Boompie reed vorig jaar in de klassiekers nog op een zeer hoog niveau, al is dat niet in de uitslagen terug te zien ivm pech en ziekte. Ik weet niet wat er daarna met hem is gebeurd, maar hij rijdt sindsdien echt als een natte krant. Het is altijd een renner van momenten geweest, maar het heiliige vuur is er wel uit, geloof ik (voor zover dat ooit aanwezig was).
Mocht BMC ervoor kiezen om Eenkhorn en Welten geen contract te geven dan lijkt het mij een goed idee voor LottoNL om hun te contracteren. Ze zijn nog erg jong (dezelfde leeftijd als toen Kelderman een contract kreeg) maar niet te jong en hebben veel potentieel. Als BMC ze niet contracteert zullen ze waarschijnlijk relatief goedkoop zijn en kunnen in hun eerste jaar worden gebruikt als opvulling voor kleinere wedstrijden. Naast deze twee zou ik ook graag Gerts, Van Poppel en Jakobsen als grote Nederlandse talenten bij LottoNL zien tekenen. De ploeg kan nu namelijk maar één groot Nederlandse talent (Groenewegen) tegenover de drie grote Nederlandse talenten van Sunweb (Dumoulin, Kelderman en Oomen) zetten. Hoewel Sunweb op een Duitse licentie rijdt zijn ze bezig de rol van LottoNL als dé grote Nederlandse ploeg over te nemen.
Wievis, eenkhoorn is een goede tijdrijder en welten is in de eerste plaats snel en kan ook een zware koers aan. Welten zou in de toekomst goed kunnen worden in het voorjaar
Welten is volgens het bericht van wielerflits al aan het onderhandelen voor een profcontract. Of dat met bmc is staat niet vermeld maar ik neem aan van wel.
'@Random wielerliefhebber.
Hahaha, Bouwman heeft meer laten zien dan Oomen, grapje toch zeker?! Oomen heeft dit jaar als 21 jarige top 15 gereden in de Ronde van Andalusie, Parijs-Nice, Tour of California en de Dauphiné en top 20 in de Ronde van het Baskenland. Bouwman is twee jaar ouder en komt niet eens in de buurt van het niveau van Oomen.
Bouwman kan in zulke rondjes ook top 25 rijden, alleen hij gaat (nog) niet voor het klassement of de ploeg heeft andere belangen, oomen is misschien wat beter voor het klassement maar bouwman heeft meer snelheid. Ik vind het uitrijden van een grote ronde en een etappe winnen + bollentrui op worldtour niveau meer waard. Leeftijd gaat niet op, zijn beide jong en de 1 is nou eenmaal op eerdere leeftijd goed als de ander.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.