Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 322 ... 440 441
Niklas

Niet gek dat veel mensen hier denken dat Terpstra niet bij TLJ past. Des te opmerkelijker dat er in het artikel over de 10 potentiële aanwinsten staat dat 'het een diep gekoesterde wens van de ploegleiding zou zijn om Terpstra aan zicht te binden'. En dat 'de Nederlandse ploeg bereid is om binnen hun budget heel ver te gaan'. Als ik dat combineer met de verantwoording onder het artikel over gesprekken met betrokkenen binnen TLJ word ik toch wel razend nieuwsgierig. Is die animositeit tussen Terpstra en TLJ dan alleen iets van de buitenwereld geweest?

achtpuntzes

'@ Spruch:
Cyclingfever is heel erg betrouwbaar. :)
@ Niklas:
ik kan me herinneren dat Terpstra niets op had met de Rabobank ploeg (bron weet ik zo niet meer), maar wellicht is die afkeer in de loop der jaren verdwenen.
ik zou Terpstra een geweldige versterking vinden voor het voorjaar (heb geen vertrouwen meer in Boom) en voor hem zelf zou het ook niet verkeerd te zijn om te promoveren van schaduwkopman naar 'echte' kopman.

Spruch

'@8.6
Met die opmerking ben jij nu natuurlijk verdachte nummer 1. Nooit gedacht dat jij zoveel moeite zou steken in het onderhouden van zo'n site.

@Niklas en 8.6
TLJ is de afgelopen jaren toch wel degelijk een ander soort ploeg geworden dan de voormalige Rabobank. Een ploeg met steeds meer een visie en het vast houden aan die visie. Klassementstrein en sprinttrein. Nederlands en het opleiden van talent als uitgangspunt. Ik vind persoonlijk dat ze daardoor een leukere ploeg zijn geworden dan de Rabobank-ploeg. Of Terpstra in die visie past vraag ik me wel af. Past niet echt in een klassementstrein. Een sprinttrein dan waarschijnlijk weer wel, vraag is of hij dat wil. Aan de andere kant hebben ze dan meer kans in het voorjaar. Met Van Emden, Leezer, Roosen, Tankink, Boom en Wynants hebben ze ook de juiste mannen om Terpstra te ondersteunen. Dus voor Terpstra kan het ook interessant zijn.

Raafje

IK vraag me dan wel af, als Terpstra komt waar Boom dan heen gaat. Zou Boom niet bij Lotto Soudal passen?

S. Morgenstern

Boom gaat dan volgend jaar toch gewoon bij Wynants in de ploeg rijden?

Jotto-Lumbo

Ik snap die Terpstra geruchten niet echt.. bij TLJ hebben ze meermaals aangegeven dat de ze zich niet focussen op de voorjaarsklassiekers. Daarnaast hebben ze aangegeven om te gaan investeren in de klassementstrein, sprintrein en talentontwikkeling. Alles behalve waar Terpstra voor staat.. ze hopen op een uitschieter van Boom in de voorjaarsklassiekers (hij zal niet slechter presteren dan dit jaar neem ik aan).

En dan nog even vanuit Terpstra's perspectief. Hij heeft zich in het verleden negatief uit te laten over Rabobank en opvolgers. Heeft conflicten gehad renners van de ploeg. En zit bij de beste team op het gebied van voorjaarsklassiekers. Daarnaast is hij eindelijk verlost van Boonen, gaan mannen als Trentin waarschijnlijk weg. Waardoor hij zal stijgen in de pikorde. Ik denk ook niet dat Terpstra zal presteren in een ploeg zonder echte toppers in het voorjaar. Hij was noujuist op zijn best in de luwte van zijn teamgenoten.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie het graag gebeuren. Alleen er zit voor mij totaal geen visie/logica achter..

kelderfan

Het zou m.i. heel verrassend zijn, als "Niki" Terpstra opeens bij TLJ zou gaan rijden. Als prima tijdrijder en voor de toekomst betere optie voor 't Vlaamse voorjaar zou ploeggenoot Yves Lampaert de man zijn. Dan heb je als voordeel, dat de soap met Victor Campenaerts de volgers nog lang kan bezighouden.

S. Morgenstern

Deze tijd van het seizoen haalt ieder jaar weer het beste in iedereen naar boven. Heerlijk!

xistnc

Dat TLJ-artikel staat bol van Kerckhoffsiaanse non-journalistieke inlegkunde van de auteur. En nee, dat is geen compliment. Een disclaimer dat er contact is geweest met 'betrokkenen' is dan veel te vaag om echt verantwoording af te leggen voor alle losse flodders.

Niki zit bij SEG en er is allicht regelmatig contact tussen TLJ en SEG, zeker in deze fase van het seizoen. Het primaire belang ligt dan weer bij TLJ, dan weer bij SEG. Bij een aflopend contract van Niki heeft SEG natuurlijk een groot belang om zoveel mogelijk ploegen te interesseren en om de markt vervolgens via de pers te bewerken.

Rahim Vlasblom
admin

Van mij hoeft het ook niet. Meerdere namen zijn hier ook al eens gevallen en echte verrassingen zitten er ook niet tussen. Alleen na Roglic denkt opeens iedereen dat dit het meest belangrijke transfertopic is voor TLJ. Er zijn erbij (op twitter in ieder geval) die denken dat de komst van Roglic door dat artikel komt. Mij zal het ook niet verbazen als er weer 1 of 2 namen op staan die inderdaad volgend jaar voor TLJ rijden. Maar eens rustig afwachten wat er allemaal nog staat te gebeuren de komende weken of misschien wel maanden.

user22498

Ze hadden Sep nooit, nooit mogen laten gaan. Maar ik ken alle ins en outs natuurlijk niet.
Opvallend is wel het Niermann effect: daar waar hij is koerst TLJ echt op een aansprekende leuke manier. Dat moet voor de coureurs ook zijn.

Yeez

Sep hebben ze niet laten gaan, die was simpelweg niet binnenboord te houden.

xistnc

Ze hebben Sep niet laten gaan, net zoals ze nu Campenaerts niet 'laten gaan' (if so). Het contract loopt af, dus zo'n renner is vrij om zijn eigen weg te kiezen op grond van welke argumenten dan ook.

kelderfan

'@rahimns
Ik denk dan aan HALVORSEN, Kristoffer, DE VRIES, Hartthijs en 1 "uit de hoge hoed" van de teambaas.
@[email protected]
Dat lag bij mij ook op de tong. Het niet voldoen aan de wensen van Sep Vanmarcke was een klein foutje in het beleid van TLJ.
Volgens het artikel over de 10 opties lees je ook, dat zij toch weer een renner zoeken voor dat stuk. {Moscon, Terpstra}

S. Morgenstern

Voldoen aan de wensen van Kruijswijk of voldoen aan de wensen van Vanmarcke; ik weet wel welke keuze ik een grote fout zou noemen.

Spruch

'@vlek
Een beetje de lente van het volgende wielerseizoen. De aankondiging van een nieuw jaar begint en de afrekening van het (nog lang niet) afgelopen jaar wordt alvast opgediend. Voorspellingen, afrekeningen en meningen halen het beste bij velen naar boven. Halve feiten worden tot hele waarheden verheven.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan allemaal namen die wel 1 of meerdere keren her en der al eens genoemd zijn... zou dus geen verrassing mogen zijn als daar 1 van binnen gehaald zou worden of dat ze daar mee zouden onderhandelen.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Uit het stuk kun je ook opmaken dat Terpstra door de ploeg wordt gewenst vanwege zijn instelling en ervaring, niet per definitie voor het voorjaar, al zal het voorjaar automatisch wel de tijd zijn waarop het voor Niki hoofdzakelijk en door hemzelf gewenst zal moeten gebeuren.

Rahim Vlasblom
admin

Jongens jullie beseffen toch dat het een opiniestuk is van Youri... het is zijn opvatting niet die van TLJ.

Wielerfan1987

Wat mij nog het meest verbaasd is eigenlijk dat Eenkhoorn is gecontracteerd.

Er was op dat moment al reeds lange tijd contact met Hartthijs de Vries van SEG, die jongen was nota bene zelfs al mee op trainingstage geweest.

Hij en Eenkhoorn zijn vrij vergelijkbare renners die zowel in het voorjaar als in de heuvels/middengebergte goed tot hun recht komen.
Het enige dat Eenkhoorn voor heeft op de Vries is een betere tijdrit.
De Vries daarintegen fietst pas een stuk korter dan Eenkhoorn en kan daardoor misschien nog grotere stappen zetten in de nabije toekomst.

Juist omdat het contact met de Vries er al was en hij bovendien een verleden heeft met Niermann als ploegleider/trainer verbaasde het mij dat opeens Eenkhoorn als eerste nieuwe versterking bekend gemaakt werd.
Ik denk namelijk dat ze nu ze Eenkhoorn al hebben gecontracteerd, de Vries niet meer zal komen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je hebt gelijk. Het moet natuurlijk ook klikken tussen de partijen.
Wat betreft de verlengingen lijken mij Leezer, Lindeman en Keizer {die heeft er alles aan gedaan om bij te blijven in 't geweld van Poels en Teuns in de Tour de Pologne} wel zeker.
@vlek
Bij de versterkingen van de klimgeiten is Jurgen toch niet de oplossing gebleken; dus grote en kleine fouten worden gemaakt.
Maar weet jij dan om welke dure versterkingen Sep Vanmarcke heeft gevraagd.

Rahim Vlasblom
admin

'@Wielerfan1987 want ze kunnen niet 2 van dat soort renners gebruiken ??

Sebas

'@ Wielerfan1987: Wynants haalt inderdaad zijn niveau niet, maar om na al die jaren van ballen afdraaien hem op het matje te roepen en z'n contract te ontbinden zou mij veelste ver gaan.

Boom moet je blijven motiveren en strak op blijven zitten, dan gaat hij wel weer ergens een uitschieter rijden. Wellicht is het gerucht van de komst van Terpstra daar wel onderdeel van ;P Meer kun je mijn inziens niet doen; contract ontbinden lijkt mij geen optie.

TLJ heeft deze week mooi gestreden in Polen. Het rijden van Tolhoek en Bouwman ben ik erg van gecharmeerd dit seizoen. Die vliegen er lekker in en lijken mij klaar voor de Vuelta: meenemen please. Lindeman idem, maar heeft niet de stap kunnen zetten waarvan ik denk dat Bouwman en Tolhoek het wel zouden kunnen. Olivier verloor de laatste paar dagen ook wat van z'n veren, denk dat een grote ronde te vroeg komt?

Benieuwd naar de vorm van Kruissie. Nieuwe ronde nieuwe kansen en volgens mij is de druk op een klassement in de Vuelta een stuk minder. Rondom Bennett heb ik echt twijfels. Zijn laatste interview over zijn Vuelta deelname vond ik een beetje naïef. Wees nou zuinig op zo'n jongen als ploeg zijnde. Je ziet aan alles dat hij graag wil, misschien moet zo'n jongen af en toe afgeremd worden.

S. Morgenstern

Bij de versterkingen van de klimgeiten is Jurgen toch niet de oplossing gebleken; dus grote en kleine fouten worden gemaakt.

Binnen de keuze voor Kruijswijk (wat mij betreft duidelijk de goede keuze voor een ploeg als TLJ) is inderdaad niet alles uitgepakt zoals je in het ideale geval zou hopen. Dat maakt de keuze voor de wensen van Kruijswijk op zichzelf echter nog geen fout.

Maar weet jij dan om welke dure versterkingen Sep Vanmarcke heeft gevraagd.

Nee, maar er is toch naar buiten gebracht dat Vanmarcke de wens had dat er een sterke renner voor zijn koersen bij zou komen? Je verwees net zelf notabene nog naar de wensen. Daarnaast is er in vergelijking met vorig jaar, kijkend naar de renners die zijn vertrokken, duidelijk ingekrompen qua renners die voornamelijk in het voorjaar goed uit de voeten kunnen. Het verlies in kwaliteit op dat vlak kun je onmogelijk los zien van de keuze om te investeren in het verlengen en beter ondersteunen van Kruijswijk.

Wielerfan1987

'@Rahim,

Ik zeg niet dat ze er niet twee van dat type kunnen hebben of kunnen gebruiken.
Ze hebben er echter van dat type al diversen.
En de meesten zijn nog wel erg jonge renners.

Bouwman,
Vermeulen (als hij mocht blijven)
Tolhoek
De Tier
En nu dus Eenkhoorn ook

De Vries er nog bij lijkt mij overkill van hetzelfde type jonge renners.

1 2 ... 322 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.