Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 323 ... 440 441
Yeez

'@wielerfan1987 die jongens worden uitvoerig getest. Het is niet dat Lotto het eerste de beste talent een contract geeft. Wij kunnen wel oordelen, maar zij doen de scouting en hebben de waardes van de renners.

kelderfan

Quote:"Nee, maar er is toch naar buiten gebracht dat Vanmarcke de wens had dat er een sterke renner voor zijn koersen bij zou komen?"
Die "sterkere" renner is toch gekomen; alleen kennelijk na het afscheid nemen van Sep of is 't zo geweest, dat de komst van Lars 't kantelpunt is geworden.
Er is toen aan Sep getrokken door de baas van Cannondale.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Boom is gekomen omdat Sep elders ging rijden. Boom was nooit gekomen als Sep was gebleven.

Yeez

'@kelderfan Lars is gehaald op het moment dat Sep wegging. Lotto heeft de keuze moeten maken tussen Vanmarcke en Kruijswijk. Uiteindelijk is besloten voor Kruijswijk zijn trein te gaan, wat mij ook volkomen logisch lijkt na zijn giro van vorig jaar. Dat Sep daarna onhoudbaar was voor de ploeg is logisch (even logisch dat zij daarna Boom haalden).

S. Morgenstern

'@ kelderfan; het is echt geen ramp om gewoon te berusten in de constatering dat je even was vergeten dat een keuze voor de wensen van Vanmarcke niet samen had kunnen gaan met een keuze voor de wensen van Kruijswijk.

robertowilco

'@Rahimns Weet jij welke ploegleiders er meegaan naar de Vuelta, ik neem aan dat Jan Boven meegaat, omdat Kruijswijk de kopman is.
Hier wordt zoveel afgegeven en gespeculeerd over Lars Boom, weet jij iets meer wat er met hem aan de hand is, of zet hij alles op de BBtour.

S. Morgenstern

Boven heeft ook de Tour de France gedaan. Ik zou in de Vuelta eerder Engels en Niermann verwachten.

Rahim Vlasblom
admin

Misschien kan TLJ bij de opstelling van een bepaalde koers ook eventueel vermelden op de nieuwssite (of Twitter of Facebook) wie er allemaal meegaan naar een koers zoals bv de ploegleider(s) van dienst enz.

@Fanny Ik zie dat ze het bij de BinckBankTour nu gedaan hebben... (via facebook)

ghostwriter

Ik zou het prachtig vinden als Terpstra naar LottoNL gaat maar het lijkt me onrealistisch om te verwachten dat dit daadwerkelijk zal gebeuren. Mocht hij wel bij LottoNL tekenen dan zou het mij niet verbazen als dit een trap onder de kont van Boom zal zijn en hij volgend jaar een stuk beter zal presteren. Met Terpstra en Boom zal LottoNL op papier een heel sterk duo hebben en aangevuld met Van Emden, Leezer, Van Hoecke, Roosen en Jansen zou LottoNL één van de betere ploegen voor de klassiekers hebben.

Laatst gewijzigd
Spruch

Het blok van Etixx gaat aardig uit elkaar vallen als het zo door gaat. Lotto Soudal is al niet erg sterk meer, althans dit jaar hebben ze vrij weinig laten zien voor mijn gevoel. BMC en AG2R zijn sterkere blokken aan het worden volgens mij. Met een sterke kopman en het doorontwikkelen van renners als Roosen en Jansen kan TLJ daar best eek rol in gaan spelen. De vraag is alleen in hoeverre dat in het voorjaar ten koste gaat van de sprinttrein van Groenewegen. Aan de andere kant heeft Groenewegen het ook in zich om zich verder te ontwikkelen in het klassieke werk.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

'@Ghostwriter, met dat team zonder Terpstra hebben ze geen enkel resultaat kunnen rijden dit voorjaar. Alleen van Emden haalde een redelijk niveau. Beetje een rare bewering dat ze met Terpstra een van de betere zullen zijn.

tendam

Dit jaar was het niet veel inderdaad, maar over het algemeen wordt die ploeg vooral onderschat. Met name voor Roubaix hebben ze een heel aardig ploegje. Zeker als Terpstra erbij komt natuurlijk, maar ik zie de combi Boom-Terpstra niet gebeuren. Twee haantjes, die allebei vinden dat ze niet onderdoen voor de ander.

S. Morgenstern

Wat mij betreft hebben ze voor die koersen nu vier interessante renner; Boom was daarvan bagger; Van Emden haalde een uitstekend niveau tot de valpartij in Vlaanderen. Hij haalde met die blessure nog wel een redelijk niveau in Roubaix, maar dat zou ik niet terug projecteren op de rest van zijn voorjaar; Groenewegen heeft zijn potentie ook een aantal keer getoond en in Warelgem een uitstekende uitslag gereden; Roosen was helaas ziek na Parijs-Nice en heeft nooit kunnen laten zien welke stappen hij in die koersen heeft gezet. Dat laatste vond ik persoonlijk de grootste teleurstelling. Daarnaast hebben ze een aantal redelijke knechten en met Jansen nog een jongen die mogelijk wat potentie heeft om iets meer te worden. Wanneer je daar een van de beste voorjaarsrenners van de afgelopen jaren bij zou zetten, dan heb je vanzelfsprekend een van de betere selecties voor die koersen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Jotto-Lumbo
Dat ze dit voorjaar geen resultaat hebben gereden komt doordat Boom als kopman niet goed genoeg was. Met Van Emden, Leezer, Van Hoecke, Roosen en Jansen heeft LottoNL een sterke ondersteuning voor één of twee kopmannen. Als Terpstra en Boom beide in vorm zijn en die vijf als ondersteuning hebben zou LottoNL zeker één van de betere selecties voor de klassiekers hebben.

ti-raleigh

Terpstra kan om meerdere redenen interessant zijn voor TLJ.
1. Hij kan zelf nog goeie uitslagen rijden
2. Hij kan in de sprinttrein van grote waarde zijn (was hij in het recente verleden ook voorCavendish).
3. Hij kan de mentor zijn voor Groenewegen (en anderen) in de voorjaarsklassiekers, mocht Dylan zich daar nog meer in willen bekwamen.
4. Met zijn instelling en charisma kan hij sowieso het hele jaar een mentor zijn voor de jonkies.
5. Over 2 of 3 jaar is er een plek voor hem achter het stuur.

kelderfan

Eiking wordt nu gelinkt met Wanty. TLJ s.v.p. die Eiking halen, want dan heb je met "Niki"Terpstra meteen een ander team.
Een team wat wel kan meedoen op alle fronten.

Spruch

Als Eiking meer zijn eigen kans wil gaan, is Wanty een logische keuze. Waarschijnlijk logischer dan TLJ, waar hij meer in dienst van de kopmannen moet rijden.

Fanny

'@Rahimns
Quote:
Quote: Misschien kan TLJ bij de opstelling van een bepaalde koers ook eventueel vermelden op de nieuwssite (of Twitter of Facebook) wie er allemaal meegaan naar een koers zoals bv de ploegleider(s) van dienst enz.

@fanny Ik zie dat ze het bij de BinckBankTour nu gedaan hebben… (via facebook)

Rahimns bedankt voor het doorgeven als je dat gedaan hebt !
Mooi dat ze het nu vermelden.
Hopelijk doen ze het nu ook altijd bij de andere koersen en niet alleen op Facebook maar ook op twitter en/of hun eigen nieuwssite.

kelderfan

Dennis van Winden is lekker bezig in Utah. Hij rijdt in de 1e. groep nog 28 km te gaan naar Snowbird Resort.
Jetse Bol {zal gesink leuk vinden} heeft een top tien gehaald in de Vuelta a Burgos met Landa als winnaar.

MarcelGr91

Puur namedropping wat ik nu doe, maar zou die Giulio Ciccone niks zijn voor LottoNL Jumbo?
Wint nu fraai op Snowbird Resort in de Tour of Utah en heeft vorig jaar op zijn 21e al een Giro etappe gewonnen. Echt een groot klimtalent.
Hij is Italiaan en einde contract volgens mij. Zou in mijn ogen een uitstekende opvolger zijn voor van den Broeck, aangezien deze ook in de 'filosofie' van de ploeg past als jonge renner.

Wielerfan1987

'@Marcel

Gister of eergistermiddag werd Ciccone hier ook al door iemand genoemd (ongetwijfeld kelderfan)

Het is echter niet eens een gekke gedachte, de knul is inderdaad jong, klimt goed en zou als Italiaans talent ook co-sponsor Bianchi kunnen behagen.

De vraag is echter of een talent als hij niet erg gewild is bij ploegen als UAE, Sky, Bahrain en consorten.

Zelfs voor zijn overwinning gisteravond was deze jongen ongetwijfeld al erg gewild.
Enige lichtpuntje is dat ik zijn naam nog niet tegen ben gekomen tussen de vele transfergeruchten en nieuwsberichten over welke ploeg achter welke renner aan zit.

defietser

Er zijn maar een paar goede aankopen :

Lucas Hamilton
Neilson Powless
Fabio Jakobsen
Kristoffer Halvorsen

Allemaal jong en bijzonder goed.

Laatst gewijzigd
Spruch

Bijzonder hoe elke (vooral jonge) renner die ook maar een beetje een uitslag rijdt altijd weer wordt gelinkt met TLJ. Alsof ze het halve peloton kunnen kopen. Vaak ook helemaal geen afweging waarom die renners dan een versterking zouden kunnen zijn voor TLJ, anders dan iets in de trant van dat ze 15e in de Ronde van Oman waren nog voor een aantal bekende renners...

defietser

Dat is wel een heel bijzondere opmerking van Spruch.

Dit zijn wielrenners die het hele seizoen goed en regelmatig presteren. Dus geen eendagsvliegen.
Dit zijn momenteel ook nog betaalbare renners.

Je kan beter een Boom vanwege zijn naam contracteren voor veel geld. Die vervolgens weinig tot niets presteert. Daar ga jij voor?

Fanny

'@Wielerfan
Ik zou niet voor Ciccone (bijna 23) gaan maar voor Powless (bijna 21) (ook nog géén contract voor 2018)
Natuurlijk wint Ciccone een mooie bergetappe naar Snowbird Mountain maar Powless is nog eens 2 jaar jonger, staat beter in het AK van de Tour Utah, en rijdt trouwens het hele jaar al goed.
Niet onbelangrijk voor TLJ: hij is voor zijn leeftijd een uitstekende ITT renner en daarnaast ook een goede klimmer en AK renner.
Probleem is denk ik niet direct het salaris maar de vele ploegen die op hem azen.
Misschien kan ploegleider Axel Merkx hem aanbevelen om naar TLJ te gaan ivm zijn goede ITT kwaliteiten op de een uitstekende Bianchi TT fiets te gaan rijden en daarnaast kan TLJ misschien afspraken maken om hem nog een jaar bij de beloften te stallen bij zijn huidige ploeg Axeon Hagens Berman.
Bij TLJ komt hij dan ook vele andere iets oudere jonge renners tegen om zich hiermee te meten en op te trekken wat voor hem veel leuker is dan tussen een gearriveerde grote ploeg als bv Sky.
Ik zou als ik TLJ was mijn uiterste best doen om hem te contracteren want er schuilt erg veel potentie in deze nog jonge renner.
Ook sponsor Brand Loyalty zal dan in zijn nopjes zijn met de, in mijn ogen, beste toekomstige Amerikaanse AK renner

Laatst gewijzigd
1 2 ... 323 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.