Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 277 ... 440 441
xistnc

Dus in prominent in beeld rijden van de Tour de France is zeker wel een item bij een sponsor als Jumbo.

.
Je gebruikt hier toch niet voor niets de term 'prominent'?

Meezitten in allerlei willekeurige Wanty-ontsnappingen is niet 'prominent'.

robertowilco

'@skylimit Ja, ik kan me daar wel in vinden, en daarom zijn de ploegleiders met het geringste ook al tevreden en moeten natuurlijk positief blijven, naar buiten toe. En je merkt ook dat als een Nederlander voor het AK gaat, de belangstelling vele male groter is, ook in de media, gisteren was echt een fantastische rit waar alles gebeurde maar zonder inbreng van een Nederlander, dat is toch jammer. Ik ben al jaren fan van TLJ en zijn voorgangers, vanaf Kwantum, maar toch ben ik benieuwd wat een Dumoulin het volgend jaar in de Tour laat zien. Toch en beetje chauvinisme toch. De enige TLJ renner die voor een goed klassement kan gaan is Kruijswijk, en Bennett en Roglic komen eraan, vooral Roglic reed gisteren ook sterk, dat bleef een beetje onderbelicht. Ik verwacht hem in de etappe van zondag en misschien vandaag. Maar voor rondes van een week met een tijdrit erbij is hij één van de favorieten. Je ziet nu ook dat TLJ in zulke ritten alles moet hebben van 2 man, zeker na het uitvallen van Gesink, waarom laat Martens zich eens niet zien.

Fanny

'@skylimit
Quote: TLJ is een worldtourploeg maar presteert minder dan Team Sunweb en in vergelijking met een pro-continentale ploeg zoals Direct Energie.

Dit is niet juist.
TLJ heeft dit jaar 2017 meer overwinningen gehaald dan Sunweb tw 16 > 13.
Direct Energie heeft weliswaar meer overwinningen gehaald (23) dan TLJ maar deze zijn hoofdzakelijk gehaald in kleine Franse koersen en in Afrika.
Waarschijnlijk bedoel je met jou quote de TdF.
Maar laten we dat even afwachten want er is nog een week te gaan in de TdF voor genoemde teams.
En het jaar 2017 is nog niet afgelopen met de komst van de andere grote ronde tw de Vuelta, waar ik toch wel meer verwacht van TLJ (qua overwinningen) dan in de TdF.

UrbanSteel

'@robertowilco & @skylimit

Ik moet ook toegeven dat ik een ronde van Frankrijk waarin een Nederlander mee strijdt voor een top 10 plaats in het klassement vele malen boeiender is als de ze ronde van Frankrijk . Bennett en Roglic rond zien rijden in een Lotto-Jumbo shirt is leuk maar daar is voor mij alles meegezegd , wat als deze twee over twee jaar voor een buitenlandse gaan ploeg rijden , zijn ze dan nog interessant genoeg voor de Lotto-Jumbo ploeg liefhebbers om te volgen ? Als een Nederlander van de ene naar de andere ploeg overstapt blijft het een Nederlander maar Bennett en Roglic zijn en blijven gewoon buitenlanders.
Soms vraag ik me wel is af hoe de Lotto-Jumbo liefhebber ( ben ik ook een van ) zou reageren als de heer Plugge zijn licentie aan pak hem beet de heer Oleg Tinkov zou overdragen ( verkopen ) of aan een van die zandbaklanden zodat het geen Nederlandse ploeg meer is. Je zou er nachtmerries van krijgen ,brrrrr , moet er niet aan denken.
Zo , dit was mijn dagelijkse overweging die ik is een keer deel in dit topic.

mus van de maasstad

TLJ is een worldtourploeg maar presteert minder dan Team Sunweb

@skylimit

Ik lees vanmorgen dat sunweb een busget heeft van rond de 18 miljoen. Is het dan heel raar dat TLJ (ongeveer 10 miljoen) wat minder presteerd?

lemmens

Fanny, het gaat niet alleen om de kwantiteit maar ook de kwaliteit. Oke 13 zeges, maar wel 8 in de WorldTour, waaronder zeges in de Giro en de Tour. TLJ presteert minder goed dan Sunweb dit jaar, maar het jaar is inderdaad nog niet voorbij.

kelderfan

'@xistnc
Die Louis Meintjes past wel in 't profiel van TLJ {Nederlandstalig?} en als Aru naar UAE overstapt, dan lijkt hij mij een prima aanvulling van de TLJ klimtrein.

S. Morgenstern

TLJ (ongeveer 10 miljoen)

Slechts twee posts verder....
Louis Meintjes ( ... ) een prima aanvulling van de TLJ klimtrein.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Welke van de twee posts vind jij leuk dan. Of vind jij 18 miljoen beter klinken.;)

skylimit

'@robertowilco Inderdaad dat was nog ik vergeten te vermelden in mijn eerdere post. Een tour zonder een Nederlander die meedoet voor het klassement is een stuk minder aantrekkelijk / spannend om naar te kijken. En dan zie je Bennet ook nog eens zo schlemielig afhaken vlak voor de top....het is het allemaal net niet.

sooike

Ik weet dat er sponsoren zijn die een van hun medewerkers een stopwatch in de hand drukken en laten timen hoeveel seconden een van zijn renners "PROMINENT" in beeld is. Dat wordt dan door de pr-afdeling vergeleken met de prijs van reclame-zendtijdseconden. Wanty zal dus veel meer tevreden zijn dan Jumbo, hoewel ik niet van meneer Frits verwacht dat hij datzelfde zal doen. Zonde van de stopwatch !

Rahim Vlasblom
admin

'@Sooike denk dat men bij TLJ echt wel weet wat hun sponsor van hun verwacht. En ik kan me voorstellen dat Wanty idd verwacht vaak hun renners mee te zien zitten in de ontsnapping omdat ze in de finale niet meer te zien zijn in tegenstelling tot de gemiddelde WT ploeg. Maar als we alle top 10 noteringen gaan tellen per ploeg denk ik dat TLJ niet eens zo'n slecht figuur slaat. Maar vandaag zal Frits zeer gelukkig voor de tv zitten met zijn stopwatch in de hand.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Prominent in beeld zijn tijdens de 'wandelend behang'-momenten van de Tour de France is niet mogelijk. Belangrijker voor ploegen en hun sponsoren is het om een 'verhaal' te hebben dat voor, tijdens en ook na de koers veelvuldig herkauwd kan worden in de diverse programma's en items die zo'n zomer de beeldbuis vullen. Hoe ging het vandaag met onze sprinter van dienst? Kijk je met vertrouwen naar de volgende kans of moet er nog veel verbeteren? Heeft onze klassementsman standgehouden in de toptien? Zijn er nog kansen om op te schuiven? Welke bergritten heeft onze aanvaller aangestipt? Ga je morgen weer wat proberen? Allemaal kwesties die niet (!) minder aandacht genereren, dan de vraag welke Wanty renner vandaag in de kopgroep zat.

Laatst gewijzigd
skylimit

Je kan wel denigrerend doen over Wanty, maar ze rijden en in beeld, pakken punten, de strijdlijst en rijden ook nog eens bijna elke etappe met 1 of meerdere renners in de top-20.

Charlie33

Tlj rijdt zeer goed dit jaar . Ik snap niet dat er kritiek is.

Pietertje2

Wanty doet het best leuk inderdaad maar die rijden dan ook met een hele andere insteek rondt.
Hebben geen topsprinter of top 10 kandidaat in de ploeg rijden en dan zul je iets moeten.
Daarnaast heeft Groenewegen in zijn eentje al meer top 10 klasseringen gereden dan de gehele wanty ploeg en dat valt toch wel meer op voor een sponsor.
De vraag of Groenewegen wel of niet Kittel kan kloppen de volgende sprint lijkt mij een stuk meer aandacht generen dan de vraag wie van wanty zit er nu weer in de kansloze vlucht.

skylimit

De vraag of Groenewegen Kittel kan kloppen lijkt mij deze Tour al genoeg beantwoord;) Ik weet niet of Wanty met een andere insteek rond rijdt.
Volgens mij willen die ook een etappe winnen net als TLJ, alleen proberen ze dat op een andere manier.

mus van de maasstad

Iedereen wil een etappe winnen. Verschil is dat het voor TLJ het doel is. Voor Wanty zou het een hele mooie bonus zijn.

ghostwriter

Wanty rijdt met als doel om in beeld te rijden en een etappe overwinning is dan mooi meegenomen. LottoNL krijgt zelfs zonder in beeld te rijden veel meer publiciteit doordat ze wielrenners in de ploeg hebben (bijvoorbeeld Gesink en Groenewegen) die veel publiciteit trekken. Ik moet wel zeggen dat namate de Nederlandse kopmannen van Sunweb het beter gaan doen de Nederlandse kopmannen van LottoNL minder publiciteit zullen krijgen tenzij ze het minstens net zo goed doen als die van Sunweb. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil in publiciteit wat Kruijswijk dit jaar kreeg ten opzicht van de publiciteit die hij in 2015 kreeg. Dat komt puur en alleen omdat Dumoulin hem natuurlijk totaal overschaduwde.

Zou Sicard haalbaar zijn als knecht voor Kruijswijk?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Jan Boven had een plan hoorde de man op de motor hem zeggen met Timo Roosen in de kopgroep. Helaas is 't plan in duigen gevallen?

Kingstown

Grappig dat de 1 Kwantum als voorganger noemt en de ander TI-Raleigh. Misschien is dat waarom ik als verstokte TI-Raleigh fan nooit meer dat zelfde warme gevoel heb gehad bij Rabobank en haar opvolgers.

UrbanSteel

'@Kingstown

TI-Taleigh is onder leiding van Post verder gegaan als Panasonic en ga zo maar door.
Kwantum was de afsplitsing na het stoppen van TI-Raleigh als sponsor door problemen onderling van Peter Post en Jan Raas.

Edit 15-7-2017, 19:05

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Roglic vandaag duidelijk in de spaarstand, komt met Groenwegen binnen op dik 13 minuten. De etappe van morgen zou hij wel eens met rood hebben omcirkeld voor de Tour. Ik verwacht in de vroege vlucht en hoop niet dat hij bij Bennett moet blijven.

xistnc

Je kunt TI Raleigh natuurlijk nooit zien als voorganger van Rabobank en diens opvolgers, zoals US ook schetst.

Sterker nog, iedereen met een Post-wielerhart zal Kwantum/Superconfex/Wordperfect/Buckler/Novell en ook TVM en PDM in den beginne gehaat hebben en dus het Rabobank Wielerplan aanvankelijk allicht ook. Dat was lastig, want ten tijde van Panasonic ging het allemaal nog prima met Post, maar Histor/Novemail was daarna toch echt het begin van einde.

Tot Raas afstand nam en er zoveel Post-mannen uiteindelijk in de ploeg en de ploegleiding van Rabobank terecht kwamen (Vanderaerden, Winnen, Bouwmans, De Rooij, Breukink, Post zelf is nota bene een tijdje adviseur geweest op de achtergrond), dat toch wel duidelijk was dat sprake was van een nieuwe situatie.

Maar ik kom inderdaad regelmatig Post-fans tegen, die absoluut niets moeten hebben van Rabobank, diens voorgangers/opvolgers en nu TLJ. Volgens mij laten een aantal van zulke lieden zich op dit forum ook regelmatig gelden.

robertowilco

'@Urban Steel klopt ik was toen fan van Zoetemelk en Raas, Raas is toen met een eigen ploeg begonnen na problemen met Post, renners als van Vliet, Wijnands, Priem, Hanegraaf, Peeters, etc gingen toen mee. Daar kwamen toen nog,Solleveld, Ducrot, Nijdam etc nog bij.
Kwantum Hallen Yoko
Superconfex
Buckler
Word-Perfect
Novell
Rabobank
Blanco
Belkin
LTJ

1 2 ... 277 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.