgens mij meer over de kwalijke of toch in ieder geval sneue intrinsieke behoefte van die roeptoeters. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om dat te negeren of om er hartelijk om te grijnzen. Op inhoud bestrijden (als dat binnen je mogelijkheden ligt) of anderszins constructief tot de orde roepen heeft weinig zin, zo is inmiddels toch wel duidelijk.

Poeksel

Gisteren werden Roglic en Bennett bij de voet van de berg afgezet door Gesink. Bennett eindigt 14e in een groepje met Landa en Fuglsang. Keurig. Zou hij toch een beetje klassementsambities hebben?

Roglic werd 47e op 3'25'', ver achter renners als Wellens en Benoot. Dat kan twee dingen betekenen:

* Hij ging relatief op zijn gemak de berg op, want hij wil zijn ritten uitkiezen. Maar dan is het raar dat hij aan de voet van de berg afgezet werd.
* Hij kon niet beter. In dat geval ben ik bang dat hij toch last heeft van zijn valpartij in de tijdrit...

zomaareens

Poeksel...In het 2e geval kan ie beter afstappen i.p.v. zinloos tot de laatste tijdrit(waarin ie dan toch ook niet top zal zijn), i.p.v. hopen op herstel..dat scheelt n hoop mensen twijfels bij opstellen ;-P

xistnc

'@Poeksel
Kan het niet nog iets anders betekenen, dan die twee dingen? Misschien gemakshalve daar toch rekening mee houden.

Ik zag Roglic lang meegaan met de AK-mannen. Tot voorbij halfweg de klim. Daarna heeft hij wellicht laten lopen. Dus een combinatie van 'hij kon niet beter' en 'op zijn gemak'.

Waarom dat dan koppelen aan zijn valpartij in de tijdrit? Roglic is nu eenmaal (vooralsnog) geen steilewandklimmer.

1 2 ... 264 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.