Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 340 ... 440 441
Loek de Rooij

'+1 @rv

ti-raleigh

'@ rv
Wat een dooddoener zeg. Hij vertoont zich in het openbaar en miljoenen mensen zien dit. Laat jij ook scheten in het openbaar dan ?

Romāns Vainšteins

Tussen die miljoenen zitten er ook genoeg die totaal geen moeite hebben hiermee. Dit past bij Boom en de frustratie opgelopen tijdens zijn 2e periode in dit team, als Mollema zoiets zou doen zou ik het wel raar vinden bijvoorbeeld.

mooiman

'@rv +2😎

ti-raleigh

'@ rv
Dat is wel iets anders dan altijd jezelf kunnen zijn. Dat kan een sporter niet niet namelijk. En ja, het past wel bij Boom. Maar of hij daar trots op moet zijn.....
Als het aan 'ons' is gericht, heb ik daar totaal geen moeite mee, hooguit kinderachtig. Als het aan collega TLJ'ers, zoals Groenewegen, is gericht is het oerdom. Want dan krijgt dit weer diverse staartjes. Als het aan de staf van TLJ is gericht is het niet handig. Dan zullen ze effe flink moeten praten. Waarbij ik dan wel vind dat de staf enig begrip kan tonen voor Lars' frustraties. Een kleine straf (aub intern) en vooruit met de geit.

gardeyn

Morgen de uitleg in het AD (zie twitter Thijs Zonneveld)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar blijven dit soort zaken niet lang geheim ;)

WielerFan

Pascal Clement (regisseur studiosport, oa avondetappe) tweette in de loop van de avond dat Boom boos is op zijn ploeg ivm het niet rijden van de Vuelta.

Of Thijs dat ook morgen als reden heeft in het AD, dat lezen we morgen.

jvh93

Boom heeft vanavond zijn excuses aangeboden via twitter, wat mij betreft is het daarmee afgedaan. Rahim heeft al eerder aangegeven dat er pas na L'ain en Binckbank definitief word beslist over de vuelta dus ik ga ervanuit dat dat slechts speculatie is. Sven Kramer wenste Boom via twitter zelfs nog succes in de Vuelta, dus ik denk dat het allemaal een beetje opgeblazen word nu. Er zal vast iets gebeurd zijn en wie weet komen we er wel nooit achter maar laten we nu gewoon even genieten van zijn overwinning en zijn ongelofelijk geniale viking hoofd als hij de finish over komt

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jvh93 dat eerste moet ik dus weer terugnemen.... de keuzes zijn al gemaakt door de ploegleiding.

Kelderman Rules

RV +3

Denkya

Zou echt in meedere opzichten ongelofelijk dom zijn om Boom niet mee te nemen naar de Vuelta.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ denkya
Zoals....

Denkya

'@ti-raleigh

In willekeurige volgorde...

*Ploegentijdrit
*Kruijswijk in hectische finales bijstaan
*Een grote ronde voor Boom met oog op klassiekers volgend jaar
*Mocht Kruijswijk weer de pech hebben te vallen of wat anders tegen komen heb je aan Boom een geduchte kandidaat voor een etappezege

Laatste man

Het zal dan wel over Vuelta selectie gaan. Zelf was hij vrij duidelijk in dat hij zou rijden. Wellicht vond de ploeg dat toch niet helemaal. Miscommunicatie, onbegrip of gewoon frustratie. Kan van alles zijn.

Persoonlijk hoop ik dat hij de Tour wel gaat rijden en gewoon zijn klasse laat zien. Hij heeft wel weinig ploeggenoten die vandaag voor hem reden, dus daar moet die even aan werken.

Fanny

Uit de vrij betrouwbare Belgische wandelgangen de volgende TLJ selectie vernomen voor de Vuelta a España 2017.

Bennett, Bouwman, Clement, De Tier, Kruijswijk, Lindeman, Lobato, Olivier en Tolhoek.

Dus géén Boom en géén Keizer maar met een vrij jonge selectie net als bv Sunweb.
Dat verklaard 2 dingen te weten dat de TLJ leiding niet tevreden is/was over Boom + Keizer en waarom Boom vandaag die sportman onwaardig gebaar maakte met f*ck you richting de staf van TLJ.

Benieuwd hoe dat morgen gaat met TLJ in de Binck Bank Tour verder gaat en de verdere consequenties voor Boom in de komende wedstrijden en daarna het komende jaar naar aanleiding van dit vervelende gebaar richting de leiding van TLJ.
De leiding van TLJ zal deze actie sowieso met Boom moeten bespreken zodat alle neuzen de komende tijd weer dezelfde kant op wijzen.
Ik denk dat het gebeuren bij het NK hier ook mede een rol in heeft meegespeeld naast het slechte voorjaar en ze zullen hem dit jaar wel veelvuldig getest hebben op o.a. zijn trainingsactiviteiten, trainingskampen en hoogtestages.
We zullen het binnenkort wel horen van of Boom of de leiding TLJ.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny hij heeft zijn excuses al aangeboden en dat gesprek zal er al geweest zijn... niet in blijven hangen...

Romāns Vainšteins

Als Boom idd niet naar de vuelta gaat vind ik dat wel een blunder van Jumbo, deze vorm is OK en ik zie zo'n 4-5 namen in die selectie die je ervoor thuis kan laten.

Spruch

Laten we nou maar gewoon de definitieve selectie voor de Vuelta afwachten en niet gaan speculeren op wandelgangverhalen en zelf daarbij verhalen gaan verzinnen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahims
Ok, doe ik ook niet.
Wederom een excuus (nu via Twitter) net als op het NK.
Daar zal dan TLJ en Boom weer blij mee zijn (hoop ik).

Loek de Rooij

Nou ja, 1+1=2. Persoonlijk vind ik het ook een vreemde keuze om Boom niet mee te nemen als je ziet dat er voor het vlakke(re) werk alleen eigenlijk Bouwman en Lindeman overblijven. En ook dat zijn geen erkende hardrijders. Nou is er in Spanje weinig vlak te vinden, maar de heuvels kan hij in deze vorm ook goed aan. Ook in de ploegentijdrit is het een gemis. Ik snap wel dat hij hier pissig over was. Zeker als je eerder verteld is dat je de Vuelta gaat rijden. Ik neem in ieder geval aan dat dit het geval was als hij dit tegenover de NOS verklaart.

Er valt aan de andere kant ook wel wat te zeggen voor de keuze om hem niet mee te nemen. Er zijn zat andere wedstrijden waar TLJ aan deelneemt in die periode waar Boom waarschijnlijk meer resultaten kan behalen dan in de Vuelta. Mocht hij daar nog iets winnen, dan is dat voor zijn motivatie misschien wel beter dan een grote ronde rijden. Als hij niet naar Canada gaat kan hij hier ook zo'n 13 koersdagen maken. Tour of Britain zou hem beter moeten liggen dan de Canadese koersen. Ik gok dat ze daar Roglic en Battaglin zullen uitspelen als kopmannen en in TOB naast Boom dan ook Groenewegen + trein.

Misschien loop ik te veel vooruit op de zaken en moet ik afwachten, maar het zou heel erg logisch zijn als dit zijn reden was.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Boom zegt toch zelf overduidelijk dat hij meegaat naar de Vuelta, het zou niet erg slim zijn hem niet mee te nemen, ik ga er vanuit dat hij gewoon meegaat zoals de berichten de laatste tijd ook aangaven, daar doet deze frustratie er toch niet toe, en ik geef RV in deze gelijk, Boom kan geen toneelspelen, hij is zichzelf en deze mensen waardeer ik, zo zal Terpstra ook reageren, het zijn wat dat betreft dezelfde persoonlijkheden, daarom botert het ook niet zo goed tussen die twee. Maar een excuus moet je aanvaarden.

Fanny

'@luckylook
Quote: Er valt aan de andere kant ook wel wat te zeggen voor de keuze om hem niet mee te nemen enz.
Ik denk dat je hier voor een groot gedeelte gelijk in hebt.

mus van de maasstad

Lindeman wel en Boom niet?

Zou echt een flater zijn

Laatste man

De enige reden om Boom niet mee naar de Vuelta te nemen binnen deze selectie, is dat hij niet goed in het team ligt of dat men daar niet op vertrouwt. Qua kwaliteiten moet hij mee en ook voor z'n eigen toekomst is een grote ronde goed.

De komende 2 dagen gaan laten zien hoeveel steun hij geniet binnen het team. Rijden ze voor hem of niet? Is zijn woede gericht op eigen prestaties/teambazen of is het ook naat een deel van het team? Met mannen als Tankink, v. Emden en Groenewegen met een eigen mening is dat vrij snel duidelijk. Of ze rijen de ballen uit hun broek dit weekene of Lars krijgt een lesje nederigheid van zijn knechten die maanden op kop hebben gereden voor niks in het voorjaar en die het eventuele gezeik van hem (puur speculatie) niet pikken. Dat is het mooie aan wielrennen.

Tijdens de Amstel voorbespreking was hij echt nog de leider van het team, zag je aan alles toen informeel. Wellicht dat het na het NK niet helemaal soepel is gegaan. Groenewegen is wat dat betreft net als Boom wel iemand met een mening. Maar een keer is dat ook klaar en na een trainingskamp in Oostenrijk zullen ze toch wel gedacht hebben aan Boom in de Vuelta. Mannen als Tankink en Clement hebben ook altijd een duidelijke mening, die kunnen zich wellicht ook nog uitspreken.

To be continued.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 340 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.