Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 265 ... 440 441
Poeksel

Ja, ik vind het ook vervelend dat renners voor eigen eer rijden in plaats van voor de wielerpools van hun fans. Al was Roglic de Giro ook niet top, en toen ging de tweede tijdrit best aardig.

Laatst gewijzigd
Netraam

We hebben dit jaar slechts af en toe een Gesink gezien zoals hij zich normaal zou laten zien. Datzelfde eigenlijk vorig jaar, en het jaar daarvoor. Na 2011, 2012 is Gesink van consistent goede coureur naar meerijder die af en toe laat zien waarom hij gezien werd als de grootste Nederlandse kanshebber op het geel.
Dat vindt ik als fan lastig, maar ik blijf hoop houden. Juist omdat hij de afgelopen paar seizoenen op grote momenten er toch wist te staan en weer een resultaat haalde. Ik vertrouw erop dat hij dat deze Tour ook zal laten zien. Zo niet, balen.

hartstikkebedankt

Lijkt er voorzichtig op dat Bennett toch wordt uitgespeeld (of het loopt gewoon zo) voor een top-20 klassering. Gesink en Roglic zullen wel voor de riten gaan, Bennett aanklampen. Wat denken jullie?

Rahim Vlasblom
admin

Het zal voor een groot deel afhangen van de lichamelijke ongemakken. Heb op dit moment geen idee of Roglic echt nog last heeft van die val of dat gisteren die klim gewoon niet teveel van het goede was. Verder is het dan te hopen dat Bennett niet teveel last zal hebben van zijn zij in de komende etappes bergop... anders zal hij zijn hoop op een klassement ook moeten laten varen. Denk dat we na dit weekend meer weten.

Romāns Vainšteins

'Denk dat we na dit weekend meer weten'

hmmmmmmmmmmmmmm

achtpuntzes

over 3 weekenden weten we nog meer. :p

Rahim Vlasblom
admin

'@RV dan bedoel ik ook Bennett er fysiek voor staat....

AndriesW

Ik ben het helemaal eens met xistnc en Netraam. Enige tijd terug schreef ik een kritische analyse in dit topic over Gesink. Kritisch want een tekst niet verzacht door mijn supporterschap voor Gesink en analytisch want meerdere feiten, factoren en eigen indrukken en inzichten gecombineerd.
Gesink haalt niet meer een consistent hoog niveau en zijn voorjaar is nogal tegenvallend. Dat erkent hij zelf ook.

Wat ik daarom ten eerste storend vind is wanneer er per dag kritiek wordt geleverd en dit telkens wordt verbonden met de lange termijn. Dat vind ik nogal zinloos.
Ten tweede is het verloop van de Tour van Gesink tot nu toe gewoon in lijn met de plannen en doelen vooraf. Teleurstelling over gebrek aan aanvalslust van TLJ tot nu toe mag best maar het is onzinnig om dat dagelijks te herhalen en te koppelen aan de rest van de Tour en allerlei andere zaken.
Ten derde: het is de Nederlandse pers, waaronder Wielerflits, die zo geïnteresseerd is in TLJ en Gesink. En vele wielerliefhebbers ook. Als je daar niet tegen kunt dan zou ik zeggen: klaag eens over die pers en help actief mee met verandering door er niet in mee te gaan en juist op (artikelen over) andere ploegen en renners te reageren.
Het is niet Gesink die zijn plannen van de daken schreeuwt, het is de pers (en menig wielervolger) die telkens de aandacht op hem vestigt. De hype van het rittenkapen, de hype van het mischien toch klassementsrijden in de Tour en dan dus toch rittenkapen; dat kun je noch het team noch Gesink aanrekenen.

En dan wordt er gezegd dat het zo moeilijk gaat zijn om een rit te winnen, zeker tegen mannen als Pinot of Rolland. Nou, dat is dan toch een mooie uitdaging en maakt een eventuele overwinning des te mooier? Het lijkt me nog altijd realistischer dan verbetering van zijn vierde plaats in de Tour.
En ik durf al te voorspellen dat wanneer Gesink weet te winnen vanuit een kopgroep met niet de grootste namen zijn overwinning flink gaat worden gebagatelliseerd.
Als iemand Gesink niet zo'n goede of leuke renner vindt dan begrijp ik niet waarom diegene wel allerlei verwachtingen van hem heeft en waarom Gesink telkens diens aandacht krijgt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij hebben we het weekend niet nodig om te weten dat Bennett momenteel fysiek dik in orde is. De eerste twaalf renners van gisteren zijn van een ander niveau, maar daar achter (op zijn niveau) zit hij momenteel bij de beste. Lijkt me een prima uitgangspositie om in de bergritten iets moois neer te zetten.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Is er niet continue gecommuniceerd dat de hoogtestage van de drie (Bennett, Roglic, Gesink) zo was ingedeeld om ze op hun best te laten zijn in de tweede helft van de Tour??

Dat in ogenschouw nemende zou ik Roglic niet afrekenen op de slotklim van gister die niet helemaal in zijn voordeel was.

Een klim die hem niet lag
+ het nog niet aanwezig zijn van de absolute topvorm
+ wellicht dat zijn lichaam nog wat aan het herstellen is.

Dit biedt nog alleszins ruimte en kans op verbetering in deel twee van de Tour.

xistnc

Groenewegen weer goed afgezet, en weer niet sterk genoeg. Leadout Wagner kwam even piepen om te laten zien dat hij er echt nog wel was, maar reed (opnieuw) vooral in de weg.

Laatste man

Groenewegen zat niet goed, is nog wat anders dan niet goed genoeg zijn.

xistnc

Groenewegen zat voortdurend bij Kittel en Demare. Prima dus. Maar hij kon bij lange na niet volgen. Dan zit je dus wel degelijk goed maar ben je niet goed genoeg. Als je iets anders hebt gezien, hou je jezelf voor de gek.

Zijn 6e plek behaalt hij door geen moment in de wind te komen. Om te kunnen winnen moet dat toch echt.

Jotto-Lumbo

Op het moment dat de trein naar voren ging raakte ze Groenewegen kwijt. In de laatste kilometer kwam Wagner nog terug maar die kon weinig doen voor Groenewegen. Om het even objectief te bekijken, alleen Kristoff had nog een extra mannetje in de laatste kilometer met haller. Dus niet zo gek dat hij zich alleen door die chaotische finale moest sturen. Toch zat Groenwegen goed gepositioneerd in de laatste kilometer, hij liet zich ook niet opzij zetten door FDJ. Helaas zat hij achter de 4 sprinters en koos hij het moeilijkste pad, via Demare.. Als hij achter Kittel aan ging, zat er meer in. De vraag is alleen of hij goed genoeg was om op links met Kittel mee te gaan.

Het laat brengen van Groenewegen vind ik opzich wel een goede vooruit gang. Hierdoor wordt hij op een goede plek afgezet en hoeft hij niet zoveel energie te verspelen. Maar de functie van de sprinttrein snap ik nog niet echt. Iedere keer is het maar 1 of 2 teamgenoten die hem naar voor brengt. Wat is dan de functie van de rest in zo een rit?

Al met al heb ik het gevoel dat het er wel in zit.. Groenewegen is absoluut niet de sterkste, maar als hij één keer het geluk heeft om in het juiste gaatje te duiken kan hij ook de snelste zijn. Hopelijk komt dat moment snel!

S. Morgenstern

Helaas zat hij achter de 4 sprinters en koos hij het moeilijkste pad

Het is natuurlijk de vraag of dat een verkeerde keuze was, of een keuze geboren uit de afwezigheid van de kracht om buitenom wel aan sprinten toe te komen. Hoe dan ook weer een redelijke finale gereden, maar echt dicht bij een overwinning is hij hiermee nog zeker niet.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Hij koos de binnenkant van Demare, langs de hekken. Dat was een foute keuze, dat had weinig te maken met niet goed zijn.

Bijna alle sprinters zitten voortdurend uit de wind. Zeker vandaag omdat Eddie een vreemde move deed.

AndriesW

De uitleg van xistnc lijkt me correct. Het is niet voor niets dat Kittel, Demare en Greipel weer de eersten zijn. De reden dat Groenewegen niet helemaal aan zijn eigen sprint toe komt is normaal gesproken een gebrek aan macht in de benen.
Het alternatief, dat hij ingesloten raakte door een verkeerde keuze, zou overigens niet veel hoopgevender zijn. Want dan komt het er alsnog op neer dat het een keer helemaal goed moet vallen voor hem om te kunnen winnen, oftewel: weinig kans.

Kittel is duidelijk de sterkste en mocht er iets met hem zijn dan komen eerst Demare en Greipel aan bod. Wat dat betreft hebben degenen die Groenewegen weinig kans gaven op een overwinning voorlopig gelijk gekregen. Ik hoop dat hij deze Tour nog wel dichterbij gaat komen en ik zal in elk geval met spanning blijven kijken hopend op euforie.

Laatst gewijzigd
xistnc

Als Dylan vandaag goed genoeg was geweest voor, pak 'm beet, top 3, dan had hij óf ergens de ruimte gekozen óf zich ertussen gesmeten. Voor geen van beide had hij de kracht, kennelijk. De zogenaamde 'binnenkant' waar hij zichzelf terugvond was geen keuze an sich, maar meer het gevolg van het ontbreken van de echte mogelijkheid/keuze om mee te gaan doen om de ritzege. Hij was dus opnieuw goed genoeg om 5e/6e te worden, maar bij lange na niet goed genoeg voor de ritzege.

Ik denk dat hij meer aan zijn trein heeft, als Wagner en Roosen van rol wisselen. Wagner wordt samen met Dylan gebracht, maar komt er opnieuw niet aan te pas in zijn rol als leadout.

AndriesW

Kristoff en Bouhanni bleven ook uit de wind en voor hen geldt hetzelfde als voor Groenewegen. De top drie reed wel 200 meter in de wind.

S. Morgenstern

Wagner wordt samen met Dylan gebracht

Wanneer was dat? Wagner en Roosen werden vandaag door Van Emden richting Groenewegen (en Leezer) gebracht. Wagner was de enige die daarna nog terug voor Groenewegen in de spits terecht kon komen, maar die hebben elkaar daar volgens mij ook niet meer kunnen vinden.

Ik betwijfel of het omwisselen van Roosen en Wagner enige effect heeft, aangezien Roosen net als Wagner niet het vermogen heeft om ruim in de laatste kilometer nog te versnellen. Ik heb dat van hem in ieder geval nog nooit gezien. Daarvoor is hij echter wel van grote waarde (vandaag dan niet, maar 'normaal' wel) en aan die rol zou ik daarom niets veranderen.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Vlek
In het beeld waarin 5x TLJ naar voren komt aan de linkerkant van de weg (voor de kijkers rechts), zie ik dat Wagner als laatste 'gebracht' wordt. Van een trein is geen sprake.

De manoeuvre van Wagner om nog naar voren te komen dient geen enkel doel. Wagner gaat voor de QuickStepper rijden, waarbij Dylan in het wiel zit, maar kan vervolgens niks meer en laat meteen lopen.

daveb83

Het is in dit veld blijkbaar extreem lastig om een trein voor de laatste meters over te houden. Ik vind het echt pure onze om nav deze sprint te concluderen dat Groenewegen niet goed genoeg is. Voor mijn gevoel heeft Groenewegen gegokt op een gaatje aan de binnenkant (dat er niet kwam) en zodoende verloren. Om vol in de wind vanuit die positionering te winnen is op dit moment enkel krachtpatser Kittel gegund. Op hem na kan Groenewegen iedereen verslaan, heeft daarin wel wat meer geluk en ervaring nodig. Ik vind het iig al een stuk volwassener eruit zien dan Tour 2016.

Franco Bitossi

Gewoon realistisch zijn: een aantal sprinters is op dit moment gewoon van een andere orde (kwaliteit) dan Groenewegen.

AndriesW

'@daveb83
Mooi zoals elke zin na je tweede meer en meer nuance aanbrengt waardoor je op nagenoeg dezelfde conclusie uitkomt waar je eigenlijk niet aan wilde.

Het patroon is wel vergelijkbaar met vorig jaar: veel moeite om op 300 meter goed gepositioneerd te zijn, in de luwte achter de eerste rij te weinig ruimte om eigen sprint te rijden en dan de schijn dat hij sneller had gekund. Groenewegen lijkt wel iets constanter en beter geworden en dichter tegen de eerste lijn te sprinten.

sooike

Nico Verhoeven vanavond bij RTL7 op de vraag of het morgen geen tijd zou worden iemand van TLJ mee te sturen in een ontsnapping: "Nee, dat is niet onze doelstelling. Wij hebben alleen maar belang bij een goede sprintuitslag van Groenewegen. In de ontsnappingen zie je alleen maar ploegen die geen uitgesproken sprinter hebben, dus meegaan in een vroege vlucht is voor ons zinloos"...O ja Nico? Wat denk je van jullie sponsoren? Zouden die het niet op prijs stellen als ze af en toe eens een TLJ-shirt in beeld zagen tijdens die ellenlange televisie-uitzendingen ? Ook al dragen die ontsnappingen niet tot het einde, je merknaam komt wel urenlang in beeld. Maar ik begrijp dat TLJ dat bijzaak vindt en dat ze het veel belangrijker vinden om dagenlang tevergeefs te gokken op een sprintoverwinning? Zitten alle TLJ-ers in die sprinttrein dan? Of zijn de anderen zo vermoeid door het uit de wind houden van Groenewegen? Wat een "kansloze' opmerkingen van Verhoeven en helaas heeft Filemon niet de guts om hem neer te sabelen. Hij heeft TLJ immers nog ruim twee weken nodig voor zijn flutgesprekken !

1 2 ... 265 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.