Het zou wel enigszins inconsequent zijn om Eenkhoorn op z'n 20 ste een driejarig contract aan te bieden onder het mom dat hij zich gezien zijn jonge leeftijd dan kan gaan ontwikkelen en bij Vermeulen, die op dezelfde leeftijd in het team is gekomen na twee jaar het contract niet te verlengen. Op dat moment konden ze hem waarschijnlijk geen driejarig contract aanbieden, maar ze kunnen hem nu wel verlengen.
Vermeulen bewijst dat hij WT-koersen kan uitrijden en dat hij goed kan knechten als het moet. Op deze leeftijd zijn dat prima eigenschappen. Ze kunnen niet allemaal kopmannen aantrekken, ze hebben ook goede knechten nodig.
En niet ieder talent rijdt al heel goede uitslagen op z'n 22ste. Veel van de talenten die hier worden genoemd, moeten nog maar zien of ze het gaan redden op WT-niveau zoals Vermeulen dat doet. Daarnaast rijdt hij niet zoals Bouwman of Tolhoek in een team uit eigen land. Hij rijdt op jonge leeftijd in een team aan de andere kant van de oceaan. En dat doet hij echt niet slecht.
Dus tenzij ze een paar echte toptalenten kunnen strikken, lijkt het mij dat ze hem wel kunnen verlengen voor 2 jaar. Hij kan een waardevolle knecht worden. En sommige van de waardevolle knechten groeien later uit tot (semi-)kopman, dus ook dat kan nog.
Het driejarige contract van Eenkhoorn is eerder een uitzondering, dan een maatstaf waar de consequentheid van toekomstige handeling aan afgemeten kan worden. Wat wel relevant is, is dat ze Vermeulen nu kunnen verlengen. Daarbij staat niet ter discussie dat hij een prima renner is, wel of dat voldoende is om direct (twee jaar) verder te gaan met zo'n renner. Volgens mij is het namelijk volkomen logisch om eerst te kijken in hoeverre je aan de onderkant van je selectie kunt doorselecteren.
Vermeulen is in zijn deel van de selectie nu eenmaal een van de renners die in aanmerking komt om af te vallen. Aangezien dat na een eventuele verlenging volgend jaar waarschijnlijk weer zo zou zijn, is het ook niet geboden hem voor twee jaar te verlengen. Bijvoorbeeld omdat ze plaats willen maken voor het talent dat ze nu nog te jong vinden om de stap naar de WT te maken.
Oomen is daar met zijn driejarige contract als nieuw binnenkomende renner toch ook een uitzondering? Of hebben ze met het afsluiten van dat contract aangegeven dat de consequentie daarvan is, dat er straks ook voor Kamna, Hofstede, Tusveld en alle andere jongens die voor twee jaar binnen komen, sowieso nieuwe contracten klaar zullen liggen? Ongeacht een afweging of ze daarvoor wel in aanmerking komen? Lijkt me een vreemde gang van zaken.
Even iets anders.
Grote Prijs Jef Scherens - Rondom Leuven wordt op 20 augustus verreden en staat op 't program van TLJ.
Volgens cyclingfever rijden daar voor TLJ Campenaerst, Castelijns, Jansen, Lammertink, Lindeman, Roosen, van den Broeck? en Alexey Vermeulen.
Dat betekent, dat Lindeman niet is opgenomen in 't team voor de Vuelta lijkt 't.
Weet iemand hier meer over?
'@Kelderfan en @ Rahimns
Het is inderdaad nog oorverdovend stil in de Nederlandse en Belgische wandelgangen mbt de transfers en verlengingen van TLJ.
Schijnbaar wordt er achter de schermen heel stil onderhandeld over verlengingen en transfers.
Ik denk dat TLJ het zo stil mogelijk wil houden om geen slapende honden (ploegen) wakker te maken en ook dat het ivm het budget van TLJ de salariseisen van de echt goede renners voor TLJ uit de 2e lijn minder worden na verloop van tijd omdat deze renners wel zsm het volgende jaar aan de bak willen bij een WT ploeg.
Ik ga het dit weekend proberen of ik iets te weten kan komen uit de mij bekende wandelgangen over TLJ.
Zodra ik iets te weten kom zal ik het hier melden indien dit nmm kan.
'@Kelderfan het enige dat ik weet dat de ploeg pas na de Binckbank tour besluiten neemt over de selectie voor de Vuelta, dus dat cyclingfever Lindeman er bij zet zegt denk ik niet zoveel, of Lindeman moet zelf al het besluit genomen te hebben niet te starten in de Vuelta. Maar je kan het beste gewoon wachten totdat TLJ zelf de startlijst naar buiten brengt, 20 Augustus is nog ver.. op de startlijst voor de Vuelta bij hun staat Lindeman ook er nog steeds bij. Dus als zij zo zeker zouden zijn dat Lindeman daar niet start hadden ze hem daar ook wel verwijderd.
Tsja met iemand die Powless en McNulty als opvul Amerikanen beschrijft hoef ik verder eigenlijk geen inhoudelijke discussie aan te gaan.
Ik zou Vermeulen ook eerder verlengen dan een Keizer ofzo hoor. Maar als de plekken echt schaars zijn dan zijn er betere alternatieven. Geen DNFs is natuurlijk weinig zeggend, en het is nou ook niet zo dat TLJ die WT koersen vaak in handen neemt en dat Vermeulen zich helemaal suf moet werken. Maar goed het is ook zeker geen slechte coureur. En aangezien er daar wel een paar van rondrijden bij TLJ kan ik me voorstellen dat het logischer is daar eerder afscheid van te nemen dan van Vermeulen.
'@Kelderfan
Op de vandaag gepubliceerde voorlopige deelnemerslijst van de organisatie staat ook nog een reserve tw stagiair Adriaan Jansen.
Dus mocht Lindeman naar de Vuelta gaan dan zal Jansen, schat ik zo, zijn plaats innemen.
Maar het zou heel goed kunnen dat Lindeman wederom geen Vuelta gaat rijden net zoals vorig jaar.
Ik verwacht dit weekend (na beëindiging van deTour L'Ain en misschien ook de Binck Bank Tour) of uiterlijk aanstaande maandag de definitieve selectie van TLJ voor de Vuelta.
Ze zullen dan ook kijken of de geselecteerde renners in die laatste 2 koersen geen schade hebben opgelopen en ook fit zijn.
De grote wielrenners (kopmannen en super knechten) zullen het al wel weten, maar het gaat dan om de selectie van de laatste 3 á 4 plaatsen (knechten) die nog gevuld moeten worden om tot een totaal van 9 renners te komen.
Ik zullen dus 2 renners van de genoemde voorlopige selectie van de Vuelta op PCS af moeten vallen.
Zal spannend weekend zijn voor de jongens die daarvoor in aanmerking komen (de knechten).
'@vlek
De onderkant van de selectie? Is dat een feit of jouw mening? Uit wie bestaat die onderkant van de selectie dan? En in welke delen is de selectie volgens jou ingedeeld precies en wie valt in welk deel? Dat vind ik wel een interessante. Is dat naar de benoemde speerpunten, een deel klassement, een deel sprint en een deel tijdrit?
En wellicht is een drie jarig contract een uitzondering. Maar is het een uitzondering om een tweeentwintigjarige na een contract van twee jaar waarin hij in ontwikkeling is een verlenging aan te bieden? Het ging mij niet om het driejarig contract, maar om het verlengen en investeren in een talent op de wat langere termijn.
Overigens kan ik me ook prima voorstellen dat ze Vermeulen niet verlengen. Hij is jong en de selectie van TLJ kan volgens mij wel iets meer ervaring gebruiken. Het lijkt mij logisch om hem door een wat ervarener renner te vervangen als je hem wilt vervangen.
De renners waarvoor het nu nog een vraag is of ze volgend jaar een contract krijgen: Keizer, Lindeman, Castelijns, Vermeulen en Lammertink.
Dat laatste is inderdaad een goede start. Vervolgens zou je daarbinnen bijvoorbeeld nog onderscheid kunnen maken in ervaring. Vermeulen zou ik daarmee qua eigenschappen plaatsen in een groep met De Tier, Olivier, Tolhoek en Bouwman. Jonge klimmer(achtige) renners. Dat is een zesde, volgend jaar mogelijk bijna een vijfde, van de selectie.
Nee, dat is dan ook niet mijn punt. Het driejarige contract van een nieuwe renner werd gebruikt als argument om niet verlengen van Vermeulen als enigszins inconsequent te zien. Hetzelfde argument zou dan echter ook opgaan voor Lammertink, waarmee het me duidelijk lijkt dat een nieuw contract aanbieden een afweging moet zijn die los staat van beslissingen die je bij betere/mindere renners hebt genomen.
Dat kan inderdaad een argument zijn om hem niet te verlengen.
gelukkig is rahimns altijd realistisch in tegenstelling tot sommige andere fanboys.
knechten worden door sommigen hier puur afgerekend op hun uitslagen. in hun utopische wereld rijdt iedereen van TLJ top 50 en bestaan knechten niet. renners die tussen plaats 50-100 rijden zijn stumperds en dienen meteen vervangen te worden. en een plaats lager dan 100 is gewoonweg een schande, ongeacht of die renners keihard gewerkt hebben voor hun kopmannen.
Ah, maar in knechten heb je helemaal geen niveau verschil begrijp ik dus? Een Castelijns is daar net zo goed in als een Vermote bijvoorbeeld?
@xistnc
Inderdaad niet relevant voor verlengen, maar goed ze horen voor mijn kant wel bij de onderkant van de selectie en kunnen dus wel een extra afweging waard zijn als bijvoorbeeld Vermeulen zijn werk beter doet dan die twee. (Waar ik dan niet meteen een mening over heb)
Van Hoecke hebben we denk ik nog niet echt gezien wat hij kan. In de voorjaarsklassiekers kon hij zijn werk niet doen omdat de kopman er niet stond en hij is niet ingezet in de sprinttrein waarvoor hij toch ook deels gehaald is, die jongen zou ik nog wat tijd geven.
Wynants eigenlijk hetzelfde behalve de sprinttrein, wynants is in koersen anders dan kasseienklassiekers een beetje tot pelotonvulling geworden in mijn ogen (zelfde geldt overigens voor Wagner en in mindere mate Martens maar zij worden nog gebruikt voor de sprinttrein en kunnen daar nog voor werken, en Martens ook deels in de heuvels)
Ik hoop op een verlenging van Vermeulen.
Om de doodeenvoudige reden dat men hem aantrok met het gebruikelijke praatje voor een jonge renner, ze hadden een plan met hem om van hem een klassementsrenner te maken.
Nu hoeft die jongen niet perse een kopman of klassementsrenner te zijn of te worden.
Maar als je van tevoren dat plan maakt en dat proces met die jongen in gaat moet je hem wel een eerlijke kans geven, tenzij hij nergens progressie laat zien in twee jaar tijd of zoals met Lammertink niet kan bewijzen dat hij op WT goed mee kan draaien.
Vermeulen heeft dan geen echte uitschieters gehad, maar nergens heeft hij verzaakt.
Hij heeft gewoon zijn werk naar behoren en verwachting gedaan en zijn wedstrijden nagenoeg allemaal goed uit kunnen rijden.
Wat mij betreft verdiend hij gewoon nog minimaal een jaar de kans om te groeien en bewijzen dat er meer in zit.
Deze situatie doet me een klein beetje aan Jetse Bol denken, die (naar eigen zeggen) wel redelijk zijn taak deed als knecht maar geen echte kansen meer kreeg. Toen hij in de Giro nog bijna naar een top 10 plek sprintte kreeg hij wel een compliment, maar wist hij eigenlijk ook al dat het afgelopen was.
Soms lijkt het erop dat TLJ (meer dan vroeger Rabo) rouleert met knechten, jonge renners binnenhaalt en iedereen die niet bijzonder goed vooruit gaat weer laat gaan. Zie bijvoorbeeld ook Flens. Vergelijk het ook met Clement's uitspraak 'een ploeg die de kachel kouder zet' (al ging dat toen over IAM).
Laten we ook niet vergeten dat er 2 partijen zijn bij de verlengingen. Misschien heeft Alexey wel andere ideeën en is hij diegene die de boot afhoudt. Verder vind ik het beoordelen van knechten ontzettend lastig, wij weten vaak niet met wat voor opdracht zij de koers in worden gestuurd en zien we niet wat iemand de eerste 150km in koers gedaan heeft. We zullen het wel zien de komende weken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.