Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 271 ... 440 441
xistnc

Boom is ook een zekerheidje. Als Bennett zich nu uit elkaar trekt voor top-10 in de Tour, verwacht ik hem niet in de Vuelta. Kruijswijk, Clement en Lobato wel.

Bouwman, De Tier, Tolhoek, Vermeulen en Lindeman lijken me verder de belangrijkste kandidaten. Voor Olivier lijkt de Ronde van Zwitserland me voldoende in het jaar van zijn terugkeer. Battaglin zie ik liever in Canada en al die gare semi-WT eendagskoersen als Plouay enzo.

Grote kans dat Canada ook te vroeg komt voor Gesink. Turkije en China lijken me prima mikpunten, zonder dat het nu per se noodzakelijk is om het te halen.

kelderfan

Wat de Vuelta betreft, denk ik A) Kruijswijk, Bennett, Bouwman, Clement, Lindeman, Lobato, Tolhoek, Van Hoecke en Vermeulen; omdat ik denk, dat Roglic met De Tier, Olivier en Martens de mannen zijn voor de najaar-klassiekers {Canada en Italie}; zeker nu Gesink is uitgevallen.
Of B) Kruijswijk, Boom, Bouwman, Clement, De Tier, Lindeman, Lobato, Van Hoecke en Vermeulen.
Bennett heeft vorig seizoen ook de dubbel TdF met Vuelta gedaan en dat ging niet verkeerd.
Laat Gesink goed herstellen en uitgerust en gezond beginnen in de TDU of de combi Oman/Abu Dhabi Tour 2018.

Wielerfan1987

Ik zou Olivier mee sturen naar de Vuelta,
Dat is goed voor zijn fysieke groei.

Dan kan hij wat mij betreft volgend jaar samen met Clement en Bouwman mee als meesterknecht voor Kruijswijk mee naar de Giro

Fanny

Ik denk dat de grote renners al wel vaststaan voor de Vuelta met Kruijswijk, Bennett, Boom, Clement, Lobato, Lindeman en misschien Roglic.
Indien Gesink erg snel hersteld kan hij misschien toch nog de Vuelta gaan doen al reken ik niet op hem gezien het herstel van de blessure.
Hij wilde trouwens voor de valpartij waarschijnlijk de Vuelta ook al niet doen en zich misschien te richten op andere koersen.
De aanvulling komt van de jonge renners die een goede hoogtestage hebben gedaan en die daarna nog goede koersen rijden als voorbereiding op de zeer zware Vuelta zoals de Ronde van Polen, Tour Wallonië en Classica San Sebastian.
Ik verwacht dat de keuze van TLJ voor deze jonge renners kort na de Ronde van Polen zal vallen.
Ik ga dus voor keuze A van Kelderfann, alleen voor van Hoecke zou ik de Tier meenemen en misschien Keizer voor Vermeulen die dan San Sebastian en Canada doet als Amerikaan.
Misschien is degene die een goede TTT kan rijden op de eerste dag van de Vuelta ook wel van belang.
Maar goed we zijn nu met de Tdf bezig en daar kan, zoals we vandaag hebben gezien met Gesink nog van alles nog gebeuren de komende kleine 2 weken.

ti-raleigh

Ik ga ervan uit dat Kruiswijk voor het AK gaat in de Vuelta en dat er dus een team rondom hem gebouwd gaat worden. Ik zie niet in waarom Boom dan een zekerheidje zou zijn. Bovendien is er ook nog een WT-rondje hier in NL.

sooike

Merkwaardig dat de Vuelta hier blijkbaar belangrijker is dan de Tour, waaraan we bezig zijn.

@Rahimns
Je hebt natuurlijk het grootste gelijk van de wereld dat tactische plannen van een ploegleiding kunnen en zelfs moeten worden aangepast aan het wedstrijdverloop. Dus is het volstrekt logisch dat men gaat proberen Bennett in de top 10 te houden en Roglic als "meesterknecht" te laten fungeren. Ik zou het nooit doen en blijven inzetten op etappewinst, maar Rabo/Belkin/TLJ hebben nu eenmaal een "klassements-ploegleiding" en het was alleen aan Gesink's persoonlijke eis te danken dat hij als rittenkaper de Tour wenste in te gaan. Verhoeven c.s. hadden liever gezien dat hij voor het klassement zou gaan, maar zijn gezwicht voor de persoonlijke voorkeur van Gesink. Niets menselijks is zelfs de ploegleiding van TLJ vreemd....

achtpuntzes

'@ sooike:
de gemiddelde fanboy loopt inderdaad een grote ronde voor op de rest van de wielervolgers. waarom is ook mij een raadsel.

voor de rest snap ik je niet helemaal. je hebt eerder Gesink aangevallen om het feit dat hij de Tour in ging als rittenkaper, en nu pleit je voor etappewinst in plaats van voor het klassement te gaan?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Sooike je geeft er wel weer een eigen draai aan... nee, Gesink heeft niets geëist. De ploeg had al van te voren besloten om met Dylan en een sprinttrein naar de Tour te gaan en dus kwam de wens voor Gesink om voor etappes te gaan hun goed uit. Daarnaast hebben ze nadat Roglic zo'n progressie maakte dit jaar eerst gekeken wat hij kon doen voor een klassement als hij eventueel na een goede tijdrit kans zou maken op het geel in die eerste week. Die plannen vielen dus door omstandigheden in het duigen. Dus hebben ze waarschijnlijk na het openingsweekend Bennett de ruimte gegeven om te kijken of hij misschien nog een goed klassement zou kunnen rijden. Nu pakt dat door de omstandigheden misschien wel weer goed uit. Daarnaast krijgt Roglic gewoon ook nog de ruimte om voor een etappezege te gaan. Dus niemand is gezwicht en ook Verhoeven niet dus. Je kan blijven proberen alles naar je eigen uitkomst te draaien maar je zit er toch volkomen naast weer.

skylimit

'@rahimns Iedereen draait toch naar zijn eigen uitkomst;)
Bij TLJ hebben ze plan A, een plan B, een plan C en een plan D. A,B,C gaan waarschijnlijk niet lukken, dus de hoop is nu gevestigd op plan D.
Te hopen valt voor Verhoeven dat een van de plannen slaagt, anders moet hij daar aan het eind ook weer een eigen draai aangeven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@skylimit bepaalde feiten kan je natuurlijk moeilijk verdraaien. Plannen waren gemaakt al bij de ploegenpresentatie. Die waren toch vrij duidelijk. Dat door omstandigheden plannen gewijzigd moeten worden dat klopt. Maar de oorspronkelijke plannen waren geen geheim toch.

BarryZut

Jammer van Gesink gisteren. Hij reed een puike wedstrijd zaterdag, jammer dat Calmejane net ietsje beter was. Zag er goed uit voor de komende twee weken, en dan wordt je zo uit de koers gekegeld.
Bennet zag er goed uit, met een knappe voorlopige 10e plaats als gevolg. Als hij dit kan volhouden is een top 10 zeker mogelijk.

Yeez

Jan-Willem van Schip staat in de belangstelling TLJ en Sunweb en mag binnenkort testen bij TLJ. Aldus hijzelf bij de NOS (avondetappe)

Rebellin

Het feit is wel dat talenten bij Sunweb een stuk beter uit de verf lijken te komen dan bij TLJ. Wat zeg ik: STUKKEN BETER. Dus laat hij aub voor Sunweb kiezen.

xistnc

Ik ga ervan uit dat Kruiswijk voor het AK gaat in de Vuelta en dat er dus een team rondom hem gebouwd gaat worden. Ik zie niet in waarom Boom dan een zekerheidje zou zijn. Bovendien is er ook nog een WT-rondje hier in NL.

.
Kruijswijk zal ook sterke mannen nodig hebben om hem door de vele vlakke(re) kilometers te loodsen. Een extra motor in de ploegentijdrit is bovendien erg nuttig. En mocht het AK met Kruijswijk geen groot succes worden, dan heb je in Boom ook nog een rittenkaper. Vanuit het perspectief van Boom zelf staat dit jaar vooral in het teken van het inlopen van de achterstand die hij bij Astana heeft opgelopen. Dan kan hij niet nóg een seizoen een grote ronde missen.

De combinatie BB-Tour/Vuelta is niet logisch, tenzij hij na bijvoorbeeld 4 dagen in de BB-Tour afstapt. Polen is in dat geval waarschijnlijker. In de BB-Tour zou je dan wat Belgen als mannen voor het AK overhouden, of eventueel Roosen. Plus Groenewegen met zijn boemel.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Campenaerts wil voor klassement naar BB tour

Fanny

'@Rebellin
Quote: Het feit is wel dat talenten bij Sunweb een stuk beter uit de verf lijken te komen dan bij TLJ. Wat zeg ik: STUKKEN BETER. Dus laat hij aub voor Sunweb kiezen.

Over welke Talenten heb je het dan, behalve Oomen ?

Ik denk dat van het Schip het team kiest waar hij een 2 jarig contract kan krijgen en dan zal het hem niet uitmaken of dat TLJ of Sunweb is.
Overigens is het maar de vraag of hij überhaupt kan kiezen na dat testen.
Misschien is hij niet goed genoeg voor het WT niveau.
Er worden zoveel renners getest en gescout door de WT teams.
Ook wil hij nog graag op de baan rijden voor de Olympische Spelen.
Ik weet niet of de WT teams dat wel goed gaan vinden.
Hij zal denk ik indien hij een contract kan krijgen een keuze moeten gaan maken tussen de baan en de weg.

Romāns Vainšteins

Goeie 2 dagen van LTJ. Doen mee aan de koers, f*cking jammer dat Gesink er uit ligt.

StonedCamel

'@Fanny: nou, ik vind dat bij Oomen eigenlijk ook nog wel meevallen. Ik vind het een fantastisch talent, maar ik denk niet dat hij bij TLJ minder zou presteren. Reed bij de beloften alles aan gort en rijdt nu aardige klassementen bij de profs, maar gezien zijn eerdere prestaties lag dat toch wel in lijn der verwachting. Staat tegenover dat bijvoorbeeld Kragh Andersen mij toch wel tegenvalt.

Ik vind dat TLJ het goed doet qua talenten, zeker als je kijkt naar de progressie die bijvoorbeeld Bennett, Vermeulen en Roglic boeken. Dat waren toch geen toptalenten, maar ik vind dat ze er veel uit halen. Van Schip is best een leuke aanwinst, doet het al 2 jaar goed op continiveau en zou een leuke aanwinst zijn voor de klassiekerploeg.

Fanny

'@Stoned Camel
Ben het met je eens, alleen als je Vermeulen noemt zou je ook Bouwman moeten noemen na zijn geweldige goede prestatie in het zware Critérium du Dauphiné en in mindere mate Tolhoek.
Daarnaast vindt ik Bennett en Roglic geen echte talenten omdat ze al een stuk ouder zijn dan Vermeulen en Bouwman.
Maar ze hebben dit jaar wel veel vooruitgang geboekt.

kelderfan

'@Fanny
Ik ben 't met je eens, dat Bouwman en Vermeulen stappen hebben gezet. Wat betreft Tolhoek kan je ook nog niet al te veel verwachten; die mag in 't na-seizoen laten zien, wat hij kan {daarom ook de Vuelta}. Maar wat klimtrein mannen betreft heeft TLJ met Bennett, Roglic, De Tier, Olivier, Bouwman en Vermeulen genoeg talenten in huis.
Bij Sunweb hebben zij met Sam Oomen, Hofstede, Søren Kragh Andersen, Lennard Kämna en Mike Teunissen een mooi clubje talenten. Vergelijkbaar met Bennett/Roglic hebben zij met Kelderman en Warren Barguil toch een mooie en talentvolle klimtreinploeg.

Fanny

'@Kelderfan
Hoe is het trouwens met jouw favoriet Kelderman ? Is hij al herstelt van de val in de Giro ?
Gaat hij ook de Vuelta doen samen met Dumoulin en Oomen ?
Ik denk dat de Vuelta misschien wel sterker is (veel toppers als sommige weer herstelt zijn van hun blessures) en zwaarder wordt dan afgelopen jaar.

gesink3101

Selon @HLN_BE, Victor Campenaerts (Lotto NL-Jumbo) pourrait rejoindre Lotto-Soudal.

kelderfan

'@Fanny
Met Kelderman gaat 't weer de goede kant op; hij gaat weer van start in de TdP als voorbereiding op de Vuelta {oeps is ie weer; voorbarig @8.6}.
Dat wordt zeker een festijn in de Vuelta.
Kruijswijk zal zich toch willen tonen en heeft de beste ondersteuning nodig om al die toppers {Kelderman;)} voor te blijven.
Er wordt weer begonnen met TTT; dus ja wie gaan er mee. Tijdrit Kruijswijk met Bennett?, Boom, Bouwman, Clement, Vermeulen; klimtrein Kruijswijk met Bennett?, Bouwman, Clement, Vermeulen en Tolhoek/Olivier/De Tier.
Volgens mij waren de heren in Oostenrijk al begonnen met de TTT te oefenen.

AndriesW

Wat een teleurstelling gisteren weer voor Gesink. Dan vrees je toch dat het hem eens serieus gaat knakken. Dat is echter niet het geval gezien de berichten die hij de wereld instuurt. Hoe taai is die man!
Hopelijk herstelt hij goed en snel, kan hij de trainingsdraad weer vlot oppakken en in het najaar nog wat moois laten zien.

Het is nu aan Bennett en Roglic. Ik zou die laatste zeker niet in dienst gaan laten rijden maar in de aanval blijven sturen.

kelderfan

'@AndriesW
Maar wie gaat er dan Bennett bijstaan in de komende bergritten?
Roglic hoeft Bennett niet uit de wind te houden, maar Roglic kan juist met een vroege aanval Bennett in de finale bijstaan.

1 2 ... 271 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.