'@ sooike:
ach, realistisch? ik vind het eerder voorbarig door zowat elke dag al de balans op te maken door te stellen dat het helemaal niks is. er waren inderdaad dagen dat het helemaal niks was, maar ook dagen dat ze het goed deden, en zelfs een perfecte dag met ritwinst tot gevolg.
en het is toch realistisch om te stellen dat Roglic een kans heeft in de tijdrit? en het is ook realistisch om te stellen dat Groenewegen een kans heeft in Parijs, hoewel de prestatie wel minder zal worden gewaardeerd door het uitvallen van de vele (betere) sprinters. maar daar heeft niemand het volgend jaar meer over, en eventuele sprintwinst door Groenewegen zal tot in het eind der tijden bejubeld worden. :)
'@sooike: En wat bedoel je dan met realistisch zijn? Roglic is 1 van de grote favorieten van morgen. Dus realistisch toch? In Parijs zie ik eerlijk gezegd altijd wel 1 iemand beter dan Groenewegen. Maar de kans dat hij wel wint is niet onrealistisch. De tegenstand is stukken minder. Iedereen die nu nog mee fiets heeft hij al eens verslagen. Dus vraag mij daarom af wat jij bedoeld met realistisch zijn?
De mooie woorden kwamen bij Verhoeven vandaan: "er komt nog een mooi weekend aan"; gisteren was 't nog sparen voor de laatste drie dagen met kansen voor Groenewegen en een kans voor Roglic. Jammer dat ook Roosen het einde niet heeft gehaald. Eerst Bennett met papbenen en nu Timo Roosen ook met slechte benen.
'@Kelderfan
Ex-TLJ renner Kelderman wordt dus kopman in de komende Vuelta na afzegging van gisteren door Dumoulin.
Hij zal dan moeten strijden tegen zijn voormalige kopman Kruijswijk van TLJ.
Het zal moeilijk worden voor jou om een keuze te maken als TLJ fan en als Kelderman fan van Sunweb mochten ze het beiden goed doen voor eventueel een podiumplaats in de Vuelta.
Ikzelf vind het eigenlijk wel mooi dat 2 Nederlanders, in 2 verschillende, overwegend met Nederlanders gevulde ploegen, strijden voor een podiumplaats in de Vuelta.
Hopelijk komen ze ook beiden voor ons als Nederlanders op het podium in deze hele zware Vuelta waar bijna geen enkele etappe vlak is.
Misschien ga ik deze altijd mooie grote ronde met vaak spannende ritten bergop nog live bekijken.
Ik kijk er in ieder geval uit naar de clash tussen deze 2 renners van TLJ en ex-TLJ met hun ploegen.
Daarnaast ben ik ook benieuwd wat Nederlands toptalent Oomen gaat doen in deze 1e grote ronde tw de Vuelta voor het AK.
Hopelijk kan Bennett na zijn ziekte en problemen met zijn zij dan ook weer op volle oorlogssterkte aantreden en ook mede voor het AK of voor een etappeoverwinning gaan zoals Gesink dat vorig jaar deed.
'@Fanny
Om je in de stemming te brengen {Ik kijk net op you tube naar Pablo Alboral en Bebe}.
Ik hoop dat TLJ in zijn sterkste opstelling naar de Vuelta gaat, want Sunweb heeft TLj afgestroeft of Roglic en Dylan komen morgen en in Parijs uit hun hok.
Dar wordt zeker een clash tussen Kruijswijk en Kelderman, want ook Froome komt met Poels om de boel weer naar zijn hand te zetten.
Vandaag was 't echt tenenkrommend om naar die overmacht te kijken. Gelukkig was 't een witte armada en geen zwarte, want dat wordt eentonig.
Eigenlijk hoop ik op samenwerking tussen TLJ en Sunweb. Zij hebben al samen 't glas geheven na de zege van Roglic. Wat een kanjer wordt die Roglic.
Ik hoop nog steeds op terugkeer van Kelderman @rahimns gaf nog niet zo lang geleden zo'n hint.
Waarom zouden TLJ en Sunweb in hemelsnaam gaan samenwerken? Die hebben allebei hun eigen belang. Er zal misschien een keer de situatie zijn dat ze hun handen ineen moeten slaan maar verder zie ik niet in waarom ze dat zouden moeten doen...
De Vuelta is nog ver. Laten we eerst hopen dat Primoz vandaag kan gaan knallen en dat Dylan morgen voor de overwinning kan gaan sprinten. Dan zou het ipv een geslaagde tour zomaar een fantastische tour kunnen worden. Al ben ik meer dan tevreden met de etappe die primoz gewonnen heeft
'@Kelderfan Ik deel jouw hoop. Bij doorgaan ploeg na 2018 o.a Gesink, Boom Tankink, Battaglin, Lobato, Wijnants laten gaan en al het mogelijke doen om Kelderman terug te halen en nu al Van Baarle. Verder Groenewegen, Kruiswijk, Roglic en Bennett zien te houden en de rest van de ploeg rond deze zes bouwen.
Is het een raar idee om Gesink de giro te laten rijden met als doel ritten te winnen? Daarna in de tour als knecht van Kruijswijk? Ik heb ook het idee dat Gesink eerder in het jaar een groot doel niet hebben. Daarnaast hoef je geen super knecht te halen voor Kruijswijk in de klimtrein (Kruijswijk, Gesink, Clement, Bennett/Roglic). Dan kan Roglic eventueel voor een klassement gaan in de Giro en Bennett in de Vuelta. Het enigste nadeel is dat Gesink vaak niet presteert in slecht weer en in de giro is het meestal niet best.
Ik zou Groenewegen ook graag een keer zien in een andere grote ronde. Met de ervaring van twee jaar TDF, zou hij een grote stap kunnen maken in de giro bijvoorbeeld. Een beetje a la Gaviria dit jaar in de giro. Dus met Roglic, een meesterknecht en een jonge klimgeiten (Bouwman/de Tier) voor een klassement in de giro en de sprintrein. En in de Tour alle ballen op Kruijswijk met een zo sterk mogelijk team.
Ik merk trouwens dat ik me zelf een beetje tegenspreekt.. Roglic, Gesink en Groenewegen met aparte doelen in de Giro wordt wel heel druk.
Het speculeren begint al heel vroeg..😉
Kan me ook voorstellen dat je met Roglic volgend jaar de Giro gaat rijden en hem laat kijken of hij een klassement kan rijden. Kan je met Kruijswijk naar de tour gaan met Clement en ? als klimknechten... Gesink in de rol van Mollema dit jaar voor Contador en dan nog Groenewegen met bijv Roosen, Leezer en Van Emden.
'@Wielerfan1987
Nee hoor je hebt niets gemist, want Kelderman heeft nog een contract t/m 2018 bij Sunweb.
Nu hun Franse kanon Warren Barguil {vlgs WF} aangeeft tussentijds naar een Franse ploeg te willen overstappen, lijkt 't mij ook mogelijk, dat Kelderman tussentijds de overstap naar TLJ zou willen maken. Waarschijnlijk valse hoop van mijn kant.
@sooike
Alleen in de Vuelta, want Froome met Poels is toch een sterk blok om tegenop te boksen. Om weer naar zo'n armada te moeten kijken, lijkt mij niet leuk voor de volgers. Maar ja, ze zullen wel gek zijn.;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.