'@Jotto-Lumbo
Ik schat Minnaard momenteel wel een stuk hoger in als klimmer dan Bouwman, Tolhoek en Vermeulen. De Tier heb ik nog niet genoeg zien fietsen in het hooggebergte om een oordeel over te hebben. Persoonlijk denk ik dat LottoNL een aantal extra klimknechten nodig heeft. Ze hebben door het wegvallen van Vd Broeck waarschijnlijk genoeg geld om één meesterknecht aan te trekken maar zullen het verder moeten doen met goedkopere opties. Monfort, Pauwels, Sicard en Hirt lijken mij goede mogelijke opties voor de rol van meesterknecht. Iemand als Minnaard lijkt mij een goede mogelijke optie als goedkopere extra klimmer.
'@Wielerfan1987
Nee ik heb hem niet gesproken, maar ik heb mij laten inspireren door een tweet van @rahimns. Ik zeg al, zal wel valse hoop zijn mijnerzijds.
@Jotto-Lumbo
Minnaard lijkt mij prima bij Wanty. Ik denk ook eerder aan Martijn Tusveld, maar die heeft een contract t/m 2018 bij Roompot.
Als het de voorderailleur is, heb je die op het vlakke niet nodig. Dan verlies je bergop minder tijd. Maar feitelijk maakt het niet uit, de winst is dan toch 'gaan vliegen'.
Een goede materiaal-evaluatie na de Tour kan geen kwaad. Ik geloof best in pure pech of een verkeerd gevallen kwartje qua risk/reward, maar op een gegeven moment gaat zo'n reeks toch in de koppies zitten.
'@xistnc
D. Nelissen zegt bij de NOS: quote; "Dat mag eigenlijk niet gebeuren"; Roglic zal wel een woordje wisselen met zijn begeleiding. Eerst de bandenkeuze en nu weer de derailleur, die niet goed is afgesteld. Hij kon niet meer naar 't binnenblad!
ook Jan Boven zegt, dat 't zwaar klote is.
Die bandenkeuze was prima. Alleen de combinatie van bandenkeuze en risico in die specifieke bocht niet.
Het ligt niet alleen aan het materiaal. Ook die derailleur zal het vooraf heus wel goed hebben gedaan. Het gaat om de combinatie van materiaal en hoe renners ermee omgaan. Daar ligt volgens mij de fout.
TLJ heeft de overwinningen op het hoogste niveau niet voor het uitzoeken. Die paar kansen die er zijn moet je pakken. En dan gebeurt dit.. Ik kan er niks aan doen, maar vind het echt te stom voor woorden. En het heeft niks met pech te maken. Hoeveel van dit soort gevallen hebben ze inmiddels op hun conto staan. Mollema, Kelderman, Dusseldorf en nu deze dus. Kwalijk.
Helaas vanmiddag niets gezien, alleen wat gehoord op de radio.
Gelukkig heb ik dit forum achter de hand, alles gelezen en net weer bij van het lachen om al dit professioneel commentaar.
Er wordt hier gesteld dat iedereen wel naar deze ploeg wil, ik kan het me niet voorstellen.
Het begeleidingsteam is van het nivo amateurploeg, verkeerde bandjes, verkeerd materiaal, verkeerde tactiek.
Sunweb en TLJ samenwerken, echt niet, kijk periode Raas/Post
En dan beschouw ik Sunweb als de ploeg van Post, er zitten teveel figuren uit de rabo-tijd bij TLJ
Al die valpartijen komen volgens mij van overgeconcentreerd zijn, de reden weet ik niet, maar heb wel een idee.
Al met al is het net het verhaal van de 3 kleine negertjes, en toen was er nog maar 1.
Maar gelukkig ziet Verhoeven waarschijnlijk nog een mooi dag aankomen.
Sterkte mannen, jullie hebben het zwaar en dat verdienen jullie niet
Voor wat betreft de komende Vuelta hoop ik toch echt op deelname van met name Daan Olivier.
Hij komt elke wedstrijd sinds zijn debuut beter voor de dag en ik ben dan ook benieuwd hoe hij zijn eerste grote ronde zal verteren.
Tevens denk ik dat Daan met de groei van de lichamelijke capaciteit die bij jonge renners vaak optreed na voltooien van zo'n zware wedstrijd en de opgedane ervaring volgend jaar weleens een heel belangrijke schakel kan worden in de klimploeg rond Kruijswijk.
Wat alvast in zijn voordeel spreekt is dat hij voor zowel beoogd kopman Steven (Suisse) en schaduw kopman George (California) al van cruciaal belang is geweest.
Daarnaast hoop ik op een nieuwe deelname voor Bouwman en een debuut voor Tolhoek.
Wielerfan1987
Daan Olivier zou ik ook graag zien rijden in de Vuelta. Kruijswijk heeft nu volgens PCS met Bennett, Clement, Lindeman, Lobato al een leuke club. Voor het bezetten van de laatste 3 plekken lijken mij Bouwman, Olivier en Vermeulen de mannen, omdat de Vuelta weer met een TTT begint.
Tijdrijders zijn volgens mij Kruijswijk, Bennett, Clement, Bouwman, Olivier en Vermeulen. Lobato moet 't ook kunnen; alleen hoe zit dat met Lindeman.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.