Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 324 ... 440 441
Spruch

'@defietser
Ik had het niet perse over jouw lijstje. Al lijkt het me voor TLJ een beetje overkill aan talenten als ze nog vier jonge renners erbij nemen.

Voor wat betreft Boom, daar heb ik me nooit over uit gelaten volgens mij, dus waar je dat vandaan haalt? Enige wat ik daar recent over gezegd heb, is dat Terpstra met mannen als Boom (en een rijtje andere renners) goede renners zou hebben om hem te ondersteunen, mocht hij naar TLJ komen.

Maar voor zover je het wilt weten. Boom heeft nog gewoon een contract voor volgend jaar volgens mij. Dus die hetze hier door sommigen tegen hem is mi vrij nutteloos. Hij is altijd al wisselvallig. Kan zomaar zijn dat hij volgend jaar weer een heel goed jaar heeft. Zeker als hij een contract moet verdienen. Dan zullen dezelfde mensen die hier nu lopen te verkondigen dat zijn contract maar moet worden afgekocht oid waarschijnlijk moord en brand schreeuwen om hem te behouden...

Laatst gewijzigd
Yeez

Powless wordt gelinkt aan Cannondale. Het is niet zo dat TLJ zomaar elk talent kan contracteren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Toptalenten en betaalbaar zijn geen vanzelfsprekende combinatie.

defietser

Op het moment dat deze renners bij een WT ploeg zitten en ze presteren een beetje, dan kosten ze een veelvoud van wat ze nu zullen kosten.

Dus z.s.m. gaan onderhandelen. En ik zou eerder voor Lucas Hamilton gaan, dan voor Neilson Powless. Maar er dienen minimaal twee klimmers/tijdrijders en een sprinter bij te komen. Vandaar deze 4 namen. 2 AK rijders (klimmers) en 2 sprinters.

Niet verlengen of elders: Vermeulen, Castelijns, v/d Broek, Lammertink, Campenaerts en nog een half jaar Tankink.

Verlengen: Lindeman, Keizer, Leezer en het bovengenoemde viertal contracteren. 27 renners in totaliteit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Spruch
Een lijstje met 4 namen betekent toch niet automatisch, dat alle 4 moeten worden gehaald. Dus overkill slaat nergens op.
Nu is 't wachten op Halvorsen en de verlengingen van .... bij TLJ.
@Fanny
Simone Sterbini werd 2e. in die geweldige rit in de Tour of Utah. Maar daar werden meteen vraagtekens bij gezet.  

S. Morgenstern

Op het moment dat deze renners bij een WT ploeg zitten en ze presteren een beetje, dan kosten ze een veelvoud van wat ze nu zullen kosten.

Renners waar een veelvoud aan WT-ploegen achteraan zitten (toptalenten) zijn daarmee echter nog niet 'betaalbaar'. Dat ze enkele jaren later, bij bewezen kwaliteiten, nog meer zullen kosten is inderdaad een feit. Dat gegeven maakt ze echter nog niet direct betaalbaarder, dan renners waar weinig WT-ploegen achteraan zullen zitten. De laatste categorie is degene waarin TLJ de laatste jaren heeft moeten shoppen.

kelderfan

'@defietser
Van je lijstje worden Powerless aan Cannondale en Jakobsen aan Quick-Step Floors gelinkt.
Juist Halvorsen wordt wel gelinkt aan TLJ.{lijstje van 10} 

Laatst gewijzigd
defietser

'@kelderfan wordt gelinkt. Dat zegt niet zoveel. En aan vlek zou ik willen zeggen, niet geschoten is altijd mis.

Fijne dag nog verder.

S. Morgenstern

En mis is niet 'niet geschoten'.

Yeez

'@defietser leuk ideaalbeeld heb je. Die talenten kunnen overal tekenen. Het lijkt me van zelfsprekend dat Lotto echt wel een lijntje uitgooit, maar zo'n Hamilton rijdt al voor de (min of meer) opleidingsploeg van Orica. Zulke zijn al zo goed als onhaalbaar.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@kelderfan
Zoals geschreven, mijn reactie zag niet zozeer op die van defietser. Die ziet meer op reacties zoals die van jouw hand. Jij hebt zo ongeveer al het halve peloton aan TLJ gelinkt. Als ze nu nog iemand halen die jij nog niet hebt genoemd, dan mag het bijna een wonder heten. En daarbij noem je erg veel 'talenten', vraag me af of dat de goede aanwinsten zijn voor TLJ. Ik denk dat ze beter renners kunnen halen met wat meer ervaring. 1 talent en 2 meer ervaren renners lijkt mij voor het team, naast verlengingen, een betere balans brengen.

Rawolf

Jullie praten nu alleen over talenten maar kruijswijk geeft de voorkeur aan ervaren knechten. Ook groenewegen heeft meer baat bij een ervaren knecht want ik neem aan dat ze nu wel resultaten op wt-niveau willen halen met de sprinttrein.

jvh93

Ik ga er ook niet vanuit dat er alleen maar talenten bij zullen komen. Ze zullen toch echt wel voor minimaal 2 ervaren mannen gaan qua ondersteuning. Misschien Slagter? Al is hij echt bergop ook niet de sterkste, maar kan in het middelgebergte enorm goed uit de voeten

Spruch

'@Random
Exact, dat bedoel ik. Als ze echt de tweede lijn willen versterken, zoals Plugge heeft aangegeven, dan zijn twee ervaren renners geen overbodige luxe.

@jvh93
Als Slagter zich ook wat meer in een dienende rol wil schikken, dan kan hij nuttig zijn voor de klassementstrein. Niet iedereen in die trein hoeft tot op het laatst mee, lijkt me. En een paar bergen komt hij wel over.

Fanny

'@jvh93
Quote: Misschien Slagter?
Wat moeten we hiermee ?
Kan mij dit jaar niet echt bekoren als klimmer cq AK renner.
Is bijvoorbeeld nog achter de jonkies Olivier, Bouwman en Tolhoek geëindigd in het AK van de TdP.
Zal ook geen goedkope renner zijn.
Ik vraag mij serieus af of hij wil knechten voor de kopmannen van TLJ.
Hij zal vast voor zichzelf willen gaan in redelijk veel koersen met bergetappes.
Ook heeft hij geen goede ITT in zich voor een goed AK.
Lijkt mij meer een renner voor de 1 daagse koersen met bergen.
Hij was vroeger vaak wel goed in de Amerikaanse en Canadese koersen.
Maar goed jij mag het natuurlijk wel een goede renner voor TLJ vinden.

S. Morgenstern

Is bijvoorbeeld nog achter de jonkies Olivier, Bouwman en Tolhoek geëindigd in het AK van de TdP.

Maar wel voor lieveling Odd in de rit die het meest geschikt was voor dat soort punchers. Twee dagen later betrokken bij een valpartij, waardoor hij bijna tien minuten verloor en daarmee zijn vijfde plek in het klassement. Niet dat ik denk dat TLJ op zoek is naar punchers (Oddje vind ik daarom ook niet de meest logische naam om rond te strooien), maar opnieuw kan het gebruik van het AK van Polen wel wat nuance gebruiken. Slagter is tenslotte geen klimmer, maar een puncher.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Puncher is iets wat nu ontbreekt bij TLJ. Daarom zijn renners als Oddje en TJS niet gek om erbij te hebben in de selectie. Die jongens komen ook de meeste bergen wel goed over. Kijk maar bij Petertje in de TdP. Die verwacht ik ook in de Binck Bank Tour met leuke dingen.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Waarom denk jij dat elke nieuwe renner uit mijn koker komt, zoals de door jou aangehaalde Giulio Ciccone. Die heb ik gisteren en ook eergisteren niet genoemd. Ik had 't over Eiking {Oddje} en dat komt weer uit een hoge hoed via "TLJ" {dus niet van TLJ} ; die hadden 't over de mogelijke Noorse clan binnen TLJ.

S. Morgenstern

Puncher is iets wat nu ontbreekt bij TLJ.

Klopt! Waarschijnlijk is dat gegeven een van de voornaamste redenen dat dat soort 'aanwinsten' hier veelvuldig voorbij komen. Dat dat soort renners ontbreken is echter een logische gevolg van de gemaakte keuzes richting het sprinten, klimmen en tijdrijden. Daarmee is het veelvuldig noemen van dat soort renners als 'niet gek om erbij te hebben' een aardige hobby, maar niet iets waarmee rekening wordt gehouden met het soort renners dat werkelijk binnen 'het plaatje' passen van een ploeg die genoodzaakt is om keuzes te maken.

Ik had ’t over Eiking {Oddje} en dat komt weer uit een hoge hoed via “TLJ” {dus niet van TLJ} ; die hadden ’t over de mogelijke Noorse clan binnen TLJ.

De Noorse clan binnen TLJ, met Oddje als onderdeel daarvan, lijkt me nu net een schoolvoorbeeld van iets wat via jullie telefoonspelletje tot stand is gekomen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "De Noorse clan binnen TLJ, met Oddje als onderdeel daarvan, lijkt me nu net een schoolvoorbeeld van iets wat via jullie telefoonspelletje tot stand is gekomen."
TLJ via een telefoonspelletje en nog als schoolvoorbeeld.;)
en dan nog veelvuldig genoemde punchers TJS en Oddje.

Rawolf

Battaglin is een soort van puncher

Laatste man

Matig stukje van Roderick de Munck in Pro Cycling. Tour is teveel hype en media voor leken. En dan een slecht stuk over dat Lotto een voorbeeld moet nemen aan Mollema om het kapen van een rit en dat Gesink amper heeft gekoerst. Gesink heeft geen specifieke kwaliteiten voor het afmaken van een etappe. De ploeg moet stevig evalueren..

Sla je dan de pmank feitelijk mis.

Rawolf

Ik denk dat gesink een uitstekende rittenkaper is, na een zware koers snel en in de ritten die gesink uitkiest is de winnaar vaak solo

Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij hebben ze met Roglic toch een rit gepakt... dus waar heeft hij het over. En wie is die de Munck dan....

Laatst gewijzigd
jvh93

'@random battaglin wordt niet echt gebruikt als puncher en is in mijn ogen toch iets meer een aanvaller met een goede eindspurt.

@laatsteman hahaha niet echt gekoerst. Voordat hij geblesseerd uitviel was er maar 1 etappe waar hij kans zou maken en daar werd hij 2e. Heeft niet eens de kans gehad om te koersen dus idd de plank flink misgeslagen met dat stuk

1 2 ... 324 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.