Na de afgunst van gisteren, het leedvermaak van vandaag? Sommigen laten zich toch wel heel makkelijk kennen, keer op keer.
Jammer dat Bennett ziek moet opgeven. Fantastisch hoe die gast de ruimte en de steun heeft gekregen om zich te ontwikkelen. Ziek worden kan, helaas. Als je dat al weet, ga je natuurlijk geen mannen slachtofferen zoals FDJ heeft gedaan met Demare. Wie daarop zinspeelt, heeft ze zelf niet helemaal op een rijtje.
'@vlek Vandaag leek het mij tamelijk nutteloos om alles op Groenewegen te zetten. Ze hadden dan 1 maximaal 2 man bij Groenewegen kunnen laten, en
met bijvoorbeeld Roglic, Roosen en Martens mee te zitten in de voorste groep. Dan was er tenminste nog een kans, nu was het na 40km koers helemaal klaar met TLJ.
Dit soort reacties zijn toch moeilijk serieus te nemen?
Met wie is de kans op een etappezege het grootst? Of had jij verwacht dat Roosen en Martens de andere sprinters er even opleggen?
En dat zomaar "even mee zitten in de voorste groep" is een heel stuk minder eenvoudig dan jij het doet voorkomen. Zeker gezien het waaier geweld dat er uiteindelijk in de laatste 18km uit is gekomen.
'@robotour (ja, die multi-accounts haal je er zo uit)
Op het moment dat Groenewegen lost, is nog geen sprake van één grote groep voorop en één grote groep achteraan. Het is dan overal volop oorlog en Groenewegen kan elk mannetje extra gebruiken. Bovendien komen die extra mannen goed van pas om de kans zo groot mogelijk te maken dat de achterblijvers alsnog terugkeren.
Wat een gezeur over de tour van tlj. Is het een geweldige tour? Nee. Maar ze proberen het wel met de filosofie die er is. Gesink 2e, Groenewegen aantal keer top 10, roglic 4e en bennett stond er voordat hij ziek werd prima voor in het klassement. Vandaag zat alleen Martens mee in de 1e groep en daarom hebben ze gefaald? Hoeveel man van etixx zaten er in de 1e groep? En daar hoor je niemand over. Ongelofelijk hoe sommige mensen altijd zo extreem negatief kunnen doen over de ploeg. Ja ze hebben nog niets gewonnen, maar er zijn zoveel ploegen die niet hebben gewonnen, het is geen computerspelletje.......
ik wil team lotto hier een beetje verdedigen vooral de reacties van skylimit slaan nergens op vergelijk het met andere ploegen BMC met porte-van avermaet-caruso....BORA met majka-sagan-buchman-bodnar....UAE met mentjes-ullisy-swft....KATUSHA met kristoff-martin-lammertink.orica met Yates,kreuziger,albasini,chavez....MOVISTAR met valverde- quintana-castrovieje-betancur-amador LOTTO met greipel,gallopin,de gendt DIRECT ENERGIE met calmejane,chavanel,boudat,sicard COFIDIS met bouhanni,navarro,laporte,lemoine CANNONDALE met uran,talansky,rolland......lotto jumbo doet hier niet zoveel voor onder,alleen de ritzege ontbreekt nog...kijk maar naar de meeste top 10 noteringen
1 sky 17
2 quick step 15
3 sunweb 11
4 lotto soudal 11
5 lotto jumbo 10
alle andere ploegen minder dan 10-------dus zo slecht is het ook niet !!
Wat is goed lezen toch moeilijk! Het enige dat ik beweer is dat vooraf velen op deze site TLJ in staat achtten etappes te winnen, misschien de bollentrui mee naar parijs te brengen en een vooraanstaande rol te spelen in bepaalde etappes. En nu blijkt dat niets van die hoge verwachtingen en klakkeloze voorspellingen is uitgekomen, wordt de boodschapper weer eens vermoord, zoals wel vaker hier. Kijk naar de uitslagenlijsten en doe er verder het zwijgen toe. En zet die geel-zwarte brillen eens af !
'@ rechterhand van Jumbofrits
Als je te weinig reacties krijgt, denk je gewoon ik schiet nog een keer. Het zit wederom vol met fouten en verkeerde aannames. Maar reageren op je heeft geen zin, want terug reageren doe je niet. En misschien zijn er meer mensen die een bevooroordeelde, dus gekleurde, bril af moeten zetten. Maar wat ze jou ook aangedaan hebben, stap er overheen. Kijk anders nog effe naar Rasmussen. Zo wil je toch niet worden.
Hmmm. Als ik naar de profielen kijk van vandaag en morgen vind ik het extra zuur dat Robert er niet meer bij is. Zo in de 3e week waren dit toch hele mooie kansen voor hem.
Heb het gister helaas niet kunnen zien dus moest het volgen via de ticker, WF en de radio. Maar ik vraag me af in welk opzicht de ploegleiding gefaald heeft zoals sommige beweren?
Voor Gesink is het te hopen dat er geen vluchters voorop blijven, dat maakt het net wat zuurder nog. Fietst inmiddels weer op de hometrainer bij de fysio.
Overigens vallen de klimmende aanvallers op Barguil na bergop niet mee. Pinot, Rolland, Navarro, mannen van Movistar, Pantano etc. Mollema was erg sterk op de tussenstukken, maar bergop ook niet zo goed als jaren ervoor. Wellicht dat de type klimmen voor deze mannen nog moet komen (lang en hoog).
'@lm De controle is te groot zowel op het vlakke als in de bergen, komt misschien ook door het a-typische parkoers van deze Tour. Er zijn geen bergaankomsten achtereen. Vandaag een afdaling, morgen een bergaankomst. Normaal als er 2 bergetappes met aankomst boven zijn, laten de klassementsploegen vaak 1 aankomst aan de vluchters. Misschien zijn er vandaag mogelijkheden voor de vluchters, maar dat zal afhangen wat Sky en AGR van plan zijn. Pinot, Rolland zou je zeker nog wel verwachten, maar lijken niet sterk genoeg. Pantano is gisteren weer gevallen, Chaves tot nu onzichtbaar.
Movistar rijdt als los zand zonder Valverde, misschien dat Quintana nog ergens zijn goede benen vindt. Bij Navarro gaan waarschijnlijk ook stilaan de jaren
tellen. De enige die misschien nog overal dwars doorheen kan rijden is Contador, maar ja die krijgt dan Landa als waakhond mee;)
Bij TLJ lijkt mij alleen Roglic sterk genoeg om vandaag proberen mee te zitten in de vluchtgroep. Hij zal dan voldoende speelruimte moeten krijgen en
kunnen aanklampen bij de sterke(re) klimmers om dan een "Mollematje" te doen in de afdaling.
Ik ben erg benieuwd naar hoe de selectie voor de Vuelta er uit zal gaan zien.
Zeker nu Bennett voortijdig de Tour heeft moeten verlaten zou hij zomaar nogmaals als schaduwkppman de Vuelta kunnen aanvangen.
Hij zou bijvoorbeeld na een weekje uitzieken naar Kuhtai kunnen gaan waar oa. Clement en Kruijswijk op hoogtestage zullen gaan binnenkort.
Dan zou een mogelijke Vuelta selectie er zomaar als volgt uit kunnen zien.
Kruijswijk
Clement
Lobato
Olivier
Bennett
Bouwman
Tolhoek
Boom
Jansen
'@ti-raleigh
"Terugreageren"....dat woord had ik nog niet in mijn verzameling...bedankt!
Weer valt me op dat diverse liefhebbers ingaan op mijn negatieve houding t.o.v. TLJ, maar dat bijna niemand durft toe te geven dat de Tour tot nu toe voor TLJ erg pover is. Gelukkig zijn de deskundigen op tv (Nelissen, Sonneveld, Decauwer,Wuijts en Van Nieuwkerke) het wel met mij eens en aan hun mening hecht ik iets meer waarde dan aan dat geelzwart gekleurde geraaskal hier ! Maar het is wel vermakelijk om de dag te beginnen !
Mag ik steun geven aan alle mensen die een hekel hebben aan deze ploeg.
Hoe kun je hier positief over zijn en dat is niet alleen deze tour.
Zolang als ze bestaan is het al huilen met de pet op.
Hun opgeleide renners gaan weg en fietsen de pannen van het dak.
Het is momenteel het LACHERTJE van het peleton.
Tactiek is er niet.
Wat mag ten Dam blij zijn dat hij nu werkt voor een ploeg met winnaars.
Een ploeg waar bijna nooit iemand ligt bij een valpartij.
Weg met de leiding en ik zal misschien ooit iets positiever worden.
Sunweb, Roompot en dan de belgische ploegen hebben mijn morele steun
Wat is pover?
Hebben ze een etappe gewonnen? Nee.
Maar is het dan per definitie pover? Nee
Dat een sprinter van 24 nog geen overwinning heeft in het sprintgeweld vd tour vind ik niet pover. Het is natuurlijk niet zo dat hij er totaal niet aan te pas komt. Met een beetje geluk (kittel die ingesloten raakt) lukt het wel.
En dan de bergen.... Tja, DE renner die de grootste kans maakt is na 1x proberen gevallen en naar huis. De dag ervoor een sterke etappe gereden, helaas was er 1 sterker in een etappe die hem nog geen eens zo heel erg op het lijf geschreven was. Shit happens. Kwamen nog genoeg andere mogelijkheden, maar ja, helaas. Hij zit nu in minnion modus. Roglic kwam een ontketende mollema tegen die natuurlijk ook geen pannenkoek is. Maar zijn grootste kans moet natuurlijk nog komen in de tijdrit. Hopelijk kan hij zich nog wat sparen de dagen ervoor. Dus ja, wat is pover?
Ik snap best dat jij het opwindend vind om het woord pover in de mond te nemen. Echt waar, begrijp ik helemaal. Ik zie je al met een geblalde vuist achter je tv op je zolderkamertje zitten als er weer geen etappewinst is. Om vervolgens opgewonden je laptop erbij te pakken om te verkondigen hoe dramatisch het allemaal wel niet is bij 1 vd kleinste ploegen van de world tour. Zit jij ook elke week te hopen dat sparta verliest om vervolgens op soccernews je gal te spuwen over pastoor en cornuiten?
Maar goed. Mocht Roglic de tijdrit winnen of Dylan onverhoopt Kittel verslaan, Is het dan wel helemaal geweldig? Of is er dan weer iets waardoor we het allemaal in een ander daglicht moeten bekijken en is het, ondanks een etappe overwinning, stiekem toch pover?
'@sooike
Mensen die nu negatief zijn over de ploeg moeten eens uit hun waan stappen dat de ploeg nog steeds het budget heeft als in de tijden van Rabobank. Als je eens wat positiever in het leven zal staan en naar dingen zal kijken maakt het het leven voor jezelf ook een stuk leuker in plaats van altijd je gal te spuwen. En als de mening van mensen hier je niet boeit, wat doe je hier dan? Ga dan lekker op je zolderkamer voor de televisie schelden over de ploeg of tijdens een potje golf met Frits die je zo goed schijnt te kennen. TLJ is met de instelling de tour ingegaan om ritten te winnen. Met 10 top 10 plaatsen kan je niet zeggen dat ze daar niet in de buurt zijn geweest en/of het niet geprobeerd hebben. Valpartijen kunnen ze niets aan doen, ga zelf maar eens in zo'n peloton fietsen. Als er iemand voor je fiets en valt kan je geen kant op en ga je ook.
zeker als je nu al negatief gaat lopen doen over de vuelta, dan kan je beter naar jeux de boule gaan kijken waar je met je negatieve tunnelvisie wel steeds kan zien dat het balletje net de verkeerde kant op rolt
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.