Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 275 ... 440 441
ghostwriter

'@kelderfan
" Dat treinengedoe kan hiermee in de prullenbak."

Dat ze voor een ander soort trein kiezen betekent niet dat Groenewegen vandaag geen trein had. Alleen is een trein met lead-out niet nodig en in plaats daarvan moet LottoNL een extra hardrijder opstellen. Met Van Emden, Leezer, Boom en Roosen kunnen ze volgens mij een geweldige trein voor Groenewegen vormen. Wagner kan dan samen met onder andere Van Hoecke en Jansen een trein vormen voor een twee sprinter. Ik zou Van Poppel proberen aan te trekken en als die niet haalbaar is overschakelen op Halvorsen of Jakobsen.

Laatste man

Wagner heeft meer piekvermogen, komt er alleen niet aan toe in de Tour omdat het niveau in de sprintvoorbereiding extreem hoog ligt.

kelderfan

'@ghostwriter
In de ZLM kun je een trein met lead-out en sprinter uitspelen; dat is ook wat @LM aangeeft. Wagner kan dan door een hoge snelheid Groenewegen goed piloteren; allen kan hij die snelheid maar kort volhouden. Dat werkt niet in de TdF, want de treintjes worden ontregeld.
Dus de nieuwe aanpak met het afzetten van de sprinter in de laatste 500 m. werkt gewoon beter. Je ziet dat Leezer en Wagner door hun ervaring Groenewegen goed vooraan kunnen houden. Timo Roosen kan de snelheid veel langer vasthouden en dat heeft zich uitbetaald met verdiende 2e. plek. Volgend jaar is hij weer een stuk sterker en dan wordt hij wel een grote concurrent voor Kittel & Co.
Ik ben 't derhalve met je eens, dat volgend jaar de voorbereiding van de sprint wordt gedaan door Boom {Van Baarle}, Leezer en Roosen wordt gedaan.
Volgend jaar wordt er waarschijnlijk maar met 8 man gereden en dat wordt nog een leuke puzzel.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Boom als vaste wagon in de sprinttrein zie ik niet gebeuren. Hij heeft andere belangen en vooral in het voorjaar. Daarnaast wil hij zelf voor eigen kans rijden, zie NK. Je hebt iemand nodig die het hele jaar zichzelf wilwegcijferen in het belang van Dylan. Leezer en Wagner zijn ervaren en belangrijk in de trein, maar op termijn zie ik Roosen als de belangrijkste schakel voor Dylan.

fransvanrooij

Ik vind wel dat ze er bij LTJ te lang over gedaan hebben om de volgorde te veranderen. Het probleem was vorig jaar al zichtbaar.

Timothy12

Dat ze de volgorde in de Tour veranderen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze de volgorde helemaal hebben veranderd voor de andere wedstrijden.

Jotto-Lumbo

Benieuwd wat onze kiwi kan in deze lastige bergetappe. Roglic zal wel weer in de aanval gaan. Etappe winst zal denk ik niet lukken tegen types als Barguil, Pinot en de sommige knechten van de onthoofde teams. Maar hij kan op die manier Bennett later in de etappe bijstaan.

kelderfan

Deze rit was echt mooi wielrennen en met George Bennett deed TLJ toch mooi mee in de finale. Hij heeft 't nog geprobeerd, maar helaas dat was echt een muur om tegenop te knallen. Chapeau Bennett# Het wordt gelukkig toch nog een leuke TdF om te volgen.

achtpuntzes

inderdaad kelderfan.
prachtige etappe en Bennett heeft mij echt verbaasd. wat een stappen heeft die gast gemaakt zeg!

ghostwriter

Het presteren van Bennett verbaast mij enorm en ik vraag me af of hij nog een stap omhoog kan zetten als hij totaal verlost wordt van die steken in zijn zij.

horsm

Bennett goed, hoor. Echt op weg naar top tien plek - en welke andere sprintersploeg doet ook mee voor het AK?

Edit: Quickstep natuurlijk. Maar toch straf.

Laatst gewijzigd
Canabliz

Jammer van die 20 seconden... ieder rijder heeft wel iets te drinken aangenomen in de laatste 20 km, maar moet de jury wel lekker selectief straffen.. Franse malloten.

Laatste man

Weer 2 dagen met top 10 noteringen. Teller staat volgens mij op 9 uit 12!

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Bennett hartstikke prima maar er loopt geen kaaskop warm voor die knakker natuurlijk.

Orica, lijf hem in.

Charlie33

Wat een droomtour rijden we toch. Bijna elke dag top 10. Super

ti-raleigh

En hoe nu verder. Moet Roglic bij Bennett blijven of mag hij toch mee met de ontsnapping. Barguil heeft vandaag ook jasje uitgedaan gok ik. Dus eventuele bollentrui...

xistnc

Roglic zal zijn momenten uitkiezen en verder zo lang mogelijk bij Bennett blijven. Vandaag heeft hij het 2x geprobeerd, maar dat lukte niet. Morgen zal hij allicht weer een keer proberen, met iets meer kans op succes vanwege het profiel. Al is de kans groot dat het dan weer een kwart peloton zal zijn, allicht ook met Barguil.

De manier waarop Barguil met zijn krachten woekert, kan een kans zijn voor Roglic op de bollen. Maar die zal natuurlijk ook altijd de tijdrit in Marseille in zijn achterhoofd houden.

ti-raleigh

Morgen gaat het gelijk tegen de bult op, ik denk niet dat er weer een half peloton zal demarreren. Het probleem is dat Roglic de enige is die Bennett kan bijstaan. Als het niet al te hard gaat misschien Martens nog, maar dan houdt het op. Er zijn inderdaad later nog wel kansen voor Roglic, hoeft niet per se morgen. Maar dan kan hij wel een streep door de bollen zetten. Het ideale scenario zou zijn als Roglic gewoon met de kopgroep mee kan springen en dat het peloton afwacht tot de laatste berg, zodat Martens bij Bennett kan blijven. Maar ja, wishful thinking ?

xistnc

Nee, morgen gaat het niet gelijk tegen de bult op. In de eerste 26km zitten nog geen 300 hoogtemeters, dat is dus misschien net 1%.

Martens zal hooguit één col bij Bennett kunnen blijven. Maar een 9e plaats is nou ook weer niet iets, om je hele koersplan op aan te passen. Mocht Bennett er doorzakken, dan kan Roglic hem toch niet duwen. En mocht hij pech krijgen en daardoor minuten verliezen, dan ontstaat alsnog ruimte om aan te vallen in volgende etappes. Laten we het niet onnodig moeilijk maken.

En zet wat mij betreft maar een streep door de bollen. Dat vraagt onnodige inspanningen op momenten, die ten koste kunnen gaan van hogere doelen (lees: ritwinst). Mocht Roglic alsnog in de situatie komen om punten te rapen, ja, dan hoeft hij ze natuurlijk niet te laten liggen.

Laatst gewijzigd
sooike

Misschien een keer mee met een ontsnapping, al is het maar om dat geel-zwarte shirt eens een keer goed in beeld te krijgen. Wat een anonieme ploeg tot nu toe. Moeten we nu enthousiast worden over een negende plaats in het AK, alleen als gevolg van het uitvallen van hoger geplaatsten ? Of moet de rest van de ploeg zich sparen voor de finish van Groenewegen in Parijs ?

Romāns Vainšteins

Wat zit je weer te zeuren man. Tot nu toe rijden ze voor hun mogelijkheden niet eens een onaardige tour.

Canabliz

Ik was ook teleurgesteld na de eerste week maar na 2 2de plaatsen en een derde plek en een top 10 AK kan je niet zeggen dat ze anoniem mee rijden. Zeker als je in het achterhoofd houdt dat een grote troef die goed in vorm was uit de toer is gevallen.

Er zijn veel meer ploegen inclusief grote ploegen als BMC, Movistar, katusha, etc. die met lege handen staan en minder in beeld hebben gereden als tlj.

kelderfan

Het is al leuk om te zien, dat er een TLJ-renner {exoot} George Bennett mee kan doen in de finale van een bergrit. Als je toppers als Quintana en Contador achter je weet te houden doe je 't toch niet verkeerd. Vandaag mag Roglic aan de bak, denk ik zomaar.

kelderfan

Gelukkig wordt de tijdstraf voor Bennett teruggedraaid. Dat heeft dhr. Plugge goed aangepakt. Uran zal ook wel blij zijn, want hij staat er nu een stuk beter voor.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Sooike je hebt toch wel gekeken de afgelopen weken.... Gesink is mee geweest, Roglic heeft in de aanval gereden of ben je dat alweer vergeten. Je kan ook zeuren om het zeuren. Maar dit begint wel een beetje triest te worden.

1 2 ... 275 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.