Ik zou ook nog niet Vermeulen zomaar opgeven. Het zal waarschijnlijk geen toprenner worden, maar een sterke klimknecht zit er volgens mij wel in. Maar binnen de ploeg zal men het beste kunnen zien of er progressie gemaakt wordt. Dat kan je niet alleen aflezen aan zijn uitslagen.
Bij de namen die hier genoemd worden, speelt ook mee hoe goed en betrouwbaar ze hun werk doen in vroege fasen van de koers en anderszins buiten beeld. Daar kunnen wij nauwelijks iets van vinden.
Voor zover ik het kan beoordelen, zou ik het vreemd vinden als bijvoorbeeld Lindeman verlengd wordt. Maar dat is op basis van slechts de zichtbare info.
Zo'n zichtbare ontsnapping als gisteren en vandaag heeft Keizer wel vaker. Maar of het rendement daarvan nu echt telt, ik vraag het me af.
Ik ben erg benieuwd naar de versterkingen voor volgend seizoen, en naar de daar tegenover staande vertrekkers natuurlijk.
Voor wat betreft Castelijns,
Vorig jaar in de Giro kwam hij opeens bovendrijven in een bergrit als laatste steun voor Kruijswijk daar waar je bijvoorbeeld Battaglin toen eerder zou verwachten gezien zijn vorm en prestaties eerder die ronde.
Toen had ik de hoop dat Twan fysiek en qua inhoud nog wel een stap bij zou kunnen zetten maar het kwam er eigenlijk nooit meer uit.
Vorig jaar en dit jaar liet hij bij vlagen leuke dingen zien waar je hoop uit zou kunnen putten, en daarnaast zou hij volgens de verhalen goed in de groep liggen.
Nog een voordeel van Twan is dat hij zowel in het klassieke werk als daarbuiten zijn steentje kan bijdragen.
Maar ik snap wel dat als je de kans hebt om bijvoorbeeld een jonger talent binnen te halen zoals bijvoorbeeld Eenkhoorn die ongeveer dezelfde kwaliteiten heeft maar daarnaast gezien zijn leeftijd nog stappen bij kan zetten dat je dan een jongen als Twan waar niet heel veel rek meer op lijkt te zitten daarvoor laat gaan.
'@Wielerfan1987
In de VOO-Tour de Wallonie had Castelijns toch de kans om te laten zien, dat hij 't heuvelwerk goed verteerd. De enige die mij positief opviel was die jonge Noor Jansen.
Vandaag in London krijgt hij nog een kans lijkt mij. Hij is vandaag in de aanval.
Leezer zit in de trein en lijkt mij derhalve geen vraagteken. Keizer en Lindeman mogen zich tonen in Polen.
Bij de namen die genoemd worden lijkt mij gezien het rijden in de Prudential RideLondon-Surrey Classic ook Leezer {DNF} kandidaat om te worden vervangen. Of was dat ook de vermoeidheid van de TdF.
Zeeman zegt dat zijn renners zich hebben getoond. Ik heb alleen Castelijns in een vluchtgroepje gezien. Lars Boom is zich aan 't voorbereiden op? Hij laat al weer vroeg lopen.
@Fanny hoe ging 't in Polen. Ik zag dat Battaglin 11e. is geworden in rit 2.
'@rahimns
Je hebt gelijk, dat Leezer als lid van de sprinttrein niet hoeft te vrezen voor z'n plek. Ik wil alleen aangeven, dat TLJ er niet aan te pas kwam.
Met Jansen en Gijs van Hoecke als de beste TLJ'ers kun je toch niet zeggen, dat 't goed is gegaan. Zeeman zegt 't team heeft zich getoond?
Na het aan de boom schudden door team Sky moest Lars Boom al heel snel lossen. Dat Leezer een DNF heeft is natuurlijk scorebord. Ik heb 't aardig gevolgd en ik heb nergens gehoord, dat er een valpartij is geweest. Anders sorry hoor
@vlek
Zoek de verschillen. Is 't een spelletje? Klopt toch, ik heb Castelijns gezien {in beeld dus}; daarna kon hij uitbollen.
Kun je inhoudelijk nog iets toevoegen.
Ja, op de manier die je gisteren in Polen nog goed vond. Vergelijkbare selecties, zonder kanshebbers op een serieus resultaat, die er met de ploegleider van dienst dus voor kiezen om voornamelijk voor de kruimels in de eerste koershelft te gaan. Ik heb er zelf helemaal niets mee, maar jij blijkbaar wel. Althans, afhankelijk van de ploegleider van dienst.
'@Wielerfan 1987
Fabio Jakobsen lijkt mij wel een renner, die zou passen in 't plaatje. Na Rund um den Finanzplatz Eschborn U23 met z'n 1e.plek en nu weer in de Tour Alsace in de 4e.rit met z'n 1e.plek klopt hij nadrukkelijk aan de duur. Maar wat te denken van Jan Maas
Quote:"Na de kleine 4500 hoogtemeters van gister, vandaag hele dag op kop gebrommerd voor @FabioJakobsen die het afmaakt! Mooie afsluiter
Hij komt dan wel in dezelfde tijd binnen als Fabio.
Ik zie Jakobsen toch het liefst eerst een jaartje rijpen bij Roompot en dan dezelfde weg als Groenewegen bewandelen. Stap van SEG naar de Worldtour lijkt me wel vrij groot al zal ik het niet gek vinden als het gaat gebeuren hoor. Rijd toch een aantal hele mooie uitslagen dit jaar en begint wel nadrukkelijk aan de deur te kloppen inderdaad, al was dat met Groenewegen ook zo en die had het ook lastig om te wennen bij Roompot. Denk dat ze dan beter eerst een jaartje daar kunnen rijden voordat ze de stap maken.
Ik weet niet of die tussenstap bij Roompot voor Groenewegen nu echt zo belangrijk is geweest. Ik denk dat een renner van dat niveau (en Jakobsen lijkt me qua potentie in de buurt te zitten) ook direct naar een WT-ploeg over kan stappen. De begeleiding zal er sowieso beter zijn en het programma kan ook vergelijkbaar worden samengesteld.
'@vlek
Waarom moet Markus Hoelgaard van 't lijstje af, want je bedoelt DNS misschien en je weet ook waarom?
Fabio zie ik wel zitten als 2e. sprinter bij TLJ. Dan kan Groenewegen de stap naar de voorjaarsklassiekers maken.
Die Fabio kan ook de heuvels goed aan; dus een prima aanvulling lijkt mij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.