Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 298 ... 440 441
jealgu

'@Sepiroth, wel jammer dat je 'pluim' een kwalificatie gepaard moet gaan. Gewoon een compliment kan er kennelijk niet vanaf.

skylimit

Magistrale sprint van Groenewegen. Het komt er nu dus uit - eerder en van ver aangaan, en het lukt ook nog.

jerteg

1e etappe: - 7e - Jos van Emden
2e etappe: - 5e - Dylan Groenewegen
3e etappe: - 44e - George Bennett
4e etappe: - 95e - Timo Roosen
5e etappe: - 14e - George Bennett
6e etappe: - 6e - Dylan Groenewegen
7e etappe: - 6e - Dylan Groenewegen
8e etappe: - 2e - Robert Gesink
9e etappe: - 7e - George Bennett
10e etappe: - 3e - Dylan Groenewegen
11e etappe: - 2e - Dylan Groenewegen
12e etappe: - 8e - George Bennett
13e etappe: - 22e - George Bennett
14e etappe: - 15e - Paul Martens
15e etappe: - 4e - Primoz Roglic
16e etappe: - 80e - Paul Martens
17e etappe: - 1e - Primoz Roglic
18e etappe: - 59e - Timo Roosen
19e etappe: - 145e - Paul Martens
20e etappe: - 14e - Primoz Roglic
21e etappe: - 1e - Dylan Groenewegen

2x etappeoverwinning
5x top 3
7x top 5
12x top 10

Ondanks al het kritiek dat LottoNL - Jumbo heeft gehad hebben ze uiteindelijk een fantastische ronde gereden.

Klootje Kriekeljon

Gefeliciteerd !

Dit was ontzettend indrukwekkend. Wat heb ik genoten van zowel de sprint als de ceremonie! FF gehuldigd worden in deze setting..
Prachtige emoties bij Dylan.. toch nog een super, ja een supertour voor TLJ.

Roelien

Yessssssssss! 😄😄😄😄

jealgu

'@ sepiroth
Touché, je eerste reactie heb ik gemist. Excuus.

tdola

Super van groenewegen en voor TLJ. Geslaagde tour lijkt me zo.
Dit seizoen op 1 overwinning na al evenveel gewonnen als vorig jaar.
Hopelijk nog een succesvol najaar. Helaas wrs zonder gesink, maar dit geeft wat jonge honden misschien ook weer kansen.

Wallonie helaas nog niet echt succes.

Klopt de pcs opstelling voor San Sebastian? Bennett bijv al voldoende hersteld?
Bouwman gaat ronde van Polen rijden, wie nog meer?
Binck bank tour voor Groenewegen, rest?
Tolhoek en Bouwman in 12 koppige voorselectie Vuelta, wie zijn de andere 10? (Kruijswijk, clement, bennett, lobato en nog 6?).
Kan iemand meer zekerheid geven over komende opstellingen?

Laatste man

Prachtige overwinning!

jp.vanoosterhout

nou hoor je die negatievelingen niet over lotto jumbo,gewoon 2 ritzeges,en nog een aantal mooie ereplaatsen dus gewoon een goede tour gereden !!

ghostwriter

Ik hoop trouwens dat LottoNL verder gaat met een sprinttrein met Van Emden, Leezer, Boom en Roosen en op zoek gaan naar een lead-out sprinter van wereldklasse om daaraan toe te voegen. Ik vind het jammer dat Sinkeldam naar FDJ gaat want dat had mij de ideale lead-out sprinter voor Groenewegen geleken.

Hoe komt het trouwens dat Martens nooit als een serieuze kandidaat wordt gezien als lead-out sprinter? Op papier zou hij een prima lead-out sprinter moeten zijn aangezien hij een grote inhoud heeft en zelf behoorlijk explosief is. Er moet een goede reden zijn waarom ze hem bij LottoNL niet in die rol gebruiken.

Fanny

'@tdola
Veel vragen en tot nu toe geen zekerheid wat betreft de opstellingen van de door jou genoemde koersen.
Ik ga het proberen.
Wat op nu PCS staat hoeft nog niet de juiste opstelling te zijn wat betreft San Sebastiaan maar komt volgens mij aardig in de buurt.
Zaterdag start de ronde van Polen met denk ik Olivier, Bouwman, Battaglin, de Tier, Lindeman, Tolhoek en Keizer.
Dus zonder echte kopman.
Ik denk dat Niermann hier, volgens velen de meest succesvolle en aanvallende ploegleider is maar goed ik kan het mis hebben.
Binck Bank Tour met Groenewegen en hoofzakelijk de renners die niet naar de Vuelta gaan en ook niet op hoogtestage zijn geweest.
Dan de zware Vuelta 2017 (vanwege de vele klimetappes) met Kruijswijk, Clement, Bennett (als hij weer hersteld is en na onderzoek met zijn zij), Lobato, Boom, de Tier, Bouwman, Olivier en Tolhoek.
Indien geen Bennett dan Lindeman of Tankink.

horsm

Zo - toch weer eens een echt grote vis voor de ploeg.

oscarito1908

Martens is zeker explosief, maar dan vooral op korte heuveltjes. Ik weet niet of hij op het vlakke kan.
Er zullen best wat argumenten voor zijn.

Ik hoop dat de gebroeders van Poppel volgend jaar de ploeg komen versterken. Zou mooi zijn. Voor de sprint liefhebbers.

S. Morgenstern

Ik vind het jammer dat Sinkeldam naar FDJ gaat want dat had mij de ideale lead-out sprinter voor Groenewegen geleken.

Dat was ook mijn gedachten een tijdje terug. Ik heb tijdens de Tour de France echter ook gezien dat de voorbereiding rond Matthews nogal vaak de soep in is gelopen, ondanks de aanwezigheid van enkele ervaren piloten. Sinkeldam lijkt me nog steeds een renner die op het hoogste niveau wel in staat moet zijn om in de laatste kilometer nog te versnellen (iemand die TLJ voorlopig niet lijkt te hebben), maar na de Tour de France moeten we toch ook vaststellen dat hij het daar niet kon brengen.

Gezien de woorden van Plugge gaan ze voor volgend seizoen (eindelijk) investeren in de ondersteuning van Groenewegen. Ik neem aan dat dat dan inderdaad een 'laatste man' van hoog niveau moet zijn. Iemand die ze toe kunnen voegen aan het treintje met in ieder geval Wagner, Leezer en Roosen. Danny van Poppel daarvoor strikken zou een goede optie kunnen zijn, aangezien je dan in een jonge Nederlandse renner investeert die ook buiten die rol nog zijn waarde gaat hebben. De investering zal namelijk hoe dan ook aanzienlijk zijn, wil je werkelijk iemand van wereldklasse naast Groenewegen plaatsen.

Hoe komt het trouwens dat Martens nooit als een serieuze kandidaat wordt gezien als lead-out sprinter?

Behoorlijk explosief is hij inderdaad wel (geweest), maar qua vermogen en vaardigheid in de chaos komt hij veel te veel tekort om in een Tour de France sprint werkelijk doorslaggevend te zijn. Zeker niet in een rol als laatste man. Hij heeft deze weken ook al eens aangegeven niet van het gedrang te houden en zijn werk daarvoor te moeten doen. Hij kwam ook pas nadrukkelijker in een rol voor Groenewegen terecht, toen eerst Leezer geblesseerd was en later Van Emden moest afstappen.

ti-raleigh

Het is zeker de moeite en het geld waard om in de sprinttrein extra te investeren. Ze moeten dan wel mannen kiezen die het hele jaar beschikbaar zijn voor die trein. Types als Boom en Van Emden lijken me dan niet geschikt, want die willen op hun eigen terrein zelf scoren. Ze kunnen incidenteel een keer van dienst zijn om de trein naar voren te rijden of gaten dicht rijden zoals Roglic vandaag deed. Maar een vast treintje met een man of 6 zou ideaal zijn.

ghostwriter

'@Vlek
Ah ja dan is hij, inderdaad, niet geschikt als lead-out sprinter. Ik zou graag zien dat Van Poppel naar LottoNL komt maar ik zie hem meer als tweede sprinter dan als een mogelijke lead-out voor Groenewegen. Ik hoop trouwens dat LottoNL één of twee extra sprinters (het liefst Van Poppel en Jakobsen) aantrekt.

@ti-raleigh
Een vaste trein met zes man lijkt mij persoonlijk wat overdreven. Drie of vier man plus de sprinter lijkt mij voldoende. Bepaalde wedstrijden kunnen daar dan één of twee ad-hoc wagonnen aan toe worden gevoegd.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Hoe is Boy van Poppel als sprintaantrekker?

Wielerfan1987

'@ti-

Op zich geef ik je gelijk als je zegt dat een sprint aantrekker het hele jaar beschikbaar moet zijn voor Dylan.
Echter heb ik hier wel twee kanttekeningen bij, te weten:

Het is mij al eerder opgevallen dat de ploeg in de periode van de kasseiklassiekers de afgelopen jaren geen noemenswaardig schaduwprogramma reed waar een sprinter uit de voeten zou kunnen, eerder wordt een tweede programma naast de klassiekers gevuld met korte rondes waar de 'Klimmers' worden opgesteld.

Daarnaast heeft Dylan zelf ook een behoorlijke aanleg om in de klassiekers zijn ding te doen en hebben zowel de ploeg als hijzelf aangegeven hier in de toekomst meer invulling aan te willen geven.

Daarom denk ik dat een mogelijk sprintaantrekker nietbper definitie alleen die rol moet kunnen vervullen en denk ik dat het juist goed zou zijn om bijvoorbeeld een jongen als Roosen of van Emden door het jaar heen op vaste basis aan Dylan te koppelen.

Ik heb al eerder geopperd dat ook van Baarle de power heeft om invulling aan deze tweezijdige rol zou kunnen geven, maar ook de genoemde Boy van Poppel of Ramon Sinkeldam zouden dit goed moeten kunnen combineren.

Poeksel

Ik zie trouwens op PCS dat Boy van Poppel nog een jaar vast ligt bij Trek. Zou een van de sprinters van Roompot talent kunnen hebben als sprintaantrekker?

BarryZut

Lotto Jumbo heeft een goede Tour gereden in mijn ogen.
Mooie overwinningen voor Groenewegen en Roglic. En waren er nog genoeg "wat als" momenten (tijdritten, Bennet, Gesink), maar daar kan je natuurlijk weinig mee.
Aan het einde van de streep zullen ze meer dan tevreden zijn. Het is niet veel teams gegeven om 2 ritten te winnen in een Tour.
Ben benieuwd wat ze gaan doen in de Vuelta.

achtpuntzes

waar zijn sooike en koosr46? :p

mus van de maasstad

Op vakantie in een huisje in Frankrijk samen met Frits.

Koosr1946

Ik ben er gewoon nog, maar soms zijn er belangrijker dingen in het leven dan de onzin te lezen die hier gespuid wordt.
De overwinning was geweldig, gefeliciteerd daar mee.
Ik heb ook niets tegen de renners, maar tegen de begeleiding.
Professor Zeeman en consorten, een Plugge die je nooit ziet, omhoog getilde "ploegleiders", bijna allemaal uit het wazige Rabo verleden.

@ghostwriter
Ik neem wel mijn hoedje af voor jou
Tot 4 x toe in een verhaaltje van 4 regels de term "lead-out sprinter" gebruiken, waar haal je het weg.

Verder veel succes in de Vuelta, ik kom terug

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Koosr1946 Kijk nu komen we ergens en kunnen we misschien eens een inhoudelijke discussie starten. Je hebt niets tegen de renners... dat is al een groot pluspunt maar je hebt iets tegen de begeleiding. Oke... vertel.

Als eerste wat is je probleem met Merijn Zeeman, veel renners die ik hoor over Merijn zijn enthousiast over hem. En ik denk ook dat hij veel renners echt beter heeft gemaakt, de stappen die bijvoorbeeld Dylan heeft gezet zijn mede dankzij hem... maar ik ben benieuwd waarom jij problemen met hem hebt.

Wie bedoel je met de consorten ??

Waarom moet je Plugge zien dan, hij is een teamdirecteur die inderdaad iets meer op de achtergrond werkt, in ieder geval minder zichtbaar en uitgesproken is dan bijv een Vaughters of Tinkoff was. Ik hou daar wel van, van mijn hoeft een directeur niet zo op de voorgrond te treden als hij achter de schermen er maar alles aan doet om de ploeg te verbeteren. En volgens mij doet Richard daar in ieder geval alles aan. Sinds zijn aantreden heeft hij er toch elke keer weer voor gezorgd dat er sponsoren worden binnengehaald en sinds het terugtreden van Rabobank en het dieptepunt de periode zonder sponsor alleen maar stappen vooruit gemaakt. Maar ik ben benieuwd naar jouw problemen met hem en wat wil je dat hij meer doet.

Dan de omhoog getilde ploegleiders. Kan je daar iets meer over zeggen waaruit blijkt dat ze zo omhoog getild bij jou overkomen. Dat er een deel een rabobank verleden heeft, ja het zij zo maar de enige die echt voor Rabobank gereden heeft is Niermann en daar is men juist zo enthousiast over. Sierk Jan de Haan heeft totaal geen Rabobank verleden. Engels alleen zijn beginjaren maar komt toch vooral van Quickstep vandaan. En Jan Boven heeft inderdaad zijn hele carriere bij Rabobank gereden. Maar ga er eens dieper op in.

Ik ben benieuwd naar je antwoorden.

xistnc

Van Poppel lijkt me inderdaad een prima kandidaat, vanwege de verschillende rollen die hij kan spelen. Ik schrok gisteren toch wel even, toen zijn vader bij TdJ vertelde dat hij de laatste 2 jaar geen grote ronde had gereden. Sky rijdt immers altijd en overal voor het klassement. Al zullen zijn eigen fysieke ongemakken allicht ook een rol hebben gespeeld.

De eventuele komst van Van Poppel zal in de grotere koersen dan ten koste gaan van Wagner, neem ik aan. Gisteren kon hij voor het eerst in twee Tours doen wat hij geacht wordt te doen, maar 9 van de 10 sprints in de Tour zijn helaas niet zo overzichtelijk als op de Champs.

1 2 ... 298 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.