Een ploeg met Clement, Kruijswijk, Lobato, Lindeman, Bennett, Van Hoecke, De Tier, Bouwman en Tolhoek lijkt mij persoonlijk erg leuk. Met Kruijswijk als kopman, Bennett als schaduw kopman, Lobato in een vrije rol en de rest in dienst van het algemeen klassement van Kruijswijk. Ik vraag me bij Bouwman en Tolhoek af hoe goed ze in het hooggebergte kunnen worden. In de grote rondes zou ik ze laten knechten maar in andere wedstrijden zou ik ze graag in een aanvallende rol zien.
'@Fanny
Koen Bouwman heeft zich goed ontwikkeld; dus een terechte verlenging en ook de contractverlenging van Martens lijkt mij prima en terecht.
Heb je nog meer gehoord?
Wat betreft de Vuelta denk ik, dat naast de genoemde Kruijswijk, Clement, Boom en Lobato ook Koen Bouwman genoemd mag worden. Voor de rest is 't afwachten, wie mogen blijven en wie moeten vertrekken.
'@xistnc Gesink zegt in dit artikel dat Bennett en Kruijswijk naar de Vuelta gaan als klassementsrenner
http://www.telegraaf.nl/telesport/28509358/__Gesink___Normaal_gesproken_geen_Vuelta___.html
Dat was al het plan voor de Tour dus en nu Bennett vroegtijdig is afgestapt lijkt me die kans alleen maar groter te zijn geworden
Vandaag was een rustdag voor TLJ, volledig terecht. Maar om het spul weer op scherp te zetten vind ik dat ze morgen weer vol aan de bak moeten. Gokken dat Dylan het overleeft vind ik te groot. Er zal een kopgroep wegrijden en daarachter zullen dan niet veel ploegen zin hebben om het dicht te rijden. Ik verwacht (Wouter zei het ook al) inderdaad een Roossen of Martens in de kopgroep. Het trucje van Sunweb is bekend, ik verwacht niet dat ze dat morgen weer kunnen, of anders gezegd, een kopgroep heeft grote kans. BMC en Looto-Soudal in de gaten houden, want die willen sowieso in een kopgroep.
Morgen is een dag voor Roosen om zich eens mooi aan het Nederlandse publiek te tonen, in een rit waarin hij ook daadwerkelijk kans maakt om eens voor zichzelf een dikke finale te rijden. De kansen voor Groenewegen lijken me, met die klim in de tweede helft van de rit, niet zo groot te zijn.
'@kelderfan
Quote: Koen Bouwman heeft zich goed ontwikkeld; dus een terechte verlenging en ook de contractverlenging van Martens lijkt mij prima en terecht.
Heb je nog meer gehoord?
Nee, op dit moment nog niet.
Als ik weer iets verneem in de wandelgangen over bv verlengingen, cq contracteren van andere renners of ander TLJ nieuws zal ik dat hier posten.
@Casar
Quote: Dat was al het plan voor de Tour dus en nu Bennett vroegtijdig is afgestapt lijkt me die kans alleen maar groter te zijn geworden
Het is maar de vraag of Bennett door het vroegtijdig moeten afstappen vanwege ziek zijn in de TdF en het feit dat hij na de TdF onderzoek laat doen vanwege de regelmatige pijn in zijn zij, de Vuelta gaat rijden.
Vergeet niet dat hij in de TdF en de TdC erg diep is gegaan na zijn ziekte (Pfeifer) eind 2016/begin 2017.
Ik weet niet of het uitstappen in de TdF hier iets mee te maken heeft gehad.
Indien ja, dan houdt het wederom rijden van een grote 3 weekse ronde Vuelta voor het AK risico's voor het team en hemzelf in.
'@kschiffmacher. Diverse vragen van een nieuwkomer. Welkom trouwens.
Als je wat eerder en verder ingelezen zou hebben op vooral de nieuwstopics dan zouden vele vragen niet gesteld hoeven te worden.
Trentin is idd. einde contract maar kiest voor een andere ploeg (Orica vermoedelijk)
Van Baarle heeft deze week bijgetekend, Terpstra is nog onder contract denk ik maar zal niet voor TLJ kiezen. Lammertink zal ook wel onder contract staan en voelt zich goed thuis bij KAT. gezien zijn rijden.
Laten we het dan alleen nog over Van Den Broeck gaan hebben, maar daar is meneer Plugge ook al wel mee bezig.
'@kschiffmacher
Volgens mij gaat van Baarle verlengen bij Cannondale -Drapac.
Althans volgens Cyclingnews.
Even afwachten of dit bewaarheid wordt als Cannondale doorgaat in 2018 en 2019 want ze hebben pas 8 renners officieel voor 2018 gecontracteerd.
Wel jammer want dan zal hij, denk ik, de superknecht in de RvV en P-R voor Vanmarcke zijn.
Trentin gaat volgens Cyclingnews waarschijnlijk naar Orica.
'@Simplex
Quote: Laten we het dan alleen nog over Van Den Broeck gaan hebben, maar daar is meneer Plugge ook al wel mee bezig.
Wel benieuwd wie TlJ eventueel als superknecht voor Kruijswijk in 2018 gaan aantrekken als er tenminste genoeg budget voor is.
Misschien wordt het volgend jaar wel iemand uit de 2e lijn uit de eigen ploeg die heel goed presteert in de komende Vuelta.
Plugge gaf in ieder geval aan dat hij vooral de 2e lijn wil versterken voor de kopmannen met het budget van Campina-Vifit.
'@simplex Dankjewel! :-)
Excuus dat ik niet de moeite genomen heb om alle 268 pagina's te lezen. ;-) Had de 4 pagina's daarvoor even doorgescrolled.
Conclusie voor volgend jaar is wel dat er iets bij moet. Kijkend naar het voorjaar heb ik nergens maar dan ook echt nergens TLJ vooraan zien rijden. Heb het niet over de kleine etappekoersen. Daar lag natuurlijk de focus en daar zijn grote stappen gemaakt. Heb het in deze over de klassiekers, zowel in de Ardennen als op de kasseien is het nogal broos. Maar wie zou je daarvoor aantrekken, rekening houdend dat mijn eerder genoemde namen niet zullen komen.
Dat is waar maar je kan van een Team met zowat het kleinste budget niet verwachten dat ze in zowel de rondes, sprints, kasseien en heuvels vooraan rijden. Ze hebben (terrecht) de keuze gemaakt om zich te focussen op de 1e twee aangezien ze met Kruijswijk een bewezen AK man hebben en in groenewegen een talentvolle sprinter. Daarnaast hebben ze met Boom iemand die in potentie een paar mooie ereplaatsen zou moeten kunnen rijden in de vlaamse klassiekers. Dat die hopeloos uit vorm was kan gebeuren. Ik hoop dat we volgend voorjaar de oude Boom weer gaan zien.
'@mus
Ben het volledig met je eens hoor... maar er is wel n verschil tussen niets en top 15/20... want ook daar was regelmatig niemand te vinden. In die contrxt snap ik Plugge ook wel dat de tweede lijn erg zwak is.
Overigend heb ik nog steeds 200% vertrouwen in Gesink. Als die jongen fit is en niet verliefd wordt op t asfalt is hij nog steeds wereldtop!
Die steken in zijn zij heeft hij al heel lang en gelukkig denken ze steeds dichterbij de oorzaak te zijn. Dat gaan ze nu onderzoeken... een eventuele ingreep (mocht dat al nodig zijn) zullen ze dan waarschijnlijk pas na het einde van het seizoen doen. Eerst maar kijken of hij volledig hersteld van zijn ziekte en dan moet je idd nog afvragen of het verstandig is om nog een grote ronde te doen.
' een eventuele ingreep (mocht dat al nodig zijn) zullen ze dan waarschijnlijk pas na het einde van het seizoen doen'
Dat ze niet vies zijn van een goede bypass weten we onderhand ja. (lies Kruijswijk) (neus Hofland)
Niet om te pesten hoor, mijn held Aru heeft ook zijn neus doorgelicht, maar ik begin me steeds meer af te vragen waarom we allemaal zo jankerig over 0,000000000nogwa doping-microsh*t moeten doen en ondertussen dergelijke ingrepen kennelijk fluitend toegelaten worden.
Voor de Vuelta zou ik zeker gaan voor: Kruijswijk, Clement, Lobato, Boom (ook met het oog op de TTT en Van Emden gaat zeker niet mee/Keizer en Campenaerts waarschijnlijk niet), De Tier en dan zou ik graag Battaglin en Olivier zien en als Bennett niet mee gaat Roglic; en voor de laatste plek iemand uit het rijtje Bouwman, Van Hoecke, Tolhoek of evt. Vermeulen als hij bijtekent. Mocht Battaglin/Olivier niet meegaan, dan zou ik Lindeman of Wynants meenemen.
Dus:
1. Kruijswijk
2. Bennett of Roglic
3. Clement
4. Boom
5. Lobato
6. De Tier
7 en 8. Battaglin en Olivier en anders Wynants of Lindeman
9. Bouwman, Van Hoecke, Tolhoek, Vermeulen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.