Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 280 ... 440 441
Jotto-Lumbo

Benieuwd naar de persconferentie! Zelfs bij positief nieuws zijn er nog veel mensen onverschillig hier op wielerflits..

Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Campina is een oer Hollands bedrijf, past prachtig bij de ploeg. Hopelijk tekenen ze een contract voor langer dan 2018. Dan kunnen ze alvast contracten voor na 2018 verlengen en wordt het aantrekkelijker voor renners om naar TLJ te komen.

Nog even wachten tot er wat meer nieuws is, maar dit is in ieder geval al een positieve ontwikkeling!

Jotto-Lumbo

'@kelderfan, dat vertelde hij bij tour de jour inderdaad. Hij verwacht er wel uit te komen, net als vorig kaar. Wat mij betreft altijd een goede aanvulling in de ploeg. Misschien niet kwalitatief maar zijn ervaring en instelling compenseren dit zeker.

UrbanSteel

FrieslandCampina maakt vandaag bekend dat zij toetreedt als co-sponsor van de schaats- en wielerploeg Lotto-Jumbo. Het zuivelbedrijf geeft aan de komende jaren in te willen zetten op sport.

Bron ; FrieslandCampina nieuwe sponsor Lotto-Jumbo schaats- en wielerploeg

Fanny

Zeer goed nieuws uit het TLJ kamp met het aantrekken van subsponsor Campina.
Zoals ik al eerder heb aangegeven verwachtte ik al iets van TLJ (Plugge) tijdens de 2e rustdag van de TdF.
Nu maar hopen dat niet het grootste deel van het sponsorbudget van Campina naar de schaatsploeg gaat voor de Olympische spelen.
Ik verwacht dat sponsor Campina op termijn (na 2018) ook als 1 van de 2 hoofdsponsors verder gaat naast Bianchi en Brand Loyalty.
Waarom zou Campina als subsponsor maar voor 1 jaar instappen ?
Ik denk dat Lotto na 2018 gaat stoppen als hoofdsponsor en misschien na 2018 doorgaat als subsponsor.
Feit is wel dat TLJ voor de contactonderhandelingen voor de renners wel minimaal 2 jarige contracten moeten kunnen aanbieden voor na 2018.
En dan moet er dus ook zekerheid zijn voor het doorgaan van 2 of 3 hoofdsponsors.
Overigens de kleur maakt mij als TLJ fan geen bal uit als de sponsors maar doorgaan met het liefst nog een iets hoger budget.
Hopelijk kunnen ze dan goede eigen renners behouden waarvan o.a dit jaar de contracten aflopen en daarnaast ook nog voldoende jonge Nederlandse belofterenners aantrekken.
Ook het aantrekken van goede Nederlandse wielrenners die in buitenlandse dienst rijden (zoals bv van Baarle, Poels, Mollema of Kelderman) zou indien er voldoende sponsorbudget is niet verkeerd zijn.
Weet iemand hoe laat de persconferentie van TLJ vanmiddag is en of dit ook live te volgen is via bv een livestream.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Speculeren mag natuurlijk, maar ik snap niet zo goed waarom jullie denken dat Kelderman terug zou willen? Die heeft met volle verstand voor een stap opzij gekozen naar Sunweb. Daar is veel over gezegd en geschreven, maar achteraf moet ik ook toegeven dat het een goede keuze van hem is geweest. Hij blijft minder onder de radar en beleefd denk ik minder druk. Daarnaast kan hij zich ontwikkelen onder de vleugels van een wereldtopper. Dit jaar is redelijk verpest door pech en blessures, maar wat hij heeft laten zien was behoorlijk hoopgevend. Dit zal hij volgend jaar weer willen tonen denk ik.

skylimit

Geen oude koeien uit de sloot c.q. terug halen. Met verse melk beter investeren in jonge talentvolle kalven.

mus van de maasstad

'@Jotto-Lumbo

Wat heeft hij daar precies laten zien wat hij bij TLJ nog niet had laten zien

xistnc

Dit jaar is redelijk verpest door pech en blessures, maar wat hij heeft laten zien was behoorlijk hoopgevend.

Hoezo 'dit jaar'? Het beeld van dit jaar is net als de afgelopen jaren, dat Wilco in of dichtbij de leiderstrui zit, tot hij vroeg of iets minder vroeg van zijn fiets valt.

kelderfan

'@skylimit
Kelderman en Van Baarle zijn geen oude koeien, lijkt mij en nu Jurgen van den Broeck opstapt heeft Kruijswijk toch weer een goede en gepockte klimmer nodig voor zijn trein. De kopman kan altijd uitvallen {zie de Giro met Kruijswijk en nu de TdF met Gesink}; dus een 2e. kopman is niet verkeerd.
Met Kruijswijk, Clement en Kelderman heb je toch een prima ploegske voor de Giro.
Van Baarle lijkt een prima aanvulling voor de TdF-trein.

skylimit

Kelderman is in die zin een oude koe(eigenlijk stier) omdat die al bij TLJ heeft gereden. Waarom Van Baarle naar TLJ zou gaan, snap ik niet, die rijdt toch best in buitenlandse dienst en die zal zich heus niet als "knechtje" laten gebruiken in een trein die toch niet werkt, omdat Groenewegen zijn eigen weg kiest.

Fanny

'@Skylimit
Quote: Waarom Van Baarle naar TLJ zou gaan, snap ik niet, die rijdt toch best in buitenlandse dienst en die zal zich heus niet als “knechtje” laten gebruiken in een trein die toch niet werkt, omdat Groenewegen zijn eigen weg kiest.

Wat dacht je van de voorjaarsklassiekers RvV en P-R ???

Laatst gewijzigd
jvh93

Van baarle kan gewoon als kopman aan de slag in de klassiekers dus dat zou al een reden zijn om te komen. Kelderman heeft gewoon nog een contract bij sunweb dus die kan iedereen alvast vergeten net als mollema en poels

skylimit

'@Fanny Die voorjaarsklassiekers heeft hij nu ook gereden bij Cannondale, daarvoor hoeft hij zeker niet naar TLJ, hij rijdt nu ook de TOUR. Dus waarom in hemelsnaam zou hij naar TLJ willen ?

Chrys

Minstens drie jaar. Daar kunnen ze mee vooruit!

tdb

Persbericht: https://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/frieslandcampinamerk-vifit-sport-verbindt-zich-voor-drie-jaar-aan-wielerploeg-team-lottonljumbo

Intentie om in de toekomst uit te breiden en minstens 3 jaar. Klinkt goed!

Laatst gewijzigd
robertowilco

Lees het bericht op de site van team lotto jumbo, ze gaan zelfs denk ik langer door dan die drie jaar, met een "content driven"sponsorschap komen er gerust nog een paar jaar bij. Ook gaan ze jonge talenten opleiden die zich kunnen ontwikkelen. Ik moet zeggen het hoort zich allemaal goed aan, ben positief verrast hierdoor. Mooi!

xistnc

Die voorjaarsklassiekers heeft hij nu ook gereden bij Cannondale, hij rijdt nu ook de TOUR

Je hebt het nieuws mbt Cannondale een beetje gevolgd?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@skylimit normaal is Vanmarcke daar de kopman. Dit jaar het geluk dat die juist uitviel.

tdb

Wat wel opvallend is, is dat alleen de wielertak wordt gesponsord. De schaatstak wordt niet genoemd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdb ze hebben ieder naast de gedeelde hoofdsponsoren ook nog hun eigen partners. Sommige zijn ook pas later via de wielerploeg ook bij de schaatsploeg terecht gekomen. Zoals M-line. Vindt dit niet heel opvallend.

achtpuntzes

'@ sooike:
ken je Roelof ook zo goed als Frits, en zo ja, hoe vind hij dat TLJ presteert in de Tour? ;)

hartstikkebedankt

Is Arndt niks voor Lotto-Jumbo als tweede sprinter in het team voor volgend jaar? Loopt uit het contract bij Sunweb en heeft volgens mij een aardig sprintpotentieel (en kan nog meer dan dat).

ghostwriter

Hopelijk komt er nu een groot genoeg budget bij om Slagter, Van Baarle en Van Poppel aan te trekken. LottoNL heeft meer Nederlandse kopmannen nodig die het potentieel hebben om bij de wereldtop aan te sluiten. Slagter doet het bij Cannondale slecht maar de meeste wielrenners halen daar niet het maximale uit zichzelf. Ik hoop dat hij terug komt naar LottoNL en zich geheel op de heuvelklassiekers en het rittenkapen mag richten. Van Baarle is momenteel misschien wel de beste Nederlandse wielrenner voor de klassiekers en zou een goede co-kopman van Boom zijn. Van Poppel zit momenteel in een rotjaar maar heeft wel duidelijk veel potentieel. Hij kan zowel voor de klassiekers als in een rol als tweede sprinter (of sprintaantrekker van Groenewegen) zijn waarde hebben. Verder zou het mooi zijn als LottoNL nog twee klimknechten voor Kruijswijk en Bennett aan kan trekken. Pauwels en Sicard lijken mij interessante opties als LottoNL daar het budget voor heeft.

Rebellin

Er is toch helemaal geen ruimte meer op het shirt van TLJ? Of anders minimaal? Daar gaat Campina echt niet veel geld voor lappen en zij zullen vooral instappen voor in de toekomst (2019 ->). Jumbo zal er dan mee stoppen en zij zullen dan waarschijnlijk het budget gaan vervangen.

Het budget zal dus niet echt omhoog gaan, maar de continuïteit is gewaarborgd. Dus dan kunnen we nu ook direct stoppen met het invullen van welke renners ze zouden moeten gaan halen met het geld dat ze niet extra hebben.

Romāns Vainšteins

Slagter ? Nee, niet doen.
van Baarle ? Nee, die doet dat niet
van Poppel ? Ja, maar tegen de juiste prijs. Goed om een 2e snelle man te hebben en volgens mij kan hij ook wel prima de lead-out doen.

1 2 ... 280 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.