'@rahims
Echte prestaties in de Tour L'Avenir, maar ook in de Giro Valle D'Aoste en Giro u-23 geven normaal wel een goede indicatie van wie er echt goede profs gaan worden. Die ontwikkeling zet natuurlijk niet altijd lineair door, maar het is wel een teken. Dit jaar lijkt er ook nog eens een sterke lichting te zijn:
Sivakov, Hindley, Hamilton, Powless, Halvorsen, Lambrechts, Jacobsen, Philipsen, Riabushenko, Padun zijn allemaal renners van wie je op dit moment kunt zeggen dat ze het bij de profs zeer waarschijnlijk goed gaan doen. Daarachter is het inderdaad meer gokken.
'@rahimns
Dat lijkt mij niet verkeerd. Hij is ex-ploegmaat van Clement. Die Stefan Denifl is winnaar van de Ronde van Oostenrijk. In de Giro kan hij ook uit de voeten.
Bij Aqua Blue rijdt ook Larry Warbasse, die m.i. {niet te duur} een welkome aanwinst is voor 't middensegment en rondjes als TdP.
Die Bettiol is hier ook wel genoemd en rijdt toch een puike race in Clásica Ciclista San Sebastian.
@RV
Als 't met de sponsering goed is gesteld, dan lijkt mij zo'n knuffelbeest als Eenkhoorn een goede aanwinst. Hij zal dan wel voorzichtig gebracht moeten worden.
'@ Borsje:
ik meldde al in het desbetreffende topic dat de niet fitte Bennett naar mijn idee beter kan thuisblijven voor de Vuelta. laat hem lekker zijn rust pakken en dan kan een andere renner in plaats van hem gaan 'leren' in de Vuelta. en hoeveel grote rondes moet je trouwens rijden om niet meer alleen te hoeven 'leren'? 8? 9? 10 misschien?
zelfs @ rahimns denkt er zo over, dus misschien maken ze bij TLJ toch een fout met het opstellen van George in de Vuelta.
Bennett noemt concrete punten waarin hij wil groeien. Lijkt me prima. Aan de ploegleiding om dat in het juiste perspectief te plaatsen. Dat begint met het tot de orde roepen van Bennett, want die roept niet alleen maar zinnige dingen.
Hoeveel rondes je dan al hebt gereden, maakt natuurlijk niet uit. Het moet zelfs de grootste onnozelaar zijn opgevallen dat hij pas sinds kort een rol als kopman en AK-man heeft.
'@ vlek:
Bennett zegt dat zijn doel in de Vuelta is om te leren. en omdat hij niet fit is blijft het daar waarschijnlijk bij.
edit;
met een of 2 dagen trainen na een periode van herstellen 32e worden in San Sebastian is toch niet slecht. misschien heb ik het fout en kan Bennett op basisconditie toch een goede Vuelta rijden en hier en daar wat 'bijleren'. ;)
)
Ik heb geen idee, hoe moeten wij dat vaststellen? Vandaag bleek hij in ieder geval wel fit genoeg om een degelijke San Sebastian te rijden. Ik neem aan dat ze de belastbaarheid van hem verder goed in de gaten houden en hem niet in de Vuelta opstellen wanneer dat teveel zou zijn.
Ja, en verder hoeft hij helemaal niets inderdaad. Kom zeg, zo onnozel ben je echt niet.
Ik verkeer als eenvoudige liefhebber van het wielrennen en als fan van van TLJ op lichtjaren afstand van de ploegleiding en weet dus helemaal niets. Beetje meer duidelijkheid over de situatie c.q. het wel en wee van Bennett zou ik ( en met mij denk ik zeer velen) zeer op prijs stellen.
'@Borsje
Die lichtjaren afstand vallen toch wel mee? Je kunt heel veel afleiden uit een aantal waarnemingen die voor iedereen voor het oprapen liggen:
1) Hij is na zijn ziekte en opgave in de Tour alweer aan het trainen.
2) Hij wordt opgesteld in San Sebastian, rijdt uit en wordt 32e.
3) Hij rijdt (in principe) de Vuelta, heeft ambities, maar is onzeker.
Wat zou je concreet meer willen weten dan dat?
"Yesterday I managed to do a couple of hours easy and decided to kick things back off - I feel 100 times better."
"I'm a long way from fitness but I've also done so much in my legs that it won't take much to get it back."
Vandaag de Ronde van Polen gezien met een aanvallende TLJ ploeg in de persoon van een uitstekende Keizer die lang in de kopgroep zat voordat de kopgroep voor de lokale ronden werd teruggehaald.
Keizer heeft door sprints onderweg te winnen zowel de bergtrui alsook de trui voor de meest aanvallende renner veroverd.
Lindeman reed nadat de kopgroep werd teruggehaald daarna op de kop van het peloton om voor Battaglin de sprint aan te trekken maar was hem plotseling kwijt.
Later bleek waarom. Battaglin had een lekke band.
In de massasprint (ontsierd door een valpartij) die werd gewonnen door klasbaksprinter Peter Sagan, werd Bouwman knap 12e.
Kortom, TLJ heeft zich goed laten zien, door het overwegend jonge aanvallende team van ploegleider Niermann.
Jammer dat Battaglin een lekke band kreeg voordat de finale daadwerkelijk begon.
Benieuwd wat deze aanvallende ploeg van TLJ deze week kan bereiken in deze WT koers en dan met name de jonge renners.
Ik denk dat de TLJ renners vooral voor de podiumplaatsen gaan in deze goed bezette (qua toprenners) lastige WT koers en dus niet het AK.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.