'@defietser: TLJ is ook niet op zoek naar winnaars, maar naar het versterken van de 2e lijn.
Het is dan de vraag of je bij jonge talenten uitkomt.
Ik zou voor Bart de Clerq gaan als klimknecht voor Kruijswijk en opvolger van JvdB. Heeft vele grote rondes gereden en zit meestal bij de beste 15 á 20, dus kan redelijk lang mee bergop. Volgens mij nog geen contract voor 2018.
'@defietser
Je noemt Slagter een zesderangs renner, en dan noem je een aantal renners die weliswaar talentvol zijn, maar het allemaal nog maar moeten laten zien bij de profs. Slagter is een prima renner, zeker in Nederland is er niemand met zijn specifieke kwaliteiten. En bij LottoNL helemaal, de enige semi-puncheurs in die ploeg zijn Martens en Battaglin.
Ik moet wel zeggen dat ik Slagter na die Parijs-Nice die hij eigenlijk had moeten winnen weinig memorabels heb zien doen, maar dat kan te maken hebben met het Garmin-syndroom.
Ik vraag me af of Slagter bij LottoNL weer zijn vorm terug kan vinden en een veelwinnaar wordt. Volgens mij moet hij harder aan zijn explosiviteit werken en zich geheel richten op het heuvelgebergte. In grote rondes kan hij dan waarschijnlijk wel van waarde zijn als rittenkaper of knecht.
Nathan Haas kunnen we ook wegstrepen :P
Mannion is een interessante renner, maar hij is ook al 25 en heeft nog geen ervaring in Europa. Uit een interview met Vaughters begreep ik dat de meeste Amerikanen een seizoen of 3 moeten aanpassen, hoewel dat per renner natuurlijk kan verschillen denk ik niet dat hij een onmiddellijke versterking zou zijn voor de 2e lijn of een investering van 2 seizoenen waard voor je kan oogsten.
'@rahimns
Tour de L'Ain begint morgen met Stef Clement en Steven Kruijswijk. Wie gaan er nog meer mee behalve Amund G. Jansen en Jurgen van den Broeck. Max 6
Waarom is er nog geen info: Team en teamleiding.
@jvh93
Volgens mij moet TLJ inmiddels wel ervaring hebben met renners van 33+; die hun contract niet uitdienen.
De enige op 't lijstje van 10, die in de buurt komt is die Ian Boswell, 26jr. van SKY.
Volgende week is er een overleg met TLJ en de klankbordgroep. Als er van jullie kant nog vragen of opmerkingen zijn die ik kan meenemen stuur me dan even een pb. Het gaat dan over de interactie van de ploeg met de fans. Dus vragen over welke renners ze gaan halen hebben weinig zin, daar krijg ik toch geen antwoord op ;)
'@Rahim
Ik zou wel eens in de zoveel tijd een interview met de jonge en nieuwe mannen van de ploeg willen lezen.
En dan niet met oppervlakkige vragen als wat zijn je hobbies en wat is je lievelingsgerecht?
Maar meer inhoudelijke info:
Hoe ervaren ze hun eerste maanden/jaar/jaren bij de ploeg?
-Aan welke koers specifiek hebben ze goede herinneringen, en waarom juist die koers?
-Welk aspect van het wielrennen halen ze het meest voldoening uit?
-Wat is hun favoriete trainingsomgeving/gebied of plaats?
-Met welke collega renner koersen ze graag of liggen ze graag bij op de kamer?
-Is er iemand uit de omkadering (chauffeur, mechanieker, verzorger) waarmee ze een speciale band hebben?
Hebben ze bepaalde rituelen voor of tijdens de koers?
Dat soort vragen die ons een betere kijk geven op de renners en hun wielerleven.
Van de kopmannen weten we al heel veel omdat ze simpelweg vaker/vaak geinterviewed worden.
Maar ik wil wel meer weten van de jongere en minder beschreven rennens van de ploeg.
'@vlek
Dit zegt Jan Boven over de sprintetappe naar Venray.
Quote: "Het loopt perfect tot de laatste bocht, maar daarin verliest Groenewegen wat terrein. Daardoor kon hij niet sprinten zoals we gehoopt hadden. Het ging voor 90% goed, maar alles moet perfect lopen om te winnen.”
Dus ik weet niet wat jij hebt gezien, maar Groenewegen zat te ver weg en had 't geluk, dat Wippert hem een wiel gaf. Daardoor kon hij nog naar een 4e. stek fietsen. Wippert is ook heel sterk, maar kwam er niet aan te pas; misschien wat voor de trein.
Groenewegen geeft zelf ook aan, dat de snelheid er even niet is. Door al die criteria's is zijn goede vorm wat minder. Anders had hij 't zonder trein gedaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.