Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 304 ... 440 441
achtpuntzes

'@ jvh93:
ik denk dat Boom gewoon over zijn top is. hij was een relatieve vroegbloeier, en nu wordt het gewoon rap minder. die moet gewoon een stapje terug doen en bij Wanty of Roompot lekker in de vroege vlucht gaan zitten en hier en daar nog eens een uitslag rijden in een proloog.

Rawolf

Hoe weet jij hoeveel boom verdient?

Vind het wel raar dat vandaag in Wallonië niemand van TLJ van voren zat. Castelijns en lobato moeten zo'n kort klimmetje toch ook aan kunnen?

jvh93

Boom kwam in de ploeg als vervanger van vanmarcke en ze hadden hoge verwachtingen. Ik ga er dus wel enigszins vanuit dat hij flink op de begroting drukt. Hij zal niet voor een appel en een ei rondrijden. Ik heb overigens nog wel vertrouwen in zijn kunnen hoor, denk dat dit jaar ook groot deel mentaal is. Hij komt in interviews over als iemand die helemaal met zichzelf in de knoop zit en niet weet waar hij het zoeken moet

kelderfan

'@jvh93
Ik heb in de aanloop van 't seizoen meermaals gezegd, dat het vertrek van Vanmarcke een aderlating is voor 't team en dat Boom grote moeite heeft om Sep te vervangen. Hij laat steeds weer zien, dat de motivatie bij hem ver te zoeken is. Boom meenemen naar de Vuelta is vragen om negatieve kritiek.
Hij had zo'n contract moeten hebben, zoals Quick-Step Floors met Gilbert is overeengekomen.

Niklas

Gelet op de fan-tas-ti-sche suggesties kan TLJ het dus nooit goed doen bij het contracteren van nieuwe renners. Het lijkt mij voor de hand liggen dat zij (vanwege eerdergenoemde sponsorwensen) naast Nederland en België (vanwege de taal) vooral rondkijken in Italië en de VS. Daar komt misschien nog een Noors smaldeel bij. De enige (min of meer) spectaculaire verhuizing die ik me dan kan voorstellen is die van TJ van Garderen. Overigens: Slagter, Van Poppel en bijvoorbeeld Devenyns, Pauwels en Theuns.

kelderfan

'@Fanny
Het had niets met een knechtenrol of hoogte-stage te maken. Zij hebben lol genoeg gehad in Oostenrijk.
Lobato had kennelijk de benen niet en de enige, die het nog heeft geprobeerd was Gijs van Hoecke, maar die heeft nog wat stappen te maken. Campenaerts was ook leuk bezig in de rol van renner van Lotto Soudal.
De enige renner die mij positief is opgevallen, was die jonge Noor Jansen. Die is twee keer met een vlucht meegegaan en ook in de sprintvoorbereiding heeft hij zich laten zien.

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny kort, ik vind 2 weken hoogtestage toch niet echt heel kort....

Yeez

Veel namen hier lijken me te ambitieus, vooral neo's en knechten van de 2de lijn zullen het worden.

jvh93

Het lijkt me niet dat er veel neo's gehaald worden hoor, jonge gasten genoeg in de selectie

Charlie33

Bettiol, Terpstra en Slagter halen. Alle drie uit contract

Pietertje2

Ik denk niet dat veel mensen binnen TLJ op Terpstra zitten te wachten.

Charlie33

Terpstra kan het voorjaar als absolute kopman uitgespeeld worden. Boeien die tljers die niet willen.

S. Morgenstern

Knechten voor Kruijswijk, Roglic, Bennett en Gesink enerzijds en voor Groenewegen anderzijds. Dat was het verhaal. Kun je nieuwe kopmannen wensen voor de verschillende klassiekers, maar meer dan een wens kun je daar hier niet van maken.

jerteg

Net alsof een team als Lotto Jumbo met hun budget op alle fronten mee kan doen (voor top 3). Ze kiezen nu duidelijk voor de sprinttrein van Groenewegen en de klim"trein" van Kruijswijk. Ik denk dat er wel wat extra klimmers bij mogen komen voor volgend jaar, waar ik graag het tandem Roglic/Bennett zie voor het klassement.

Poeksel

Boeit het ook niet dat Terpstra zelf niet wil, Charlie33? ;)

Rahim Vlasblom
admin

'@Charlie33 of het ons boeit... nee daar zal de ploeg idd geen rekening mee houden. Past de desbetreffende renner bij de ploeg dat des te meer. Ik denk het eerlijk gezegd niet, denk ook niet dat Niki zelf wilt. Maar ben het eens met Vlek en ook Jerteg dat je als ploeg keuzes moet maken en in dat opzicht past een dure renner voor het klassieke voorjaar niet bij de keuzes die de ploeg nu maakt. Dus eerder echt in versterken van de klimtrein, sprinttrein en investeren in jong talent... dan een dure klassieke renner halen.

Fanny

'@Rahimns
Jij noemt het niet heel kort ik noemde het kort.

Ik had trouwens van jouw als fan, en dan niet als ambassadeur, eindelijk eens kritiek verwacht over het rijden van met name Boom in de Tour de Wallonië en misschien andere wedstrijden die hij tot nu toe dit jaar gereden heeft ipv jouw antwoord over de hoogtestage.
Maar schijnbaar is kritiek op TLJ voor jouw een moeilijk woord en wil je het hier in deze topic niet kenbaar maken.

Gezien Boom zijn optreden tot nu toe vind ik als hem geen meerwaarde voor de ploeg in de Vuelta.
Ja, misschien alleen voor de 1e etappe tw de TTT.
Veder zal hij denk ik vooral voor zichzelf rijden.
Qua naam zal TLJ Boom misschien toch meenemen naar de Vuelta en dat vind ik dan jammer.
Ik ga dan liever voor een jonge renner die dan veel ervaring in z'n ronde kan opdoen voor het komende jaar.
Ik laat even in het midden welke renner dat moet zijn.

@Rahims
Quote: dat je als ploeg keuzes moet maken en in dat opzicht past een dure renner voor het klassieke voorjaar niet bij de keuzes die de ploeg nu maakt.

Even ter opfrissing: Dat hebben ze, TLJ, dus vorig jaar wel gedaan met Boom en ook toen is men voor de klassementstrein (o.a. dure en niet presterende en ook weer stoppende superknecht v.d. Broeck) en sprinttrein (o.a. Lobato) gegaan.
Dat ze keuzes nu niet maken is omdat men al dure renners in huis heeft die dit jaar (nog) niet presteren.
Je kunt het geld maar een keer uitgeven behalve als Boom net als vd Broeck dit jaar stopt.
Ik ben trouwens wel benieuwd wie ze als (super)knecht in de 2e lijn (nog kunnen) halen voor de topklimmers van TLJ ipv de stoppende vd Broeck.

S. Morgenstern

Ze hebben inderdaad al geld uitgegeven aan Boom. Gezien de evaluatie van het voorjaar, althans de geopperde mogelijke oorzaken van zijn rampzalige vorm daar, lijkt het me om die reden nogal zonde van dat geld om hem niet naar de Vuelta te sturen. Ik zou het zelfs onbegrijpelijk vinden wanneer ze hem daar thuislaten.

ti-raleigh

Kruiswijk heeft niks aan een Boom die niet in vorm is, ook al zou hij 3 miljoen euro kosten.

S. Morgenstern

Kruijswijk heeft ook niets aan een selectie vol klimmers. Hij heeft zijn laatste twee rondjes duidelijk een type Boom/Wynants/Tjallingii gemist om hem naast Van Emden door de vlakke finales te loodsen. De blauwdruk voor die rol kun je makkelijk terugvinden in de afgelopen ronde van Zwitserland, mits je uiteraard voorbij het lossen bij Warbasse in die halve bergrit wil kijken. Ik zou het dus ook om die reden onbegrijpelijk vinden mocht Boom nu niet naar de Vuelta (en eerst Eneco) toewerken.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Er moet natuurlijk een oorzaak zijn voor het ondermaats presteren van Boom tot nu toe. Gaat hij mee naar de BinckBank Tour? Dat rondje lag hem wel in het verleden. Ik zou hem toch meenemen naar de Vuelta al was het maar voor de ploegentijdrit. Daarnaast kan hij dan op het vlakke van dienst zijn.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny waarom moet ik iets vinden van Boom in de Tour of Wallonië... ik heb al eerder daar iets over gezegd. Zijn laatste koersen voor de Tour waren niet slecht en werd er zelfs door sommige gevonden dat hij mee moest naar de Tour. En dat was misschien njet eens onterecht. We hebben het hier over Wallonië, de eerste koers voor een aantal richting de Vuelta en komend van een hoogtestage, ik heb daar op dit moment geen oordeel over. Voor Lars zal deze koers misschien geen doel zijn maar een koers om weer wat racekilometers in de benen te krijgen. Ik geef hem en ook alle andere van TLJ in deze koers gewoon de tijd, na de Vuelta geef ik wel een oordeel. Verder heb ik geen idee wat VDB of Boom aan salaris kost, jij wel ??? Jij mag het natuurlijk kort vinden, maar voor een hoogtestage is het een prima lengte. Het effect is er echt wel. Verder zien we wel wie ze gaan aantrekken...

tdola

Een boom in vorm zou ook Lobato in Vuelta kunnen afzetten in laatste 2-3 km.

Er is dus een 12-koppige voorselectie, waar oa Tolhoek inzit, maar ik kan die 12 koppige selectie nergens vinden. Iamand anders wel? Dus niet speculeren maar harde feiten.

Laatste man

Als je Boom wilt laten presteren in het voorjaar, lijkt me een goed najaar een must. Met Binck Bank Tour en Vuelta. Daarna hopelijk een WK. Een van de redenen voor zijn matige voorjaar was een gebrek aan koersritme door zijn laatste half jaar bij Astana. Koershardheid van 3 weken opdoen lijkt mij dan wel prettig. Daarnaast kan hij op veel terreinen (mits vorm) gewoon uit de voeten.

Boom was in principe een vrij logische vervanger voor Vanmarcke. Klassieker en sprinttrein en waarschijnlijk goedkoper. Dat ze verder niet veel zullen investeren in de voorjaarsklassiekers doet daar niets aan af. Daar mag je denk ik geen aankoop in verwachten, of het moet al iemand zijn die Dylan goed kan piloteren en dan uit de voeten kan ik de voorjaarsklassiekers.

Laatste man

'@tdola,
LottoNL-Jumbo
Bert-Jan Lindeman, Stef Clement, Juan José Lobato, Steven Kruijswijk.

De 4 namen volgens cyclingstage. En volgens CyclingWeekly kan je daar Bennett aan toevoegen. Geen idee qua geloofwaardigheid verder.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 304 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.