Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 274 ... 440 441
sooike

'@8.6
Weet ik wel wie jij bent dan ? Iedereen is hier toch anoniem en toch lees ik af en toe zinnige dingen, die wel degelijk meer dan "nul waarde" hebben. Ik "lul" volgens mij alleen over mijzelf als mij daarnaar wordt gevraagd. En dat geldt zeker voor mijn activiteiten in Frankrijk. Ik heb zelfs al de vraag gekregen of mijn huis daar te huur is. Die vraag heb ik deze week nog buiten deze site om , beantwoord. Dus die persoon weet wel wie ik ben, maar van mijn betrokkenheid bij de wielersport weet hij net zoveel als ieder ander. Ik houd het op : zelf veel gefietst, stond ooit heel dicht bij de Rabobank-ploeg, zakelijk nog enkele contacten met sponsoren en accessoires-fabrikanten en af en toe heerlijk veel vrije tijd. O ja, ik vind de wielersport nog steeds fantastisch, ben een rasechte Brabander en ga veel naar "de koers". En nu jij !

achtpuntzes

'@ sooike:
ah, veel overeenkomsten dus. ook ik heb zelf veel gefietst, en stond ook een paar keer heel dicht bij de rabobank ploeg. ook ik heb zakelijke contacten met o.a. de Jumbo en heb bij vlagen heel veel vrije tijd. en ook ik vind de wielersport fantastisch en ben zelfs ook nog Brabander. verschil zit er dan weer in dat ik geen vakantiehuisje in Frankrijk heb, maar wie weet in de toekomst wel. :)

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Vrees dat ze met Campenaerts wel een talentvolle renner te vroeg kwijtraken. Maar goed, Lotto-Soudal kan met het budget dat met Roelandts vrij komt natuurlijk aardig wat middel-dure renners binnenhalen. Benieuwd hoe TLJ dit gat wil gaan opvullen en wie ze daar toe in staat achten.

Yeez

De enige reden voor Campenaerts lijkt mij geld...

Fanny

'@jessevdalen
Ja, en de perikelen in de Giro, met daarnaast het feit dat TLJ hem op dit moment slechts een 1 jarig contract kan aanbieden tw t/m 2018.
Of Plugge moet voor de jaren na 2018 nog wat in de pen hebben zitten mbt de sponsors.
TLJ zal denk ik voor de renners die ze willen behouden en die t/m 2017 een contract hebben zo snel mogelijk om de tafel moeten zitten om ook voor hun een 2 jarig contract te kunnen garanderen.
Zoniet, dan gaan deze renners denk ik hun heil ergens anders zoeken en proberen ze bij een ander WT team een 2 jarig contract t/m 2019 te krijgen.
Ik hoop dan ook dat Plugge op de 2e rustdag kan mededelen dat ze ook nog na 2018 nog een paar jaar doorgaan (evt. met andere sponsors).

xistnc

Plugge moet zich niet op laten jagen, hij hoeft geen overhaaste beslissingen te nemen. Voor volgend jaar heeft TLJ al 18 man onder contract. Het rijtje namen met aflopende contracten is nu ook weer niet heel imposant: Lindeman, Tankink, Lammertink, Campenaerts, Vermeulen, Bouwman, Keizer, Leezer, Castelijns en Martens. Plus JVDB, die zijn contract inlevert.

Als ze allemaal vertrekken moet TLJ serieus aan de bak op de transfermarkt, maar om de helft zal allicht niet getreurd worden.

ghostwriter

Aangezien de selecties voor wedstrijden volgend jaar een man kleiner worden neem ik aan dat LottoNL met een ploeg van zo'n 25 man door zal gaan. Momenteel liggen er al 18 wielrenners bij LottoNL vast voor het volgende jaar. Naast Vd Broeck (die met pensioen gaat) en Campenearts (die dus lijkt te vertrekken) lopen ook de contracten van Tankink, Martens, Leezer, Keizer, Castelijns, Lindeman, Bouwman, Lammertink en Vermeulen af. Ik zou, in ieder geval, de contracten van Keizer, Bouwman en Vermeulen zeker verlengen. Dan heeft LottoNL dus nog ruimte voor zo'n vier wielrenners en persoonlijk hoop ik dat ze proberen om Slagter, Van Baarle en Van Poppel aan te trekken. Natuurlijk zullen dat relatief dure wielrenners zijn maar als de ploegen kleiner worden kan er meer salaris worden uitgegeven per wielrenner.

veld

'@fanny
Mij dunkt dat TLJ niet echt bang hoeft te zijn op dit moment: geen van de renners met een contract tot eind dit jaar is onmisbaar in mijn ogen. Als behalve Campenaerts , VDB,en Tankink bv. ook Martens, Keizer, Lindeman en Lammertink zouden verkassen is dat geen ramp.Dat biedt ruimte om nieuwe renners binnen te halen, zeker als, wat ik hoop, ook Lars Boom net als VDB de eer aan zichzelf houdt. Ze zouden dan het uiterste moeten doen om Van Baarle te halen en verder jongens als Jacobsen, Schip, Halvorsen of dergelijke. Daartoe zou het zeker wel helpen of zelfs noodzakelijk zijn dat de sponsoring met een paar jaar wordt verlengd en met een paar miljoen wordt verhoogd. Misschien een sponsor erbij, of van LottoJumbo Jumbo Lotto maken?

xistnc

Ja, dat kan helpen idd :p

kelderfan

Plugge moet zich zeker niet laten opjagen. Je kan al rust in de tent brengen door een aantal goede renners te verlengen. Inmiddels moet toch wel duidelijk zijn, dat Bouwman, Vermeulen, Martens, Lindeman en Leezer wel voor een langer verblijf in aanmerking komen. Met alleen kopmannen kom je er niet.
Wat gaan zij doen met de "opvolging" van Campenaerts {tijdrijder en erg jammer, dat hij de overstap gaat maken} en nu Jurgen van den Broeck stopt, lijkt mij, dat Kruijswijk toch op zoek wil gaan naar een 2e. klimknecht {niveau Stef Clement}.
Nu heeft TLJ Adriaan Janssen terecht een stageplek gegeven. Ik denk, dat Hartthijs De Vries eigenlijk een betere renner is om een stageplek te geven.
Eerder heb ik wel eens Martijn Tusveld genoemd om in te lijven. Hij laat zien, dat het niet verkeerd zou zijn om die jongen alsnog te halen. Dan moeten zij wel een deal met Roompot maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Waarschijnlijk gaat dat wel gebeuren met 1 renner minder bij UWT-koersen, maar hoe zit met al die 1.1/2.1/1.HC/2.HC koersen.
Ik denk, dat je er met 25 niet komt, gezien ook de vele blessures en zelfs het opstellen van renners {Van Emden}, die nog niet hersteld zijn van de inspanningen van de vorige koers. Ik ga van 27 renners uit om 't ook mogelijk te maken, dat Gesink, Kruijswijk en Bennett voldoende hoogte-stages kunnen doen/ afwerken voor de grote rondes en andere leuke UWT-koersen. Zie bijv. Bennett met de ToC.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Quote: Nu heeft TLJ Adriaan Janssen terecht een stageplek gegeven. Ik denk, dat Hartthijs De Vries eigenlijk een betere renner is om een stageplek te geven.
Even afwachten wat Hartthijs de Vries gaat doen in de komende de Giro Ciclistico Valle d’Aosta-Mont Blanc (start op woensdag en zie ook de prachtige voorbeschouwing op Nieuwsoverzicht WF).

Het is een prachtige zware Italiaanse koers om te zien en maar ook om te volgen voor de aankomende profs (vaak ook met etappes in de hoge bergen van Frankrijk en Zwitserland).
Dit is na de Tour de l’Avenier denk ik de zwaarste koers voor de beloften.
Als hij het hier goed doet in deze wedstrijd kan hij direct rekenen op een prof- of stagecontract bij diverse (WT) proteams en dus ook TLJ.
Voorbeelden hiervan in de afgelopen jaren: Koen Bouwman, Alexey Vermeulen, Frankiny, Power, Haig, Mas, Kämna, Schachmann, Ravasi, Ciccione enz.

kelderfan

'@Fanny
Ik ben zeker benieuwd naar de verrichtingen van De Vries in de Giro Ciclistico Valle d’Aosta-Mont Blanc. Hartthijs De Vries mag zich zeker tonen in een sterk deelnemersveld. Als hij 't hier goed gaat doen, dan heeft hij m.i. een contract verdiend bij TLJ. Helaas komt hij terug van een valpartij.
Opvallend dat Axeon Hagens Berman kennelijk geen uitnodiging heeft ontvangen.

Jotto-Lumbo

Roosen vandaag laatste man voor Groenewegen geeft hij net aan op de Belg.

kelderfan

Ja dat klopt, want Groenewegen nu 2e. achter de Kittel.

achtpuntzes

mijn complimenten aan TLJ. knappe sprint hoor vandaag en ook nog perfect afgezet. zo kon Dylan in het zog van Kittel naar een mooie tweede plaats sprinten. beter als dit wordt het niet denk ik.

xistnc

Noteer je een plusje voor vandaag, Vlek? Maar dan wel voor z'n nieuwe rol ;)

S. Morgenstern

Roosen vandaag inderdaad in de ondankbare rol van knecht die wordt kwijtgeraakt door Groenewegen..

Laatste man

Mooie lead out. Nu zie je ook de waarde van de ervaren mannen (Leezer en Wagner). Lang tempo maken, goed sturen en goede positionering. Halve baan rijden om Dylan uit het midden te krijgen, uit de wind en zonder concurrenten in zn zij.

Roosen het jonkie met de power voor de laatste km. Beter als dit vandaag kan nauwelijks op dit niveau. Kittel heeft een ouderwets topjaar.

Wie weet na de bergen!

kelderfan

'@vlek
Is dat + of -
Roosen als laatste man heeft zich toch bijna uitbetaald. Nu komt Wagner ook beter tot zijn recht.

xistnc

'@Vlek
Vind je het zo moeilijk om te erkennen dat het met Wagner als leadout niet werkte en met Roosen nu wel? Iedereen komt tot zijn recht. Wat jij benadrukt is op geen enkele manier te vergelijken met hoe dat eerder fout ging. Dylan zat op het goede moment in het goede wiel en wordt op waarde geklopt.

S. Morgenstern

Wagner komt als lead-out tekort op dit niveau. Dat heb ik hier in talloze discussies ook al benoemd. Nooit moeilijk geweest. Ik heb namelijk geen agenda in deze kwestie. Behalve misschien die van het voor voren schuiven van Roosen als potentiële wereldtopper in zijn rol in de trein. Vandaag heeft hij verder niet getoond dat hij ook als lead-out die potentie heeft en was de eventuele kopbeurt al om zeep toen Groenewegen in een bocht wat mannen tussen hun in liet komen. Groenewegen knokt zich vervolgens zelf can het wiel van Bouhanni naar dat van Kittel. Iets wat we ook al eerder in de ronde hebben gezien.

Schattig dat de Wagner-bashers willen doen alsof de sprintvoorbereiding van vandaag nog niet eerder op deze wijze is verlopen, maar de werkelijkheid is echt anders. Groenewegen heeft hier gewoon drie hele waardevolle mannen mee. Gelukkig is er niemand van thuisgelaten, want hij heeft ze hard nodig. Wisselingen in de volgorde geven verder marginaal effect.

xistnc

'@Vlek
Dus het antwoord is 'ja'.

Roosen hoeft niet de ultieme wereldtopper te zijn. Hij moest het alleen maar beter doen dan Wagner en dat deed hij. Op het moment dat Dylan op de juiste plek werd afgezet, had hij veel minder energie verbruikt dan in eerdere sprints. Met name door de lange beurt van Roosen. Leadout is misschien een te groot woord, maar welke sprinter krijgt dat nog wel in de laatste 500m? Kittel had Sabatini, maar daar zaten 7 man ofzo tussen.

Het is nogal makkelijk om nu de term 'Wagner-basher' te gebruiken. Het was en is klip en klaar dat Wagner in zijn rol als leadout te kort komt op dit niveau en dan moet je hem dus ook niet in die rol gebruiken. Het benoemen daarvan en het blijven verbazen over het feit dat TLJ bleeft volharden in die rol heeft niks met een bash-agenda te maken.

Het verschil dat jij marginaal noemt, is het verschil tussen een echte kans om tegen Kittel te sprinten en een kans om hooguit vanuit de luwte naar diens achterwiel toe te rijden. Een wereld van verschil, ook in de beleving van Groenewegen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hoe die sprint ook tot stand kwam dit moet Dylan toch vertrouwen geven, ik hoop nog steeds op een overwinning voor hem. Verder kan je halverwege de tour concluderen dat TLJ op de goede weg is. Een etappezege zou deze tour zelfs echt succesvol kunnen maken. Samen met een eventuele top 10 klassering voor Bennett. Tot nu nog 8 top 10 klasseringen waarvan 3 op het podium. Zeker niet slecht.

kelderfan

Ik vind die omzetting een hele verbetering; want Groenewegen kwam voor 1e. keer aan 't sprinten toe. hij zegt niet voor niets, dat hij nu op waarde is geklopt. Er kon zelfs vandaag een glimlachje af. In de TdF is er gewoon een andere aanpak nodig, dan het treingebeuren zoals in de ZLM.
Dat treinengedoe kan hiermee in de prullenbak.

1 2 ... 274 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.