ik zal wippert wel echt een typische lotto jumbo aankoop vinden. 13 in een dozijn en er zijn sterkere renners te krijgen, maar kiezen ze voor de goedkope optie met de hoop dat hij opeens de sterren van de hemel gaat rijden of de geweldige knecht is die ze nog niet hadden. Laatste jaren te veel van die net niet aankopen gehad (kevin de weert, jurgen vd broeck etc.), al moet ik zeggen dat er ook enkele zeer goede bijzaten (roglic, campenaerts etc.).
Ik vind het zorgwekkend dat er geen 'well funded' Nederlandse opleidingsploeg meer is. De opleidingsploeg van de Rabobank heeft een rol gehad in de ontwikkeling van bijn alle Nederlandse topwielrenners van dit moment. Misschien kunnen LottoNL, Roompot en de KNWU samen een opleidingsploeg starten voor alleen maar Nederlandse talenten.
Waarom dan? Vermeulen heeft wat mij betreft weinig aanleiding gegeven om in hem een vaste waarde voor de toekomst te zien. Hij is dit seizoen duidelijk de minste van de jonge 'klimmers' gebleken. Ik zou daarom eerst rondkijken of er niet nog ergens een groter talent valt te halen. Mocht dat niet lukken, dan kunnen ze Vermeulen misschien verlengen met een jaar. Twee jaar lijkt me sowieso overbodig.
Ik zou het niet erg vinden als Vermeulen zijn contract met een jaar verlengt maar ik tot nu toe zie geen grote ontwikkeling bij hem. Hij lijkt ongeveer net zo goed als toen hij net bij LottoNL begon. Als is dat voor ons als buitenstaanders natuurlijk ook moeilijk te zien omdat wij niet precies weten wat de afspraken waren.
Die Vermeulen is ook pas 22 jaar. Dus gezien wat hij vandaag heeft gedaan voor de ploeg en ook wat hij heeft gedaan voor Koen Bouwman in de Dauphine lijkt hij mij toch een prima renner voor TLJ. Ja er zullen grotere talenten zijn, maar die worden gelinkt aan Cannondale. {Powless}
In de Clásica Ciclista San Sebastian heeft hij 't toch redelijk gedaan. 5 TLJ renners wisten 't einde niet te halen in die rit.
Ik zou ook het contract nog met minstens een jaar verlengen om te zien of hij dan nog stappen zet.
Hij is tenslotte nog steeds erg jong (22 en jongste contractrenner in 2017).
Natuurlijk zijn er vergelijkbare jonge Amerikaans renners maar die zijn denk ik veel duurder en moeilijker te krijgen zoals bv Powless.
Ik neem aan dat TLJ vanwege Brand Loyalty als sponsor tenminste een Amerikaan in de selectie wil hebben.
Natuurlijk heb ik als fan liever een verglijkbare jonge Nederlandse renner in deze ploeg en het is denk ik qua reiskosten/verblijfkosten voor TLJ ook goedkoper omdat Vermeulen steeds terug moet reizen naar zijn appartement in zijn woonplaats Girona (Spanje).
Maar ik zou zeggen geef hem nog die kans als hij goed in het team past en als jonge knecht goed zijn werk doet en daar naar presteert.
We zullen zien wat TLJ gaat doen met hem want ik weet het niet.
Misschien hebben andere Engelstalige ploegen zoals bv Cannondale of zijn vroegere werkgever BMC (opleidingsploeg) wel interesse in hem.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.