Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 312 ... 440 441
Laatste man

Het ging mij vooral om de lengte van het contract i.v.m. sponsorperiode van de ploeg. Dan moet er intentie zijn om nog 2 jaar verder te gaan met de ploeg.

Rahimns had dit trouwens mooi uit eerste hand.

Yeez

20 jaar en reed bij de beteren in alsace deze week. Kan op alle treinen uit de voeten, met name het tijdrijden/hardrijden en bergop. Heeft genoeg potentie om een (hele) behoorlijke renner te worden.

kelderfan

'@LM
Heb je goed gezien Pascal Eenkhoorn t/m 2020; Lijkt mij een goede zaak om die jongen met 3-jarig contract binnen te halen. Dan kan hij ook gezien zijn leeftrijd voorzichtig worden gebracht.
TLJ heeft ook een paar wedstrijden toegevoegd met o.a. Schaal Sels, Mandel, Zottegem, Druivenkoers en Jef Scherens. Daaruit begrijp ik, dat er een jonge sprinter wordt gehaald. Dat lijkt mij dan Fabio Jakobsen {ook 20-jaar}, die dan als staggiaires wordt ingezet. Of toch Halvorsen, die door cyclingfever gelinkt wordt met TLJ.

UrbanSteel

In potentie hebben alle jonge renners die een contract krijgen voorgeschoteld talent, je zou dom bezig zijn lukraak iemand een contract aan te bieden.
Grootste euvel met jonge renners is het doorgroei proces , slechts weinigen breken echt door naar de top.

Laatst gewijzigd
jvh93

en toch heeft het ook wel iets moois ondanks alle kritiek in de prestaties en over de 2e lijn. Lotto Jumbo is een beetje het ajax van het wielrennen. Jonge jongens opleiden om uiteindelijk de top te kunnen bereiken. En ja, ook bij ajax breken lang niet alle talenten door. Maar als je de pareltjes hebt kunnen er mooie uitslagen behaald worden.

Fanny

jvh93
Quote: En ja, ook bij ajax breken lang niet alle talenten door. Maar als je de pareltjes hebt kunnen er mooie uitslagen behaald worden.
Inderdaad zie dit jaar met de prachtige WT etappeoverwinningen van Groenewegen (TdF) en Bouwman (CD).
Daarnaast ook de mooie etappeoverwinning van Roosen in de TdFjords (2.1)

Laatste man

Ik haak dan ook af en klootje ook denk ik 😉

Yeez

Morgen of donderdag het artikel van Youri online over tlj. Ben benieuwd.

jvh93

'@koel en laatsteman, het gaat om de werkwijze / talenten Scouten, opleiden en de kans geven ;)

@jesse ik ook! Zit ieder jaar weer met smart te wachten op dat stuk

mus van de maasstad

'@koel

Ga je mond is wassen met je ik voor ajax

Noud89

Inderdaad net als bij Ajax zie je dat TLJ fans ook al gaan pronken met het 'opleiden' van mensen die ze niet hebben opgeleid. Zoals bij bijvoorbeeld Groenewegen. ;)

En ook Bouwman komt natuurlijk niet uit het development team van de voorloper van TLJ. ;)

Rahim Vlasblom
admin

'@Koel waar denk je dat ik vandaan kom?

Verder is het altijd goed voor een Nederlandse ploeg om te investeren in Nederlands talent. Dat gebeurt echt niet alleen in Amsterdam.

jvh93

Ik zie dat ik deze discussie helemaal de verkeerde kant op heb gestuurd door te vergelijken met voetbal. Ik bedoelde inderdaad dat het goed is voor Nederlandse ploegen om te investeren in Nederlands talent

Rahim Vlasblom
admin

De ploeg bevestigt nu ook het 3-jarig contract met Eenkhoorn

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@koel heb je echt niets beters te doen ;)

kelderfan

Het is leuk dat Ajax erbij wordt gehaald. Enerzijds als schoonmaakmiddel en anderzijds misschien wel als bron voor inkomsten.;)
@rahimns
Ik verwacht nog een 2e. sprinter en 1 klimgeit voor de trein van Steven Kruijswijk en 1 klimgeit voor 't treintje van Roglic en Bennett.

Klootje Kriekeljon

Meer Borussia Dortmund. Alleen zie je daar de ballen op het veld, niet op het tenue.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Jammer dat Oss naar Bora is. Had heel stiekem gehoopt dat hij naar TLJ zou gaan. Zou imo een perfecte versterking geweest zijn.

Goed voor een sprint trein
Goed om bv Kruijswijk bij te staan in niet berg etappes
Goed voor de TTT
Goed in het voorjaar
En Bianchi had het ook niet erg gevonden

Wielerfan1987

Ik als Haarlemse Mug snap die hele animositeit tussen Amsterdam/Ajax en Rotterdam/Feyenoord niet.

Beide steden en clubs hebben een eigen niet te vergelijken identiteit en hun eigen charmes..

Verder terug on-topic.

Ik vind het mooi om te zien dat het contact met Pascal vanuit de ploeg dus al in het voorjaar werd gelegd en dan met name door Niermann die zich dus echt als mentor richt op de jonge garde en hierin van de ploeg ook de ruimte krijgt om zijn ding te doen.

Het is dus niet pas opgekomen toen bleek dat BMC devo er mee zou gaan stoppen, maar Niermann en de ploeg hebben Pascal gehaald met een vooraf gemaakt plan en een visie voor wat ze met hem voor ogen hebben.

Mooi om te zien hoe de ploeg dus ook actief bezig is met haar visie om de Nederlandse jeugd en kans te geven en beter te maken.

Chrys

'@mus
En waarschijnlijk bijna net zo duur als Kruijswijk zelf ;)

ghostwriter

Leuk dat Eenkhoorn naar LottoNL gaat en hopelijk voegen ze daar een aantal grote (Nederlandse) talenten aan toe. LottoNL moet zich richting op het vasthouden van hun kopmannen (Gesink, Kruijswijk, Roglic, Bennett en Groenewegen) en het aantrekken van grote (Nederlandse) talenten. Ik zou ook Gerts, Meijers, Van Poppel, Tusveld, Jakobsen en Welten graag bij LottoNL zien tekenen.

Laatst gewijzigd
jvh93

Tusveld, Gerts en van Poppel kan ik begrijpen, denk dat de overige nog niet sterk genoeg zijn om de zogehete 2e lijn te versterken. Las vandaag op wielerflits het gerucht Vanendert (als dat zo is had ik het niet aan zien komen maar prima vervanger van vd broeck denk ik al zie ik liever Hermans komen). Laten we niet vergeten dat er een beperkt aantal plekken is en er al redelijk wat jonge talenten onder contract staan (inclusief eenkhoorn tel ik er 6, en is het even afwachten wat er met Vermeulen en lammertink gebeurt). Denk dat 7 tot 8 echt wel de max is aan jonge talenten om op die manier ook de ondersteuning boor je kopmannen op een goed niveau te houden

Fanny

Vandaag, wederom erg warm (36 gr) en weer een mooi aanvallend TLJ gezien in de persoon van Lindeman die na een paar goede sprints verdient de mooie blauwe trui pakt.
Helaas reikte de kopgroep niet tot het einde en werd het dus een wederom een sprint waar Battaglin toch redelijk goed zijn weg wist te vinden tussen de topsprinters en verdienstelijk 8e werd wat dan toch weer wat punten op levert.
Ook tijdrijder/hardrijder Keizer probeerde het vlak voor de finish nog even maar werd al snel door het peloton teruggepakt.
Ik vind TLJ in deze TdP tot nu goed aanvallend bezig met dit team van slechts 7 renners zonder een kopman.
Morgen is misschien weer een kans voor TLJ om in een vluchtgroep te zitten.
Misschien nu met Bouwman, Tolhoek of Olivier.
Ik denk dat een vluchtgroep morgen toch enige kans van slagen heeft met direct na de start een steile heuvel waar men ongetwijfeld probeert weg te komen en daarna in de laatste 70km toch redelijk steile heuvels gezien het profiel van deze etappe.
Ik denk dat de kopmannen zich tot op het laatst rustig houden en voor de sprinters zoals bv van Poppel is net teveel behalve Sagan natuurlijk.
Zoniet, dan is er misschien eindelijk ook een goede kans voor Battaglin gezien het parkoers in de laatste 25 km.
Gelukkig is het morgen maar 142 km itt de 238km van vandaag met deze grote hitte in Polen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Ik heb de rit van vandaag in de TdP niet helemaal gevolgd. Toevallig zag ik wel de move van Keizer. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik die move vreemd vond.
Ook de verslaggevers vonden de move slecht getimed en volstrekt kansloos. Alleen al om bij de kop van 't peloton te komen heeft hij veel kracht verloren.
Voor morgen hoop ik op Koen Bouwman in de vlucht van de dag. Laat Olivier en ook Tolhoek maar voor een goed klassement gaan en zich sparen voor de finale. Nu De Tier in herstelmodus rijdt, is 't belangrijk, dat Tolhoek zo lang mogelijk bij Olivier kan blijven. Hopelijk kan Daan Olivier nog wat plaatsen opschuiven.

S. Morgenstern

Aanvallend koersen omdat er verder toch weinig te halen valt in dit rondje, wat is daar opeens vreemd aan? Ik dacht dat je dat juist zo aantrekkelijk vond? Vreemd dat ook deze aanval daar buiten valt. Niermann zal uitgestapt zijn om even een plasje te doen, De Haan alleen achterlatend. Anders kan ik dit gebrek aan enthousiasme niet verklaren...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 312 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.