Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 282 ... 440 441
Wielerfan1987

'@kelderfan

Ik zou een prioriteit maken van het aantrekken van van Baarle die in de kasseikoersen gedeeld kopman kan zijn met Boom,
Daarnaast kun je Dylan ook uitspelen als kopman in rondjes als de Panne, Baloise Belgium en niet al te bergachtige rondjes met een tijdrit (zeker met de goeie TT fiets van Bianchi en de ondersteuning van Heijboer)
En Dylan kan ook nog eens als motor in de trein van Groenewegen plaatsnemen.

Dan een klimknecht zoals Hermans of de door jou geopperde Pauwels zouden beiden zeker niet misstaan in de ploeg, Pauwels met als voordeel dat hij ook echt een aanvaller is en dus goed als vooruitgeschoven man in de kopgroep kan worden geplaatst.
Hermans heeft dan weer als pluspunt dat hij bij tijd en wijle zelf dusdanig goed klimt dat hij als schaduwkopman mee een koers in kan.

Dan als derde zou ik kijken naar een tweede (of derde?) sprinter.
Daarbij hoop ik op van Poppel, die meer een man lijkt voor de typisch zuid Europese sprintjes met een oplopende laatste lijn. En derhalve dus niet direct Groenewegen in de weg hoeft te zitten die het meer van de absolute topsnelheid lijkt te moeten hebben.

Of anders Jakobsen, puur omdat zijn grenzen nog lang niet bekend of in zicht zijn en hij echt als talent bestempeld kan worden voor de toekomst (waar de ploeg graag in wil investeren)
Ik vermoed zomaar dat Fabio in de toekomst ook in het klassieke werk zoals Parijs Roubaix goed tot zijn recht zou moeten kunnen komen.

Voor wat betreft een sprintaantrekker of piloot zo je wilt hebben ze met van Emden (deed dit altijd al voor Hofland) en Roosen twee zeer capabele mannen al reeds binnenboord waardoor ik Wagner voor deze rol zou passeren.

Al met al ben ik zeer benieuwd waar Plugge mee gaat komen, maar met het reeds vastliggen van de kern van de ploeg voor 2018 ben ik er van overtuigd dat er nog veel groei en rek in de ploeg zit en dat beloofd alvast veel moois voor de toekomst wat mij betreft, niet in de laatste plaats met Gesink in zijn nieuwe rol die ik zeer aantrekkelijk vind koersen op de door hem uitgekozen dagen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als ik zo het verhaal van Richard lees dan denk ik dat de ploeg heel bewust ervoor kiest om het voorjaar te laten voor wat het is. Men zal denk ik hopen op een verbetering van het niveau van Lars Boom en dan hopen op een paar redelijke uitslagen maar ik zie ze niet snel investeren in een klassieke ploeg. Ik denk echt dat de sprinttrein en klassementstrein en het doorontwikkelen van de tijdrit de prioriteit krijgt en persoonlijk zou ik dat een verstandig besluit vinden. Je kan met een budget van misschien 12 miljoen gewoon niet meedoen op alle vlakken. En dan moet je keuzes maken. Een renner als Dylan van Baarle zal niet te betalen zijn en wil je echt meedoen om een overwinning in een klassieker dan moet je echt investeren in kwaliteit en dat geld hebben ze gewoon weg niet. Dus ik verwacht inderdaad extra klimknechten en ondersteuning voor de sprinttrein.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik had ook graag Dylan Van Baarle erbij gehaald. Het lijkt erop, dat TLJ"V" een of twee klimknechten voor Kruijswijk en Bennett/Roglic gaat halen. Hopelijk is Ben Hermans te halen.
Die Fabio Jakobsen lijkt mij ook een prima 2e. sprinter met potentie voor 't zwaardere werk; alhoewel Kristoffer Halvorsen gelinkt wordt aan TLJV.
Ik denk, dat Dylan Groenewegen ook de stap naar de voorjaarsklassiekers zou kunnen maken en daarvoor lijkt mij Sinkeldam dan een prima lead-out.
Kristoffer Halvorsen komt dan weer in beeld om in de 1.1 wedstrijden te worden uitgespeeld.

Yeez

'@kelderfan haal Sinkeldam maar weg, die gaat naar FDJ in dienst van Demare rijden.

xistnc

Ik zou het jammer vinden als er niet één man voor het klassieke voorjaar bijkomt. Timo Roosen heeft een stap gezet en kan naast Boom een goede rol gaan spelen, verder hebben ze voldoende mannen voor de 2e en 3e lijn. Eén extra klassieke (schaduw-)kopman kan dan het plaatje compleet maken en het risico verminderen. Van Baarle is dan een logische naam, maar die zal allicht kiezen voor een ploeg waarbij hij ook zeker is van de Tour. Andere kandidaten zijn Roelandts en Sinkeldam, beide ook met een prijskaartje.

En uiteraard moet er een geschikte vervanger komen voor JVDB. En ook al blijft Tankink, hij wordt weer een jaartje ouder. De klimjeugd zie ik die gaten niet 1-2-3 opvullen, al kan dat natuurlijk heel goed meevallen met De Tier en/of Olivier. Een tweede sprinter is inderdaad ook welkom, al lijkt het me nog altijd de bedoeling dat Jansen zich als zodanig ontwikkeld.

We mogen toch hopen dat de injectie van Vifit dit soort versterkingen mogelijk maakt. Zo niet, dan word ik al wat minder enthousiast.

simplex

Gelukkig is het voor Plugge & Co wat simpeler als je kijkt naar prijs en ""intrinsieke" mogelijkheden van de beschikbare renners. Heeft wat minder tekst en herhaling van haalbare voorstellen nodig als hier in het forum wordt geopperd.

ti-raleigh

Parijs Roubaix vind ik de mooiste koers die er is. Wat dat betreft hoop ik dat ze er eentje kunnen vinden die lang mee kan. Maar als ze doorgaan op de ingeslagen weg en de bestaande treintjes willen vebeteren, zou ik dat wel logischer vinden. Als ze dan vooral in de klimtrein zouden investeren, krijgen ze automatisch renners die ook in de heuvelklasiekrs mee kunnen doen.

Fanny

'@kelderfan
Quote: Of komen Clement, Keizer en Kruijswijk nu naar het trainingscamp
Clement en Kruijswijk gaan donderdag op hoogtestage naar Kuhtai als voorbereiding op de Vuelta.
Clement gaat na de hoogtestage Tour L'Ain doen.
Keizer is al een paar weken op hoogtestage in Kuhtai.

@Wielerfan
Quote: Al met al ben ik zeer benieuwd waar Plugge mee gaat komen
@rahimns
Quote: Dus ik verwacht inderdaad extra klimknechten en ondersteuning voor de sprinttrein.

In de wandelgangen vernomen dat TlJ (Plugge) v a n d a a g contractverlenging(en) van een of meerdere renners bekend gaat maken.

Ik verwacht dan vooral een verlenging van de jonge renners Bouwman (die onverwacht geweldig presteerde in de zware WT Critérium Dauphiné) en Vermeulen die beide in mijn ogen voldoende stappen hebben gemaakt in de bijna afgelopen 2 jaar.
Daar zal misschien ook good old Tankink bij zijn.
Ook Lindeman en Leezer zullen denk ik wel een verlenging van TLJ krijgen.
Keizer, Castelijns en Martens zijn voor mij de vraagtekens.
Lammertink mag denk ik op zoek naar een andere werkgever ondanks dat hij dit jaar iets beter presteerde na het slechte jaar 2016.
Voor versterkingen die van (pro) continentale teams komen verwacht ik Halvorsen (sprinter bij Joker) of Jacobsen (sprinter bij SEG) en Tusvelt (Roompot).
Van Poppel (Sky) zal denk ik niet willen en ook te duur zijn.
Voor de grote versterkingen voor onze klimtrein met Kruijswijk, Bennett, Roglic en Gesink kunnen heel veel goede klimknechten genoemd worden maar TLJ is natuurlijk ook afhankelijk van het budget omdat deze renners over het algemeen duur zijn.
Daarnaast zijn er in de ploeg ook nog jonge renners die steeds beter in het klimwerk worden zoals we bijvoorbeeld hebben gezien in de TdC.
Ze zijn dan al weer een jaartje ouder en over het algemeen beter.
Voor het klassiekerwerk heb ik goede hoop ik op van Baarle, die denk ik niet bij Cannondale blijft omdat hij dan moet rijden voor Vanmarcke in de grote klassiekers.
Maar ja, wat zijn dan zijn salariseisen richting TLJ. Kan of wil TLJ deze betalen. Wil men in hem de komende jaren investeren gezien deze salariseisen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc jongens die dat niveau aankunnen zijn vaak enorm duur. Moscon zou ik bijvoorbeeld op zich een fantastische aanwinst vinden... heeft ook nog een goede tijdrit in de benen en zou best in het plaatje passen, maar vrees dat daar ook weer een behoorlijk prijskaartje aanhangt. Vrees dat het heel moeilijk zal zijn om echt een sterke renner te halen voor het klassieke voorjaar die betaalbaar is voor de ploeg. Ze liggen in ieder geval niet voor het oprapen.

Laatst gewijzigd
nickdt

Vergeet niet dat Van Emden dit seizoen al heel goed was in Parijs Roubaix, maar dat hij te maken kreeg met pech. Er kan wat mij betreft nog 1 of 2 man bij voor de klassiekerploeg: Boom, Van Emden, Leezer, Groenewegen, Wagner, Wynants, Roosen, Tankink. De 2 mannen hoeven niet per definitie kopman te zijn. Van Baarle is een goede keuze. Die kan je dan wel als kopman halen en dan wellicht nog een 2de man halen als knecht om Tankink een beetje te gaan vervangen, want dat is ook niet de jongste meer. Kan de Tank rijden in RVV terwijl de vervanger kan rijden in Roubaix. Voor zover ik weet is Jurgen Roelandts nog niet vastgelegd door een andere ploeg. Dan vang je meteen 2 vliegen in 1 klap, want Roelandts kan zowel in het voorjaar als in de sprinttrein van Groenewegen worden gebruikt. En ik weet niet zeker of Arndt en de Backer al een ploeg hebben, anders zijn ook zij goede alternatieven. Voor de klimtrein is Ben Hermans wel een leuke keuze idd.

Poeksel

Arndt lijkt me een logische keuze. Kan waarschijnlijk wel een beetje Nederlands, ervaring in de sprinttrein en kan soms ook voor zichzelf rijden.

Bij Van Poppel is de vraag ten eerste of Sky hem wel wil behouden, en ten tweede of de oorzaak van zijn slechte rijden gevonden kan worden. Als niemand hem wil zal hij voor TLJ niet heel duur zijn, maar dan zou het ook een miskoop kunnen worden...

Wielerfan1987

'@Rahim

Je bent het toch hopelijk met mij eens dat van Baarle veel meer is dan slechts een klassiekerrenner.
Daarnaast is heeft hij een hoger niveau en meer toekomstperspectief dan een jongen als Castelijns die hij in de selectie heel goed zou kunnen vervangen.

mus van de maasstad

Van Baarle is een utopie voor TLJ. Die heeft zich bewezen en zal met niets minder dan het kopmanschap (met bijbehorend salaris) genoegen nemen.

Die zal denk ik naar Sunweb gaan.

jvh93

'@mus en Sunweb is wel in staat om wederom een kopman aan te trekken en naar behoren te betalen? Ik neem aan dat de verlenging van dumoulin ook wel wat gekost heeft en Matthews en kelderman etc. ook niet niks kosten

kwiatkowski10

Team Lotto Jumbo ik ben op zoek hoeveel mechaniekers Lotto Jumbo in de tour heeft nergens gevonden tot nu toe ?? bedankt zover

Laatst gewijzigd
mooiman

Plugge is m.i. heel duidelijk in zijn uitspraken wat betreft versterkingen. Daar past bijv. van Baarle volstrekt niet in.
2e lijn gaat vooral om ondersteuning in bergen en misschien sprint en voorjaar

lotto-jumbo fan

'@kwiatkoszki10

Je wilt de gereedschap set winnen dan zoek je het zelf maar uit😁

Loek de Rooij

Ik zie Arndt een paar keer voorbij komen. Dat lijkt me wel een haalbare kaart. Die kan dan vaker zijn werk doen als lead-out en waar Dylan niet mee kan, kan hij zelf een hoofdrol spelen. Bij Sunweb zal hij voornamelijk voor Matthews moeten werken in dat soort ritten. Lijkt me een mooie aanwinst. Die heeft dit jaar een grote stap gemaakt.

Komi

En toch... wat zou van Baarle top zijn. Die doet de komende jaren mee in de spits van de voorjaarswedstrijden. Arndt die genoemd wordt zou ook prima zijn voor erbij, sprinttrein en af en toe voor eigen kans. En een tweede sprinter is zeker geen luxe, nu moet Groenewegen alles proberen binnen te halen op dat vlak. Misschien een van de jonge talenten, kan die met een vergelijkbaar programma als Groenewegen het eerste jaar rijpen. En qua klimondersteuning, tuurlijk een vervanging voor JVDB maar verder? Vind het qua klimmers best in orde. Hermans zou mooi zijn voor de klimklassiekers. Ach zoveel te wensen.

S. Morgenstern

Ik zie nog steeds weinig reden om te veronderstellen dat TLJ nu opeens wel WT-renners kan halen, die bij een andere ploeg reeds goed op hun plek zitten of op interesse van meerdere WT-ploegen kunnen rekenen. Ze hebben voor volgend jaar misschien een iets groter netje om mee te vissen, maar staan met hun budget nog steeds zo goed als aan het eind van de sloot. Renners als Trentin, Hermans, Roelandts en Arndt lijken me daarom onwaarschijnlijke suggesties.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

'@jvh

Sunweb heeft miljoenen meer budget dan TLJ dus die moeten dat wel kunnen denk ik.

jvh93

Een verhoging van 2 miljoen op het huidige budget is wel gewoon 20%, dus daar moeten met het huidige rennersbestand en rekening houdend met het feit dat er een paar mannen zullen vertrekken zeker een paar echte versterkingen voor gehaald kunnen worden. Mij ga je niet wijsmaken dat een van Baarle 2 miljoen moet gaan verdienen per jaar

S. Morgenstern

Ik vind twee miljoen tamelijk veel voor de samenwerking zoals hij nu wordt geschetst, met naast een partnerschap de naam op de mouwtjes en/of de billen. Een paar echte versterkingen zullen er vast wel inzitten. Een jonge bewezen kopman voor het voorjaar halen misschien ook, maar dan kun je of 'paar' of 'echte' daarna wel schrappen.

Laatst gewijzigd
Noud89

Jongens als Arndt, Van Baarle, Reichenbach, Konrad, Hermans, Roelandts, Roche etc. kun je echt wel binnenhalen voor een salaris van een 500.000 hoor en de meeste zelfs nog wel voor wat minder denk ik. Een Trentin zal wellicht ietsje duurder zijn dan dat. Waar denk ik meer een probleem zit is dat een heel aantal van dit soort mannen zich in het huidige team van TLJ niet als een renner van de tweede lijn zal zien. Behalve Groenewegen ben ik het namelijk niet met Plugge eens dat ze echte wereldtoppers (In wording) hebben. Een Reichenbach offert zich regelmatig op voor Pinot, maar ik denk dat hij het gevoel zal hebben dat hij bij een Kruijswijk/Gesink toch zelf wel heel erg dicht tegen het niveau van zijn beoogde kopman aan zit.

Met een budgetverhoging van 2 miljoen euro (Als het echt zoveel is) kun je in principe heel erg veel doen. De kosten voor het materiaal, reis-en verlijfkosten etc. heb je toch al, dus het is zeer waarschijnlijk nog veel meer dan 20% op het huidige salarisbudget. Alleen het zal er wel aan liggen hoeveel perspectief je die jongens kunt bieden. Arndt, van Baarle en Konrad zijn allemaal jongens die nu al regelmatig kansen krijgen als kopman en nog groeiende zijn. Ik geloof niet dat die naar TLJ gaan komen met het idee dat ze van de tweede lijn zijn.

Roche, Sinkeldam, Powless, Hindley zou een mooi rijtje met versterkingen zijn. ;)

xistnc

2 miljoen lijkt me inderdaad aan de hoge kant, maar als het minder dan 1 met een flinke + is, dan vind ik het alle tamtam van gisteren niet waard. Inderdaad blijven keuzes noodzakelijk en blijven wonderen onwaarschijnlijk.

Maar valt een renner als Van Baarle internationaal nu echt in de categorie 'wonderen'? Ik denk het niet. Hij zit nu bovendien bij een ploeg die vermoedelijk een stap terug moet, in een peloton waarin het aantal ploegen dat flink met de buidel schudt in absolute zin afneemt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 282 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.