Jij ziet brood in elke renner die ook maar ergens iets van een uitslag rijdt. Alle renners van de voormalige Rabo-jeugd, (Top-)Sport Vlaanderen, Axel Merckx en SEG zijn al minimaal een keer voorbij gekomen, afhankelijk van hun laatste uitslag. Je snapt toch ook wel dat zo'n manier van redeneren niet opschiet? Wielrenners zijn nu eenmaal geen Panini-plaatjes.
Wie is overigens Antwan de Vries?
In mijn ogen heeft het geen zin nu al te investeren in jongens van 20 jaar, laat die lekker nog een jaar op lager niveau rijden en haal ze dan later op. Iemand van zo jong moet je alleen halen als je denkt dat het een topper word. Voor iemand die de potentie heeft een goede knecht te worden zou ik geen kostbare plek in de selectie weggeven. Bovendien heeft tlj met tolhoek, Vermeulen, Olivier, Jansen, Bouwman en de tier al een aantal jongelingen.
'@vlek
Persoonlijk dacht ik dat Eenkhoorn en Welten onhaalbaar waren omdat ze bij de opleidingsploeg van BMC reden. Nu BMC heeft bekent gemaakt dat ze met deze ploeg stoppen lijken ze mij wel haalbaar. Ze horen zeker bij de grootste talenten van Nederland en ik vind dat LottoNL daar vooral naar moet kijken voor versterkingen. Ik zou ook graag Gerts, Meijers, Van Poppel, Tusveld en Jakobsen naar LottoNL zien gaan.
'@xistnc
Wat bedoel je?
@jvh93
Ik ben niet onder de veronderstelling dat al die talenten daadwerkelijk bij LottoNL zullen tekenen en zeg alleen dat ik zelf die talenten graag naar die ploeg zie gaan. Ik vind het namelijk leuk om de grootste Nederlandse talenten bij de grootste Nederlandse ploeg te zien rijden. Hoewel ik een fan ben van talenten als Dumoulin en Van Baarle denk ik dat ik een nog grotere fan van hun was geweest als ze bij LottoNL hadden gereden.
Klopt, maar wat maakt ze voor jou dan de twee die er (samen met Jakobsen) bovenuit steken? Ik vind het zelf namelijk lastig om op basis van hun uitslagen vast te stellen dat ze beter bij TLJ zouden passen, dan enkele andere jongens van hun leeftijd.
Daarom gooi ik niet zo snel met namen. Ik heb geen idee wat renners kosten, wat de ploeg kan uitgeven, waar ze naar zoeken en wat voor andere belangen er nog spelen. Dat Youri met een rijtje van 10 namen komt is ook deels uit de hoge hoed maar hij probeert het tenminste wel op een normale manier te onderbouwen. Jouw onderbouwing over Pascal sloeg helemaal nergens op.... terwijl ik de renner op zich nog wel kan begrijpen waarom ze die erbij zouden willen hebben. Maar dan puur op het type renner. Verder ben ik het eens met Vlek dat het heel moeilijk is om jonge renners in te schatten waar ze staan of wat bij de profs haalbaar is. Ik bedoel TJ Slagter is ooit 4e geworden in de Tour de l'Avenir voor renners als Landa en Bardet... als we dan daar dus op af zouden gaan rijdt er dus bij Cannondale een potentiële rondewinnaar rond.
'@rahimns
Volgens mij heeft Roglic al eerder aangegeven, dat hij zich wil verbeteren in 't rondewerk. Hij liet in de TdF al zien, dat hij potentie heeft.
Wat betreft de jonge talenten heb ik toch duidelijk aangegeven, dat de Tour de L'Ain en de Tour de L'Avenir mooie momenten zijn om de potentie van die jongens te beoordelen. Alleen in Tour Alsace zit dezelfde klim, als in de TdF met winnaar Aru. Dan vind ik 't leuk, dat die genoemde neo's + die Noor het ar opnemen in die klim tegen sterke leeftijdgenoten. Daarbij heb ik ook vermeld, dat De Vries en Maas terugkomen van zware blessures.
Dat inschatten laat ook ik aan de trainersstaf over. Dat is moeilijk genoeg.
De huidige groep met Olivier, Tolhoek, Bouwman, Vermeulen en De Tier hebben hebben er toe bijgedragen, dat Bennett en Roglic stappen hebben gemaakt. Ook die jongens hebben daardoor stappen kunnen maken met als mooiste voorbeeld Koen Bouwman in de Dauphine.
Wel eens met Random, denk niet dat de ontwikkeling van Roglic en Bennett iets te maken heeft met die jonge renners, die stappen hebben ze toch echt gewoon zelf gemaakt met de begeleiding vanuit de ploeg. In dat opzicht mag je die toch echt complimenten maken want ze laten renners toch echt stappen maken. Zeker ook als je kijkt naar de ontwikkeling van bijv Groenewegen die is echt enorm. Denk ook wel dat er een goed plan zit achter de ploeg.
Dat in Alasce de zelfde klim zit als in de Tour, dat is leuk maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het zegt verder helemaal niets als je niet de data kan vergelijken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.