Krokodillentranen om Roglic: hij lag bij het eerste tussenpunt al op 25 seconden achterstand, nog vóór zijn fietswissel dus. ik ben er niet bij geweest, maar zo langzamerhand begint de materiaalkeuze bij TLJ wel op te vallen. Daarnaast zadelt de ploegleiding mogelijke kandidaten voor een topklassering wel op met een hoge druk op de schouders. Gisteren Groenewegen (zonder zich af te vragen of die klim hem misschien zou kunnen dwarsbomen), vandaag Roglic (puur op grond van zijn prestaties in de eerste etappe, maar vandaag was het een iets ander parkoers) en morgen weer Groenewegen (DE kandidaat vindt de ploegleiding om de slotetappe te winnen). Houd toch je mond, Verhoeven c.s. , en laat die jongens gewoon vrijuit fietsen. Gisteren 51 man weg zonder TLJ, want die moesten allemaal in de buurt van Groenewegen blijven. En natuurlijk ben je een B-team. En natuurlijk hebben in deze Tour ontsnappingen weinig zin. En natuurlijk moet iedereen zich houden aan dichtgesnoerde tactische plannen. Neem eens een voorbeeld aan Wanty of aan Mollema! Dat is een ander paar mouwen !
WF schrijft: De komende drie dagen hoopt de ploeg met Dylan Groenewegen en Primoz Roglic weer mee te doen om de prijzen. “Morgen is daarvan de minste kans. Als het een sprint wordt en Dylan overleeft het laatste klimmetje op vijftig kilometer voor de finish, dan moet je er wel vol voor gaan om hem in elk geval te kunnen laten sprinten. Op zaterdag hebben we met Primoz een kandidaat voor de winst in de tijdrit. Zondag heeft Dylan dan nog een kans om te sprinten op de Champs Elysees”, voorspelt Verhoeven.
Statler of Waldorf schrijft: "Gisteren Groenewegen (zonder zich af te vragen of die klim hem misschien zou kunnen dwarsbomen), vandaag Roglic (puur op grond van zijn prestaties in de eerste etappe, maar vandaag was het een iets ander parkoers) en morgen weer Groenewegen (DE kandidaat vindt de ploegleiding om de slotetappe te winnen)."
Tjah.
Na het vorenstaande gezeik over TLJ van m.n. de heren Sooike en zijn vader en AOW'r Koo SR 1946 hier maar even iets heel anders dan.
Gisteren (zaterdag) stond er stukje met Bouwman over de hoogtestage in Kuhtai en zijn verlenging bij TLJ in de papieren versie van de Gelderlander.
Bouwman was heel erg blij met zijn verlenging en gaf aan dat TLJ daar veel vertrouwen richting hem uitspreekt en heeft om hem als 1e renner t/m 2019 te contracteren.
TLJ zou zich richten op de verdere ontwikkeling van hem als renner en plannen hebben om met hem aan de slag gaan met het tijdrijden en ook het bergop sprinten krijgt extra aandacht.
Voor het tijdrijden zou hij ook testen gaan doen in windtunnels.
Ook stond in dit bericht dat hij de bijna afgelopen 3 weekse hoogtestage o.a. doet als voorbereiding op de komende Ronde van Polen die al aanstaande zaterdag 29 juli 2017 van start gaat.
Daarnaast zou hij ook in de voorselectie zitten van de Vuelta waar nog 2 renners moeten afvallen.
Dus zowel Bouwman als Tolhoek (zie bericht in PZC) zitten in de voorselectie van de Vuelta.
Ik gok erop dat Olivier en de Tier daar ook bij zitten.
Degene die afvallen voor de Vuelta zullen denk ik wel naar de koersen in Canada (Alberta ?, Québec en Montreal) gaan net als denk ik Alexey Vermeulen.
'@Fanny
Dat stukje wat je rond middernacht schreef, waarin je begon over Sooike en mij, staat echt alleen maar ONZIN in.
Je had beter naar bed kunnen gaan in je geel-zwarte pyama.
Realiteitszin heeft in de dit gedeelte van WF een niveau van een kleuterschool.
Wat zegt mij dat stukje over Bouwman, positief, natuurlijk, die jongen is blij dat hij een contract heeft.
Vertel mij eens wie vertrouwen uitspreekt in de leiding van deze ploeg.
Allemaal betwetertjes, veel geschreeuw, weinig wol, veel tactiek, weinig resultaat
Ik heb een blind vertrouwen in de heer van Eerd van Jumbo, maar sponsor worden van deze ploeg is water naar de zee dragen.
Ik ben hier op dit forum terecht gekomen om Sooike te helpen tegen het positivisme van deze ploeg.
Ik ken hem niet, dus je hoeft geen toespelingen te maken.
En inderdaad, ik heb een klein beetje een heleboel hekel aan deze ploeg.
Een uitvloeisel van de RABO bank ploeg waar ook niemand wist wat iemand deed.
'@Sephiroth
Dat er zo veel jonge talenten meegaan naar de Vuelta lijkt mij een goede zaak voor de ontwikkeling van die jongens. Bouwman is nu wel bekend, maar of De Tier, Tolhoek, Vermeulen en Olivier meegaan is nog onzeker. Het lijkt mij voor Tolhoek en Olivier misschien nog te vroeg.
Wat teamleider betreft zou ik ook voor Gr. Niermann met Fr. Maassen, want die Jan Boven heeft wat uit te leggen, na die "voorderailleurpech van Roglic" [bron @xistnc}
Komop jongens,
Iedereen heeft toch inmiddels wel in de gaten dat kansloze Koosje dit forum gebruikt om zijn frustraties over zijn eigen mislukte leven van zich af te schrijven?
Geef die vent gewoon geen aandacht meer, dan is de lol er vanzelf wel een keer van af voor hem en gaat ie ergens anders zieken.
'@ Wielerfan1987
Begrijp ik hieruit dat je alleen maar positieve geluiden op dit forum mag laten horen.
Dit berichtje van jou (ben je al droog achter je oren) heeft me doen besluiten om hier toch regelmatig
nog wat neer te schrijven.
Positiviteit kan ook overgaan in negativiteit als het op lucht gebaseerd is.
Alleen maar terug vallen op een lagere budget, ga dan een trapje lager fietsen.
Ik heb de renners van Alain Vandeschuere meer in beeld gezien dan de renners begeleid door die nietszeggende
ploegleiders met hun nog nietszeggender tactieken of verkeerde technische keuzes.
Mochten ze bij TLJ werkelijk eens een Tour de France rijden zoals de mannen van Alain 'Hilario' Vandeschuere, dan zouden de zure reacties over de armoedige ronde van deze ploeg eerder exponentieel toenemen. Uitgesloten dat ze dan opeens schouderklopjes zouden krijgen om wille van hun 'zichtbaarheid'. Mocht je er aan twijfelen, dan hoef je enkel de reacties van het steen-en-been-clubje na de rit van Gesink terug te lezen.
'@8.6
Dat is een heel goed idee , want als je ook maar durft te denken dat en dat was niet goed van Lotto-Jumbo wordt je gelijk afgeschoten. Dit is een openbaar Wielerflits-forum en geen Lotto-Jumbo-fan-forum , daarvoor kan je terecht op die tientjes pagina van die wielerploeg zelf.
'@8.6
Meen je dat werkelijk? Schei toch uit.
Hij maakt er een levensdoel van om de ploeg zo vaak mogelijk en zo vilein mogelijk direct en/of indirect af te zeiken. Daar zoekt hij alleen steeds een aanleiding en verpakking bij. Dat an sich is al respectloos.
Hij heeft echter een dusdanig karikatuur van zichzelf gemaakt, dat er in het algemeen alleen maar smalend om wordt gelachen, zoals om andere karikaturen als pak 'm beet gio, koel, kelderfan en newby koosr1846.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.