Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 299 ... 440 441
Guldenboy

Hoop dat TLJ een renner als Nils Politt kan strikken......een mooie aanvulling voor zowel de sprinttrein als het voorjaar.

Jotto-Lumbo

Zo dat was een fijne ochtend als TLJ fanboy.

Even een discussiepunten. Lobato lijkt al bijna zeker van zijn selectie voor de Vuelta, waarschijnlijk als doel gesteld voorafgaand aan het seizoen als Spanjaard. Maar moet hij niet een hoger niveau laten zien? Gisteren 6de in een sprintje van de Tour de Wallonie. Dan rijdt je waarschijnlijk nog geen top 10 in de Vuelta. Lastig te vergelijk uiteraard, ik heb de koers van gisteren ook niet gezien.. Daarnaast rijdt hij dit jaar bijna geen meerdaagse koers uit. Dan zie ik liever een renner als Tolhoek of Vermeulen die Kruijswijk kan bijstaan of lekker kan gaan aanvallen.

xistnc

'@Guldenboy
Het contract van Politt bij Katusha loopt af, zou inderdaad een goeie zijn.

@J-L
Lobato valt mij ook nog niet mee. De finale van gisteren schijnt nogal gevaarlijk te zijn geweest, dus helemaal daarop afrekenen is niet terecht. Als Spanjaard heeft hij voor de Vuelta allicht een streepje voor. En Kruijswijk moet kunnen rekenen op een mix van kwaliteiten, dat moet niet doorslaan naar jeugdige aanvalslust.

kelderfan

'@Fanny
Jij had gelijk met de opstelling voor de TdP; een team met aanvallers zonder kopman. Battaglin met Lindeman, Keizer, Bouwman, De Tier, Olivier en Tolhoek. Lindeman is vaak goed met een jong team; dus ik ben benieuwd. Vorig jaar was 't door de regen een veldslag met een geweldige Tim Wellens.

sooike

'@rahimns
Het valt me op dat Nico Verhoeven bij jou buiten schot blijft..

ghostwriter

'@Koosr1946
Hahaha, wat kinderachtig om zo te reageren. Ten eerste was het bij mij (London) tien uur 's avonds en had ik een aantal biertjes op om de prachtige overwinningen van Groenewegen te vieren en ten tweede - you know nevermind - ik zal maar niet over jou stijl van schrijven beginnen. Dat je terug zal komen hadden we allen wel verwacht aangezien je elke keer als er iets wat minder gaat bij LottoNL je kop hier opsteekt. Wat moet je hebben gebaald dat Roglic en Groenewegen in de laatste week van de Tour beide een etappe wonnen. Je had je natuurlijk al zo verheugd op de negatieve dingen die je over LottoNL kon schrijven als ze deze Tour geen enkele etappe hadden gewonnen.

Ik neem aan dat zelfs Koosr1946 en Sooike kunnen toegeven dat de Tour van LottoNL zeker geslaagd te noemen is? Ze gingen voor etappe overwinningen en hebben er twee gehaald waaronder de belangrijkste en mooiste sprintetappe van het jaar. Ik moet trouwens zeggen dat dit voor mij voelt als de definitieve doorbraak van Groenewegen. Vorig jaar was Groenewegen na de Tour duidelijk beter dan voor de Tour en het zou mij niet verbazen als hij na deze Tour weer duidelijk beter zal zijn dan daarvoor. De sprittrein van LottoNL is duidelijk nog niet wat het moet zijn maar maakt wel stappen en met een goede hardrijder en een goede lead-out sprinter (speciaal voor Koosr1946) erbij hoeven ze voor geen enkele sprinttrein onder te doen.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Sooike ik heb het over een deel dat een Rabobank verleden (als ploegleider) heeft en daar bedoel ik ook Nico mee. Hij heeft trouwens nooit voor Rabobank gereden, wel in dienst van Jan Raas maar ook bij PDM. Ik heb persoonlijk geen problemen met Nico en ik denk ook dat velen vallen over hem door de manier waarop hij praat of dingen overbrengt.

Het lijkt me ook niet de coach die naast je kom zitten voor een gevoelig gesprek maar hij heeft wel degelijk koersinzicht. Hij kent het spelletje echt wel. Maar zo heeft iedere ploegleider zijn betere en mindere kwaliteiten. Het belangrijkste is dat men elkaar aanvult en je een team bij elkaar zet met mensen die bij elkaar resultaten behaald met de renners.

Ik heb Nico een paar keer gesproken en ik mag hem wel. Maar iedereen mag zijn mening over hem hebben.

ghostwriter

Persoonlijk kijk ik erg uit naar de Ronde van Polen omdat ik ernaar uitkijk om te zien hoe Olivier, Bouwman, Tolhoek en Oomen presteren. Hopelijk rijden de LottoNL jongens (weer) zo aanvallend mogelijk en lukt het er eentje om zo een etappe te winnen.

kelderfan

'@rahimns
Volgens mij heeft Nico Verhoeven ook iets gezegd over de sprinttrein en die mening onderschrijf ik. De Cavendish/Kittel treintjes zijn achterhaald.
Je zag 't duidelijk bij Dylan Groenewegen, dat hij in de sprint plaats nam in 't Katusha treintje. Dylan gaf ook aan, dat je bij de huidige sprint nieuwe wegen moet bewandelen. Dat heeft zich uitbetaald en bijna uitbetaald.

Fanny

'@kelderfan
Quote: @fanny Jij had gelijk met de opstelling voor de TdP; een team met aanvallers zonder kopman. Battaglin met Lindeman, Keizer, Bouwman, De Tier, Olivier en Tolhoek.

Het was vorig jaar een complete veldslag door het hele slechte weer waardoor er o.a. 1 etappe in zijn geheel werd afgelast.
Ook in andere etappes was er heel veel regen en was het uitermate koud in de bergetappes.
Daardoor hebben meer dan 100 renners de koers niet uitgereden.
Leezer had een DNF in de 5e etappe die gewonnen werd door de uitstekende koud en slecht weer renner Wellens.
Bouwman die bij de start al begon met fysieke problemen stapte in de laatste etappe (TT) af door ziekte.
Hopelijk wordt het dit jaar veel beter weer.
Het wel een behoorlijk zware maar ook mooie WT koers waar weinig vlakke etappes inzitten en redelijk hoge bergen (de Karpaten).
Per ploeg zijn er in deze WT koers voor de eerste keer maar 7 renners opgesteld.
TLJ heeft een mooie mix van ongeveer de helft relatief oudere renners en voor de andere helft jonge renners.
Ze hebben net allemaal (de meeste jonge renners pas gisteren) de hoogtestage van 2 of 3 weken (de jongeren) afgerond in Kuhtai.
Daar zullen ze misschien de eerste dagen van de koers nog even last van hebben want niet iedereen verteerd een hoogtestage even goed.
Duurt meestal een paar weken.
De meesten renners zullen denk ik daardoor ook op de shortlist van de Vuelta staan of anders voor de Canadese koersen.
Het is zo te zien een mooi aanvallend ploegje zonder kopman en een sprinter. Hofland was er bv vorig jaar wel bij.
In de laatste etappe is er een (waarschijnlijk) beslissende ITT.

xistnc

Polen heeft dit jaar geen ITT.

Laatste man

'@J-L,
Lobato is waarschijnlijk een renner (net als Battaglin vorig jaar) die je bij het aantrekken een soort van vrije rol geeft in z'n thuisronde. Beide mannen die redelijk rap zijn en weinig mensen in steun nodig hebben. Vaak ook wel wat ritten op hun maat.

Vorm zal wel doorslaggevend moeten zijn inderdaad, Lobato moet het deze maand echt laten zien. Valt tot nu toe tegen, helaas. Anderszijds kan hij zomaar eens uit z'n slof schieten in de thuisronde en veel andere mannen met rappe benen zijn er niet in de ploeg.

@ Guldenboy,
Politt is interessant. Loopt uit contract, tijdrijder, klassiekerman, talentvol en land past bij de ploeg. Daarnaast reed hij veel met Kristoff, maar die vertrekt. Dit jaar nog iets teveel geknecht.

Geen idee of z'n jongen of Lotto het wil.

Fanny

'@xistnc
Je hebt gelijk dit jaar toch niet. Excuus.
Ik had bij 2016 gekeken en ook in 2015 was er een ITT dus ging ik ervan uit dat 2017 dat ook zo zou zijn.
Jammer, want ik vind het wel mooi om een koers van een week af te sluiten met een spannende ITT.

Charlie33

Ik denk dat ploegleiders als Knaven, de Jongh en Hoffman gelijkwaardig of zelfs minder goed zijn dan de Djumbo ploegleiding. Daar komt bij dat je afhankelijk bent van het rennersmateriaal.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Ik denk dat Politt noujuist blij is dat Kristoff vertrekt. Hij heeft echt het talent en het fysiek om mooie resultaten in de voorjaarsklassiekers te rijden. Als ze bij Katusha verstandig zijn geven ze hem een dik contract voor de komende jaren. Waarom het talent ergens anders vandaan halen als je het zelf al in huis hebt? Volgens mij willen ze bij Katusha een soort Duits imperium willen gaan maken met Zabel, Mathis, der Tony, Kittel (misschien) en dan nog Politt. Daarnaast kan TLJ niet in de buurt komen bij de contracten die Katusha uitdeelt.

Ook heeft Plugge aangegeven bij de co-sponsering van Campina-vifit dat ze extra geld willen uitgegeven aan de talentontwikkeling, de klassementstrein en de sprinttrein. Hier haalde ik uit dat ze het voorjaar, net als dit jaar, een beetje links wilde laten liggen. Wat ik overigens heel erg jammer vind.. Wat wel zou kunnen is dat mannen die worden gehaald voor de sprinttrein ook in de Vlaams klassiekers kunnen functioneren. Maar dat zal dan denk ik als hulp zijn voor Boom. Onder het mom van: de focus ligt er niet op, maar als er goede resultaten gereden worden, is dat mooi meegenomen. Namen als van Baarle (onlangs verlengt), Sinkeldam (FDJ), Politt (salaris) en Danny van Poppel (salaris), lijken mij echt veel te hoog gegrepen en niet passen bij de focus van de ploeg.

Desalniettemin ben ik benieuwd welke namen er wel op het lijstje zullen staan. Ik denk dat het er een hoop zijn, waar wij geen rekening mee houden.

Grover

Ik verwacht dat Groenewegen ook in een voorjaarsklassieker uitgespeeld zal gaan worden, samen met Boom. Een type als Stuyven of Theuns zou ik ook graag zien komen naar de geel-zwarte brigade...

hartstikkebedankt

Zo'n beresterke jongen als Politt lijkt me inderdaad uitstekend (ook weer een goede tijdrijder na het vertrek van Campenaerts, goed in de sprinttrein en voor het voorjaar) maar is waarschijnlijk niet haalbaar omdat zijn huidige baas Katusha zijn potentieel ook wel zal zien en anders een ploeg als, laten we zeggen Astana wel.

Over renners die bij Katusha uit hun contract lopen gesproken, zou Kiserlovski of Taaramae haalbaar zijn als sterke hulp voor de klassementsploeg / als kopman in de wat kleinere ronden? En ook Haller, Morkov en Bystrom lopen uit hun contract, dat zijn natuurlijk sterke aanvullingen voor een sprinttrein maar aan de andere kant zie ik ze ofwel meeverhuizen met Kristoff of ze gaan voor Kittel rijden als hij naar Katusha komt. Wat denken jullie over de haalbaarheid van deze renners voor een ploeg als Lotto-Jumbo?

Laatst gewijzigd
jvh93

Ondanks dat hij bij Katusha rijd zegt dat natuurlijk niets over zijn contract of iets dergelijks. Ik had niet aan hem gedacht als versterking maar hij zou wel ideal zijn voor de sprinttrein en klassiekers, al denk ik niet dat hij als laatste man in een sprinttrein uitgespeeld kan worden wat ze bij TLJ op dit moment juist een beetje lijken te missen

kelderfan

'@Fanny
Deze ploeg met Koen zal 't in de TdP moeten opnemen tegen o.a. Majka, Sagan, Poels, Rosa, Kelderman en Sam Oomen en dan vergeet ik er nog een stel. Tim Wellens zie ik niet bij de renners van Lotto Soudal. Ik ben echt benieuwd naar Daan Olivier en Floris De Tier in dit veld.
Is die Jansen een slecht weer rijder. Het hoost in Wallonie en hij rijdt in de kopgroep.
@J-L
Die Nils Politt past echt wel in 't plaatje en zou met Roosen en Leezer de trein kunnen vormen voor de TdF2018. Het is wel de vraag of hij weg wil bij Katusha.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Ben benieuwd naar deze transferperiode. Paar namen die ik nog best realistisch vind:
- Nathan Haas;
- Magnus Cort Nielsen;
- Tom-Jelte Slagter;
- Edward Theuns;
- Jurgen Roelandts;
- Kris Boeckmans;
- Ben Hermans;
- Daniel Mclay.

Haas zou kopman zijn in de waalse klassiekers.
Cort goede sprinter voor erbij en in klassiekers. slagter kopman waalse klassiekers mits in vorm. Theuns kopman kasseienklassiekers.
Roelandts ideale sprintaantrekker en kopmanschap voorjaar.
Boeckmans als sprintaantrekker voor Groenewegen.
Hermans waalse klassiekers en korte rondes eventueel kopman.
Mclay als tweede sprinter.

hartstikkebedankt

Voor iemand als Ben Hermans moet je wel echt met een goed plan komen; dat vind ik wel echt een grotere jongen die je niet zomaar mee laat rijden. Zeker een absolute aanwinst voor ééndagskoersen en kleinere ronden en mogelijk ondersteuning of zelfs een klassement in grotere ronden.

Haas of Edward Theuns zie ik ook graag komen, die kunnen echt voor de knikkers meerijden en Theuns kan zelfs in massasprints leuke dingen doen (sneller dan Lobato). McLay heeft ook veel intrinsieke snelheid, daar zou je ook ver mee moeten komen als snelle man en vindt ook vaak zelf zijn weg, zou daarom ook in grote ronden waaraan Groenewegen niet mee doet een goede aanvulling zijn.

Netraam

Kiserlovski is een voormalig top 10 rijder in de Giro, die is 1) niet goedkoop en 2) geen veelwinnaar. Taaramae is dat dan weer wel (alleen al aan Estse kampioenschappen :P) maar die is nog wisselvalliger dan de Lotto.

Boeckmans heeft sinds die crash niet zo veel meer laten zien imho en McLay zit prima op zijn plek, met bijna gegarandeerde deelname aan de TdF.

Danny van Poppel heeft zijn blessures niet meezitten, en zal zichzelf ook niet (veel) minder talentvol dan Groenewegen vinden. Met Demare en Bouhanni hebben we eerdere rivaliteiten uit de hand zien lopen, ik denk dat dat vermeden moet worden.

Hermans, Cort Nielsen en Haas zou ik goede opties vinden, maar zullen niet goedkoop zijn. Roelandts is wat ouder en geen veelwinnaar, maar kan volgens mij meer dan hij laat zien.

Edward Theuns en TJ Slagter is waar mijn interesse ligt. Theuns is multi-inzetbaar (ook als sprinter niet traag) en na zijn mindere seizoenen zou TJ Slagter goedkoper kunnen zijn dan eerst, terwijl zijn talent er zeker nog is.

Dan hebben we nog Mathieu van der Poel die genoemd wordt, maar zijn vader lijkt TLJ niet zo leuk te vinden. David van der Poel zou ik een interessante versterking vinden, met mogelijkheden om Mathieu een jaar later over te halen.

Fabio Jakobsen en Halvorssen zijn ook interessant met het oog op de toekomst.

Ik denk zelf dat geen van deze renners de overstap zal maken.

Yeez

Lobato 5de op een steile muur, maar man oh man hier zat veel meer in. Door (niet de eerste keer) zijn slechte plaatsing moest hij eerst het halve peleton voorbij voordat hij er überhaupt was. Theuns was te goed, maar plek 2 was mogelijk... jammer, maar hier zit echt meer in.

xistnc

Ja, hier was meer mogelijk geweest. Volgens mij zaten er nog wel 1 of 2 man van TLJ in het uitgedunde peloton om Lobato beter naar voren te loodsen dan nu het geval was.

kelderfan

Dylan Teuns is de naam van de winnaar en inderdaad was Lobato op zich zelf aangewezen. Maar toch nog een leuke 5e. plek binnengehaald.

1 2 ... 299 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.