Roderick de Munck heeft door een gebrek aan kwaliteit weinig andere manieren om aandacht te krijgen, dus doet hij jaarlijks zo'n poging. Prima toch als er een paar onverminderd dezelfde plaat blijven draaien? Het zou wat mij betreft ook niet leuk zijn als echt al die figuren hun lidmaatschap van het clubje opzeggen.
Als dat de inhoud van het artikel is, denk ik dat Roderick een brilletje moet. Heeft waarschijnlijk de etappes van Roglic en Groenewegen gemist. En dat eeuwige gezeur van zogenaamde kenners over Gesink is gewoon zielig. Als je niet ziet wat voor klasserenner Gesink is, die keer op keer terugkomt van ongelukkige blessures en op een mooie manier koerst en ook nog resultaten neerzet, dan volg je de koers niet echt. Vuelta-etappe gewonnen en als hij niet op ongelukkige uit de Tour valt, had hij net als Mollema op zeker een rit gepakt. Maar dat komt nog wel.
Als de renners in vorm zijn, zie ik de volgende renners kansrijk in een puncher-rit. Hou er rekening mee dat we het niet per se over de Waalse Pijl hebben, meer iets als La Gileppe of Valkenburg 2012 als aankomst.
Battaglin is een snelle renner die een heuvel overkomt. Voorheen was hij trager dan Colbrelli, maar wel veel beter in de heuvels.
Boom heeft dat soort aankomsten vaker meegedaan om de winst of zelfs gewonnen, o.a. in de Ronde van Groot Brittanië en op La Gileppe.
De Tier ken ik vooral van reputatie, en zijn reputatie is dat hij op korte hellingen goed tempo kan maken. Ik heb het nog niet gezien, maar hij is ook nog jong.
Gesink kon het vroeger ook, en later ook op momenten. Echter steeds meer een renner van momenten.
Lobato: Denk aan Hatta Dam enzo. Kan dit soort werk ook wel aan, mits in vorm.
Martens heeft jaren gehad waarin hij een outsider was voor heuvelachtige ritten eindigend in een sprint. Helaas lijkt hij wat scherpte kwijt te zijn de afgelopen jaren, en ondanks eindelijk een goede winter is het nog niet terug.
Roglic heeft naar mijn mening ook laten zien dat hij potentie heeft.
Kortom, ze hebben de kwaliteiten voor top 10 plaatsingen, echter bij velen ontbreekt de vorm of de focus. Een echte kopman, een bewezen winnaar op dat gebied, is bijzonder duur en zeldzaam en de kans op succes met de huidige ploeg is een stuk kleiner dan in de wedstrijden waar ze nu voor gaan.
'@Netraam
Mits in vorm en met een beetje geluk. Een echte kopman op dat gebied behoeft niet duur te zijn of je moet uitgerangeerde toppers willen hebben. Met Jurgen van den Broeck hebben zij toch leergeld betaald zou je zeggen.
Daarom zou een man als TJS e/o Oddje een welkome versterking zijn voor 't team.
Klopt, een kopman voor de klassiekers van het niveau van Slagter zal weliswaar zijn prijskaartje hebben, maar hoeft niet heel duur te zijn. Het is nu echter zo dat ze hebben aangegeven dat ze met het beschikbare budget hun 2de lijn achter (dus: voornamelijk in dienst van) hun kopmannen willen versterken. Die renners zullen ook niet heel duur, maar net als een kopman voor de Ardennen wel hun prijskaartje hebben. Daarmee zouden ze dus onhaalbaar zijn als er ook budget moet naar een subtopper op een terrein dat buiten de doelstellingen valt. Hoe welkom je zelf ook zo'n renner zou vinden, moet het ook voor jou duidelijk zijn dat dat nu niet de eerste prioriteit heeft gekregen.
'@vlek
Voorbeeld Slagter, die volgens jou niet in 't plaatje valt.
TLJ zoekt volgens jouw eigen verhaal vanwege het beschikbare budget renners 2e. lijn voor de kopmannen Kruijswijk, Bennett en Roglic.
Nu Slagter is geen topper gebleken en dus een renner uit de 2e. lijn. Hij komt toch redelijk goed de bergen over; dus bingo als hij wil.
Voorbeeld Terpstra, die volgens de geruchten wordt gewenst door TLJ.
Volgens jouw plaatje zou hij dus niet voldoen aan 't criterium. Dus leg jij maar uit wat 't plaatje nou eigenlijk inhoud.
'@kelderfan
Dat TLJ mannen voor de 2e lijn zoekt, is niet vlek zijn eigen verhaal. Dat zijn de letterlijke woorden van Plugge toen Vifit erbij kwam als sponsor en op de vraag wat er met het extra budget gaat gebeuren. Investeren in de tweede lijn volgens Plugge. Terpstra is daar wellicht een uitzondering op.
Even ter verduidelijking uit het artikel op nu.nl hierover:
"Dit is een aanvulling op ons budget, dus dit geeft ons natuurlijk wat extra mogelijkheden", aldus algemeen manager Richard Plugge maandag in Saint-Etienne in gesprek met NUsport.
"Maar of we er nu heel veel geld bij krijgen of niet: ik denk dat onze kopmannen al echte wereldtoppers zijn. Alleen, en dit heb ik al vaker gezegd: onze 'tweede lijn' van renners kan gemiddeld naar een hoger niveau. We zullen dus vooral kijken naar die jongens."
TLJ zoekt volgens jouw eigen verhaal vanwege het beschikbare budget renners 2e. lijn voor de kopmannen Kruijswijk, Bennett en Roglic.
Nu Slagter is geen topper gebleken en dus een renner uit de 2e. lijn. Hij komt toch redelijk goed de bergen over; dus bingo als hij wil.
Slagter is voor die rol in dienst van de kopmannen echter een tamelijk oninteressante renner. Ik neem aan dat als ze werkelijk nog een klimmer zoeken, ze eerst proberen de lat wat hoger te leggen, voor ze uitkomen bij iemand die eigenlijk vooral interessant is als renner voor koersen waar ze niet meer serieus op in willen zetten. Ik sluit overigens niet uit dat ze uiteindelijk toch bij hem uit zouden komen, maar dan wel nadat veel andere gesprekken en onderhandelingen op niets zijn uitgelopen.
Volgens jouw plaatje zou hij dus niet voldoen aan ’t criterium. Dus leg jij maar uit wat ’t plaatje nou eigenlijk inhoud.
Terpstra zou volgens mij na Roosen direct de beste man voor Groenewegen zijn. Hij zou daarvoor zeker niet mijn eerste keuze zijn, maar kan wel degelijk een hele behoorlijke versterking voor de ambities rond Groenewegen zijn. Het Vlaamse voorjaar is daarnaast een toonzettende periode gebleken, waardoor ze investeren daar nooit helemaal los hebben gelaten. Terpstra zou met zijn ervaring en karakter ook veel kunnen betekenen voor investeren die ze reeds hebben gedaan; voor de eerder genoemde Groenewegen, voor ambitieuze jongeren (Roosen en Jansen), voor de pure knechten die daar nu zonder echte kopman zaten (Wynants, Leezer en Wagner) en als extra motivatie ook voor de falende kopman zelf. Daarnaast zou hij ook nog het verlies van Campenaerts in de ploegentijdrit op het WK op kunnen vangen, waardoor ze hun podiumambities niet (tijdelijk) in de ijskast hoeven te zetten.
Ik zie de geruchten overigens vooral als een manier van zijn management om sterker te staan in de onderhandelingen die ze daadwerkelijk voeren. Ik zou het aantrekken van Terpstra echter wel veel beter kunnen begrijpen, dan dat bij Slagter het geval zou zijn.
'@kelderfan
Mijn reactie sloeg op dit citaat van jou:
'TLJ zoekt volgens jouw eigen verhaal vanwege het beschikbare budget renners 2e. lijn voor de kopmannen Kruijswijk, Bennett en Roglic.'
Dat is niet vlek zijn eigen verhaal. Dat is het verhaal van Plugge. Daar refereert vlek aan wat Plugge voor TLJ aangeeft. Dat is anders dan wat jij doet. Jij geeft je eigen mening. Bij jou is het wel je eigen verhaal mbt Slagter.
Maar het ging mij dus niet zozeer over de discussie mbt Slagter. Zou kunnen dat ze Slagter aantrekken. Het is niet uit te sluiten. Ik zou Terpstra een logischer uitzondering vinden om de door vlek hierboven genoemde redenen. Hij past mi beter in het plaatje van het door TLJ ingeslagen pad dan Slagter. Slagter heeft echter wel al een verleden bij de ploeg, kent de ploeg en de ploegleiding kent hem. Dus dat pleit in zijn voordeel. Aan de andere kant leek het een hele bewuste keuze van Slagter om weg te gaan bij de ploeg, dus is het de vraag waarom hij dan nu terug zou willen keren.
'@Kelderfan dat rijtje van 10 is toch niet het wensenlijstje van TLJ ... de kans is net zo groot dat er helemaal geen renner van dat rijtje komt. Het is me nu al vaker opgevallen dat zodra iemand maar ook ergens een naam noemt en die linkt aan TLJ is dat voor jouw opeens iemand die dus serieus in beeld is bij de ploeg. Het enige wat we hier zeker weten is dat TLJ renners zoekt om de kopmannen die TLJ al in dienst heeft te ondersteunen. Verder zijn al die namen die wie dan ook her en der verspreid wordt. Dus ja de kans is heel groot dat er een naam uitrolt die niet op het lijstje staat. Dan kijkend wie er in dat rijtje passen... dan lijkt de komst van Slagter mij ook niet bijster groot.
Nou Eiking kan ook van 't lijstje geschrapt worden.
Jack Haig zou een goede renner zijn met veel potentie om te groeien in een AK-rol bij LJ en de eerste periode als ondersteuning in de grote rondes. Probleem is denk ik dat Orica hem zal willen houden doordat hij Australiër is en door zijn potentie maar hij heeft daar meer mannen voor zich op AK-gebied dan bij Lotto-Jumbo. Ander probleem is dat ook andere ploegen wel op de loer zullen liggen.
'@defietser
Neilson Powless = staat ook op mijn lijstje;
Kristoffer Halvorson = idem;
Fabio Jakobsen = idem {alternatief voor Halvorsen;
Lucas Hamilton = die had ik nog niet; lijkt mij een geweldig talent; Orica zal wel 1e. kandidaat zijn;
Wat vind jij van
Hartthijs De Vries;
Steff Cras;
Het is wel allemaal jonge lichting.
'@Netraam
Ben ik wel met je eens; alhoewel hij wel erg veel DNf's achter zijn naam heeft staan. Hij was erg goed in de ToC. Dus als hij wat meer voor zich zelf mag doen, dan is Boswell wel een goeie. Wat Vermeulen betreft, hoop ik ook op verlenging.
Die Mannion lijkt mij een typische renner voor 't Amerikaanse circuit; buiten Amerika lukt 't niet met hem.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.