Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 338 ... 440 441
Fanny

'@Rahimns
Quote: Jullie begrijpen dat er ook nog knechten over moeten blijven, ze kunnen niet allemaal top 10 rijden. We kunnen ons wel blind staren op uitslagen maar sommige worden ook gewoon binnengehaald om het knechtenwerk te doen.
Quote: Laten we ook niet vergeten dat er 2 partijen zijn bij de verlengingen. Misschien heeft Alexey wel andere ideeën en is hij diegene die de boot afhoudt. Verder vind ik het beoordelen van knechten ontzettend lastig, wij weten vaak niet met wat voor opdracht zij de koers in worden gestuurd en zien we niet wat iemand de eerste 150km in koers gedaan heeft. We zullen het wel zien de komende weken.

Inderdaad Rahimns !
De nog jonge renners van TLJ weten vaak nog niet wat hun specifieke mogelijkheden/kwaliteiten zijn als ze in het WT profpeloton komen te rijden.
De ene jonge renner heeft daar een langere gewenningsperiode voor nodig dan anderen.
TLJ zal heus de nodige testen in het jaar daarvoor uitvoeren om te bezien of men daarin ook stappen maakt en om hun ontdekte specifieke kwaliteiten uit te bouwen.
Veel WF, niet iedereen, kijken alleen maar naar de uiteindelijke uitslag en dat is begrijpelijk maar knechten bv zien we vaak niet omdat ze vooral in het begin tot z'n 3/4 van de koers actief zijn met hun werk voordat de tv uitzending start.
Ze hoeven van de ploeg alleen maar op tijd binnen te komen (meerdaagse ronde) en te finishen.
Daarnaast, hoe zijn renners in de opdrachten die ze van de ploegleiders krijgen en hoe is hun sociale omgang binnen het team om tot prestatie van het team te komen.
Een team die voor elkaar werkt is eerder in staat een mooie uitslag te rijden als in een team waar een paar renners alleen maar hun eigen uitslag rijden.
Voor mij is nog geen enkele jonge renner tegengevallen, behalve buitenbeentje Lammertink.
Bij sommige oudere renners kan ik wel vraagtekens zetten, maar ik kan dat alleen maar van een afstand doen als WF omdat ik niet daadwerkelijk met de ploeg bezig ben zoals bv een trainer, ploegleider, mecanicien, verzorger enz.

achtpuntzes

'@ fanny:
ik ga je ook maar punten geven, met je laatste reactie stijg je 0,1 punt. :)

Noud89

'@Netraam Het rouleren van knechten die niet bijzonder veel toevoegen aan het team is toch iets wat ieder team doet? Ook volledig logisch als je op een gegeven moment de keus hebt tussen een renner waarvan je vrij zeker denkt te weten dat hij niet door groeit, of een jonger alternatief die ook kan knechten maar wellicht de groei nog wel kan doormaken richting een andere rol.

Knechten zijn natuurlijk zeker moeilijker te beoordelen, en ik realiseer me dat betere knechten op termijn ook duurder zijn, maar het is maar om aan te geven dat er natuurlijk wel heel veel niveau verschil in knechten kan zitten, ondanks dat ze allemaal misschien tussen plaats 100-180 rijden.

Uiteindelijk kun je jezelf de vraag stellen bij iedere renner wat ze nu precies toevoegen aan het team. Bij TLJ moet ik dat antwoord bij meer renners schuldig blijven dan bij pak hem beet Orica of Sunweb. Overigens zijn er ook genoeg andere ploegen te vinden waar een heel aantal renners rondrijden waarbij ik niet meteen kan aangeven wat ze nu precies voor een meerwaarde hebben. Een aantal van dat soort renners heb je altijd wel natuurlijk, maar bij TLJ vind ik het aantal op dit moment relatief hoog.

Noud89

Ik heb dat bij Sunweb eigenlijk minder. Met Stamsnijder, Frohlinger, Lunke (Totaal niet doorgebroken) en inmiddels dit jaar dan ook Waeytens misschien wel een aantal. Maar wel wat minder dan bij TLJ. Curvers en Timmer bijvoorbeeld hebben een hele duidelijke en belangrijke rol in de sprinttrein (Weliswaar met een sprinter die niet echt een sprinter is)

De ploegen die jij noemt heb ik juist vanwege het budgetverschil niet genoemd. ;)

Laatst gewijzigd
Fanny

'@8.6
Ik heb geen punten nodig zoals jij. Haha.
Maar misschien kun je hier ook even vertellen waarom je hier jezelf 8.6 noemt.
Waar komt het vandaan en waarop is het gestoeld.

Fanny

'@Noud89
Het budgetverschil van TLJ met Sunweb lijkt mij toch wel groot en dus zou en heeft Sunweb op papier de betere knechten en kopmannen.

Noud89

'@Fanny

Ik weet niet of dat volgend jaar nog zo'n groot verschil is? Overigens heb ik qua kopmannen geen enkel commentaar op de selectie van TLJ op dit moment. Maar de absolute onderkant van de selectie (die voor mijn gevoel dus te groot is) is ook wel echt de onderkant van de WT voor mijn gevoel.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Noud89 maar nu heeft Sunweb ook 4 renners minder dan TLJ. Maar wat heeft Teunissen of Chris Hamilton daar dan meer waarde dan de knechten van TLJ.
Verder is die ploeg in de breedte idd sterker maar dat heeft dan ook weer te maken met die 7 a 8 miljoen budgetverschil. Iets wat TLJ echt niet gaat inlopen voor komend jaar. Overschat niet het bedrag wat Campina gaat betalen voor een plek als 4e of 5e sponsor.

Netraam

Ik drukte me wat ongelukkig uit, wat ik vooral bedoelde was 'meer rouleert dan gebruikelijk, met name met jonge knechten' (waarom ik Flens daartussen gezet heb weet ik eigenlijk ook niet meer..)
Maar nou ik de statistieken erbij pak valt het wel mee en is het verloop vooral erg groot geweest vanwege budgettaire redenen (Belkin --> LottoNL), enkele high profile talenten die niet echt de kans kregen om door te breken (Van Winden met zijn operaties, Bol, Goos met zijn blessures) en enkele vertrekkers die hun eigen redenen hadden (Van der Lijcke, Teunissen, Slagter, Hofland).
De enige die hier buiten vallen (Markus, Vermeltfoort) hadden duidelijke redenen.

Noud89

'@Rahims

Teunissen lijkt me toch wel echt rond het niveau Roosen te zitten hoor, een meer dan prima knecht die zich ook nog verder kunnen ontwikkelen. Dit jaar bijvoorbeeld zelf ook al eens 12de in de omloop. Verder ook nog een behoorlijke rol in de sprinttrein. De meerwaarde van een Teunissen is anders dan die van een Castelijns/Keizer/Lammertink/Lindeman etc. duidelijk zichtbaar.

Bij Hamilton kun je daar over twisten, ik ben nooit echt onder de indruk geweest van die aankoop, maar het is wel nog een eerste jaars neo-pro. Dus je zou hem dan moeten vergelijken met de Vermeulen van vorig jaar. Maar ik zie bij Hamilton inderdaad de meerwaarde nu ook nog niet.

Ik wist overigens niet dat het budgetverschil 7 a 8 miljoen was. Dan heb je naast de vele hogere salarissen van mannen als Dumoulin/Matthews inderdaad ook nog wel ruimte om het niveau qua knechten wat hoger te tillen.

Maar verder blijf ik er toch bij dat je jongens als Castelijns, Lammertink, Keizer en op korte termijn ook Wagner en Wynants beter kunt vervangen voor jongens die een ontwikkeling zoals Roosen/Teunissen door kúnnen maken. En het zal toch niet zo zijn dat renners als Eenkhoorn of Grondahl Jansen met salarissen binnen komen die 4x zo hoog liggen dan die van Keizer.

Dave87

Oordelend naar de prestaties van 2017 en het niet al te hoge budget denk ik dat de volgende wijzigingen/contractverlengingen realistisch zijn:

- Castelijns / niet verlengen (nuttige knecht maar niet meer dan dat).
- Keizer / verlengen (nuttige knecht, goede tijdrijder).
- Leezer / verlengen (sprinttrein Groenewegen).
- Lindeman / verlengen (op meerdere terreinen inzetbaar, beschermde renner voor AGR, Brabantse Pijk etc..).
- Tankink / verlengen indien er nog een plekje over is (overal inzetbaar, 100 jaar ervaring).
- Vermeulen / verlengen (goede tijdrit, hopelijk nog groeimarge, Amerikaan is gewenst door de sponsor).

- Halvorsen (groot talent, hopelijk wil hij z'n maat Jansen achterna).
- Terpstra (Zou een grote slag zijn om Terpstra binnen te halen, lost het probleem in het vlaamse voorjaar op en is in iedere wedstrijd van toegevoegde waarde).
- Gerts (mijn inziens is het of Gerts of Tankink, goede renner met mogelijkheden om een meer dan een gemiddelde renner te worden).

Wat er dan wel echt aan ontbreekt is versterking bergop al vraag ik me af of dat echt nodig is aangezien TLJ niet vaak het gewicht van de koers in bergetappes zal hoeven dragen.

Met bovenstaande komt TLJ op 28 renners (VDB, Campenaerts en Lammertink zeker weg).

Ben benieuwd naar jullie mening?

jvh93

allemaal mooie namen, maar denk toch dat ze voor die extra klimknecht gaan. vd broeck werd gehaald als knecht voor kruijswijk bergop en hij valt weg, met daarbij het feit dat clement een jaartje ouder wordt in gedachte houdend denk ik dat ze toch echt voor een man al pauwels of vanendert zullen moeten gaan (misschien zelfs i.p.v. terpstra, want die kan toch alleen maar ingezet worden in de klassiekers en daarna houdt het een beetje op)

kelderfan

'@jvh93
Ik ben 't wel met je eens, dat er een extra klimknecht moet komen, want die jonge lichting komt er wel aan, maar nog een jaartje denk ik.
Uit de reactie van Terpstra was toch niet op te maken, dat hij een overstap overwoog.

gardeyn

Ze zouden er ook nog over kunnen denken om Bennett aan Kruijswijk te koppelen. Mocht er geen goed alternatief voor JvdB beschikbaar zijn. Zeker als Kruijswijk de Tour gaat doen en de sprinttrein bijvoorbeeld de Giro. Tijdens of net na de Tour zijn er niet echt rondes voor de overige kopmannen.

Dan kan Bennett tot en met Californië of zelfs Dauphine/zwitserland zn eigen gang gaan. En dan de Tour knechten/schaduwkopman spelen.

Als Roglic in de Giro zn klassementsambities gaat ontdekken bijv Olivier en Lindeman/Bouwman mee, naast de sprinttrein.

Tour: Kruijswijk, Bennett, clement, Gesink (vrije rol), Battaglin, v emden,? En?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Hebben ze Roglic wel 100% binnenboord voor 2018 of kan er nog iemand met hem vandoor ?

Lijkt me een zeer plausibele vraag.

gardeyn

Rv: bij zn contractverlenging was hij heel tevreden over TLJ. Maar afkopen van contracten kan natuurlijk wel. (al hoorde ik bij Sporza nav Quintana van de week dat dit dan voor as maandag moet, als niet alle partijen het er mee eens zijn)

Denkya

Boom niet in 1e peloton zo te zien benieuwd wat daar de reden van is.

Rawolf

'@denkya, zat te ver van achter toen Sunweb ging versnellen.

Denkya

Ik vind het vreemd dat van Hoecke niet meerijdt,Boom lijkt me toch echt de kopman of zou Roosen de man voor klassement zijn.

Denkya

Schitterende zege Boom

hartstikkebedankt

Haha uitgerekend de verguisde man doet het

Jotto-Lumbo

Ik moet toegeven toen Boom in de tweede groep zat, dat ik dacht daar gaan we weer. Mede dankzij wat geluk, behaald hij een prachtige overwinning. Hij snoert iedereen, waaronder ook mij, de mond. Mooi om ook de frustratie te zien, je ziet gewoon dat hij in een moeilijke periode zit/zat. Ik denk dat deze overwinning hem heel veel goed gaat doen. Wat kan deze man hard fietsen, als hij het zelfvertrouwen heeft. Chapeau Lars!

jvh93

Boom kan het nog, ondanks dat hij de slag mistte en een beetje geluk had met t lekrijden van kung. Mooi dat hij dit nog kan, moet m vertrouwen geven

Rawolf

Mooi voor boom, dit zal hem goed doen richting voorjaar.

Adelaar

Was Boom boos op de ploegleiding naar aanleiding van het NK of voor wie waren die gebaren?

1 2 ... 338 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.