Natuurlijk zijn Maas en de Vries ook interessant, maar ik denk niet dat ze heel erg veel jonkies gaan halen. Dat zie ik nu niet echt als de ideale versterking van de 2e lijn aangezien zij nog veel zouden moeten groeien. Wippert lijkt mij ook geen optie, kan beter bij een ploeg als Roompot of Wanty aan de slag gaan, komt in mijn ogen net te kort voor WorldTour niveau
TLJ rijdt ook veel koersen buiten de WorldTour. Als Groenewegen zich steeds meer gaat richten op WorldTour lijkt een tweede sprinter voor de kleinere koersen me wel wenselijk. Daar is Wippert wel geschikt voor. Beter dan Lobato lijkt me. En als hij daarnaast de kans krijgt om zich in de schaduw van een sprinttrein wat verder te ontwikkelen op WT-niveau kan hij daar ook van ondersteunende waarde worden voor Groenewegen.
Alle overige door mij genoemde renners hebben overigens al ervaring opgedaan bij een Nederlandstalige ploeg, en zullen wat dat betreft de cultuur goed herkennen en snel in te passen zijn. Dat lijkt me ook wel een voordeel bij deze renners.
Ben al lang blij dat ze niet vorig jaar Dupont gehaald hebben.
Wippert was met het WK in Valkenburg toch beter dan zijn eigenlijke kopman Moreno Hofland, je zou je afvragen waar hij is blijven hangen. Ik krijg er een beetje een Barry Markus gevoel bij: Op dagen bloedsnel maar niet consistent en weinig overwinningen.
Als ik dan kijk naar wat mannen van de tweede lijn, dan zie ik oa:
– Bryan Coquard, aardige sprinter voor de kleine koersen en een aanvulling voor de sprinttrein.
– Fabio Aru, de voor Bianchi wellicht gewilde tweede Italiaan
– TJ van Garderen, redelijke Amerikaanse renner, die van betekenis kan zijn in de klassementstrein.
– Tony Martin, ervaren kracht, die in de sprinttrein zou moeten kunnen passen. Heeft eerder met Nederlandstalige renners gereden.
– Remmert Wielinga, veel ervaring, kan klimmen, Nederlandstalig
– Mikel Landa, ervaren, kan klimmen.
Lijkt me ietsje onwaarschijnlijker dan het lijstje van Spruch...
Witte trui, lotto jumbo is niet het ajax of feyenoord van het wielrennen, eerder het Roda JC. Door slim gericht renners aantrekken van plugge en wat gelukjes presteren ze dit seizoen goed maar denk niet dat een aru lotto jumbo als een optie ziet, hij zou dan volledige ondersteuning willen en een torenhoog salaris, een salaris dat niet haalbaar is voor TLJ. Iets onwaarschijnlijker inderdaad en renners van dat kaliber kan je geen 2e lijn meer noemen.
Ik laat het verder wel aan plugge over :p
Ja voor Marc Goos wordt 't wel heel lastig om weer terug te komen in 't WT-gebeuren. Mathieu v.d. Poel staat ook in de uitslag op 14:41 in de 1e.etappe van de Tour Alsace.
Hartthijs De Vries en zeker Jan Maas zijn weer op de weg terug. Die Jan Maas heeft volgens Pascal Eenkhoorn nog appeltje te schillen met de Tour Alsace.
@random
Ik denk dat de heer Plugge liever met Ajax en Feyenoord gelinkt wil worden, dan met Roda JC. ;)
Opmerkelijk dat Eenkhoorn en Welten sinds het nieuws van deze week opeens zo aantrekkelijk gevonden worden. Ik heb ze hier niet eerder als meest begeerde jonge Nederlandse renners opgemerkt. Begrijp niet helemaal waarom ze nu opeens beter zouden passen dan de jonge Nederlandse renners die eerder veelvuldig naar voren werden geschoven (De Vries, Jakobsen, Bol, Looij en Maas). Doorselecteren aan de onderkant van de selectie (Lammertink en Vermeulen qua jonkies bijvoorbeeld) zou ruimte moeten scheppen om weer een jonge gast de kans te geven de stap naar de WT te zetten. Welke renner daarvoor het meest in aanmerking komt, op basis van zijn kwaliteiten en zijn match met de kansen die TLJ kan geven, zou ik graag goed uitgelegd zien worden. Ik zou het zelf namelijk niet weten. Helaas blijft in de opmerkingen daarover op deze plek het 'snoepje van de week'-gehalte behoorlijk groot.
'@vlek ik ben ook van mening dat eenkhoorn niet de meest voor de hand liggende jonkie is. Hij rijd vaak in de schaduw, heeft nog geen enorm aansprekende resultaten geboekt in het jongerencircuit (op wat geode uitslagen in tijdritten en etappekoersen na) dus denk dat hij daarom ook niet zo verwacht is bij TLJ door ons als fans. Maar ik ga ervanuit dat ze wel een goed scoutingapparaat hebben en de keuzes binnen de ploeg goed kunnen overleggen
Voor de liefhebbers => La Planche des Belles Filles.
In de TdF was ene Fabio Aru de man van de dag met George Bennett op op een 14e. plek op 1:07.
In de Tour Alsace is Markus Hoelgaard de man van de dag met Pascal Eenkhoorn op een 20e. plek op 1:08 en Jan Maas die terugkomt van een schouderblad breuk als 30e. op 2:04 en ook Hartthijs De Vries komt als 41e. op 3:13 binnen.
In de Tour d'Ain met Kruijswijk en de Tour de L'Avenir krijgen die jonge talenten Hoelgaard, Eenkhoorn, Maas en De Vries nog kansen genoeg om zich te laten zien.
'@ rahimns; mijn verbazing richt zich niet op de interne zoektocht naar jong talent, aangezien we daar sowieso weinig zicht op hebben. Ik ga er in ieder geval vanuit dat dat proces minder willekeurig is dan hetgeen hier gebeurd.
Ik weet het niet. Het is bijvoorbeeld ook niet zo dat er jonge Nederlanders zijn die wel enorm aansprekende resultaten voor kunnen leggen, dus op basis daarvan zou ik niemand naar voren kunnen schuiven die wel het meest voor de hand ligt. Jakobsen zou misschien de enige zijn, aangezien hij als sprinter ook nog goed aansluit op de keuzes die TLJ heeft gemaakt. Iemand die zich als klimmer heeft kunnen onderscheiden zit er verder niet bij en wat dat betreft hebben ze de laatste jaren met Bennett, De Tier, Tolhoek en Olivier ook al behoorlijk wat relatief jonge jongens aangetrokken. Eenkhoorn lijkt me dan als all-rounder, ook op basis van zijn uitslagen, in ieder geval wel in aanmerking te komen om hem te viseren als potentiële neo voor volgend seizoen. Maar of hij daadwerkelijk meer potentie heeft dan de andere jongens die genoemd zijn? Geen idee.
Eenkhoorn is een type Roosen. Heeft een goede tijdrit, kan het klassieke werk aan en heeft ook een grote motor. Bijkomend voordeel is wel dat hij beduidend beter een berg over kan dan Roosen (die ook aardig kan klimmen). Ik denk dat het zeker een goede aanwinst kan zijn. Niemand had immers ook voorspelt dat Roosen dit niveau ging halen.
'@vlek
Ja jij zag Roosen ook zitten? Volgens mijn logica zie ik wel brood in die jongens als Markus Hoelgaard, Jan Maas, Hartthijs De Vries en Pascal Eenkhoorn, die wel erg jong is. Als TLJ de boel voor langere tijd op orde heeft, dan kunnen zij die Pascal rustig brengen.
Ik heb hiervoor ook al aangegeven, dat de Tour de L'Avenir en Tour d'Ain mooie graadmeters zullen zijn.
@Rahimns
Het is toch allemaal scorebord. Als direct WF met 10 mooie kandidaten komt, is 't geen scorebord.;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.