Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 285 ... 440 441
sooike

'@jvh
Je "excuuspost" past naadloos in het beeld dat veel wielervolgers hebben van TLJ. Altijd uit iedere hoek verzachtende omstandigheden tevoorschijn halen om het resultaat goed te praten. Ik begrijp dat het budget van TLJ niet opweegt tegen dat van de echte ploegen. Maar waarom dan zo hoog van de toren blazen vóór de Tourstart ? Je geeft, zelfs op deze site, supporters de illusie dat er "rittenkapers", "topsprinters" en "klimgeiten" in de ploeg zitten. De ploegleiding durft in geen enkele ontsnapping iemand mee te sturen, omdat Groenewegen, Gesink, Roglic en Bennett beschermd moeten worden. Deze laffe tactiek wordt dagelijks genadeloos afgestraft door de grote ploegen, maar zeker ook door andere kleine ploegen en zelfs Hilaire met zijn vrienden. Excuses volop, maar waar blijft b.v. de offensieve daadkracht? Makke lammetjes in een geel-zwart shirt. Dat is geen gal spuwen maar helaas de bittere realiteit ! En maak je geen zorgen: ik sta volop in het leven en ik golf zelfs niet !

Wielerfan1987

'@koosr

Kelderman uit de giro gevallen, Dumoulin lag hier op een haar na ook bij.
Stemmingmakerij van jou en enkele anderen.

Als jij en die paar anderen zo lekkker ongefundeerd negatief willen ouwehoeren over deze mooie ploeg, start dan gezellig samen een anti Lotto Jumbo topic en ga elkaar daar lekker gelijk geven in jullie mening.

Dan hoef je andere mensen die oprecht geinteresseerd zijn in het wel een wee, het goeie en minder goeie van de ploeg niet met jullie onzin lastig te vallen en kunnen wij liefhebbers met elkaar de ploeg en haar prestaties bespreken zonder een negatief beeld over onze online medemens te krijgen.

I rest my case

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Jealgu

Ik heb juist Battaglin en de Tier eruit gelaten omdat juist zij uitermate geschikt zijn voor de Canadese najaarsklassiekers, dat zijn koersen waar Bouwman en Tolhoek niet echt tot hun recht komen.

jealgu

Voor Battaglin is dat ook een goede keuze. Voor de Tier misschien ook, maar voor zijn inhoud is het goed om een grote ronde te rijden.

Koosr1946

Een forum is volgens mij geen kont kruiperij van positieve geluiden.
De woorden die je gebruikt, deze mooie ploeg, tonen in mijn ogen totaal geen realiteitsbesef.
Je mag gerust weten dat mijn antipathie is geboren uit het "tijdvak rabo" en dat zal ook niet meer
veranderen.
Het budget zal ook nog wel meevallen, de leiding moet eens een dagje meelopen met de voor mij
onbekende Spekenbrink.
Je zult ook wel een geweldige fan zijn van de grote Herbert Dijkstra, die al bijna klaar komt als hij de naam van de ploeg
uitspreekt.

Fanny

'@ Koo sr 1946
Quote:Het is momenteel het LACHERTJE van het peleton.
Tactiek is er niet.
Wat mag ten Dam blij zijn dat hij nu werkt voor een ploeg met winnaars.
Een ploeg (bedoeld wordt Sunweb) waar bijna nooit iemand ligt bij een valpartij.
Weg met de leiding en ik zal misschien ooit iets positiever worden.
Sunweb, Roompot en dan de belgische ploegen hebben mijn morele steun

Wat dacht je bv van de valpartijen van Dumoulin, Kelderman en Barguil.
Wat deed trouwens de leiding van Dumoulin toen hij achterin het peloton lag te keuvelen en ze er vooraan vandoor gingen.
Om nog maar te zwijgen over het verkeerde moment van het schijtincident.

Je kunt best wel eens kritiek hebben over de renners of de leiding van TLJ.
Heb ik ook wel eens.
Maar negatief afkraken zoals jij en sooike doen, nee.
Jij wordt nooit als oude man positief over TLJ.

Jij bent hier samen met sooike het LACHERTJE.
Ik denk dat je beter hier op het forum een eigen topic kunt aanmaken over Sunweb of een van je Belgische ploegen.
En neem dan aub ook die zooi mee.

Laatst gewijzigd
irriducibili

Ik vind dat de ploeg die hier in de Tour rondrijdt het naar behoren doet... 10 top 10 plaatsen, een aanvallende Gesink, Dylan die serieus meedoet in de sprintetappes en Bennett die erg goed presteerde in het AK.

Dat Gesink en Bennett wegvallen is natuurlijk heel zuur... En daar zullen ze allebei vrij weinig aan kunnen doen.

Waar ik het wel mee eens ben is de vraag of de selectie voor deze tour perfect is. Dylan doet mee in de sprints, maar je ziet dat uberhaupt bijna geen sprinter wordt gepiloteerd door een treintje. Zelfs Kittel heeft de meeste ritten gewonnen door zelf te gaan of in t wiel te zitten ipv vanuit zn treintje. Ook de trein van Greipel, toch vrij ervaren, is niet meer op de rit in de laatste km's. En het devies van TLJ is om Groenewegen in een goed wiel af te zetten ergens in de laatste 5 km. Is het dan slim om daar 5 man voor te selecteren? Tuurlijk, van Emden was ook geselecteerd voor de tijdrit. Maar je ziet nu in de etappes die niet vlak zijn dat de spoeling van renners die 'iets' kunnen doen erg dun is. Bennett stond te goed in het AK, Gesink was uitgevallen, Roglic heeft het dagen alleen geprobeerd... Ik had misschien 2 of 3 man puur voor Dylan ingezet en iets meer gegokt op het kapen van ritten in de niet vlakke ritten. Niet dat de ploeg daar verder veel man voor heeft die écht serieus mee kunnen rijden voor ritwinst. Maar dan had je wel aanvallender kunnen koers en mee kunnen zitten in de ritten waarin de vluchters weg blijven

Laatste man

Koos en sooike ga anders ergens anders vervelen. Jullie vervuilen een heel topic. Als er inhoudelijk wordt gereageerd komen er weer onwaarheden en onderbuikgevoelens aan te pas. Alleen maar zeiken en zuigen op 1 ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987 @jealgu
Bennett is een vraagteken gezien zijn steken in de zij {oplossing?} en Gesink moet zich weer richten op de TDU.
Derhalve lijkt mij de sterkste opstelling het beste, maar gezien de ontwikkeling van de renners opteer ik voor de volgende samenstelling:
Kruijswijk met Clement, Boom, Bouwman, Lobont, Lindeman, Tolhoek of Olivier en Vermeulen of De Tier.
De Tier, Olivier en Roglic lijken mij de mannen voor de Canadese en Italiaanse klassiekers.

Romāns Vainšteins

Het lachertje zijn ze niet per se maar LTJ heeft wel vaak moeite met snel schakelen van plan.

Wielrennertje

Gadver, mogen wij alle troep en al het grofvuil weer gaan schoonmaken zeker?
@Koosr Je mag best kritisch zijn. Maar om onterecht zoveel mogelijk negatieve dingen uit te spuien is van het andere eind.

achtpuntzes

'@ Laatste man:
niks geleerd uit het verleden zie ik. alweer het politieagentje aan het spelen. jij bepaalt niet wat wel of niet mag op deze site, wie denk je wel dat je bent?
als je er niet tegen kan dat sommigen kritiek leveren op je favo ploegje, rot dan zelf maar op. dat zou in ieder geval een zegen zijn voor deze site.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Mensen mogen natuurlijk kritiek hebben op het presteren van LottoNL en als ze zouden zeggen dat de ploeg een teleurstellende Tour de France zou hebben als ze geen etappe winnen dan hebben ze natuurlijk gelijk. LottoNL ging naar de Tour om een etappe te winnen en als ze daar niet in slagen dan is de belangrijkste ronde voor hun gewoon mislukt. Alleen lijken bepaalde mensen hier te vergeten dat LottoNL één van de ploegen in de WorldTour is met het laagste budget. Met wielrenners als Gesink, Kruijswijk en Groenewegen hebben ze een aantal blikkenvangers maar dat zijn (nog) geen wereldtoppers die op het hoogste niveau (want dat is de Tour natuurlijk) gegarandeerd succes boeken. Over het algemeen doet LottoNL het gewoon goed met een voorlopig tiende plaats in de WorldTour.

Dat betekent niet dat ze het niet nog beter kunnen doen als ze zowel de sprinttrein als de klassementstrein versterken met het nieuw vrijgekomen budget. Daarbij kunnen beide treinen met een paar omzettingen een behoorlijke kwalitatieve boost krijgen. Zoals ik al vaker heb gezegd denk ik dat Groenewegen op het hoogste niveau veel meer heeft aan een trein met Van Emden, Leezer, Boom en Roosen. Op wedstrijden op een lager niveau kunnen ze een lead-out sprinter daaraan toevoegen. Ook lijkt het mij verstandig om Kruijswijk en Bennett als co-kopmannen naar de Giro d'Italia en Vuelta a España te sturen. Behalve twee of drie rittenkapers voor de Tour kunnen ze de beste klimmers dan als ondersteuning met Kruijswijk en Bennett naar de Giro en Vuelta sturen.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@sooike als jij ploegleider was van een team (gaat nooit gebeuren als je zo negatief blijft, maar stel) wat had jij dan van tevoren geroepen? We gaan naar de tour en hopen op een wonder, voor de rest doen we mee om het meedoen????

Als je je renners meer wilt demotiveren dan dat, dan weet ik het niet meer.
En daarnaast hebben ze niets gelogen. Van Emden en Roglic zijn wereldtoppers in de tijdrit en maken dus KANS op een overwinning (is ze helaas niet gelukt, al heeft Roglic nog steeds KANS). Daarnaast had Gesink ook zeker KANS in ontsnappingen (kijk maar naar zijn 2e plek) en dat hij dan wegvalt neemt die KANS weg.

Wat ik wil zeggen is dat het juist goed is om ambitie uit te spreken, want zonder ambitie doe je helemaal mee als pelotonvulling. Dat je als renner niet iedere dag mee kan zitten is niet zo gek toch? Gesink heeft meegezeten, Roglic heeft meegezeten, Bennett heeft meegedaan om het klassement en daarin zichzelf goed gehandhaaft totdat hij ziek werd. En de vlakke etappes hebben de mannen gewerkt voor Groenewegen met een aantal top 10 plaatsen tot gevolg. Was het goed? nee, want ze winnen niet. Maar zoals ik altijd zeg: winners are not the ones who never fail, but the ones who never quit. en ze zijn het zeker blijven proberen (natuurlijk was gisteren een deceptie, dat ga ik ook niet goedpraten). maar laten we een beetje reeel blijven, het zijn ook mensen, geen machines

Laatste man

'@8.6
Fijn dat jij je er weer mee komt bemoeien. Misschien moet je het even teruglezen. Mensen reageren inhoudelijk op onwaarheden, vervolgens blijven ze onwaarheden spuien.

Het gaat helemaal niet om kritiek, het gaat om complete onzin die weerkegd wordt, maar structureel gespuid wordt. En anti-supporteren mag hier niet. Het gaat niet om iets van weken, maar van jaren!

Maar fijn dat je weer even komt reageren op me. Me post heb ik zelf al aangepast. Verder ben ik er wel klaar mee voorlopig.

Laatst gewijzigd
xistnc

Sport is emotie, daar zijn TLJ en dit topic een duidelijk voorbeeld van. De vergelijking met Giant is natuurlijk heel opportuun, maar vergelijk dan ook eens dit topic met het betreffende topic. 262 pagina's met 6500+ posts (and counting) ten opzichte van ocharme één enkele pagina die amper voor de helft gevuld is. Zelfs als je hier de repeterende luchtfietserij van kelderfan en de ziekelijke agressie van laatste man wegstreept, blijft het verschil aanzienlijk.

Het wil bijvoorbeeld heel wat zeggen, dat zogenaamde Giant-fans niet puur enthousiast kunnen zijn over het presteren van hun eigen exotische troetels Barguil en Matthews, maar dit steevast hier komen afzetten tegen feitelijke pech en fictief falen van TLJ. Volgens mij zegt dat toch echt vooral iets over henzelf.

Witte Trui

Jammer dat het forum nu alleen lijkt te gaan over wie moet opkrassen en vanwege welke - al dan niet gefundeerde of vriendelijk geformuleerde - stellingname.
Is het goed wat TLJ laat zien deze Tour: nee.
Is de ploeg het lachertje van het peloton: nee. Dat zal toch ook niet zo zijn na 2 tweede plekken.

Vooraf had ik op meer gehoopt, zeker met het (te stellige) enthousiasme vanuit de ploegleiding. Er zijn echter nog kansen voor zowel Roglic als Groenewegen, die zeker niet slecht overkomen qua vorm.

hartstikkebedankt

Als je als ploeg zo vaak 'ongelukkig' bent is het ook geen toeval meer, maar Gesink zat er in zijn eerste kans goed bij; Groenewegen is één van de beste sprinters en Bennett klom gewoon echt goed.

Er zijn echt wel ploegen die slechter rijden: Movistar, Katusha, Bahrain, Lotto Soudal, BMC en het aan alle kanten onthoofde Bora rijden gewoon zeer matig (ook door verschillende omstandigheden maar daar heeft Lotto-Jumbo ook last van), zeker gezien de mogelijkheden van sommige van deze ploegen.

Bij een aantal ploegen weet 1 man nog een beetje te presteren maar is het verder ook niet veel, zoals bij Orica waar Yates sterk rijdt maar de rest is ook niks (Albasini, Impey, Keukeleire, Chaves, Kreuziger zijn toch sterke renners); Boasson Hagen bij Dimension Data idem (Cummings en Pauwels hebben ook nog niks bijzonders gedaan); Meintjes bij UAE oke maar niet meer dan dat (Swift en Ulissi presteren ook niet veel); Bouhanni bij Cofidis zat er een paar keer aardig bij in de sprints maar ook niet meer, Maté en Navarro doen/kunnen niks in de bergen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@koosr

Wat doe je hier dan nog als je een antipathie tegen de ploeg hebt??

Ja.. het is een mooie ploeg, elk mens met een beetje inhoud en karakter kan iets mooi vinden, er fan van zijn zelfs en toch kritisch zijn zoals ik zelf ben en ook Rahim vaak is op de ploeg.

Er is echter een verschil tussen kritisch zijn en simpelweg negatief.

Zoek een vrouw/man/vriend/vriendin en ga lekker op Sunweb fietsvakantie, het zal je verzuurde humeur ongetwijfeld goed doen

P.s.
Nee ik ben geen fan van Dijkstra, ik kijk steevast eurosport online met Engelse/Amerikaanse commentatoren.

Dat zouden meer mensen moeten doen want dan wordt je tenminste niet lastiggevallen met bewierooking van Boonen (sporza), Wellens (mevrouw eurosport NL) en het nieuwe wielrennen van Statler en Waldorf op de NOS

Laatst gewijzigd
Magikdatzeggen

De huisregels van Wielerflits melden dat antisupporteren niet is toegestaan. Helaas wordt het door Wielerflits wel gedoogd, waarschijnlijk omdat men denkt door de discussies meer mensen naar de site te lokken en meer bezoekers betekent meer reclame-inkomsten. Daarom nogmaals mijn oproep aan de redactie: geef mensen die de sfeer op dit forum structureel verzieken een ban.

Witte Trui

Voor de Vuelta zou wellicht een keuze gemaakt moeten worden: een ploeg om te presteren (klassement), of een soort 'development' traject met jongens als Tolhoek, de Tier, Vermeulen en Olivier.

Mijn voorkeur is Kruijswijk, Clement, Bouwman, VDB (mits fit, anders Tolhoek) en Lindeman. Daarnaast Lobato met Boom, Wynants en Jansen.

achtpuntzes

'@ Magikdatzeggen:
oneens.
in mijn ogen is er een klein clubje fanboys die gewoonweg niet tegen kritiek kunnen. kritisch zijn is niet hetzelfde als antisupporteren. als je hoopt dat iemand in het ravijn rijdt, moet je eens zien hoe snel er ge-edit wordt, en bij herhaling is een ban een feit.
als je niet tegen kritiek kunt dan is mijn advies om niet in discussie te gaan. verder is er echt niks aan de hand, vind ik.

achtpuntzes

'@ witte trui:
als Gesink op tijd fit geraakt zou ik die zeker niet thuislaten.

kelderfan

'@irriducibili
Quote: "Ik had misschien 2 of 3 man puur voor Dylan ingezet en iets meer gegokt op het kapen van ritten in de niet vlakke ritten."
Dat is eigenlijk precies 't punt, waar ik voorafgaande aan de TdF op gewezen heb.
Volgend seizoen wordt 't nog problematischer met 8 renners per ploeg. Sunweb had 't al eerder gezien, dat de treintjes elkaar oprookten. Want dan moet je kiezen voor alleen Groenewegen met sprinttrein of Gesink/Bennett met klimtrein.
Ik denk, dat de beste oplossing is , dat voor de TdF Gesink, Bennett en Roglic met twee ondersteunende renners meekrijgen {FlorisTier? en Daan Olivier?}; Roosen en Van Emden lijken mij de beste mannen om Groenewegen in de laatste km af te zetten.

ghostwriter

'@kelderfan
In een selectie van acht wielrenners kan LottoNL een sprinttrein van vier man opnemen om Groenewegen te ondersteunen en dan drie rittenkapers voor het midden- en hooggebergte. Persoonlijk zou ik Van Emden, Leezer, Boom en Roosen als sprinttrein naar de Tour de France sturen. LottoNL heeft namelijk toch geen lead-out sprinter die op het hoogste niveau een meerwaarde heeft voor Groenewegen.

1 2 ... 285 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.